Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Mää mitään mistään tiedä, mutta kroppahan tottuu kaikkeen, huumeisiin, viinaan, miksei lääkkeisiinkin?

Toleranssin kasvaminen vaatisi annoskoon buustaamista - jolloin haittavaikutuksetkin - ei aina - kasvavat. Tai sitten doupin säännöllistä vaihtelua.

Täydellisessä maailmassahan kukaan ei joutuisi psyykelääkkeitä narskuttelemaan pitkiä aikoja, koska eiväthän ne mitään paranna. Tekevät olon vaan siedettävämmäksi, tasaavat kuupan kemiallista tasapainoa ja antavat samalla potilaalle mahdollisuuden hoitaa itseään muilla keinoin.

V-päiväkirja, day two.

Käyn tavallisesti nukkumaan puoli kympiltä, kympiltä ja vetelen puoli seiskaan.
Nyt nukuin iltayöstä tunnin, heräsin, katsoin 1.5 leffaa ja sitten vielä kolmisen tuntia ketoapinan avulla. Leposyke ei ollut epänormaali tai olo muuten levoton. Ei vaan nukuttanut.
Amazing shit happens!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kreitsu kirjoitti:Mulla lähti seksihalut about puoleksi vuodeksi SSRI-lääkkeiden takia. Jos joskus haluttikin, niin ei tullu vaikka olis päällään seisonu. Tätä siis kesti puolisen vuotta, nykyään värkki toimii niin kuin ennen.
Jos toi on ikävää naisille, niin ihan yhtä helvettiä toi on sit miehille. :D Ei enää ikinä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joo, mut nyt ei eletä täydellisessä maailmassa eikä annostusta voi enää nostaa. On jo maksimi. Aina kun olen yrittänyt lopettaa lääkkeet (joo, joskus pitää aina kokeilla), niin ahdistus palaa ja muutun aggressiiviseksi. Ja se ei ole mitään pikku agrea, vaan ihan väkivaltaa ja menetän itseni kontrollin.

Haluisin vaan olla. En tarvitse enää mitään terapioita tmv. Olen käynyt pari kertaa pitkäkestoisessa terpassa eikä mulla oikeasti ole mitään käsiteltäviä asioita enää. Silti masennus uusii ja uusii ja uusii uusii. Ei mun tarvitsisi olla mitenkään superonnellinen, kunhan ei olisi tätä paskaa/tyhjyyttä koko ajan.

Ihan mieluusti rouskuttaisin vaikka nappeja loppuelämäni, jos ne auttaa. Mitä välii.

(libidon laskeminen ei haitannu, kun ei paljo tehny mieli sexii, ei tee nytkään)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

^ Kuulostaa tietty vammaselta, mutta ootko ihan varma, ettei sun elämässä oo mitään sellaisia muita (ja noihin liittyviä) asioita, jotka pitäiskin pyrkiä korjaamaan? Jospa oot vaan vähän liikaa "mitä välii" sellaisten asioiden suhteen, ja ne sitten ruokkii sitä masennusta/ahdistuneisuutta?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

V-diary, day 3.

Unta kahden ketoapinan voimin 9 tuntia ja päivä on menny suht mukavasti. Rouvalta tuli palautetta, että ruuti tuntuu olevan ukolla aika kuivaa. Mitään erityistä syytä kiukkuiluun ei o, mutta huomasin itsekin että napsahtelee isosti aika nopeasti ja pienistä asioista. Tähän täytyy kiinnittää huomiota.

Tavallisesti kaksi ketoapinaa illalla pilaa koko seuraavan päivän - olo tokkurainen pitkälle iltapäivään - mutta nyt ukko oli skarppi heti aamusta. Semmoinen epämääräisen tarmokas olo koko ajan.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

MrM kirjoitti:^ Kuulostaa tietty vammaselta, mutta ootko ihan varma, ettei sun elämässä oo mitään sellaisia muita (ja noihin liittyviä) asioita, jotka pitäiskin pyrkiä korjaamaan? Jospa oot vaan vähän liikaa "mitä välii" sellaisten asioiden suhteen, ja ne sitten ruokkii sitä masennusta/ahdistuneisuutta?
Ei ole, mun elämä olisi juuri minulle sopiva, jos vaan jaksaisin elää sitä. Mitää välii liittyy masennukseen. En haluaisi olla mitä välii, mutta kun ei tunnu miltään. Kaikki menettää merkityksensä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

Kaikki tiet vievät tähän ketjuun?


VitutusMaximus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kun ilta koittaa, tiedän vakuutuskassakorvaukseni ansainneeni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

V-diary, day 7

Ei tunnu oikeen miltään. Iltauni on palailemaan päin. Tarmonpuuskat poissa. Mutta eipä ole kyllä tullut mitään masis-efektejäkään. Toisaalta alkotta oltu reilu viikko, joten sekin saattaa vaikuttaa. Kassellaan.

Painoa on kyllä viikossa kadonnut 3-4 kg (!) Ainakin osan täytyy olla nestettä.
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon itselläni päätellyt olevan vähän maanisdepressiiviä oireita koska olen yleensä maaninen ja nämä depikset alkaa niinkuin napista painamalla. Töissä vastustaa, kotona vituttaa ja koko mieliala meni aivan vituiksi yhden vuorokauden aikana. PERKELE sentäs. En kehtaa livenäkään kellekään näin typeriä vinkua niin vingun tänne. Mutta eiköhän se tästä taas nouse, pitää pistää pää tanaan ja puskea näiden vastusten läpi niin kyllä se taas jossain kohtaa löysää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eiköhän se ole ihan normaalia, että mielialat vaihtelee, varsinkin jos on ollut vastoinkäymisiä. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ehkä sulla on vaan semmonen aika kuusta.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Eiköhän se ole ihan normaalia, että mielialat vaihtelee, varsinkin jos on ollut vastoinkäymisiä. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ehkä sulla on vaan semmonen aika kuusta.
Se on nöi Juha Föhr-tuulet!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

nowaysis kirjoitti:Eiköhän se ole ihan normaalia, että mielialat vaihtelee, varsinkin jos on ollut vastoinkäymisiä. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ehkä sulla on vaan semmonen aika kuusta.
no niin kai se oikesti tietenkin on. Joskus vaan itteäkin huvittaa ko voi muutaman päivän sisällä olla aivan voittaja ja maailman huipulla ja toisena hetkenä valmis heittään hanskat tiskiin ja muuttaan erakoksi jonnekin missä ei tarvi nähdään ketään idiootteja eli ihmisiä ylipäätään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ei ei. Kiireesti lääkettä huuleen. Joka päivän pitää olla samanlainen!

Eipä huolita, kyllä tälle normaalille mielialanvaihtelullekin vielä tautiluokitus saadaan ;)
Amazing shit happens!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Georgina kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Eiköhän se ole ihan normaalia, että mielialat vaihtelee, varsinkin jos on ollut vastoinkäymisiä. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ehkä sulla on vaan semmonen aika kuusta.
no niin kai se oikesti tietenkin on. Joskus vaan itteäkin huvittaa ko voi muutaman päivän sisällä olla aivan voittaja ja maailman huipulla ja toisena hetkenä valmis heittään hanskat tiskiin ja muuttaan erakoksi jonnekin missä ei tarvi nähdään ketään idiootteja eli ihmisiä ylipäätään.
Musta sä vaikutat vaan luontaisesti ärrrrsyttävän positiiviselta ja energiseltä. Ehkä sellaset ihmiset tulkitsee pienenkin alakulon heti suureksi masennukseksi. Joten älä huoli.

:mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

nowaysis kirjoitti: Musta sä vaikutat vaan luontaisesti ärrrrsyttävän positiiviselta ja energiseltä. Ehkä sellaset ihmiset tulkitsee pienenkin alakulon heti suureksi masennukseksi. Joten älä huoli.

:mrgreen:
Ha :D Musta käytetään usein tuota määritelmää ja musta se on aina kohteliaisuus! Voihan toi olla noinkin, tai sitten kun se energisyys ja positiivisuus on itelle normi niin helpommin semmonen oma velttoilu ja negatiivisuus ärsyttää. Kiitos piristyksestä, kyllä mä tästä taas loppuviikosta jo hihkun! Ja KK, en mä sano että joka päivän pitäis olla samanlainen, ois vaan kiva kun ei menis IHAN äärilaidasta toiseen. Tai itse asiassa siellä maanisessa äärilaidassa on aivan kivaa, siellä toisessa missä tekee mieli nyyhkiä omaa huonoutta on vähemmän kivaa. Mutta jo tää avautuminen sai sen nyyhkimisen tuntumaan tarpeettomalta :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ No mä lähinnä yritin heittää huonoa huumoria, koska nykyään noita masislääkkeitä tuputetaan joka vaivaan ja jokaiselle joka vaan viitsii niitä lekurilta pyytää. Sua en diagnosoinut/osoitellut millään tavalla.

Omasta lääkityksestäkään en osaa sanoa, onko tää plasebo-efektiä vai pureeko oikeasti.
Suomen Kuvalehdestä pollasin mielenkiintoisen artikkelin aiheesta. Samoin Lääkärilehdessä oli taannoin juttu, jossa todettiin että lievä tai keskivaikea depis hyötyy doupista placeboon verrattuna suhteellisen vähän. Jutun mukaan douppi puree sen paremmin mitä vakavampia oireita sillä lääkitään.

Pirun isoista markkinoistahan lääkeyhtiöille tässä on kyse.

> http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... ita-liikaa

> http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html ... 340/type=1
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mutta silti edelleen:

http://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt ... 01_fi.html

Itsemurhien määrä alkaa putoamaan jyrkästi juuri, kun uudet ssri-lääkkeet tulevat markkinoille. Eli vaikka niitä ehkä syötetään joillekin turhaan niin kyllä niitä syötetään myös oikeille potilailaille (tiedän, korrelaatio ei ole sama kuin kausaliteetti, mutta tod. näk. itsemurhien määrän putoaminen ja ssri-lääkkeiden markkinoille tulo eivät ole pelkkä yhteensattuma).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mä just aloin ajaa alas mun lääkitystä eli 60mg. -> 40mg. Katsotaan nyt mitä tunne-elämälle tapahtuu ts. tuleeko mulle sellainen. En silleen mitään ahdistusta kaipaile, mut ne hypomaniat olis ihan jees. Ei ole enää mitään menetettävää, kun on koko ajan vaan zombie.

Ajattelin pari viikkoa olla 40:llä ja sitten laskea pariinkymppiin. Jossain välissä vois mennä lekurillekin, jos jaksaa varata ajan. En ole toisaiseksi jaksanu.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kreitsu kirjoitti:Mä just aloin ajaa alas mun lääkitystä eli 60mg. -> 40mg. Katsotaan nyt mitä tunne-elämälle tapahtuu ts. tuleeko mulle sellainen. En silleen mitään ahdistusta kaipaile, mut ne hypomaniat olis ihan jees. Ei ole enää mitään menetettävää, kun on koko ajan vaan zombie.

Ajattelin pari viikkoa olla 40:llä ja sitten laskea pariinkymppiin. Jossain välissä vois mennä lekurillekin, jos jaksaa varata ajan. En ole toisaiseksi jaksanu.
Sitalopraamiako rouskit? Ei kannata ajaa alas liian nopeasti, ettei tule lopetusoireita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Joo, eikös pari viikkoa olis sopiva aika ennen kuin laskee taas? Tosin olen otellut noita muutenkin vähän miten sattuu, kun en aina muista olenko jo ottanut vai en ja sitten otan varmuudeksi tai en ota jne.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tod. näk. joo riittävän hidas tahti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hengailin tänään päivän serkkulikkani kanssa. Hän on just saanut lääkityksen kohdalleen bipolaariseen häiriöönsä ja oli kyllä niin tasapainoisen ja aikuisen oloinen entiseen verrattuna, ikää siis 29. Vertailtiin kokemuksia ja naureskeltiin yhdessä, että mehän ei luovuta lääkkeistämme ikinä :mrgreen:

Samantien haluan vuodattaa vielä serkun ihanasta 5-vuotiaasta. Poju oli tänään ties kuinka monennessa leikkauksessa suu- ja kitalakihalkionsa takia, ja niin reipas! Lääkepöhnässään oli kuulemma ajanut junalla leikkaussaliin (sängyllä siis) ja herätessä puristi hikistä Batman-tarraa kädessä. Ylähuuli verinen ja tikattu ja suun ympärillä mustelmia. Niin kultainen :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2458
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tajusin just, että edellisestä lasillisesta on 10 päivää. En ole ajatellut alkoholin juomista... eikä sitä ajatellessakaan tee oikeastaan yhtään mieli.

Mitä vittua täällä tapahtuu?!!?111
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:Tajusin just, että edellisestä lasillisesta on 10 päivää. En ole ajatellut alkoholin juomista... eikä sitä ajatellessakaan tee oikeastaan yhtään mieli.

Mitä vittua täällä tapahtuu?!!?111
Susta on tullut wanha ja wäsynyt.
Universaali disclaimer.