Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti: Kuri on kova.

Aasi ja Hämis ovat synonyymejä kurille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jätkät ja mimmit, ei alistuta!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mun vastaanotin on määritellyt kirjoitukset lähtökohtaisesti neekereiksi.

Vika voi tosin olla myös SA:ssa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:en ikinä ole tuntenut suurta kutsumusta mihinkään työhön
Miten mä olin missanut tämän! Kerrankin (vai onko se pikemminkin "taas") perttilinjaus, johon voin kyllä täydestä sydämestä samaistua!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:en ikinä ole tuntenut suurta kutsumusta mihinkään työhön
Miten mä olin missanut tämän! Kerrankin (vai onko se pikemminkin "taas") perttilinjaus, johon voin kyllä täydestä sydämestä samaistua!
Pertin olisi siis kuulunut alkaa työtävieroksuvaksi humanistiksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:en ikinä ole tuntenut suurta kutsumusta mihinkään työhön
Miten mä olin missanut tämän! Kerrankin (vai onko se pikemminkin "taas") perttilinjaus, johon voin kyllä täydestä sydämestä samaistua!
Mitä kutsumuksella työhön tarkoitetaan? En minäkään ole kokenut kutsumusta työhön an sich. Työ on mulle väline, jolla voi saavuttaa asioita, joihin tunnen kutsumusta.

Tosin lukioikäisenä ajattelin, että olisi hauska tehdä tietotekniikkaan liittyvää työtä, onneksi en seurannut kutsumustani!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:en ikinä ole tuntenut suurta kutsumusta mihinkään työhön
Miten mä olin missanut tämän! Kerrankin (vai onko se pikemminkin "taas") perttilinjaus, johon voin kyllä täydestä sydämestä samaistua!
Pertin olisi siis kuulunut alkaa työtävieroksuvaksi humanistiksi.
Nimenomaan. Tärkeimmän edellytyksen hän tuleekin tuolla linjauksellaan jo täyttäneeksi. Siihen sitten vielä vähän kirkkoslaavin opintoja päälle ja blogi pystyyn, niin menestys on taattu!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Pertin olisi siis kuulunut alkaa työtävieroksuvaksi humanistiksi.
Nimenomaan. Tärkeimmän edellytyksen hän tuleekin tuolla linjauksellaan jo täyttäneeksi. Siihen sitten vielä vähän kirkkoslaavin opintoja päälle ja blogi pystyyn, niin menestys on taattu!
Joku pieni idiosynkrasia olisi kuitenkin hyvä olla. Ai niin, Perttihän on kepulainen. Paketti on kasassa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:en ikinä ole tuntenut suurta kutsumusta mihinkään työhön
Miten mä olin missanut tämän! Kerrankin (vai onko se pikemminkin "taas") perttilinjaus, johon voin kyllä täydestä sydämestä samaistua!
Mitä kutsumuksella työhön tarkoitetaan? En minäkään ole kokenut kutsumusta työhön an sich. Työ on mulle väline, jolla voi saavuttaa asioita, joihin tunnen kutsumusta.
Tosin lukioikäisenä ajattelin, että olisi hauska tehdä tietotekniikkaan liittyvää työtä, onneksi en seurannut kutsumustani!
Kai tuolla kutsumusammatilla voisi hakea sitä, että kokee jonkun työtehtävän sellaiseksi, jota haluaa sen työn sisällöllisen tärkeyden tai merkittävyyden vuoksi tehdä. Ei siis esimerkiksi hyvän toimeentulon, yhteiskunnallisen aseman, vallan tai muun sen kaltaisen takia. Tyypillisimpiä esimerkkejä olisivat varmaan tietty vaikkapa uskonnollisen alan työt, mutta mahdollisesti toki monet muutkin, vaikka terveydenhoito- tai kasvatusalalla. Tai helkkari vaikka valtionhallinnossa. Tällaista jonkinlaisen kansalaisvelvollisuudenkaltaista työkutsumusta en ole koskaan tuntenut, vaikka sitten perusluterilaisena työmyyränä olenkin jonkun työn vastaanotettuani tyypillisesti hyvinkin velvollisuudentuntoinen ja vastuullinen pikku työläinen.

Opintoalojen valinnoissani olenkin sitten taas aina ollut lähempänä kutsumuslähtökohtaa ainakin jossain vähän individualistisemmassa mielessä: olen opiskellut sitä, mikä minua kiinnostaa älyllisesti ja tiedollisesti miettimättä ihmeemmin alan tuomia uramahdollisuuksia. Omien raporttiesi pohjalta olen ymmärtänyt, että itse olet ollut immuuni myös tällaiselle itsekkäämmälle kutsumussuuntautumiselle, ja olet valinnut alasi aika aineellisen hyvän ja elämisen mukavuuden viitoittamien välineellisten tarkastelujen kautta. Kuten aiemmin tässä ketjussa olen kertonut, nyt olisin itsekin paljon vastaanottavaisempi tuollaiselle tarkastelulle kuin huolettomana kaksikymppisenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Opintoalojen valinnoissani olenkin sitten taas aina ollut lähempänä kutsumuslähtökohtaa ainakin jossain vähän individualistisemmassa mielessä: olen opiskellut sitä, mikä minua kiinnostaa älyllisesti ja tiedollisesti miettimättä ihmeemmin alan tuomia uramahdollisuuksia. Omien raporttiesi pohjalta olen ymmärtänyt, että itse olet ollut immuuni myös tällaiselle itsekkäämmälle kutsumussuuntautumiselle, ja olet valinnut alasi aika aineellisen hyvän ja elämisen mukavuuden viitoittamien välineellisten tarkastelujen kautta.
No kyllähän tähän mun uravalintaan ehkä vähän on vaikuttanut, häpeä tunnustaa, tuo työhyvinvointinäkökulmakin. Kottaraisen ja omaa työtäni vertailevasta postauksesta ehkä rivien välistä selviää, että en halua olla pieni ratas isossa koneessa ilman mitään vaikuttamismahdollisuuksia omaan työhönsä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Tää sopinee tähän ketjuun.

Kuva
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Miten erilaisia ihmiset onkaan. Mulla taas työ on väline toteuttaa juurikin sitä, mitä haluan tehdä. Se, mitä haluan tehdä, saa vaihdella ja vaihtelee, kuten myös työnkuva. Omalla vastuullani on huolehtia siitä, että mulla on resursseja (siis ei-aineellista pääomaa) toimia tuon mukaan.

Omista vanhemmistani muistan, kuinka äiti enimmäkseen nautti työstään ja isää harmitti kun jätti muinoin lisurin kesken ja olisi pitänyt valita toisin ja ja ja. Että ei ollut vaikea valita, kumman esimerkin mukaan haluan omat valintani tehdä. Lisätään tuo sinne mun ja Pedron isäsuhdekeskusteluun ;) Järjellä ajateltuna, jos sitä duunia on kuitenkin väännettävä hamaan tulevaisuuteen, eikö ole fiksumpaa tehdä jotain, joka on kivaa, tai ei ainakaan pelkästään ikävää? Enkä tarkoita tätä nyt piikkinä ammatinvaihdosta pohtiville, mutta ehkäpä semmoisena innosteena, että jos pitkällisen harkinnankaan jälkeen ei saa asennetta nykytilaan positiivistettua, on aika muutokselle. Yleensä se tarkoittaa taas jostakin muusta luopumista, mutta ehkä pitkällä tähtäimellä on hedelmällisempää kuin ns. puoliliekillä vetäminen vuodesta toiseen. Mielenkiintoinen työ ja hyvä työyhteisö on ihan mieletön voimavara, ja jos sellaista ei tällä hetkellä ole, sellaisen voi kuitenkin hankkia :)

Ja näin kasvatustätinä haluan tsempata sekä Pertsaa että Kottista tavoittelemaan sitä, mitä oikeasti haluatte. Jostain joutuu tinkimään, mutta yleensähän ihmismieli järkeilee päätöksen tehtyä niin, että se on sen arvoista.
--
Ja mielenkiintoinen tuo masan kuva. Monitulkintainen.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Monitulkintainen.
Kitinässä kaikesta on vain kaksi tulkintaa: oikea ja väärä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
Ja näin kasvatustätinä haluan tsempata sekä Pertsaa että Kottista tavoittelemaan sitä, mitä oikeasti haluatte .
Mut ymmärtääkseni Pertsa oli ihan tyytyväinen työhönsä. Ongelma ei ole työ vaan se että sitä ei ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Monitulkintainen.
Kitinässä kaikesta on vain kaksi tulkintaa: oikea ja väärä.
Kitinässä on vain yksi tulkinta: väärä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Voi hitsi, olen kartellut tätä ketjua, koska olen luullut että täällä puhutaan vain kakkavaipoista. Miten väärässä olen ollut!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kreitsu kirjoitti:Voi hitsi, olen kartellut tätä ketjua, koska olen luullut että täällä puhutaan vain kakkavaipoista. Miten väärässä olen ollut!
Höh. Wanhana kitinäläisenä sun pitäis tietää, että kitinässä ei koskaan keskustella otsikon aiheesta!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Monitulkintainen.
Kitinässä kaikesta on vain kaksi tulkintaa: oikea ja väärä.
Kitinässä on vain yksi tulkinta: väärä.
Onks tää nyt joku klassisen valehtelijan paradoksin kitinäläisversio?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kitinässä on vain yksi tulkinta: väärä.
Onks tää nyt joku klassisen valehtelijan paradoksin kitinäläisversio?
Olet väärässä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Monitulkintainen.
Kitinässä kaikesta on vain kaksi tulkintaa: oikea ja väärä.
Kitinässä on vain yksi tulkinta: väärä.
Kyllä niitä on kaksi. Munaajan tulkinta ja väärä tulkinta.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kreitsu kirjoitti:Voi hitsi, olen kartellut tätä ketjua, koska olen luullut että täällä puhutaan vain kakkavaipoista. Miten väärässä olen ollut!

They do get so boring, after a while :mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Miten erilaisia ihmiset onkaan. Mulla taas työ on väline toteuttaa juurikin sitä, mitä haluan tehdä. Se, mitä haluan tehdä, saa vaihdella ja vaihtelee, kuten myös työnkuva.
Miten mulla on sellainen kuva että olet työtävieroksuva ikivalmistuja tyyliin sikamika?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kottarainen kirjoitti:Aika vaikea on tuosta piikkiä kehitellä, Nowa. Olen tasan samaa mieltä, että työssä vietetään niin iso aika, että elämästä tulee aika hankalaa ellei siellä viihdy, edes jotenkuten. Ihan varmaan on jokaiselle ihmiselle olemassa töitä joissa viihtyy ainakin paremmin. Sen tietäminen missä viihtyy ja pääseminen sinne on vaan se ongelma.
Ongelma=haaste. EW:tä lainaten: "Tutkiskele itseäsi." Mutta niinhän sinä varmaan parasta aikaa teetkin :)
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Diddley Bow kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Miten erilaisia ihmiset onkaan. Mulla taas työ on väline toteuttaa juurikin sitä, mitä haluan tehdä. Se, mitä haluan tehdä, saa vaihdella ja vaihtelee, kuten myös työnkuva.
Miten mulla on sellainen kuva että olet työtävieroksuva ikivalmistuja tyyliin sikamika?
Et tunne mua irl. Tai et lue mun viestejä. Ja mun työasiat on aika pitkälti sellaisia, joita ei täällä saa saati huvita puida.
Viimeksi muokannut nowaysis, 01.03.2013 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Kyllä niitä on kaksi. Munaajan tulkinta ja väärä tulkinta.
Onks tää nyt sitä itseironiaa?
Vastaa Viestiin