Aiotko hankki älykellon?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Aiotko hankkia Älykellon?

En aio
3
33%
Ehkä
3
33%
Heti
0
Ei ääniä
Heti kun tulee markkinoille
0
Ei ääniä
Heti kun hinta sopiva
1
11%
Heti kun riittävästi käyttäjäkokemuksia
0
Ei ääniä
Heti kun parempi puoliskoni antaa luvan
0
Ei ääniä
Heti kun menettänyt statusarvonsa
0
Ei ääniä
Minulla on jo sellainen
2
22%
 
Ääniä yhteensä: 9

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Niba »

mikrosoft puuhailee ÄLYKELLOJEN ihmeellisessä maailmassa, HYPE on taas syntynyt, Samsung myös älykellottaa kohta ja Apple ei mittän virka, mutta kiinostaako älykello sinua ja jos kiinostaa niin miten paljon?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Älykello kiinnostaa enemmän kuin älymunankeitin mutta vähemmän kuin älytohvelinlämmitin
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Älykello kiinnostaa enemmän kuin älymunankeitin mutta vähemmän kuin älytohvelinlämmitin

Niballe kaikki lisä-älynlahjat olisivat kyllä toivottavia.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mulla on jo:

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hieman epäilen tuleeko älykellosta minua kiinnostavaa laitetta. Periaatteessa näillä ominaisuuksilla varustettu vehje voisi ranteeseen päätyäkin:
- siro
- hillitty hyvä muotoilu
- hyvä notification center
- kyky soittaa puheluja kellolla
- riittävän rajoitettu vehje, jotta kaikki mukaan otetut toiminnot toimivat kuin junan vessa
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Hieman epäilen tuleeko älykellosta minua kiinnostavaa laitetta. Periaatteessa näillä ominaisuuksilla varustettu vehje voisi ranteeseen päätyäkin:
- siro
- hillitty hyvä muotoilu
- hyvä notification center
- kyky soittaa puheluja kellolla
- riittävän rajoitettu vehje, jotta kaikki mukaan otetut toiminnot toimivat kuin junan vessa
Mitä lisäarvoa tuo toisi kännykkään verrattuna?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Hieman epäilen tuleeko älykellosta minua kiinnostavaa laitetta. Periaatteessa näillä ominaisuuksilla varustettu vehje voisi ranteeseen päätyäkin:
- siro
- hillitty hyvä muotoilu
- hyvä notification center
- kyky soittaa puheluja kellolla
- riittävän rajoitettu vehje, jotta kaikki mukaan otetut toiminnot toimivat kuin junan vessa
Mitä lisäarvoa tuo toisi kännykkään verrattuna?
Kalliin rannekellon statusarvo yhdistettynä siihen ettei tartte kantaa kännykkään mukana? Ja ainakin juoksulenkillä rannekello on kätevämpi kuin erillinen kilke.

Tosin ei sillä, että aikoisin hankkia.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Njoo. Statusarvo on tietysti olemassa.

Mutta ihan laitteena, kello ei yksinään voine toimia kännykän korvaajana kovin hyvin. En ole asiaan juuri tutustunut (mikä ei tietenkään estä kommentoimasta), mutta mun käsittääkseni noi älykellot toimisivat yhdessä kännyn kanssa, eli eivät pystyisi kaikkea temppuja tekemään ilman mukana olevaa kännyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ luuri voi olla taskussa ja kellosta näkee kaiken 'tarkistettavan'. Lisäksi muutamat helpot jutut onnistuisivat ilman luurin kaivamista esiin: musan valinta, puhelut, jne. Luonnollisesti tuollaisessa vehkeessä olisi pian yleistymisen jälkeen urheilukäyttöönntarkoitettujen vehkeiden ominaisuuksia, eli kaikki sykemittarien ja muut anturien datan näkisi kellosta.

Tää on vähän samanlainen tilanne kuin tabletin ostamisen arviointi ennen kuin ipad oli markkinoilla. Paskaa toteutusta ei kukaan halua, mutta hyvällä toteutuksella voi syntyä muiden apinoima hitti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Eli kello siis poistaa sen vaivan, että ei tarvitse kaivaa kännyä taskusta. No, kyllähän tonkin varmaan joku ostaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Njoo. Statusarvo on tietysti olemassa.
:?:
Tai no, statusta kai se übernörtti-imagokin on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:mun käsittääkseni noi älykellot toimisivat yhdessä kännyn kanssa, eli eivät pystyisi kaikkea temppuja tekemään ilman mukana olevaa kännyä.
Jos kännyn voi dumpata jonnekin koteloon, niin ei se paljoa haittaa matkassa. Esim. Suunnon paremmat vehkeet maksavat useamman satkun, joten älykello korvaisi monella tuollaisen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Njoo. Statusarvo on tietysti olemassa.
:?:
Tai no, statusta kai se übernörtti-imagokin on.
Noh noh. Olemmahan aiemminkin keskustelleet lääkärien stetoskooppien ja humanistien vakosamettitakkien hienovaraisista viesteistä asiaan vihkiytyneille.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^Eli kello siis poistaa sen vaivan, että ei tarvitse kaivaa kännyä taskusta. No, kyllähän tonkin varmaan joku ostaa.
Jep. Vertaa tätä siihen, että joku maksaa 200e kännyn muistin lisäyksestä.

Itse suhtauduin tablettiin ihan samoin: ai, vähän kätsympi tapa selata nettiä? Mutta kuitenkin ihastuin näihin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Njoo. Statusarvo on tietysti olemassa.
:?:
Tai no, statusta kai se übernörtti-imagokin on.
Noh noh. Olemmahan aiemminkin keskustelleet lääkärien stetoskooppien ja humanistien vakosamettitakkien hienovaraisista viesteistä asiaan vihkiytyneille.
Toki. Mä en vain malttanut olla korostamatta tätä eroa, kun autoketjussa olimme niin liikuttavan yksimielisiä Kiukkutipun esteettisten preferenssien välittämistä viesteistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Eli kello siis poistaa sen vaivan, että ei tarvitse kaivaa kännyä taskusta. No, kyllähän tonkin varmaan joku ostaa.
Jep. Vertaa tätä siihen, että joku maksaa 200e kännyn muistin lisäyksestä.

Itse suhtauduin tablettiin ihan samoin: ai, vähän kätsympi tapa selata nettiä? Mutta kuitenkin ihastuin näihin.
Kun iPhone tuli, en uskonut siihen. Eli en löytäisi omaa persettäni, vaikka se olisi radioaktiivinen ja minulla olisi geigermittari (mistähän leffasta tää oli??). Eli voi toki olla, että kohta Apple myy iWatcheja 50 miljardilla vuodessa. Mutta en nyt usko sitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Njoo. Statusarvo on tietysti olemassa.
:?:
Tai no, statusta kai se übernörtti-imagokin on.
Joo, kalliin kellon statusarvo on lähinnä nolousarvo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

:facepalm:
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joo, kalliin kellon statusarvo on lähinnä nolousarvo.
Missä rinnakkaistodellisuudessa?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tyylikäs kello ajaa asiansa mutta pröystäilevä tai kalleuteen perustuva on pyrkyrimäistä ja noloa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mitäs jos vaikka arvostaa poikkeuksellista käsityötä ja mekaanista monimutkaisuutta jolla saavutetaan jotain hienoa ja arvostettavaa, ja tykkäisi siksi että joku tourbilloni kädessä olisi kiva?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä en tuollasia härpäkkeitä tarvitse. Puhelutkin minulle kuin vain tuovat lisää vitutusta. Mutta kun anadigistäni aika jättää (jaa edistäähän se) harkitsen rannekelloja jotka ottavat energian valosta ja aikansa radioteitse atoomikelloista. Jos sellainen on vielä vesitiiviskin, niin eipä ikinä tarvi tehdä sille mitään, paristoa vaihtaa tai aikaa säätää. Sopii vanhukselle.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Minä en tuollasia härpäkkeitä tarvitse. Puhelutkin minulle kuin vain tuovat lisää vitutusta. Mutta kun anadigistäni aika jättää (jaa edistäähän se) harkitsen rannekelloja jotka ottavat energian valosta ja aikansa radioteitse atoomikelloista. Jos sellainen on vielä vesitiiviskin, niin eipä ikinä tarvi tehdä sille mitään, paristoa vaihtaa tai aikaa säätää. Sopii vanhukselle.
Ymmärrän hyvin, että tarvitse kelloa, joka näyttää ehdottoman varmasti oikeaa aikaa. Olisihan se katastrofi, jos myöhäistyisi Siwasta ja kaljan myynti olisi ehditty lopettaa. Itse näen joskus tuollaista painajaista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minä en tuollasia härpäkkeitä tarvitse. Puhelutkin minulle kuin vain tuovat lisää vitutusta. Mutta kun anadigistäni aika jättää (jaa edistäähän se) harkitsen rannekelloja jotka ottavat energian valosta ja aikansa radioteitse atoomikelloista. Jos sellainen on vielä vesitiiviskin, niin eipä ikinä tarvi tehdä sille mitään, paristoa vaihtaa tai aikaa säätää. Sopii vanhukselle.
Ymmärrän hyvin, että tarvitse kelloa, joka näyttää ehdottoman varmasti oikeaa aikaa. Olisihan se katastrofi, jos myöhäistyisi Siwasta ja kaljan myynti olisi ehditty lopettaa. Itse näen joskus tuollaista painajaista.
No kuule alkaa olla merkitystä, kun Casion anadigini on jo viisi minuuttia edellä eikä minulla ole vuosiin ollut hermoenergiaa edes vaihdella kesä-ja talviajan välillä (viisarien siirto siinä hämärällä nappikombolla erikseen). Onhan se virkistävää itse kalkuloida mikä aika on, mutta kauhiaa rappiota varrattuna kun skidinä pidin jousivetoisenikin ajassa. Eli sikäli näin omassa paskassaankin istuvalle sellainen atoomitarkenteinen olisi parempi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Aiotko hankki älykellon?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Joka ikinen arvostelu tuosta vehkeestä minkä luin oli kyllä lievästi sanottuna off-putting.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin