Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^& ^^
Mä kans ostan Kottaraisen analyysin. Voisiko tuon viisauden tallentaa johonkin muistavaan veteen, jonka ostamalla ja sitten juomalla kaikki parantuvat?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Olin just tulossa kirjoittelee ton saman viestin minkä kottis sit ehtikin jo. Damn. Kaikki kunnia valui taas muualle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nuppi ei ole aivan priimakunnossa. Esim. vappuaattona oli välillä tosi masis olo. Makasin vain sängyssä ja tuijotin kattoon, selvinpäin. Lopulta hellitti ja ryhdistäydyin klo 21 ja join 4 olutta, kunnes vaimo käski nukkumaan. Nyt fiilis on taas normaali. Vapaa ei sovi mulle. Parempi olla töissä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Nuppi ei ole aivan priimakunnossa.
Tämä. Apatia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nuppi ei ole aivan priimakunnossa.
Tämä. Apatia.
Saako, B, kysyä, että miten sä hoidat sun pitkään jatkunutta masennustasi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Saako, B, kysyä, että miten sä hoidat sun pitkään jatkunutta masennustasi?
En nyt sanoisi muutaman päivän synkempää vaihetta pitkään jatkuneeksi vaikka moni olisikin heti hakemassa nappeja moiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ok. Olen ymmärtänyt sitten väärin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kreitsu kirjoitti:Mä just aloin ajaa alas mun lääkitystä eli 60mg. -> 40mg.
Jonkun aikaa oli oksetusta, ei ole enää. En uskalla laskea lääkitystä enempää, koska en jaksa enää mitään. Tekee mieli vain nukkua eli sitä samaa paskaa.

Tosin nyt voi olla taustalla sellainen "hektisen elämän jälkeinen" -masennus. Oli kauhea vauhti päällä reilun viikon ajan ja myös paljon sosiaalista toimintaa. Olen ihan loppu ja kun ystikset lähtivät, nukuin pari päivää. Alkoholilla voi olla osuutta olotilaan. Pidänkin nyt toistaiseksi täysin alkottoman kauden.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kreitsu kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Mä just aloin ajaa alas mun lääkitystä eli 60mg. -> 40mg.
Jonkun aikaa oli oksetusta, ei ole enää. En uskalla laskea lääkitystä enempää, koska en jaksa enää mitään. Tekee mieli vain nukkua eli sitä samaa paskaa.

Tosin nyt voi olla taustalla sellainen "hektisen elämän jälkeinen" -masennus. Oli kauhea vauhti päällä reilun viikon ajan ja myös paljon sosiaalista toimintaa. Olen ihan loppu ja kun ystikset lähtivät, nukuin pari päivää. Alkoholilla voi olla osuutta olotilaan. Pidänkin nyt toistaiseksi täysin alkottoman kauden.
Mulla tämä nuppivika (sanottakoon sitä vaikka masennukseksi) aiheuttaa kanssa tuota lisääntynyttä unen tarvetta. Kyseessä on kait sitten atyyppinen masennus. Tavismasennushan aiheuttaa unettomuutta, mutta eihän mulla nyt tavismasennusta, joku roti!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Kreitsu kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Alkoholilla voi olla osuutta olotilaan. Pidänkin nyt toistaiseksi täysin alkottoman kauden.
Eikös se ole ihan yleinen käsitys, että alkoholi sotkee aivokemiaa, aiheuttaa masennusta ja poistaa mielialalääkkeiden vaikutuksen ?

Kumma kun palstalla on kait parikin lekuria mutta kukaan ei tämmöisiä mainitse.

Minulla on sellainen käsitys, että moni masennusdiagnoosi on ihan turha. Riittää kun ihminen lopettaa ryyppäämisen. Lääkärien ongelma on tietysti, että ihmiset valehtelavat armottomasti alkoholinkäytöstään.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Alkoholilla voi olla osuutta olotilaan. Pidänkin nyt toistaiseksi täysin alkottoman kauden.
Eikös se ole ihan yleinen käsitys, että alkoholi sotkee aivokemiaa, aiheuttaa masennusta ja poistaa mielialalääkkeiden vaikutuksen ?

Kumma kun palstalla on kait parikin lekuria mutta kukaan ei tämmöisiä mainitse.
On kyllä mainittu monta kertaa. Tässäkin ketjussa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

No tuskin tuo haittaa jos taas kerran kun se ei oikein missään eikä kellään näytä menevän kaaliin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Palstan trendin mukaan minäkin ajoin lääkitystäni alaspäin. Kun kävin uusimassa reseptiä, alkoi lääkäri vihjailla annoksen pienentämisestä, koska tätä jättiannosta on mennyt jo vuosia ja olo on ollut jo pitkään ihan tavallinen. Koska lääkärin suosittelema tabletin puolittaminen ja vielä kerran puolittaminen ja näiden palasten kokoelma ei innostanut, otan joka toinen päivä kokonaisen ja joka toinen päivä puolikkaan tabun. Kolme-neljä viikkoa oli ihan kamalaa, itketti ja olin ihan fleggis. Nyt on olo normalisoitunut (pari kk jälkeen) sillä erolla, että olen nykyään todella kiukkuinen ja vihaan kaikkia ja kaikkea. Ei sitä eroa muut varmaan huomaa, mutta itse huomaan enkä aio kyllä pitkään aikaan annosta pudottaa uudelleen. Muistan tämän vihan vuosien takaa, kun lopetin vähitellen lääkkeen kokonaan, eikä mun luonteelle sovi mikään raivottaruus, mä olen herkkis!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

BrianW kirjoitti:No tuskin tuo haittaa jos taas kerran kun se ei oikein missään eikä kellään näytä menevän kaaliin.
Lue tarkemmin. Tuli kevyt putki päälle, koska vieraat. Noin muuten korkki pysyy pääasiassa kiinni ja tää vitun masiskin on jo vanha juttu - about vuodelta kivi ja sakset ja ajalta, jolloin en edes ollut koskaan maistanut alkomahoolia ja väliin mahtuu monet täysin raittiit vuodet ja plaa plaa. Että vedä vaan henkeä - joskus lipsahtaa.

Lohduksi voin vielä sanoa, että multa on ainakin lekurissa aina otettu verikokeet ennen lääkityksen määräämistä ja alkoholistakin keskusteltu.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Lolita kirjoitti:Palstan trendin mukaan minäkin ajoin lääkitystäni alaspäin. Kun kävin uusimassa reseptiä, alkoi lääkäri vihjailla annoksen pienentämisestä, koska tätä jättiannosta on mennyt jo vuosia ja olo on ollut jo pitkään ihan tavallinen. Koska lääkärin suosittelema tabletin puolittaminen ja vielä kerran puolittaminen ja näiden palasten kokoelma ei innostanut, otan joka toinen päivä kokonaisen ja joka toinen päivä puolikkaan tabun. Kolme-neljä viikkoa oli ihan kamalaa, itketti ja olin ihan fleggis. Nyt on olo normalisoitunut (pari kk jälkeen) sillä erolla, että olen nykyään todella kiukkuinen ja vihaan kaikkia ja kaikkea. Ei sitä eroa muut varmaan huomaa, mutta itse huomaan enkä aio kyllä pitkään aikaan annosta pudottaa uudelleen. Muistan tämän vihan vuosien takaa, kun lopetin vähitellen lääkkeen kokonaan, eikä mun luonteelle sovi mikään raivottaruus, mä olen herkkis!
Kuulostaa liiankin tutulta! Siis tuo vihaosuus etenkin - minulla on myös tullut aggressioita eikä ne ole mitään pikkujuttuja. Olen oikeasti ollut aggressiivinen (lue väkivaltainen) ja nyt alkaa sitä samaa taas olla ilmassa. Tällä hetkellä tosin vain ajatuksen tasolla, mutta itsetuhoiset ajatukset ovat tulleet takaisin ja muita tekisi muuten vain mieli pistää pataan. Kuinkahan pysyn hallitsemaan itseni, sitä tässä mietin. Tarttis varmaan mennä sinne lekurille, kunhan tässä jaksan joskus.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Mulla tämä nuppivika (sanottakoon sitä vaikka masennukseksi) aiheuttaa kanssa tuota lisääntynyttä unen tarvetta. Kyseessä on kait sitten atyyppinen masennus. Tavismasennushan aiheuttaa unettomuutta, mutta eihän mulla nyt tavismasennusta, joku roti!1
Mulla vaihtelee nämä nukkumisetkin kausittain. Tuntuu että nekin veivaavat ääripäästä toiseen eli on kausia (yleensä paskempia), kun en jaksaisi muuta kuin nukkua ja sitten yhtäkkiä heilahtaakin sellainen kausi päälle, ettei saa nukuttua. Yleensä silloin on parempi kausi eli en ikään kuin malta nukkua, kun on niin tosi jännää olla elossa, heh. En loppujen lopuksi tiedä, kumpi rasittaa enemmän enkä enää jaksa edes ajatella.

Voisinkin tästä kohta mennä nukkumaan. Kävin sentään monen tunnin lenkillä ja voin sanoa, että liikunta ei vaikuttanut taaskaan mitenkään mielialaani eli ei alkanut endorfiinit tai adrenaliinit jyllätä eikä mitkään muutkaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:näin eDiagnoosina, vaikkei sellaisia saakaan tehdä
Ei saa eikä kannata. Manala on jo diagnosoinut meidät kaikki hulluiksi. Ole nyt siinä sitten eri mieltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Raittiusprojekti puolivälissä eli vko 6.

Alun uutuudenviehätys ja "jee, tuntuu hyvältä" -fiilikset ovat kuluneet pois. Vieläkin toki tuntuu nastalta, että muisti tuntuu toimivan paremmin ja on jotenkin epämääräisesti skarpimpi olo. Pinna palaa ja ääni nousee tarvittaessa ihan niinkuin ennenkin.

Vapunpäivän iltana teki ensimmäisen kerran oikein isosti mieli vitutusviinaa. Alla huonot unet ja huono päivä muutenkin. Maltoin kuitenkin mieleni. Kai se on myönnettävä on oikeaksi nämä viisaampien väitteet, että etyylialkoholi tarpeeksi kauan ja runsaahkosti käytettynä liuottaa elämästä värit. Ei tätä olotilan kohenemista oikein mikään muu selitä. Tai sitten yhdistelmävaikutus voxra + raittius + jutustelut.

En osaa sanoa vieläkään, teenkö dr. Brenkenströmin kanssa lopullisen pesäeron vai yritänkö vielä N:nen kerran opetella ottamaan siististi, "normaalisti". Joka kerran kun tätä pohtii, omatunto sanoo "haluatko oikeasti ottaa riskiä että sievän tissuttelun kautta palataan entiseen malliin? Ei nää sun tapojen parantamiselupaukset ole koskaan tähänkään asti pitäneet."
Amazing shit happens!
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Pinna palaa ja ääni nousee tarvittaessa ihan niinkuin ennenkin.
Tää on perusluonne josta ei valittettavasti pääse eroon kuin lapiomalla multaa naaman päälle pari metriä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:Tää on perusluonne josta ei valittettavasti pääse eroon kuin lapiomalla multaa naaman päälle pari metriä.
Ei riitä pari metriä ;)
Amazing shit happens!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Pitkällisen itsetutkiskelun jälkeen diagnosoin itseni arskalaiseksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tää hedari. Lauantaina puoli päivää mutta siitä eteenpäin kokopäiväistä. Rouskin sirdaludia, kuussatasta buranaa ja klotriptyliä. Siitä huolimatta ei kestä olla jaloillaan kuin vajaan tunnin kerrallaan jonka jälkeen kipu on niin kova että pakko mennä pitkälleen. Levossa olo helpottuu muutamassa minuutissa.

Kasvaimesta tms ei ole kyse koska se olis näkynyt MRI:ssä. Migreenistäkään tuskin kyse kun tää on jatkuvaa eikä kohtauksittaista. Tensiohedari on siis todennäköisin syy.

Terveyskeskuslekurista oli vaan reseptin kirjoittajaksi. Kai se on seuraavaks mentävä neurologille ja hammaslääkäriin tilaamaan uus purentakisko. Leukalihakset nääs jumissa ja arat.

Kovasti oli suunnitelmia tällekin helluntaille mutta taitaa kulua sängyssä makaillessa. Stna! Eukkoa käy sääliksi kun se joutuu pyörittämään arkea käytännössä yksin.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sullehan tehtiin selkäydinnestepunktio? Jos särky nyt helpottaa makuulla, se voi olla postpunktiopäänsärkyä, eli selkäydinnestettä punktiokohdasta valuu ulos. Ei vaarallista kuitenkaan. Se voidaan hoitaa laittamalla ns veripaikka punktiokohtaan.

Jos särky oli samanlaatuista jo ennen punktiota, niin sitten ei tietenkään eo. asiasta ole kyse.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tää hedari..

Säteileekö kipu kasvoissa?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tehtiin punktio. Ei sitä ainakaan ulos asti valu. En o satavarma mut muistaakseni päivää ennen punktiota puristi vanne samalla tavalla päätä.

Kasvoissa hyvin mietoa. Mri-kuvat katsonut korvalääkäri sanoi et normaalin rajoissa olevaa limakalvojen turvotusta eikä tarvi punkteerata.

Meen tänään hampilaan tilaamaan uuden purentakiskon kun vanha oli katkennut. Seuraava liike onkin arvonnassa: neurologi vai työterveydestä lähete kiropraktikolle....
Amazing shit happens!