Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huomenna eka sarjapeli. On aina yhtä masentavaa tämä kauden alku. Menee useampi viikko ennenkuin kintut tottuvat rasituksen kasvamiseen. Perseestä kun tietää pystyvänsä parenpaan, mutta kun jalat ovat kipeät, väsyneet ja normaalia hitaammat. Myös keuhkot huutavat muutaman ekan spurtin jälkeen. Pitää vain malttaa...tai pitäisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

No niin kävin siellä kehonkoostumus mittauksessa ja ekoissa "oikeissa" Fustra treeneissä. En kyllä vieläkään tiiä mitä siitä tykkään, helvetisti tehdään asioita tavalla joka ei tunnu vähääkään luontevalta ja tuntuu liikeradallisesti kivuliaalta tai nyt vähintäänkin epämukavalta. Mikään lihas siinä ei kyllä isommin rasitu. Noo, ehkä se tästä kun rupee liikkuvuus parantumaan ja oikeat lihakset löytymään? Ei vielä tunnu mun jutulta, äitin kans oli kyllä hauska treenata!
Mun rasvaprosentti oli 24,2 mikä ei kai ole ihan huono naiselle vaan ei sillä kyllä vielä sixpäkkikään erotu :D Painoindeksi nyt 23.8 ja niiden puntarin mukaan tavoitepainosta ei enää uuvu kuin 3 kiloa :) (kotivaaka näyttää kilon enempi)

Nyt on kyllä pidettävä vähän palautusta, alkaa vähän tuntuun pahalta erityisesti ylävatsalihakset, huomiseksi onneksi varattu hieronta! Se on vaan jotenkin häveliäs tai jotain kun ei se ala hieromaan vatsalihaksia vaikka vinkuisin niitä. Vai onkohan niitä jotenkin hankala hieroa, mene ja tiiä.

Edit: Viskeraalinen rasva oli tosi vähäinen, se on kai sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ekojen reenien ja pari pelin jälkeen on mennyt joka kerta useampi päivä, että on edes tehnyt mieli liikkua. Ruhjeita, nivelkipua ja rakkoja. On tämä taas vaikeaa. Säbäilyt kun loppu jo tammikuussa, niin kroppa oli liian kauan liian kestävyyspainotteisella liikunnalla. Ilmojenkin täytyy lämmetä. Kesä tänne nyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tein japanilaisen mallin mukaan kyykkypunnerrusta 10-9-8..0 toistoa 3 minuuttiin 45 sekkaan, kai se riittää? Pulssi pysyi 62, Kai on parempaa tekemistä kuin heilua hullun lailla tuntitolkulla tässä elämän vankilassa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Niba kirjoitti:Kai on parempaa tekemistä kuin heilua hullun lailla tuntitolkulla tässä elämän vankilassa?
Mitäköhän se parempi tekeminen mahtaa olla?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon nyt päättänyt etten tykkää siitä fustrasta, kylmien lihasten kummaa väkisin vääntelyä. Pitää nyt sinnitellä ne loput 8 kertaa, koitan jotain vinkua lämmittelystä muullakin kuin crossarilla niin jospa se siitä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti: Erikoista, onko kylmyyden syy crossarilla liian pieni vastus, liian pieni nopeus vai liian pienet pykälät vastuksen nostossa? Mulle yhtä vittua koko laite kyllä, mutta enimmäkseen sen asennon hieromisen takia. Dynaamiset lämmittelyt on oikeastaan paras keino saada koipiin lämpö, herkkyys ja venyvyys nopeimmassa ajassa, mutta kattelen toki lajillisten lasien läpi tuotakin.
Se laittaa mulle aina vitosen vastusta joka on aika kevyttä, tehdään 10 minsaa ja hidastaa käskee koko ajan, mulla tahtoo vauhti karata. Käsillä ei saa tehä mitään, selkää keskitytään pitämään tönkköjäykkänä ja lapoja krampissa :D Kyllä siinä pikkuhiki tulee, mutta mun mielestä vaan jalat lämpee. Kun tuo on tehty aletaan kepukoitten kanssa väännellä käsiä joiden lihakset ei kyllä mun mielestä oo millään lailla lämmenneet jos niillä ei crossarillakaan saa laittaa niihin kahvoihin. Samankuuloista kepukkajumppaa kuin sullakin. Ja se mikä mua ärsyttää on se että kun vedät ne omasta mielestä tappiin niin se ohjaaja tulee kiskoon niitä käsin lisää, ja siitä mä epäilen noiden hartioiden tykkäävän sitä paskaa.

Pahoja (vaikeita) liikkeitä mulle:
[*]Selkä seinää vasten (myös notko), jalat koukussa, palikka jalkaterien välissä, keppi käsiin "ysikympin kulmaan" päätä vasten ja siitä sitten työntöjä ylös alas pään päällä.
tehty, tosin jalat suorassa. Tää oli okei, en tosin saanu kunnolla, hartiat ja lavat kramppaa
[*]Perinteinen leveä ote kepistä, palikka jalkojen välissä suorassa seisten pyöritetään keppiä mahasta pään yli selkään.
jep
[*]Aurinkotuolivariantit (käsien levityksellä / kädet ristissä) (=puoli-istuva asento, noja taakse selkä ja niska suorana ja kantapäät maassa)
pelkkää aurinkotuolia. Niskan kannalta ikävämpi liike kuin esim lankku variantteineen.
[*]Selinmakuulta painopallo, jalat ysikympissä, pallo käy kädet suorana maassa, samaan aikaan jalkoja työnnetään eteen. Pallon nosto, jalat ysikymppiin, puristus
tän tyylistä on tehty parin kilon käsipainolla
[*]Selin makuulta ysikympissä olevien jalkojen kääntö sivulle siten, ettei hartiat nouse, palauttaessa hengitys-puristys myös
Jep. Ja kun ne hartiat allekirjoittaneella ei kerta kaikkiaan pysy siellä lattiassa niin se ohjuri tulee ja työntää ne sinne mikä sattuu.
[*]Seisten tankoon kiinni, hartianleveydeltä ote mahan vierestä, noja taakse kädet suorana, toinen polvi tangon korkeudelle ja siitä yhden jalan kyykkyjä suoraan ylös alas. Variantissa jalka suorana pään korkeudelle (sick)[/list]
noup.

Mä tajuan että se hakee lapoihin ja rintakehään liikettä ja keskivartalon hallintaa. Se täydellinen tönkköys selässä ei vaan mun mielestä ole keskivartalon hallintaa tai mitenkään tavoiteltavaa. Ja jos yläkropan liikkuvuus on niin paska kuin mulla, niin ei se sillä ainakaan parane että joku toinen sen liikkeen väkisin repii niin loppuun että lihas vetää kramppiin ja pysyy siellä viikon. Mun mielestä se liike on viety silloin liian pitkälle eikä venytä vaan jumiuttaa. Raivostuttavaa. Mutta menen sinne nyt uhallakin ko se on maksettu (äidin toimesta, sille on siitä ollut iso apu) ja kitisen siellä että on se nyt perkele.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Jos tossa ei olis maksettuna 10 kertaa niin hanskat olis jo niin tiskissä.

Kuulatreenit oli taas perjantaina aivan loistavaa settiä, tehtiin WTC kuntotestin osioita ja tekniikkatreeniä, sitten hiittiharjoitusta 15 sekkaa täysiä 15 sekkaa lepo ja kuuden minuutin sarjana. Hiki kaatu päältä ja selkä ja hartia LIHAKSET teki töitä, jes! Eilen kävin sitten 6 km juoksemassa otin pari vetoo niin lujaa kuin muijasta lähtee ja siitä muuten yllättäen lähtee enempi kuin ennen :D Tein vähän illalla yhen jalan kyykkyä huomiot polvissa ja muutaman minuutin settejä lankkua suorana ja sivuttain. Ratsastukset tohon päälle ja niille töin lähden nytkin, huomenna vois taas ottaa juoksua ja kuulaa :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

6,5 km juoksua, keskinopeus 9,2 km tunnissa, tässähän alkaa olla kehitystä nähtävissä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:
Niba kirjoitti:Kai on parempaa tekemistä kuin heilua hullun lailla tuntitolkulla tässä elämän vankilassa?
Mitäköhän se parempi tekeminen mahtaa olla?

Tekee vain sen verran kuin tarvii, liika tekeminen kuluttaa, sen huomaa sitten jos mittariin paukahtaa vaikkapa 80? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Niba kirjoitti: Tekee vain sen verran kuin tarvii, liika tekeminen kuluttaa, sen huomaa sitten jos mittariin paukahtaa vaikkapa 80? ;)
Joo, just näin se menee, urheilu kuluttaa ja vie ennenaikaseen hautaan :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rullaluistelukausi korkattu, 11 km, keskinop. 18 km/h huiput 33 km/h :) Kylläpä äkkiseltään tuntu persiissä, tällä tarakka vielä kesäksi kuosiin! Huomenna äitin kans salille se, meidän raineri ei pääse, jee!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

No niin, sain kiemurreltua siitä typerästä fustrasta irti niin että äiti sai rahat takas :) Oltiin sen kanssa muuten vaan kaksin salilla mikä oli mukavaa ja tosi tehokasta!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mäkireeniä sauvojen kanssa ja ilman, portaiden hyppimistä ja lopuksi 3 km juoksua tasasella. Jes! Paino on aika jumissa, taidan vetää nyt sinnilläkin pari viikkoa aika tiukkaa settiä ruokailun suhteen että tulee se vuosi/-20 kg täyteen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ihan kiva, että ostin uuden sykemittarin taannoin. En nimittäin ollut käyttänyt vanhaa useampaan vuoteen, vaan vetänyt ihan vaan fiiliksellä. Nyt sitten huomasin kuinka hitaasti joutuu jo köpöttelemään, että syke pysyy alle 145. Oon vanha.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Testasin sports trackerini ja sain 12 minuutissa en 3000m vaan 0m, koskapa kävellessä tahti oli alle rajojen..
Kun pääsen pyörän(polku) selkään niin enköhän korjaa lukemia?
Tuossa windows vr ei saa sinihammas lyöntimittaria, mutta ilmainen muuten, ei ole lahjahevosen suuhun katsominen..
Olen siis valmistautunut kesän liikkeellelähtöön ja laskenut valmiiksi tahdonvoimalla? lepopulssiakin 54n 60stä..
Paino-ongelmaan kutistusta -17kg 5kk, ehkä 6kk -20kg ehkä ei, sitä ennen 6kk 3kg lopettamalla alkon, joten 12kk = -20kg..
En ole vielä lisännyt liikuntaa ettei rupea tekemään erityistä liikuntaa sen enempiä mieli..
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Iän karttuessa lihashuolto on tietenkin entistä tärkeämpää. Pallopeleissä tulee helposti vain kovia reenejä. Vaikka sitä luulee oppineensa huolehtimaan kropastaan, niin näitä vitun jumeja ilmenee koko ajan ties missä paikoissa. Nyt on päällänsä yläpakarajumikiputila. Mistä lie saapunut, en sitä tilannut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja more »

Uutta rullalenkkiä, neronleimauksena lähteä ilman sauvoja kiertämään lentokenttää. Kaikkihan olikin yhtä juhlaa vain kunnes loppumatkasta kehän vartta potkiessa tuli niin tasaista puhuria vastaan että, ei meinannut alamäkeenkään rullailla painovoiman avulla pelkästään. 33 kilsaa. Äsken kun pomppasin lattialta makuulta ylös niin ennennäkemättämän oloiset kivistelyt löi sisäreisiin. Pääseeköhän sitä aamulla sängystä. No mutta tällä kertaa en kaatunut.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja more »

Ja vähän päälle matkaa edelliseen, lentokenttä toiseen suuntaan ympäri, 35 kilsaa rullaillen. Viikkosaldo ylitti 100 km. Ja aika nopeasti liha oppiii, ei oikein minkäänlaista tietoa eilisestä lenkistä näin aamulla.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hahaa! Pyörällä lentokenttä ympäri, 33 km. Elämäni kamalimpia lenkkejä johtuen liian täydestä mahasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

300km fillarointia/tämä viikko.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

lauantaina 25 kilsaa leppoisaa pyöräilyä..
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kesän eka pyörälenkki tuli juuri sotkettua. 35 km, joku 1,5 h osin sadekelissä. Kulki hyvin, ylämäet jakasoin satulatta. Täytyy ottaa uusiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:.. jakasoin satulatta.
Kuulostaa kivuliaalta! :shock:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:.. jakasoin satulatta.
Kuulostaa kivuliaalta! :shock:
Mitä ensin nunnat? Ei oo kylä ylermi perkeleen jeesuksen morsio, vaikka ne takaisin leikkaa immenkalvon Ylermän perseeseen?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin