Terry Pratchett

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
tuulenpuiska

Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Muita em. veikkosen faneja? Itse luin ensimäisenä Pratchettin kirjoittamista kirjoista kirjan "small gods", mikä on yhä paras lukemani Pratchettin kirjoista, ja sille tielle olen jäänyt.
Avatar
puujalka
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 14.08.2005 20:01
Paikkakunta: Häslinki

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja puujalka »

Pakko tunnustaa. Lauantaipäivän sitaatti:

"The only way housework could be done in this place was with a shovel or, for preference, a match."
Se mikä ei tapa, masentaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

_o/

Hyviä enteitä, Valkoparta karjupukki ja Mort ovat ehdottomia suosikkeja. Tosin Gaiman vaikutti ensimmäiseen mutta silti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Impi »

Luettu on joskus lukioikäisenä. Witches abroad on varmaan eka kirja, minkä olen lukenut englanniksi, ja sillä on erityinen paikka mun sydämessäni.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Muutamia olen lukenut muutamia vuosia sitten. Tykkäsin kovasti, oli just minulle sopivaa huumoria jne., mutta jostain syystä en ole jatkanut harrastusta. Silloin tällöin tulee hipelöityä kirjastossa, mutta ei lainattua. Mikä lie sitten syynä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Jippii, jippii! :cheer:
Juuri eilen tuli luettua Magian Väri loppuun ja tänään aloitin Ericin. Kesän aikana on tullut luettua Viikatemies, Pienet jumalat, Noitasiskokset ja Johan riitti. Aiemmin olin lukenut vain Mortin. Huomaa tosin etten ole lukenut niitä missään loogisessa järjetyksessä... Mutta onnneksi se ei kiekkomaailmaan tutustumista haittaakaan :D

Valitettavasti kirjastossa joku on aina kerennyt ennen minua viemään kaikki englanniksi olevat opukset, mielellään muuten pyrin lukemaan kaiken alkuperäiskielellään.

Terry Pratchett soveltuu hyvin kaikille Adam Douglasin faneille, tämän olen huomannut hyvää sanomaa levittäessäni. Toisin sanoen Pratchettin löydettyäni olen puhunut siitä ystäväpiirille luultavasti rasittavan liian paljon...

Kertakaikkiaan ihanan rikasta tekstiä :h:
Be a good animal, true to your animal instincts.
tuulenpuiska

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Dryad kirjoitti: ...
Kertakaikkiaan ihanan rikasta tekstiä :h:
Lueppa sitten alkuperäiskielellä.

"Thats the biggest cock i have ever seen!"
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Dryad »

No niin, siinä ei sitten kauaa mennytkään, sain juuri Ericin luettua. Mutta tämä nyt vain tarkoittaa sitä että ensi viikolla tulle raahautua kirjastoon hakemaan lisää Pratchett-täytettä lukunälkään. Toivottavasti siellä olisi englanninkielisiä hyllyssä... :)
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Dryad kirjoitti:Jippii, jippii! :cheer:
J
Terry Pratchett soveltuu hyvin kaikille Adam Douglasin faneille, tämän olen huomannut hyvää sanomaa levittäessäni.
Samaa mieltä ja tykkään kovasti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Clay »

Dryad kirjoitti: Terry Pratchett soveltuu hyvin kaikille Adam Douglasin faneille..
Oisko ollu kuitenki Douglas Adams?

Itse olen aloittanut lukemaan Pratchettin kirjoja pokkareina junalukemisina. Kaksi ensimmäistä olen ehtinyt lukemaan jo. Tiesin kyllä jo etukäteen, että tulen pitämään Pratchettista, mutta mulla on tapana säästellä jotain kirjailijoita, niin että on vielä vanhanakin tekemistä.

Hyviä enteitä luin joskus aika pikkusena ensimmäisenä enkä siitä enää muista hirveesti. Onneksi monet kirjat kestää kaksi lukukertaa, tai enemmänki.
Nyt penikseni on fantastinen!
Hilpi
Kitinä paheena
Viestit: 47
Liittynyt: 15.08.2005 13:08

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Hilpi »

Olen koukussa.
Oikeutan uusien kirjojen oston sillä, että luen ne ulkomaankiellellä pitääkseni yllä, sekä kohottaakseni (huonoa) kielitaitoani.

Olen lukenut myös osan Pratchettin lastenkirjoista pitäen niistäkin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Clay kirjoitti:Onneksi monet kirjat kestää kaksi lukukertaa, tai enemmänki.
Tuo on muuten totta, mie tapaan lukea kirjoja useinkin uudestaan. Oikeastaan naurettavuuksiin asti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Elukka

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Elukka »

:yo: Täältäkin löytyy Pratchett-fani...
Vallankin Kuoleman edesottamukset nostavat aina hymyn huulille. :D
Avatar
Ehecatl
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 01.11.2005 19:05

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Ehecatl »

Luin ensimmäisenä Mortin ollessani vielä ala-asteella, eli aikaa siitä on vierähtänyt jo ainakin 11 vuotta. Siitä asti olen innolla aina odotellut seuraavaa ja taas seuraavaa suomennosta. Jokusen olen lukenut englanniksi, mutta saa olla aika taituri että ymmärtää kaiken, niin värikästä Pratchettin kieli on. Lähes kaikki on luettu paria lastenkirjaa lukuunottamatta, mutta nekin vielä pitää kaivaa luettavaksi :pikkugee:
"Kun todellinen nero ilmestyy maailmaan, tunnette hänet tästä merkistä: kaikki aasit ovat liitossa häntä vastaan."
Jonathan Swift
Elukka

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Esimerkiksi turistin kuvaus, joka on Pratchettilta lainattu mm. NetHack-peliin, on ihan pistämätön:
"Picturesque. That was a new word to Rincewind the wizard
(BMgc, Unseen University [failed]). It was one of a number
he had picked up since leaving the charred ruins of
Ankh-Morpork. Quaint was another one. Picturesque meant --
he decided after careful observation of the scenery that
inspired Twoflower to use the word -- that the landscape was
horribly precipitous. Quaint, when used to describe the
occasional village through which they passed, meant fever-
ridden and tumbledown.
Twoflower was a tourist, the first ever seen on the discworld.
Tourist, Rincewind had decided, meant "idiot".
"
Hilpi
Kitinä paheena
Viestit: 47
Liittynyt: 15.08.2005 13:08

Re: Terry Pratchett

Viesti Kirjoittaja Hilpi »

McJanne kirjoitti:Mistähä löytäisi täydellisen luettelon heebon tuotoksista, pirruuttaan vois vilikaista tokko joku ois vielä mulukkoomati.
:google: http://www.terrypratchettbooks.com/books/

Esimerkiksi tuon linkin takaa löytyy ainakin joitain kirjoja. Noissa mallina olevissa kirjoissa vain ei ole Kirbyn(?) ihastuttavankamalanhöpsöjä kansia, mikä on suuri miinus.
Vastaa Viestiin