Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tänään tuntiin 9,5 km juoksua, eilen uudella salilla WKC kuntotestin paloja. Hartia vihoitteli sen verran että en saanut työntöjä tehtyä minkään kokosella kuulalla joten tein kahdella kasikilosella, se olikin hauskaa! Lisäksi leukaa ja kyykkyjä tangon kanssa ja ilman. Vähän vatsoja, soutamista ja hyppyskää lämmittelyksi. + lankkua yms. Juhannusaattona kävin treenaamassa maastavedon tekniikkaa, samaten penkkipunnerrusta ja kuritin mun holtittomia polvia. Lisäksi leuanvetoa ja dippejä joissa sitten viimeistä pakolla repiessäni jumautin tuon hartian/rintalihaksen. Etuheiluria 20 kilon kuullalla ja hyppykyykkyjä pitempi setti vuorotellen, minuutti kumpaakin aina kerrallaan. Lankkua, burbeeta ja sen semmoista päälle myös. Jumahtanut lihas kyllä yllättävän hyvin aukes seuraavan päivän kuulaa tehdessä!

Hyvä minä! hyvin ehtii lomalla treenata!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Reipasvauhtinen kävelylenkki noin 9km.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Viime torstaina 54km pyöräilyä
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pari viikkoa sitten meni oikea pohje lukkoon tai venähti. Eilen illalla eka juoksu/pallopeli tuon jälkeen. Seiskakilsanen juoksulenkki sujui yllättävänkin hyvin, ja ennen kaikkea pohje kesti ilman oireita. Pyöräiltyä tuli tauolla jonnin verran 30-40km lenkkejä. Ja yksi 15km kokeilurullistelukin. Salillakin peräti kolmasti viime viikolla. Lapset olivat mummolassa useamman päivän, joten tuli muutama kahden urheilun päiväkin, jotka ovat harvinaista herkkua muutoin. Futispelit jatkuvat pienen tauon jälkeen vasta 24. päivä, joten ehdin jopa pohkeen niin salliessa käydä omatoimista palloreeniä tekemässä Kaupissa. Futiskausi on muuten puolessa välissä. Ihan ok mennyt eli 5-3-3. Tämmönen pikku tilannepäivitys tähän väliin, kun en ole viitsinyt tänne urheiluista paljon kirjoittella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Toukokuusta asti ollut enemmän tai vähemmän jotain flunssaa. Päätin etten anna sen haitata, ja vetäisin eilen kesän ekan fillarilenkin. Meinasin kuolla, ja koska lähdin liikenteeseen kesämekossa, hankasin vielä toisen sisäreiden satulaa vasten rikki. Voi nyt saatana!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

ostin pari viikkoa sitten uudet kireät ;) pyöräilyshortsit, kun on ympärysmittakin pienentynyt niin reidet ovat ohentuneet, kaikki ei ole ohentunut..
Ulkonäkö on kohentunut.. Mutta teen tämän kaiken vain itseni takia.. Viime päivien kävelylukemat on askeleissa pyörähtäneet 2,5km 290 metriin, mikä ei toivottavaa, onneksi pääsen kohta lomahelvetistäni pois.. huolimatta liikunnan väheisyydetä, siis pelkkiä lihas ja 10-yhteen toistoon tapahtuvia japanilaisia sarjoja on painoa hävinnyt pari kiloa jonnekin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pitäis ottaa kokovartalokuvia jotain sellaista varten, joka harkitsee liikuntaharrastuksen aloittamista ulkonäkösyistä. Taas vaihteeksi ollaan kauttaaltaan mustelmilla, raapaleilla ja palovammoilla, bonuksena erityyppiset lihassäryt ja omituinen paise oikeassa nilkassa. So sexy!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Extreme Run suoritettu. 15 km ja 27 estettä. Pysyviltä vammoilta vältyttiin, vasen polvi, vasen ojentaja ja oikean jalan jalkapöytä ovat joskus voineet paremminkin. Mahtista oli, ensi vuonna uusiksi!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yleensä kipu tulee vasta jälkeenpäin. Nytkin viimeisellä juoksukierroksella vasen polvi vaan lakkasi toimimasta ja etureidestä pakoili tunto, mutta varsinaista kipua ei ollut. Maalissa kaveri kysyi, että mitä jalalle kävi, kun on niin turvonnut. Mutta joo, onhan se välillä kiva tunteakin tehneensä täysiä, eli on se kipu välillä ihan kivaakin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exsu kirjoitti:Extreme Run suoritettu. 15 km ja 27 estettä. Pysyviltä vammoilta vältyttiin, vasen polvi, vasen ojentaja ja oikean jalan jalkapöytä ovat joskus voineet paremminkin. Mahtista oli, ensi vuonna uusiksi!
Melkein samma här, tosin vain 2 kiekkaa. Tahti oli kyllä aivan hyvä vaikka eka kiekka meni jonottaessa ja ookatessa, kun 208 juoksi sen 2 kierrosta ja olin niistä 18. nopein :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:
masa kirjoitti:Oottekos juoksijat saaneet jollain konstilla akillesjännekipuja kuriin? Pelkkä kylmähaude ei tunnu riittäävän.

Otin vanhat juoksukengät käyttöön, juoksin tunnin lenkin ja abradakabra kivut oli välittömästi kaikki poissa :shock:


Uskaltaisikohan sitä käydä testaamassa tommosia:

http://www.asics.fi/running/products/gel-nimbus-men/
Vanha viesti jo, mutta en aikaisemmin huomannut.

Tää kenkäasia on ollut mulla sydäntä lähellä viimeaikoina, kun olen kokeillut useita erilaisia kenkiä ja ensimmäistä kertaa treenannut ihan tavoitteellisestikin.

Käytännössä olen siirtynyt viime vuosien aikana juoksemaan pääosin minimalistisilla tai paljasjalkakengillä - ja sen seurauksena jalkaongelmat ovat vähenneet huomattavasti. Nykyään perinteiset tossut tuntuvat aina liian jäykiltä ja kolhoilta mun jalkaan -- ja aiheuttavat myös heti kipuja, kun jalan normaalit signaalit eivät mene perille. Mitä vähemmän erilaisia vaimennuksia ja tukea, sen paremmin homma toimii ja jalka tekee enemmän töitä.

Avainjuttu on kuitenkin se, että jalkojen pitää olla aluksi kunnossa.

Siihen liittyen suosittelen kokeilemaan ja katsomaan tätä: http://footbic.fi/
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Ja sitten omaa suoritusta.

Viime viikolla tuli juostua ekaa kertaa Viikin Vitonen lämpimässä säässä.

Lähdin juoksemaan rauhallisesti alle 25 minuutin, meni selkeästi alle 24 minuuttia.

Nyt kun reitti on tuttu lähdetään ottamaan sekunteja ja minuutteja pois.

Nopeimmat vetää sen hurjaan vauhtiin ja jos joskus pääsisi itse edes 21 minuutin alle, niin se olisi jo todella kova saavutus.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Puolentoista kuukauden liikuntakielto päättyi juoksulenkkiin ja kuntosalitreeniin. Epäilen, että tauko saattaa tuntua huomenna lihaksissa. Kohta alkavat taas muutkin lajit.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yllätin itseni pienellä urheilusuorituksella viikonloppuna. Tuli hiukan kiirus kun meinasi pelti valua katolta niin mitään ajattelematta hyppäsin traktorin perävaunuun eli jossain sitä ponnistusvoimaakin on ollut piilossa. En kyllä rupeaisi yrittämään harkiten samaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Voisin vaikka aloittaa frisbii golfin, koska polvi ei nyt anna mun suorittaa juuri muuta ja kesälomalla käydyn pienimuotoisen minigolf -turnauksen perusteella mä olen siinä lajissa aiva liian ylivoimainen. Jos löytyis haasteita laatan heittämisessä.
Who says you need to buy a guitar?
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Hilpaisin tänään nuoren ikäni pisimmän yhtämittaisen pyörälenkin, 125km. Ihan läpällä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Olen pidemmän aikaa suunnitellut pidempää pyörälenkkiä, mutten ole yli 40km saanut aikaiseksi. Illalla pitäis joku tuollainen taas sotkea. Sitten pitäis hankkia syklokrossipyörä, kun oma ei paljon rullaa. Mut lenkkivauhti juoksussa on noussut hiljalleen alle 6min/km, jota jaksankin pitkänkin lenkin. Futisharjoitteet on jääneet vähiin tai nollaan, ei ole tatsikaan parasta peleissä. Rullistellut olen kolmasti, joista pisit oli 35km. Siis kesällä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tänään kävelin kaksi kertaa portaat ylös ja alas (yksi suunta 12+6+16 porrasta).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Eilen salsatunnilla....tylsää. Tänään spinningissä...ihan mukavaa. Taidan ottaa säännölliseen ohjelmistoon. Huomenna taas uusi laji.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Tuli huitaistua reilu 500km reiluun puoleentoistaviikkoon tuolla pyöräilyvälineellä. Oikea akillesjänne otti nokkiinsa, on kipeä ja turvoksissa, joten nyt lepuutellaan ainakin tämä viikko noiden hommien osalta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kävin fysioterapeutin vastaanotolla, 16. päivä alkaa rääkki tai siis liikkumisen valmennus.. Lupasin pitää harjoituspäiväkirjaa, se on kevyempää kuin ruokapäiväkirja, tulee vähemmän merkintöjä..
Helppoa aamulla japanilainen harjoitus 10->1 toistoa kyykkyä ja punnerrusta.. illalla 3x30x4kg käsipäinoharjoitusta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Suvinen kirjoitti:Oon niin paskana!
Minä myös. Mun aamuohjelmaan tuli tiistaille tavallisen polkemisen tilalle alkulämmittely polkemalla ja jumppaa painojen kanssa. Vaikka onnistuin hillitsemään itseni enkä edes ottanut yhtä paljon painoja kuin puolta pienemmät fitness-tytöt, oon silti vieläkin ihan rikki. Prkl.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Sä oot ymmärtänyt väärin, kyseessä on kilpailu. Kuuluu ottaa enemmän painoja kun kukaan, kenet näkee omalta paikaltaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hans Jörgen kirjoitti:Tuli huitaistua reilu 500km reiluun puoleentoistaviikkoon tuolla pyöräilyvälineellä. Oikea akillesjänne otti nokkiinsa, on kipeä ja turvoksissa, joten nyt lepuutellaan ainakin tämä viikko noiden hommien osalta.
Vinkkinä toipumiselle: ota neljän päivän burana-kuuri, pastilli kolmasti päivässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:^ Sä oot ymmärtänyt väärin, kyseessä on kilpailu. Kuuluu ottaa enemmän painoja kun kukaan, kenet näkee omalta paikaltaan.
Eikä pidä osallistua, jos ei voita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin