Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
slam

Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja slam »

"Tuija, älä naura minulle!" huutaa metsäkonetyömies vihaisena. "Minä kannan tänne ruokaa ja mikä siitä on kiitos!?" "Sinä vain naurat minulle ja hurvittelet muiden naisten kanssa, ties vaikka pettäisitkin minua?" Tuija hymähtää hiljaisen naurun, koska mies kuullostaa todella naurettavalta humalassa. Siwan asikkaat näyttävät pelkäävän 30-40 kymmentä vuotiasta miestä. "Ole nyt hiljaa pelotat asiakkaita" Tuija yrittää kyynelsilmin ojentaa miestään.
"Kuuntelisit edes minua, etkä vain käskisi olemaan hiljaa"
"kuuntele, minua mies raivoaa" "Etkö näe känsäisiä käsiäni, kun väännän hiessä ruokaa sinulle ja lapsillemme"

"Näen, näen" tuija vastaa vaisusti. Nyrkki kajahtaa pöytään lujalla äänelle ja menee siitä lävitse. Verta valuu kädestä Siwan lattialle. Poliisit vievät kaverin rauhoittumaan ulos kaupasta. Voimakas humalainen pääsee irti poliisien otteesta. Hän menee kaupan ovelle ja karjuu sisälle; "Tuija minä rakastan sinua". Kassalla yksi asiakas puhuu filosofisia Tuijalle ja rauhoittelee häntä. Miehet ovat tuollaisia humalassa he toteavat lähes yhteen ääneen. "Huomenna hän kantaa kukkapuskaa luoksesi" rouva rauhoittaa Tuijaa. "Pidä sinä prkle pääsi kiinni!" mies kajauttaa äänteitä kohden rouvaa. "Olehan sinä nyt kunnolla" rouva vastaa ynseästi.

Uros kaatuu siwan kapeaan portaikkoon, pamppu on tehnyt tehtävänsä.
Enthu

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja Enthu »

perustuu tositapahtumiin vai oma kauhuskenario?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mistäköhän johtuu, että mä en kertakaikkiaan ymmärrä näitä slamin kirjoituksia ollenkaan?
ElanorRaven

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Mikäli tuo oli ihan tositarina, niin onhan se aika karu kuvaus jostakin suomalaisesta perheestä. Ja tuollaisia on varmasti monia.
tonyjl

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

kesseli kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Mistäköhän johtuu, että mä en kertakaikkiaan ymmärrä näitä slamin kirjoituksia ollenkaan?
Tervetuloa kerhoon.
Mun mielestä ne ovat toisinaan niin kieroutuneen nerokkaita että miehellä olisi lahjoja kirjailijaksi. Itse en saa vastaavia kielikuvia edes kolmen promillen absinttihumalassa. Jotkut vaan osaavat iskeä sanan säilällä.

Näin niinkuin pidempään slamin juttuja lukeneena.
Elukka

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ääh, sehän vaan tekee niinkun Jari Tervo: Notkuu läheisen kulmakuppilan tai Siwan nurkilla ja kirjoittaa sitten näkemänsä ja kuulemansa jutut muka fiktiona. :lol:
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja brona »

tonyjl kirjoitti:Mun mielestä ne ovat toisinaan niin kieroutuneen nerokkaita että miehellä olisi lahjoja kirjailijaksi. Itse en saa vastaavia kielikuvia edes kolmen promillen absinttihumalassa. Jotkut vaan osaavat iskeä sanan säilällä.

Näin niinkuin pidempään slamin juttuja lukeneena.
Aivan. Minusta tuo oli hyvinkin tarkka välähdys perusäijän sielunmaisemasta.
...
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Tuija älä, naura minulle! (ihmissuhteet ja viina?)

Viesti Kirjoittaja tuike »

Pirulainen on jutellut mun äijäni kanssa!
:evil: Seuraavalla kerralla, kun mun perhe-elämäni tragedioita täällä levittelet, niin ole hyvä ja vaihda hienotunteisesti edes nimi!
t.T*

*nimi muutettu
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
Vastaa Viestiin