ToriKeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
Eikö sun nyt von un zu Hildburghauserina pitäisi olla tuollaisen yläpuolella?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mistä tietää loman vetelevän viimeisiään? Orastavasta työstressistä, joka oireilee sängyssä pyörimisenä, vatsakipuna ja hampaiden yhteen puremisena. Mur.
Eikö sun nyt von un zu Hildburghauserina pitäisi olla tuollaisen yläpuolella?
Niinhän sitä luulis. Valitettavasti meillä Paremmalla Väelläkin on rahvaan ongelmat.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Näin taas koko yön unta mun purentakiskosta. Unessa heräsin aamulla siihen, että olin yöllä purrut sen palasiksi. Aamulla oli taas koko suu helvetin kipeä siitä työstämisestä. Alan olla vähän skeptinen sen suhteen, että onkohan tuosta mitään hyötyä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuva

Tuollainen kova akryylinen muovinpala. Mulla ei se hampaiden yhteenpureminen tuntunut yleensä hampaissa, mutta aiheutti leuka- ja niskavaivoja sekä hampaiden pintojen kulumia. Tuon pitäisi muka ehkäistä niitä, mutta luulis että ainakin nuo alahampaat kuluu ihan samanlailla tuota akryylia vasten kun ylähampaitakin vasten purressa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Stressaakkonää? Auttaiskohan ssri-lääkkeen rouskuttaminen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei varmaan. Mähän söin tuollasta joskus, eikä se mun mielestä muuttanut hammaskäyttäytymistä. Mä en narskuta, mä vaan puren. Kovaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Mulla on ainakin toi purentakisko auttanut. Narskutan hampaita siinä määrin, että pinnat ovat kuluneeet ja pahimmillaan oli niska- ja leukakipuja, mitkä kiskon myötä ovat loppuneet.

Onhan se tietenkin vähän ceepeetä käyttää tuollaista, mutta kun sen kanssa on mukavampaa kuin ilman niin valinta on aika helppo. Maksaa vaan piru jonkun kolme sataa per laaki ja sitten niitä tietenkin hukataan ja rikotaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti: Mä en narskuta, mä vaan puren. Kovaa.
Sama vika.
Viimeksi muokannut Vesper, 28.08.2013 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Kai tuollainen vähän parempi hampaille on kuin luu vasten luuta. Mutuilen vaan.
Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oletteko te muut oppineet olemaan purematta sitä kiskoa ajan kanssa?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti:Oletteko te muut oppineet olemaan purematta sitä kiskoa ajan kanssa?
Ööö, eikös se kisko ole siellä suukissa just sen takia, että sitä purraan? Jollei purra niin sitten koko kiskoa ei vissiin tarvita.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Paitsi että sillä rahastetaan niin kiskot on tehty kemikaaleista, joista erittyy kepuvastaisuutta elimistöön.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ei pertti, ei ole. Tämä on puhtaasti hammaslääkäreiden rahastuskeino. Tiukasti vaan foliohattua syvemmälle päähän!
Paitsi että sillä rahastetaan niin kiskot on tehty kemikaaleista, joista erittyy kepuvastaisuutta elimistöön.
Tilaankin heti ajan hammaslääkärille.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Sen tarkoitus on laittaa purukalusto sellaiseen asentoon että leukalihakset rentoutuvat helpommin yöllä ja sen lisäksi suojata hampaan pintaa kun pureskelun aiheuttama kitka/liikekuluminen ei tule hampaan vaan akryylin pintaan. Tottuminen voi viedä aikaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Vastauksena Exsun arveluun, että onkohan tuo parempi kuin hammas hammasta vastaan Vespa hyvä. :)
Jotenkin olisi luullut, että insinööri ymmärtää että pintakerros se on joka kuluu liikkeessä. Tjeu hiomakone. Ei yöpuruskelun paine sentään hampaita halkaise, vaan kuluttaa kiillettä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mä ymmärsin, että sen tarkoitus on se, että kiinnittäis paremmin huomiota siihen puremiseen ja lopulta vähän keventäis sitä painetta.
Sen tarkoitus on laittaa purukalusto sellaiseen asentoon että leukalihakset rentoutuvat helpommin yöllä ja sen lisäksi suojata hampaan pintaa kun pureskelun aiheuttama kitka/liikekuluminen ei tule hampaan vaan akryylin pintaan. Tottuminen voi viedä aikaa.
Juuri näin. Joillakin se kisko saattaa vähentää narskuttelua, mutta ei mulla ainakaan eli samaan tahtiin jyystän kuin ennenkin. Onneksi on kisko välissä, koska se tosiaan suojaa hampaita. On ihan eri jyystää hampaita toisiaan vasten kuin siihen kiskoon. Itse tosin olen jo purrut palan pois kiskosta eli joutuu varmaan piakkoin uuden teettämään, huoh.

Purentalihakset eivät kyllä ole tulehtuneet kertaakaan sen jälkeen, kun kiskon hommasin. Muutama viikko meni tottua kiskoon, se tuntui aluksi kamalan kireältä ja pelkästin että hampaat lähtee sen mukana pois, kun revin suusta. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jotenkin olisi luullut, että insinööri ymmärtää että pintakerros se on joka kuluu liikkeessä. Tjeu hiomakone. Ei yöpuruskelun paine sentään hampaita halkaise, vaan kuluttaa kiillettä.
Niin?

Miten monella eri tavalla kirjoittamani voi ymmärtää? :)
No kerro mitä tarkoittaa "vähän parempi hampaille on kuin luu vasten luuta. Mutuilen vaan."

Mikä on pertin mutu? Kuluuko hammas, jos sen päällä on liikkumaton akryylisuojus joita purraan vastakkain?
a) Kuluu samoin kuin hammas hammasta vasten
b) Kuluu hieman vähemmän
c) Kuluu merkittävästi vähemmän
d) Ei kulu käytännössä lainkaan
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aina pitää muistaa, että Pertti laittaa hymiön joka viestin perään. Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei hän koskaan ole tosissaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Diddley Bow kirjoitti:Aina pitää muistaa, että Pertti laittaa hymiön joka viestin perään. Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei hän koskaan ole tosissaan.
Ihan mihin tahansa tekniikkaan liittyvään Pertin pitäisi tuo ainakin tehdä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kreitsu kirjoitti:Itse tosin olen jo purrut palan pois kiskosta eli joutuu varmaan piakkoin uuden teettämään, huoh.
Mä oon vissiin kans, siitä tuo uni lähtikin kun sitä puuttuvaa reunaa illalla tunnustelin. Oon harkinnut vakavasti, että vaihtaisin tuon sellaiseen kumiläpyskään mitä vauvat hinkkaa ikeniin kun hampaat on tulossa läpi.

Onkohan meillä elcon kanssa eri matskua noi kiskot? Mun maksoi muistaakseni satasen pintaan, ehkä jopa hieman alle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Onkohan meillä elcon kanssa eri matskua noi kiskot? Mun maksoi muistaakseni satasen pintaan, ehkä jopa hieman alle.
Jos sulla ei oo sitä anti-kepu-matskua? Kannattaa kyllä maksaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mulla se tuli äidinmaidossa!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: ToriKeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Onko joku tänään taas koko ajan väärässä internetissä ja olet joutunut perumaan kaikki kokouksesi? *hymiö*
Näistä sun jutuista tulee vain tämmöinen olo.

Kuva
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin