^
Virittämisen takia voinee tulla korvauksen alentaminen kysymykseen, jos lisääntyneen tehon suomaa lisävauhtia (yli laillisen rajan) ajaen on pompoteltu tien oheen ja/tai päin jotain estettä.
Nurtsille jää hyvät jäljet sladdittelusta ja/tai kaatumisesta aiheutuneesta liukumisesta. Esim neljästäkympistä ei taida liukua vaikkapa 50 meeeetriä. Nuo liukumisen esimerkin metrimäärät on hatusta vedettyjä.
Muistelen kuulleeni, että omaisuuden korvausta voitanee alentaa, mutta kropan vaurioiden korvauksesta ei ole mielikuvaa - ehkäpä kuitenkin sieltäkin.
Eli kolaripaikan jäljistä ja vaikka
ohjelmalla voidaan selvittää monenlaisia juttuja.
Eräs kaverini ajoi yli tonnisella kyykkypyörällä ulos mutkatiellä ja kyseli lasaretista päästyään tälläiseltä tavalliselta insinöörikansalaiselta (taruolento!?), että kannattaako kertoa todellinen 80km/h rajoituksen mukainen nopeus
Käytiin paikan päällä-> kysyin että onko nopeusmittarisi rikki. Molemmin puolin tietä oli kynnetty ojanpohjia yli 100m
Myönsi ylinopeuden vak.yhtiölle ja sai ilmeisesti loivemman korvauksen alennuksen, persnettoa tuli kuitenkin. Ja ei tarvinnut lähteä oikeuteen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.