Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Oho, kerrankin oon KKK:n kanssa jostain täysin samaa mieltä. Voisin kuvitella että ois aika vittumainen tilanne nieleskellä jos jälkikasvu kajauttaisi itseltään (tai joltain muulta) tietoisuuden jonnekin pilven päälle sellaisella mopolla jonka isi itte päätti viritellä vähän turvattomammaksi, laittomammaksi ja vakuutuskelvottomammaksi.
Tämä on totta. Täytyy yrittää pidättäytyä. sen verran olen asiaa selvittänyt, että nykykäytännössä vak. yhtiöt eivät korvauksia evää sillä perusteella, että mopo on viritetty. Sen sijaan joutuu maksamaan kevarin vak. maksut, jos nopeutta on yli 65 km/h.

Mutta raha ei tietenkään voi korvata kaikkia vahinkoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Virittämisen takia voinee tulla korvauksen alentaminen kysymykseen, jos lisääntyneen tehon suomaa lisävauhtia (yli laillisen rajan) ajaen on pompoteltu tien oheen ja/tai päin jotain estettä.
Nurtsille jää hyvät jäljet sladdittelusta ja/tai kaatumisesta aiheutuneesta liukumisesta. Esim neljästäkympistä ei taida liukua vaikkapa 50 meeeetriä. Nuo liukumisen esimerkin metrimäärät on hatusta vedettyjä.
Muistelen kuulleeni, että omaisuuden korvausta voitanee alentaa, mutta kropan vaurioiden korvauksesta ei ole mielikuvaa - ehkäpä kuitenkin sieltäkin.
Eli kolaripaikan jäljistä ja vaikka ohjelmalla voidaan selvittää monenlaisia juttuja.

Eräs kaverini ajoi yli tonnisella kyykkypyörällä ulos mutkatiellä ja kyseli lasaretista päästyään tälläiseltä tavalliselta insinöörikansalaiselta (taruolento!?), että kannattaako kertoa todellinen 80km/h rajoituksen mukainen nopeus :D Käytiin paikan päällä-> kysyin että onko nopeusmittarisi rikki. Molemmin puolin tietä oli kynnetty ojanpohjia yli 100m :kele: Myönsi ylinopeuden vak.yhtiölle ja sai ilmeisesti loivemman korvauksen alennuksen, persnettoa tuli kuitenkin. Ja ei tarvinnut lähteä oikeuteen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Oikeesti kiukuttelin tonne viikonpäivään sen takia, että en saanut pikku-ukolle kirjastokorttia byrokratian takia. On se nyt ihan vittupaskaa, että jos joku vapaaehtoisesti tekee jonkun eteen jotain, niin ei hän saa. Mikä vitun amerikka tästä maasta on tullut?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Palaan vielä tohon kirjastokorttiin. Eilen mua palveli venakko hjuvalla sjuomenkjielellä ja mikään ei onnistunut. Tänään mua palveli hehtoafrolla varustettu tummahipiäinen kaveri ja kaikki sujui kuin olisi liukuvoidetta käytetty. I'm a nigger lover!! Poika sai kirjastokorttinsa ja homma etenee...

BTW Jannu uusi samalla munkin kortin, koska en ollut käyttänyt sitä muutamaan vuoteen ulkokunnassa vierailun vuoksi.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun mielestä joku iin pisteen nylkyttäminen on 7v. jannulle paljon epäluontevampaa kuin mikä tahansa muu aktiviteetti. Tulevan elämän kannalta siitä on helvetin vähän hyötyä, erityisesti jos kiinnostus on nolla. Mutta siitä se alkaa, lasten ahtaminen muottiin, joka sitten sopii tai ei. Ite oon sanonu, että nämä vaan on asioita jotka on pakko tehdä koska koulussa on toisinaan pakko tehdä asioita, joissa ei ihan hulluna oo järkee, kuten esim. opetella soittamaan nokkahuilua. Positiivista lähestymistapaa on siis myös yritetty, ei toiminu.

Oman juniorin 10v. kohdalla motivaatio on hyvä niissä asioissa, jotka kiinnostaa, kuten nyt esim. hieman yllättäen ruotsin opiskelussa. Välillä kyselee läksyistä, että miksi näitä täytyy opiskella. Matikasta on hyvä sanoo, että niitä tarvii oikeestikin elämässä. Mitä enemmän tiedät asioista, sitä vapaammin voit päättää mitä haluat elämässä tehdä. Luotisuoria i-kirjaimia tuskin tulee tarvitseen missään, ellei nyt aio alalle jossa ne ovat tarpeellisia. Yleensä jos kiinnostusta suorien kirjainten kanssa nysväämiseen on, se tulee ilmi jossain vaiheessa. Pedanttius nyt vaan ei kuulu kaikkien ihmisten luonteeseen, ja ekaluokkalaisen pojan hienomotoriikka ei oo ihan huipussaan. Henkilökohtaisesti mua tosissaan vituttaa, että sille annetaan tuossa vaiheessa MINKÄÄNLAISTA painoarvoa arvosteluissa. Sosiaalisten taitojen ja itsetunnon kehittymisen näen ensisijaisena, paikallaan olevat pisteet ja pilkut..WTF.

Kiitos puheenvuorosta.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Puhutko nyt siitä, miltä pilkku näyttää, vai mihin se laitetaan? Kyllä oikeinkirjoitus taidosta on elämässä hyötyä, jos ei aio jäädä aivan apinatason hommiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nelivuotiaan tempauksia viimeisen kuukauden ajalta:
- juoksi kaatosateessa alasti kylänraittia pitkin
- pölli naapurin likan leluja hyläten ne pusikkoon
- paskansi ulkona olleeseen kukkaruukkuun

Kaverin kanssa näitä tehdään. Tietenkin paljon muutakin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Nelivuotiaan tempauksia viimeisen kuukauden ajalta:
- juoksi kaatosateessa alasti kylänraittia pitkin
- pölli naapurin likan leluja hyläten ne pusikkoon
- paskansi ulkona olleeseen kukkaruukkuun

Kaverin kanssa näitä tehdään. Tietenkin paljon muutakin.
Asialliselta kuulostaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave, siis siitä miten siisti käsiala on ekaluokkalaisella pojalla. Toki kirjainten ja välimerkkien tulee jossain vaiheessa löytää omat paikkansa, mutta sekään ei oo niin tärkeetä kuin onnistumisen kokemukset ja porukkaan pääseminen koulutien alkumetreillä.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ylle, mua kiinnostais kuulla miten se selitti ton kukkaruukkujutun! :D "WHHHHHHYYYYYYYYYY?"
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Dave, siis siitä miten siisti käsiala on ekaluokkalaisella pojalla. Toki kirjainten ja välimerkkien tulee jossain vaiheessa löytää omat paikkansa, mutta sekään ei oo niin tärkeetä kuin onnistumisen kokemukset ja porukkaan pääseminen koulutien alkumetreillä.
Kyllä kyllä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:Ylle, mua kiinnostais kuulla miten se selitti ton kukkaruukkujutun! :D "WHHHHHHYYYYYYYYYY?"
Mun entinen luokkakaveri valitti kesällä facebookissa, että sen lapset (3 kpl, en ole varma iästä mutta alle eskari-ikäisiä koko remmi) on alkaneet kakkaamaan takapihalle. Siis ihan järjestäen.

Tuosta sateessa alasti juoksemisesta oon melkein kateellinen! Olispa mökki.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Ylle, mua kiinnostais kuulla miten se selitti ton kukkaruukkujutun! :D "WHHHHHHYYYYYYYYYY?"
Taisin olla töissä, kun kotiin tultuani vaimo asiasta mainitsi. Kysyin tytöltä, että mitä hemmettiä sä paskansit kukkaruukkuun, johon tyttö hymyili ja kielsi asian. Toruin, ettei niin voi tehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

Meidän 3 v. kakkasi kesällä muutaman kerran pihalle. Se ei malttanut lähteä vessaan ja toisaalta sillä on tosi epäsäännöllisesti toimiva vatsa, joten hätä voi yllättää nopeastikin. Ei kyllä ollut mitenkään kiva siivota sontaläjiä pois kahluualtaan vieressä kun kylässä ollut 9 v. kummityttö ihmettlee vieressä. No, onneksi läjä ei ollut siellä altaassa.
Äiti ei tiedä
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Näitä kivoja kavereita on taas liikkeellä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

"Sun luona on mukavampi tehdä läksyjä"

Ei tää missään tapauksessa mitään kilpailua ole, mutta jos Pikku-Ukon suusta putoilee tollasta kommentia, niin sehän tarkottaa, että läksyt alkaa maistumaan.

Toisaalta hirvittää ton isomman luukkupöksyn preppauskurssien hinnat. Ihmisten terveydellä todellakin tehdään rahaa!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hyvistä ja asiallisista neuvoista huolimatta otettiin eilen pillikuristin pois pakoputkesta ja kaasariin isompi suutin. Nyt menee mittarin mukaan 58 tasaisella eli n 56 todellinen nopeus. Just sopiva. Ei mene kevariveroille vielä.

Mukava oli pojan kanssa askarrella. Koko päivä siinä meni, kun rautasahalla ja käsiviilalla askarreltiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

2,5 viikkoa takana vaimon kainolosauvailua. Välillä kiristelee kohtuu big time. Ei jaksais vaimon koodeja, joita on piikiksi asti. Ei jaksais kotitöitä, eikä myöskään sitä, että vaimo on aina sohvalla tai keittiön pöydän ääressä. Vaikea aamu. Hyviä hetkiä on toki niitäkin paljon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä avaan pelin siltä varalta, että Urpsu ei lue pappailua ja ilmoitan, että on mielenkiintoista että sä käsittelet sun ja sun vaimon parisuhdedynamiikkaa isyysaiheisen ketjun alla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä avaan pelin siltä varalta, että Urpsu ei lue pappailua ja ilmoitan, että on mielenkiintoista että sä käsittelet sun ja sun vaimon parisuhdedynamiikkaa isyysaiheisen ketjun alla.
No kyllähän se jälkikasvun olemassaolo varmaan komplisoi tilannetta, jos vaimo käskyttää sohvalta lisäksi. Ei sitä vanhempien parisuhdetta pysy lapsiperheessä erottamaan omaksi erilliseksi osakseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:on mielenkiintoista että sä käsittelet sun ja sun vaimon parisuhdedynamiikkaa isyysaiheisen ketjun alla.
Isyys, perhe ja parisuhde nyt on muutenkin iloisesti sekaisin. Oikeastaan moni viesti sopisi moneen eri ketjuun.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16749
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Mä avaan pelin siltä varalta, että Urpsu ei lue pappailua ja ilmoitan, että on mielenkiintoista että sä käsittelet sun ja sun vaimon parisuhdedynamiikkaa isyysaiheisen ketjun alla.
Kas, kyllä mä luin, muttä tuo näkökulma ei juolahtanut mieleeni. Jotenkin ilman muuta ajattelin, että Y ei kirjoita parisuhdedynamiikasta vaan lastenhoidon raskaudesta tässä tilanteessa. Ymmärrän nyt, että tuo on aivan varmasti jotenkin väärä tai kestämätön dikotomia. Voi olla, että olen näin jäässä sen takia, että feministisen innostuksen vallassa mieleni teki kirjoittaa vastaukseksi tuohon puolison sohvalla makailun ja keittiön pöydän ääressä nuokkumisen tuskailuun jokin heitto Yllestä perheenäiti-roolipelin kokijana, mutta tästäkään ei tullut mitään. Puhun nimittäin niin huonosti nuorisoa, että minulle ei ole selvinnyt, mitä tuo juttu koodailusta tarkoittaa (esim. tavallista kommunikaatiota, kiertoilmaisuja vai kenties jotain digivälinettä hyödyntävää viestintää), joten en uskalla ymmärtämättömäksi jääneeseen viestiin kajota. Ei mene hyvin maanantaiaamuna, taidan olla loman tarpeessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei se vaimo käskytä tai muutenkaan pomota soffalta. Hyvin se on tässä suhteessa mua kohdellut. Se nyt vaan välillä kiristelee, kun toinen on koko ajan paikalla ja koodia tullessa enemmän kuormitun, koska to-do-lista muuttuu ja paisuu turhan tiuhaa. Tiedän kyllä, että tämä kestää vain aikansa ja tämä tulee "kestää" kuin mies.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oikeastaan moni viesti sopisi moneen eri ketjuun.
Nyt panettaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oikeastaan moni viesti sopisi moneen eri ketjuun.
Nyt panettaa?
Kipsifetissi ja komentelukiihotus?
Universaali disclaimer.