Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Exsu: Voihan ne defenssit kosahtaa tai sitten siellä alla käsittelet sitä muiden asioiden ja tapahtumien yhteydessä. Mä oon käsitelly mun kahdeksan vuoden takaisen eron lapsen isästä kunnolla vasta tänä keväänä, aika paljon muutakin shittiä siinä samalla tosin. Teki hyvää! Tietty jos ois tehny sen aiemmin, ois ehkä saanu tietyt solmut auki päästä aiemmin. Lopputulema on, että jäbä oli syyllistävä mulkero, ja on sitä edelleen. Eikä se tietty poista niitä hyviä asioita, mitä meillä myös oli.

Helpottava tunne sinällään, kun ei tarvi edes yrittää ajatella toisin :mrgreen:
Viimeksi muokannut nowaysis, 05.09.2013 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti:Vähän liikaakin.
Hyvä juttu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riittävästi masentunut ihminen ei tunne muuta kuin masennusta, tapahtui mitä vaan. Eihän tämä ole sinänsä este tehdä oikeita valintoja, sellaisia jotka parsivat mieltä eheämmäksi. Vaikeus on usein siinä, kuten veikkaan KK:n tapauksessakin olevan, että pitkään masentuneen ihmisen on usein hyvin vaikea päästä käsiksi mieleensä ja päätellä, mikä on syy ja mikä seuraus. Mikä aiheuttaa mitäkin ja mikä asia olisi syytä korjata ensin. Ulkopuolinen apu auttaa jäsentämään tilannetta. Tsemiä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sitä voi lähteä pohtimaan, että jos olo ei parane näillä spekseillä, niin mikä voisi olla toisin? Jos et halua lasten takia erota, mitä asioita sulla on konkreettisesti mahdollisuus muuttaa?

Ehkä luen vielä muut jutut tarkemmin, en tiedä sanoko joku just samaa..

En noista lääkkeistä niin tiedä, mutta kaipa ne tasaavat fiiliksiä sieltä yläpäästäkin, ainakin muutaman tapauksen tiedän lähipiiristä, jotka ovat "tasaantuneet", ei depistelyä mutta kaikki on silleen "ihan jees", ei erityisiä huippuhetkiäkään, mikä tietty on parempi kuin se depis. Jos ketoapina ei vörki, niin ehkä joku muu saattais olla parempi. Oikean lääkekombon löytäminenkään ei ole aina helppoa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Lapset sopeutuu siihen, että on kaksi hyvin voivaa aikuista erillään, mutta eivät siihen, että elämä on tuskaa saman katon alla. Lapset ei koskaan saa olla syy jatkaa helvettiä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tota on tosi vaikee ulkopuolisen koittaa saada jonkun päähän. Se pitää vähän niinq tajuta ite, me thinks. Että jos monet saavat sen toimimaan, niin mikä on pohjimmainen syy, ettei se toimisi juuri näiden tyyppien kohdalla. Enitenhän se este on siellä omassa mielessä, ja eka askel sen poistamiseen on tunnustaa, että jep, siellähän se on, mutta mitäs sitten tehdään?
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:Exsu: Voihan ne defenssit kosahtaa tai sitten siellä alla käsittelet sitä muiden asioiden ja tapahtumien yhteydessä.
Tai sitten niitä ei ole, en ole ihan varma. Mulla on sama fiilis ollut ennenkin, esim. hautajaisissa tunnen aina syyllisyyttä siitä kun en osaa surra asiaankuuluvasti. Mulla on joku päänsisäinen malli siitä, mitä pitäis tuntea silloin kun eroaa tai joku läheinen kuolee tai sairastuu, ja sitten oon hämilläni ja epämukavuusalueella, kun niin ei käy. Noissa suruasioissa, kuten nyt vaikka läheisten kuolemat ja hautajaiset, ne ei ole koskaan tulleet. Ei edes terapiassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Exsu: Voihan ne defenssit kosahtaa tai sitten siellä alla käsittelet sitä muiden asioiden ja tapahtumien yhteydessä.
Tai sitten niitä ei ole, en ole ihan varma. Mulla on sama fiilis ollut ennenkin, esim. hautajaisissa tunnen aina syyllisyyttä siitä kun en osaa surra asiaankuuluvasti. Mulla on joku päänsisäinen malli siitä, mitä pitäis tuntea silloin kun eroaa tai joku läheinen kuolee tai sairastuu, ja sitten oon hämilläni ja epämukavuusalueella, kun niin ei käy. Noissa suruasioissa, kuten nyt vaikka läheisten kuolemat ja hautajaiset, ne ei ole koskaan tulleet. Ei edes terapiassa.
Vastaavien oireiden takia mua on usein kutsuttu tunteettomaksi paskiaiseksi. Sellainen olen. Tarpeeksi kun tapahtuu ja ei elä kuplassa, niin oppii kohauttamaan olkapäitään aivan väärässä paikassa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kottarainen kirjoitti:Joskus paranee vaihtamalla, joskus taas ei.
Ei kai kukaan ollut tarjoamassa vaihtamista? Vaihtamalla ei parane mikään.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Diddley Bow kirjoitti: Vastaavien oireiden takia mua on usein kutsuttu tunteettomaksi paskiaiseksi. Sellainen olen. Tarpeeksi kun tapahtuu ja ei elä kuplassa, niin oppii kohauttamaan olkapäitään aivan väärässä paikassa.
En mä kyllä tätäkään haluaisi omalta kohdaltani allekirjoittaa. Kyllä mä suurimpaan osaan asioista suhtaudun ainakin omia sosiaalisia normistojani tyydyttävällä tunnereaktiollla. Mutta sitten taas eilen, kun äiti soitti ja kertoi, että yksi sukulainen on kuollut. Oli viimeisen vuoden niin dementti, ettei ottanut kontaktia enää lainkaan, sidottuna vuoteessa. Miten sellaisen ihmisen kuolemaa surraan? Mua suretti kun se oli siinä kunnossa, se oli mulle se kohta jossa luopuminen tapahtui, kun kontaktia ei enää saanut. Kuolemassa en vaan nähnyt mitään surullista, ainoastaan helpotusta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti:Mutta sitten taas eilen, kun äiti soitti ja kertoi, että yksi sukulainen on kuollut. Oli viimeisen vuoden niin dementti, ettei ottanut kontaktia enää lainkaan, sidottuna vuoteessa. Miten sellaisen ihmisen kuolemaa surraan?
Ei sitä surra, koska jossain tilanteissa kuoleminen on hyvä uutinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei sukulaisuus nosta minulla surutarvetta yhtään. Merkitystä on oikeastaan vain sillä, kuinka läheinen ihminen kuollut oli. En muista surreeni isovanhempien kuolemia kovinkaan paljon. Ilmeisesti he eivät olleet kovin läheisiä kanssani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vagabondo kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mutta sitten taas eilen, kun äiti soitti ja kertoi, että yksi sukulainen on kuollut. Oli viimeisen vuoden niin dementti, ettei ottanut kontaktia enää lainkaan, sidottuna vuoteessa. Miten sellaisen ihmisen kuolemaa surraan?
Ei sitä surra, koska jossain tilanteissa kuoleminen on hyvä uutinen.
Tai ehkä surutyö on jo tehty pitkän sairastamisen aikana? Tätini (loukkaantui pahasti onnettomuudessa, oli läheinen ja rakas minulle) makasi yli vuoden sairaalassa ennen kuin lopulta menehtyi. Siinä oli aikaa tehdä surutyötä, jättää hyvästejä. Kuolema oli varmaan lopulta hänellekin helpotus.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Siis päästäänkö tässä nyt siihen, että en olekaan tunteeton paskiainen, vaikka toisin vihaisella naamalla ollaan joskus väitetty?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä sä voit olla, mä puhuin itsestäni!

:mrgreen:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^^En tiedä, luulisi että tiedät itse parhaiten, mitä olet.

Mutta jos et tiedä, niin tossa testi. Nehän aina tietää! :P

http://www.pikkupaprika.com/soppa/mtesti/index.htm
Viimeksi muokannut Kreitsu, 06.09.2013 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti:Siis päästäänkö tässä nyt siihen, että en olekaan tunteeton paskiainen, vaikka toisin vihaisella naamalla ollaan joskus väitetty?
Nettidiagnoosia ei voi koskaan väheksyä, senkin kukkahattupullamössöherkkis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti:Siis päästäänkö tässä nyt siihen, että en olekaan tunteeton paskiainen, vaikka toisin vihaisella naamalla ollaan joskus väitetty?
Luulen, että vain sä tiedät tunteistasi, jollet niitä ulospäin näytä tai niistä kerro, joten mistä me voidaan tietää vastaus kysymykseesi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kaikkea sitä itsestään oppii kun Internettiin kirjoittaa. Olen parantunut. Kenen jalkoja mä saan suudella?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Diddley Bow kirjoitti:Kaikkea sitä itsestään oppii kun Internettiin kirjoittaa. Olen parantunut. Kenen jalkoja mä saan suudella?
Et kenenkään, senkin tunteeton kusipää!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2456
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ajattelin ajaa ketoapinan hallitusti alas, eilen siis illalla yksi nappi. Edelleen lounasaikaankin väsyttää ihan mahdottomasti. Ei toi määrä aikaisemmin ole tämmöistä tehnyt? Mitvit? Pudotetaan vaikka puolikkaaseen ja katsellaan viikon ajan, jos auttaisi. Ihan seinään tota ei viitsis katkaista kun sitä on kohta vuosi napsittu.

Tässähän pitää kohta lähteä kulmille säätämään jotain, kun ei meinaa hereillä pysyä.

Illalla joutuu taas haastamaan sosiaaliset kykynsä - mennä yksin bileisiin josta ei oikeasti tunne ketään, (muutaman naamatuttu sentään pitäisi olla), paikkaan jossa ei ole ikinä käynyt. Mulle äärimmäisen helppoja tällaiset (not!) :shock:
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

kunhan nyt sivusta huutelen että kannattaakohan niitä itsekseen titrailla, oisko hyvä vielä puhua asiasta lekurin kans? Etenki jos niistä ei aiemmin ole tällaisia sivuoireita ollut, se väsyttäminen kun voi johtua muustakin kuin lääkkeistä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

En ole kaikkien alojen asiantuntija, mutta onko kyse ketiapiinista? Joku juuri kirjoitti facebookissa unilääkkeuutiseen liityneessä keskustelussa, että ketiapiini on kaikin puolin erikoinen lääke. Pienellä annoksella käytetään nukkumisen avuksi, ja isommilla annoksilla se vaikutus vähenee. 25 mg toimii univaikeuksiin, kun taas neuroleptina käytetään n. 600 mg.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2456
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ihmettelinkin, miten jotkut kertovat nettipalstoilla rouhivansa tota satoja millgrammoja päivässä. Mä ajan tuon joka tapauksessa itseltäni alas. Mieluummin olen vaikka vähän ahdistunut kuin zombi.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2456
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Aamut on kyllä paljon helpompia pienemmällä neurolepti-annoksella, mutta yöllä vastaavasti uni levotonta ja katkonaista. No, se oli odotettavissakin. Samalla tiellä silti jatkan, sanoi psyko mitä tahansa.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin