Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Töitä luvassa kai vuodeksi
Onko ihan vapailta markkinoilta vai jotain työvoimapoliittista jutskaa?
Kierrätyskeskus. Palkkatuen ansiosta puoleksi vuodeksi tai vuodeksi. Ensin kahden kuukauden harjoittelujakso. Tänään kävin haastattelussa Matinkylässä ja tehtiin paperit.
Hieno homma!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Töitä luvassa kai vuodeksi.
Hienoa! Onnittelut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Töitä luvassa kai vuodeksi. Huono puoli on että pitää reissata Espooseen. Matkakulut... :evil:

Nenänvalkaisua ensi viikon loppuun asti. Tahdonvoimakysymys, juu.

Vitsi:

- Mitä tapahtuisi jos kaikki Homeboyn tyhjentämät Dry vodka pullot laitettaisiin päiväntasaajalle metrin välein?
- En tiedä.
- Siinä olisi neekereillä ihmettelemistä. :lol:

Arska. Muistahan että SA:n sanomat tarvitsee myös sinun kontribuutiotasi. :wink:

Päivän laulu:

Mitä peräkylä oikein on?
paljon Manjoja ja vähän Vanjoja
paljon votkaa, vähän saunoja
ja jokaisesta tähkästä
puoluekomitea lyö rumpua :hevikaraoke:

Folklore entisessä Neuvostoliitossa

Homeboy
kesäinen salaattilounas
ONNEA TÖISTÄ HOMEENPOIKA! AIVAN MAHTAVAA!

joo- valkaise nenää mahdollisimman kauan.

No nyt tulee kontrapunktiota! Heh (tahallinen vitsi)

Mukava olla omassa ketjussa!

KIITOS KAIKILLE kirjoittajille. Kyllä usein on mielessä kirjoittaa ja tottakai kirjoitan, mutta tuollainen hauska ja terävä kirjoitus vaatii aikaa ja se vain on hiukan kortilla nyt ollunna!

Mutta siis- kirjoitin paljon muihinkin ketjuihin tuossa.

Minulle kuuluu oikein hyvää: Terveys platinaa, rakkaus nyt on paikallaan, muttei platinaa. Raha-asioita en mieti juuri koskaan. Nyt mulla on asioita kasassa, joita pitäisi tehdä ja jotka hiukan stressaa. Ettäs tiiätte!

Kaikille kitinähalit, jotka tuntevat että SA:lta ne on kiva saada! Olkaa hyvät. Palataan taas!


KETJUN JOHTAJA, SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kiitos onnitteluista.

Törmäilin fillarilla eilen ja pitäisi taas korjauttaa...paalutilanne on sellainen että lykkään korjauttamista. :(
Äitimuori pyysi mökille. Menen suosista ensi viikolla. Pakastin pitäisi taas sulattaa...

Tässä olivat Homeboy-uutiset.

Vitsi:

- Majuri RySäperse. Mikä on räjähtämätön pommi?
- Tietysti suutari.
- Räjähtämätön ydinpommi on varmaan kenkätehdas. :)

Homeboy
fennougrilainen kaalipää
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Kiitos onnitteluista.

Törmäilin fillarilla eilen ja pitäisi taas korjauttaa...paalutilanne on sellainen että lykkään korjauttamista. :(
Äitimuori pyysi mökille. Menen suosista ensi viikolla. Pakastin pitäisi taas sulattaa...

Tässä olivat Homeboy-uutiset.

Vitsi:

- Majuri RySäperse. Mikä on räjähtämätön pommi?
- Tietysti suutari.
- Räjähtämätön ydinpommi on varmaan kenkätehdas. :)

Homeboy
fennougrilainen kaalipää
Terve!

Minä nyt tässä vastaan...ehkä hiukan pikaisestikin. Ei oo tapani Kitinässä, mutta
ollaan nyt ikäänkuin ihan IRL!

HEI VAAN SIIS ihan kaikille, oon tässä viikon ...sanotaan nyt vaikka lomalla!
Pitäähän omia sanomia päivittää!

Homeboille: Onnea vielä töistä! MITEN ON ALKANUT!? Vai onko jo alkanut?

Missä sä nyt oot törmäillyt taas pyörällö. Kuulostaa vaaralliselta. Jätä nyt se käyttämäsi
muovipussi pois. Haittaa ihan varmasti ajamista...siis suojaa PÄÄSI!
Olen oikeasti huolissani. Mitä tapahtui?
Mitä pyörälle tapahtui?
Etkö saa vanhemmiltasi pyöränkorjausrahaa?
Mä voin aivan hyvin lainata jos haluat...tai jos tarvit jopa uuden pyörän? Kuinka pian voisit maksaa
takaisin?

Vitsiä en nyt ymmärtänyt. Voi mua! Mä en kyllä tajunnut...

+---------

Terveiset ihan kaikille taas...

STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti: Törmäilin fillarilla eilen ja pitäisi taas korjauttaa...paalutilanne on sellainen että lykkään korjauttamista. :(
Olisko aika ruuvata korkki kiinni, jos on kerran työhommiakin tiedossa?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Törmäilin fillarilla eilen ja pitäisi taas korjauttaa...paalutilanne on sellainen että lykkään korjauttamista. :(
Olisko aika ruuvata korkki kiinni, jos on kerran työhommiakin tiedossa?
VÄÄRIN. :kele:

En ollut juonut alkoholia tippaakaan. :leuhka:

Oli jalkakäytävälle (!) pysäköity auto, ohitin sen edestä, se lähtikin liikkeelle. Sisällä joku mäntti. Etupyörä vääntyi, autokin saattoi saada naarmuja. En jäänyt selvittämään asiaa. Kuljettajakaan ei vaatinut sitä.
Lykännyt korjauttamista koska pian ryhdyn kulkemaan julkisilla.

Arska: luulen että en lainaa, on tota velkaa jo ennestäänkin ja pian pyydän isäukolta lisää. Duunit alkaa 23.9.

Vitsi:

Pikku Myy pääsi Muumilaakson kauppaan töihin. Kauppias antoi hänelle ohjeen:
- Myy, pikku Myy! :lol:

Homeboy
wienerschintzelin etäsukulainen
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
exsu kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Törmäilin fillarilla eilen ja pitäisi taas korjauttaa...paalutilanne on sellainen että lykkään korjauttamista. :(
Olisko aika ruuvata korkki kiinni, jos on kerran työhommiakin tiedossa?
VÄÄRIN. :kele:

En ollut juonut alkoholia tippaakaan. :leuhka:

Oli jalkakäytävälle (!) pysäköity auto, ohitin sen edestä, se lähtikin liikkeelle. Sisällä joku mäntti. Etupyörä vääntyi, autokin saattoi saada naarmuja. En jäänyt selvittämään asiaa. Kuljettajakaan ei vaatinut sitä.
Lykännyt korjauttamista koska pian ryhdyn kulkemaan julkisilla.

Arska: luulen että en lainaa, on tota velkaa jo ennestäänkin ja pian pyydän isäukolta lisää. Duunit alkaa 23.9.

Vitsi:

Pikku Myy pääsi Muumilaakson kauppaan töihin. Kauppias antoi hänelle ohjeen:
- Myy, pikku Myy! :lol:

Homeboy
wienerschintzelin etäsukulainen
SA:n vastauksia vihreällä Homeen mustien lauseiden jälkeen :

Oli jalkakäytävälle (!) pysäköity auto, ohitin sen edestä, se lähtikin liikkeelle.

OHITIT EDESTÄ? Siis miten? OLE TARKKANA!

Sisällä joku mäntti. Etupyörä vääntyi, autokin saattoi saada naarmuja. En jäänyt selvittämään asiaa. Kuljettajakaan ei vaatinut sitä.

SINÄ OLISIT TOKI ollut TOSI vahvoilla koska auto jalkakäytävällä. Poliisit olisit piruuttasi voinut pyytää paikalle. Tuollaisia asioita varten olisi pyörä aina oltava laillisessa kunnossa sekä KYPÄRÄÄ KÄYTETTÄVÄ paitsi tämän vuoksi, myös jotta säilyisi varmimmin hengissä. HOMEBOY, nyt et ole jääräpää vaan hankit sen kypärän HETI.


Lykännyt korjauttamista koska pian ryhdyn kulkemaan julkisilla.

Ahaa. Joo, niinhän useimmat pyöräilijät kai tekevät kohtapuoliin!

Arska: luulen että en lainaa, on tota velkaa jo ennestäänkin ja pian pyydän isäukolta lisää. Duunit alkaa 23.9.

Ookoo, mulla on kyllä ihan pitkä maksuaika,sanotaan nyt vaikka vuosi, kunhan vaan maksat! Mutta isäukkosi toki pitää lainata! Tai antaa suoraan rahaa! Pyydä rahaa äläkä pyydä isältäsi lainaa! (Ajatus vain Arskalta, ei sen enempää)

Vitsi:

Pikku Myy pääsi Muumilaakson kauppaan töihin. Kauppias antoi hänelle ohjeen:
- Myy, pikku Myy! :lol:

Eikös siellä ollut isoakin Myytä? Silloin olisi MYY MYY. Oliko siellä tavallista Myytä- en muista? Miksi se olisi muuten pikku-Myy?

Homeboy
wienerschintzelin etäsukulainen

Miten niin, eikö se ole wieninleike ja sinä olet ihminen!


KETJUN BOSSI, STADINARSKA, MUKAVA UMPIMIELINEN ILOINEN TOSIKKO, TÄNÄÄN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska. Kyllä tuo laina oikeastaan käy, lyhyempikin maksuaika riittää, esim. 3 kk. :idea:
Jutellaan enemmän sitten, kun soitan seuraavan kerran.

Arska. Syötkö btw turskaa, tai yleensä kalaa? Jos syöt niin mitä?

Päivän siteeraus:

"Tuo turskanpyytäjä saa vielä katua!" - Aku Ankan taskukirja 17

Leikkasin Paula Koivuniemen kuvan lehdestä. RuNkkumateriaalia. :mrgreen:
(Täh? Vanha ämmä... - Latojan huomautus)

Vitsi:

- Lentoyhtiöiden hinnoissa on puolet ilmaa.
- Ja puolet heliumia. :lol:

Lueskelin eilen englanninkielistä Aku Ankka-albumia ja huomasin, että "Idle dandies" oli aikoinaan käännetty "Päivänpaistattajien kerho." Turhaa eufemismia.

Homeboy
kompetentti tryffelisika
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nenänvalkaisua taas yritän. Toisaalta terassikausi jatkuu ja joskus myöhemmin voisi käväistä jossain vetämässä ohrapirtelöä "tuulensuojaan." :beer:

Vitsi:

- Tarjoilija, tämä kalja maistuu aivan kuselle!
- Aivan. Mutta mistäs te sen tiedätte? :lol:

Tänään tein päätöksen ryhtyä taas harrastamaan roskakirjallisuutta. Tuli hankittua Pelastusarmeijan myymälästä:
Richard S. Prather: Verkko kiristyy (Ilvessarja)

Päivän siteeraus:

"I am not born to lose. I am born Toulouse." - Jean-Paul Debray, Pariisi 14.9.2013

Homeboy
born to choose
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Nenänvalkaisua taas yritän. Toisaalta terassikausi jatkuu ja joskus myöhemmin voisi käväistä jossain vetämässä ohrapirtelöä "tuulensuojaan." :beer:

Vitsi:

- Tarjoilija, tämä kalja maistuu aivan kuselle!
- Aivan. Mutta mistäs te sen tiedätte? :lol:

Tänään tein päätöksen ryhtyä taas harrastamaan roskakirjallisuutta. Tuli hankittua Pelastusarmeijan myymälästä:
Richard S. Prather: Verkko kiristyy (Ilvessarja)

Päivän siteeraus:

"I am not born to lose. I am born Toulouse." - Jean-Paul Debray, Pariisi 14.9.2013

Homeboy
born to choose
Hei kaikille. Homeelle pikavastaukset. Minulle itselleni ei kuulu kummempia. Ihan kivasti menee. Terveyttä on ja iloakin ja syksyistä aika tuntuvaa vilkasta menoa ettei ehdi kissaa sanoa. (yäk yäk yäk mikä latteus...mutta ettekös te tykkääkin latteuksista suurin osa? Olin nyt muutamien tosikoiden toiveiden mukainen harmaa--Arska!)

Hui kamala mua kun osaan olla tylsä jos haluan....

Mutta siis nyt Homevastaukset tähän postaukseen!

-----------------------

-Ei liika viina ole järkevää

-Vitsiä en ymmärrä. Asiakas on juonut olutta, joka ilmeisesti on kusta. Sitten tarjoilija ihmettelee mistä asiakas sen tietää että se on kusta. Mutta hänhän on juuri juonut sitä...MISSÄ VITSI???

-Jaksatko tosiaan lukea tuollaista

.TULUUS-vitsi oli hyvä

STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Arska. Kyllä tuo laina oikeastaan käy, lyhyempikin maksuaika riittää, esim. 3 kk. :idea:
Jutellaan enemmän sitten, kun soitan seuraavan kerran.

Arska. Syötkö btw turskaa, tai yleensä kalaa? Jos syöt niin mitä?

Päivän siteeraus:

"Tuo turskanpyytäjä saa vielä katua!" - Aku Ankan taskukirja 17

Leikkasin Paula Koivuniemen kuvan lehdestä. RuNkkumateriaalia. :mrgreen:
(Täh? Vanha ämmä... - Latojan huomautus)

Vitsi:

- Lentoyhtiöiden hinnoissa on puolet ilmaa.
- Ja puolet heliumia. :lol:

Lueskelin eilen englanninkielistä Aku Ankka-albumia ja huomasin, että "Idle dandies" oli aikoinaan käännetty "Päivänpaistattajien kerho." Turhaa eufemismia.

Homeboy
kompetentti tryffelisika
Hei kaikille taas. Homeelle tähän toiseenkin pikavastaukset. Minulle itselleni ei tosiaan kuulu kummempia. Ihan kivasti menee onneksi aina vaan. Terveyttä on paljon ja iloakin mukavasti ja syksyistä tuntuvan vilkasta menoa ettei ehdi kissaa sanoa. (yäk yäk yäk mikä latteus...mutta ettekös te tykkääkin latteuksista suurin osa? Olin nyt muutamien tosikoiden toiveiden mukainen harmaa--Arska! Mua inhotti, mutta säilynpä elossa, hehheh)

Hui kamala mua kun osaan olla tylsä jos haluan....

Mutta siis nyt Homeiset vastaukset tähänkin postaukseen!

-----------------------

-Okay, jutellaan sitten kun ehdin jutella. 3 kk ihan hyvä maksuaika.

-Kyllä minä olen aina pitänyt kalasta. Turskaa olen toki syönyt. Onhan se naapurimaassammekin hyvin suosittua. Siiasta tykkään, silakasta, mateesta, silakkapihveistä-rapeista, kuhasta, ahvenesta, hyvästä merilohesta, pidän kyllä tonnikalastakin, vaikka se nyt on hiukan kyllästyttävä usein, sardiini on hyvää ja jotkut ulkomaiset kalalajit tosi hyviä, mutten muista niiden nimiä nyt. Mutta en pidä hauesta enkä kampelasta. Ja siihen vaikuttaa se, että lapsena olen saanut huonosti tehtyä haukea. Se ei ole erityisen maukas kala minun makuuni ikinä ja todella vaivalloinen syödä.

-Paula K:n? Jos nyt olisin taas ihan realisti... eikö hän nyt kuitenkin ole "liian vanha" sellaiseen materiaaliin? Minä olen joskus poikasena hänestä pitänyt niinkin.
Mutta mulla on hiukan se "invaliditeetti" etten juurikaan näe erityisesti seksuaalisuutta vanhemmissa naisissa. vaikkakin he muuten ovat mitä ihanimpia ihmisiä. Mulla on varmaan ihan perinteinen tylsä naismaku iän suhteen eli mielenkiinto seksuaalisuuteen värähtää 20-45 vuotiaiden naisten kohdalla. Tietenkin jokin 20-vuotias ei saata kiinnostaa ollenkaan tai jokin 45-vuotias ei ollenkaan, mutta enimmäkseen. Ja muutamia yli 50-vuotiaatkin ovat vetävässä kunnossa. varsinkin jos ovat urheilullisia! Eli voi mua tylsää! Paula on upea laulaja ja monen mielestä seksikäs varmaan, muttei minun...

-Muut juttusi ok. Ymmärsin ne.

STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska. Lähetin tilinumeron yv:nä, kiitos lainasta jo etukäteen.

Ehdotan seuraavan huippukokouksen paikaksi 1) Viiden pennin krouvin terassi (säävaraus) tai 2) Töölön Hesburger.

Vitsi:

- Mitä banaani sanoi norsulle?
- En tiedä.
- Ei mitään. Banaanit eivät osaa puhua. :)

Kansainvälinen Homeboy-kilpailu 2013

Finaaliin on päästy.
Ennakkosuosikkeja ovat olleet Irlannin Sean Homeboy, Ranskan Regis Homeboy ja Espanjan Ramon Homeboy. Näistä ensin mainittu karsiutui jo alussa.
Saksan Helmut Homeboy oli minulle pettymys. Teknisesti taitava mutta niin steriili ja hengetön.
Suomen Matti Homeboy ja Reino Homeboy eivät päässeet finaaliin. Pojat yrittivät varmasti parhaansa, mutta...
Kanadan John Homeboylla on ennen kaikkea oikea Asenne. Sitä minä diggaan.
Kehotan kiinnittämään huomiota myös Kenian Joseph Homeboyhin.
Näyttää siltä, että Homeboy-kilpailun voittosijat jakavat Homeboy, Homeboy ja Homeboy. Jonkinlaisia mahdollisuuksia on myös Homeboylla ja Homeboylla. :wink:

Homeboy
neliovinen oldsmobile
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska. Sinulla on vielä palauttamatta se Carl Barks-VHS nauha. Ei sen palauttamisella ole sinänsä mikään kiire. :wink:

Vitsi:

Laivassa:
Kapteeni: Kurssin ja sään pitää olla kirjattuna lokissa.
Perämies: Missähän se lokki on...? :lol:
(Loki: laivan päiväkirja)

Homie oli laivalla viimeksi...se oli vuoden 2000 myöhäissyksyä. Käytiin äitimuorin kanssa Tallinnassa. Röpötin, tietysti. :miitti: :beer:

Eilen kävin Fazerin kuppilassa eukon kanssa Munkkivuoren ostarilla. Teekupin hinta 3,10 euroa. :shock:
Arvasin että se on kallis paikka.

Kalakeskustelu jatkuu: pidän lohesta, ahvenesta ja silakasta. Tonnikala ja sardiinit OK, mutta ei kovin maukasta. Muista merenelävistä pidän myös simpukoista. Suosittelen.

Homeboy
suolaisen meren albatrossi
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:Arska. Sinulla on vielä palauttamatta se Carl Barks-VHS nauha. Ei sen palauttamisella ole sinänsä mikään kiire. :wink:

Vitsi:

Laivassa:
Kapteeni: Kurssin ja sään pitää olla kirjattuna lokissa.
Perämies: Missähän se lokki on...? :lol:
(Loki: laivan päiväkirja)

Homie oli laivalla viimeksi...se oli vuoden 2000 myöhäissyksyä. Käytiin äitimuorin kanssa Tallinnassa. Röpötin, tietysti. :miitti: :beer:

Eilen kävin Fazerin kuppilassa eukon kanssa Munkkivuoren ostarilla. Teekupin hinta 3,10 euroa. :shock:
Arvasin että se on kallis paikka.

Kalakeskustelu jatkuu: pidän lohesta, ahvenesta ja silakasta. Tonnikala ja sardiinit OK, mutta ei kovin maukasta. Muista merenelävistä pidän myös simpukoista. Suosittelen.

Homeboy
suolaisen meren albatrossi
Mä olisin vaikka vannonut, että oon palauttanut sen kasetin, mutta pitää tarkistaa asia. Näin se varmaan on. Saat sen sitten tulevaisuudessa...

Lokkivitsi tyydyttävä.

Siis et ole 13 vuoteen ollut laivalla!? Oho. No mene sen "eukkosi" kanssa. Varo portaita!

Oliko teekupin hinta tosiaan 3,10. Teen? Siis kupista vettä 18 markkaa! Siis vesi maksaa oikeasti kuumennettuna 0,01 senttiä ja teepussi noin 4 senttiä. Tuolin kuluminen on 3,05.
Täytyy sanoa, että on rosvousta. Mutta tuota vain pitää periaatteessa vastustaa...


STADIN MUKAVA MIES
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pakko nyt puuttua, että luuletteko oikeasti teekupillisen hinnan kattavan vain jonkun Euroshopper-teepussin ja kuuman veden?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hups. En ole oikeastaan varma, jos olet sittenkin palauttanut. Jutellaan siitä sitten kun soitan seuraavan kerran.

Matkailu ei huvita. Korkeintaan kotimaan matkailu.

Päivän siteeraus:

"Minua kutsuvat pelkällä sukunimellä vain - kusipäät." - Jari Sarasvuo

Sarasvuo? Sarasvuo! Todellakin, Sarasvuo.

Sarausvuon "tookkari" alkaa pian.

Vitsi:

- Hölskyykö päässä?
- Ei.
- Siis TÄYSI kusipää. :lol:

Homeboy
rahkapiirakka
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12412
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti:Pakko nyt puuttua, että luuletteko oikeasti teekupillisen hinnan kattavan vain jonkun Euroshopper-teepussin ja kuuman veden?
En. Kallista se on silti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

On myös tymää muuttaa eurohintoja markkahinnoiksi ja sitten kauhistella niitä. Euroon siirtymisestä on kohta kaksitoista vuotta. Inflaatio?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vesper kirjoitti:Pakko nyt puuttua, että luuletteko oikeasti teekupillisen hinnan kattavan vain jonkun Euroshopper-teepussin ja kuuman veden?
Vesper hyvä! :)

Ensinnäkin kyse on vain minusta ja minun sanomisestani ja toisaalta ajattelet ihan liian simppelisti itse.

Minä ja Homeboy olemme täysin eri ihmisiä eri ympäristössä ja täysin erilaisia ihmisiä. Mutta täysin kavereita ja ymmärrämme toisiamme!

Minä olen tässä maailmassa miljoonia minuutteja elänyt ja liike-elämään ihan kyllin perehtynyt liike-Arska! Otaksun, että aiot "sivistää" tiedoillasi asiasta, joka liittyy yrityksen kiinteisiin kuluihin ja katteeseen yms.

Niin, mutta rajansa on juuri sillä asialla, josta otetaan katetta. On ilmanmuuta selvä, että teekupillisen kate on valtava, ja juuri tämäntyyppisellä älyttömällä hinnoittelulla kahvila voi elää nykyisin. Se on sääli, koska onhan tämä ahneutta ja "rosvousta". Ei ole ns. mukavaa. Itselleni tämä asia on periaateasia. Menen kahvilaan, koska haluan joskus lepohetken tai sosiaalisen hetken, enkä välitä hinnasta tuon taivaallista, koska , kyllä, olen hyväosainen. Mutta juuri minunkaltaiseni tai muiden pitäisi äänestää jaloillaan!

Toisaalta rakastan kahviloita? Mikä avuksi? Aikaisiemmin kahvin ja teen katteet olivat paljon järkevämpiä. Kustannukset ovat erilaiset nyt suhteessa kuin ennen ja syy on paljolti tilojen vuokran. Siksi on ihan paikallaan myös muistuttaa markka-aikoihin, jolloin aivan oikeasti tuo tee/kahvi oli sen kaksi-kolme markkaa! Ne vuokrat ja muut kustannukset ovat karanneet käsistä ja yrittäjät silloin näppärästi käyttivät rahanvaihtoa psykologisesti hyväkseen. Sen tietävät kaikki, jotka seurasivat kahvilahintoja.

Minun neuvoni olisi solidaarinen, eli kokeilisin hinnoitella leivokset ja muut erityistuotteet todella kalliisiin hintoihin, joille riittänee asiakkaita silti nykyhetkessä...(?) ja vähentäisin kahvin ja teen hintaa. Kokeilisin! Jos ei onnistu niin äkkiä palaaminen vanhaan...

Mutta on ihan varmaa, että hiukankin viihtyisämpi kahvila haluaa köyhät asiakkaat myös pois...ei siis ole solidaarisuutta? Mutta tuon kahvin hinnanalennus voisi tuoda yllättävän asiakasvyöryn! Uskoisin. Ja he maksavat taatusti mielellään kahvin kanssa 9 euron leivoksen, kunhan kahvi olisi euron! Luulisin...

Vesper! Tuutko kanssani joskus kahville/teelle? Tarjoan aina ladylle kaiken ja ihan mielelläni, ellet halua koko kahvilaa hankkia! Jos haluat ostaa koko kahvilan, niin sitten pidetään sitä yhdessä ja haluan sinut pullantuoksuiseksi kahvilan hengettäreksi, joka pyörittää joka päivä tuoreet pullukat! Ja kahvi on 3,60, heh!


KAHVILOITA RAKASTAVA STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tilavuokra, sähkölasku, investoinnit kalustoon ja astioihin, työntekijöiden palkat, omistajan tuotto.. joo, ei sinne kahvilaan ole pakko mennä jos haluaa juoda euroshopper-teetä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En, en ajatellut teitä erityisemmin sivistää. Ja koitetaan nyt muistaa, ettei kaikessa ole kyse yksiselitteisesti jonkun yksittäistuotteen katteista. Todennäköisesti kahvilayrittäjä joutuu tasapainoilemaan valikoiman ja kysynnän välillä, ja näin ollen joku perustuotekin on hinnoiteltava yläkanttiin. Esim. 90% asiakkaista haluaa suodatinkahvin, mutta koska 10% haluaa muuta, on heitäkin kuunneltava ja ostoerät voivat olla kalliita. Näin ollen maksaa suodatinkahvia juova Esko myös Margitin haluaman Etiopiasta hankitun luomu- ja UTZ-sertifioidun honey-menetelmällä pestyn sivettikissan hanurista pullahtaneen espressopavun.
Kahvilassa ei ole kenenkään pakko käydä, kahvin ja teen voi keittää itsekin. Jos taas haluaa maksaa kokemuksesta, vaikka siitä erikoistuotteesta juuri sinulle jonkun muun valmistamana, silloin mennään kahvilaan ja maksetaan tuotteen lisäksi myös muusta. Kahvila on bisnestä, useimmiten jonkun yksityisyrittäjän palkkapussi. Itse en tunne vielä yhtäkään superrikasta kahvilayrittäjää, joten en oikein usko hintojen olevan erityisemmin riistoa. Sen sijaan silläkin toiminnalla lisätään verorahoja ja työllistetään (useimmiten) vähän koulutettuja, vailla aiempaa työkokemusta olevia nuoria aikuisia. Maksan siis ilomielin teekupistani 3.10 €.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Maksan siis ilomielin teekupistani 3.10 €.
Mä en voi sanoa maksavani ilomielin niitä hintoja, joita täälläpäin kahviloissa pyydetään. Olisi paljon mukavampi käydä ottamassa nopea espresso al banco Italialaiseen tyyliin eurolla, mutta ei se tosiaan ole kahvilan pitäjän vika, ettei se onnistu. Korkea veroaste näkyy väkisinkin hinnoissa eikä kaksoishinnoittelukaan ole täällä sallittua. Ei täällä kyllä ole pöytiin palveluakaan...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Euro -> markoiksi kerroin ei enää ole 6 vaan pikemminkin 5, ellei jo alle. Elinkustannusindeksin 2011 mukaan se oli 5,06.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Korkea veroaste plus se, että ne verot ja palkan sivukulut myös maksetaan ja SAK kertoo että vähän tuottavaa työtä kuten palvelua pöytiin ei saa tehdä.
Universaali disclaimer.