Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuosta en tiedä mitään kun opeliksi tuppaa menemään ykkösellä läpi. Joskus tulee korjausmääräyksiä, mutta koskaan ei ole tarvinnut käydä näyttämässä uudelleen.

Ja tiedotkin on peltilätkällä niin saa katsastussetä yrittää repiä irti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Ja minä olen väärässä koska sinun kokemuksesi != koko suomen kokemukset.
Vihdoinkin alat oppimaan jotain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Niin?
Minä puhun suomesta, sinä puhut sinusta. Ja minä olen väärässä koska sinun kokemuksesi != koko suomen kokemukset.
Nyt kun enää sisäistäisit tuon itse.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: "koko suomi olen minä"
Yhtä lailla tuo mun linkittämä juttu on yhden henkilön kokemus, jota ei tule yleistää. Mä en millään jaksa uskoa, että katsastusmiehet järjestelmällisesti pyrkisivät tuottamaan ihmisille mielipahaa, rahanmenoa ja hankaluuksia ihan vain huvikseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

Eikö tuossa ole kyseessä nimen omaan yksittäisen aseman ongelma eikä "suomalainen käytöntö"?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä on surullista lukea päivästä toiseen miten yhteiskunta sortaa perttiä kaikin mahdollisin tavoin. Ihme ettei ole haulikon piiput suussa kun on niin raskasta soutamista. Kummallista miten itsellä katsastukset on aina sisäänajo - maksu - ulosajo -formaatia ilman komplikaatioita. Paitsi kerran katsastusmies ystävällisesti huomautti yhdestä huomaamastaan potentiaalisesta vikariskistä ja sen pohjalta pääsin tekemään ennalta ehkäisevän toimen ennen kallista remppaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jokaiselle on toki oma katsastustarina, mutta yhdyn Tixiin silleen heterosti. Tosin vuonna nakki ja muusi koin kokevani aiheetonta simputusta, kun Saab 99:ni virtalukko oli niin löysä, että avaimen sai pois auton ollessa käynnissä. Se määrättiin korjaamaan. En tajua, miten se liittyy liikenneturvallisuuteen tai verojen ja vakuutusten maksuun (eikös katsastuksessa ole tarkoitus niitä varmistaa?).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Höpö höpö. Jos autossa on oikea vika se tietty korjataan ja en pidä asiallisia korjauskehoituksia pahana. Tietääpähän auton olevan jossakin kunnossa (tai sitten ei ks. koiranluuGate). Mutta näitä kuvainnollisia "tarravikoja" tulee aika-ajoin ilmi.
Varmaan saksan naurettavassa katsastusbyrokratiassa aurinko paistaa ja yksittäistapauksetkin menevät aina hienosti, riippumatta siitä kertooko tarinan vain yksi osapuoli vai molemmat.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Varmaan saksan naurettavassa katsastusbyrokratiassa aurinko paistaa ja yksittäistapauksetkin menevät aina hienosti, riippumatta siitä kertooko tarinan vain yksi osapuoli vai molemmat.
Turha arvailla, kun ei ole oikeaa tietoa toisin kuin tästä maasta. Tuo ylläoleva on kyllä klassisin "sormet korvaan lällällää" kommentti.
No mä nyt olen sitä mieltä, että autojen katsastusbyrokratia ei sinänsä ole naurettavaa, vaikkakin vähän ajavalle tiheys voikin olla liian suuri. Netti on pullollaan tarinoita, osa niistä jopa tosia, mutta iso kuva ratkaisee.

Perinteinen kontrollikysymysaika:

1) Onko katsastustoiminta Pertistä yleensä jotenkin tarpeetonta
2) Onko katsastustoimina Petin mielestä yleensä järjestetty hyvin vai huonosti
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tulkitsen, että nää tarraviat liittyy siihen, että katsastuksia tekee ihmiset eikä koneet, ja jotkut ihmiset on mulkkuja, jotkut on osaamattomia ja toisaalta jotkut asiakkaat on ikuisesti tyytymättömiä. Samanlaisia "ongelmia" liittyy kaikkiin tilanteisiin, missä yksi ihminen myy palvelua toiselle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Mä tulkitsen, että nää tarraviat liittyy siihen, että katsastuksia tekee ihmiset eikä koneet, ja jotkut ihmiset on mulkkuja, jotkut on osaamattomia ja toisaalta jotkut asiakkaat on ikuisesti tyytymättömiä. Samanlaisia "ongelmia" liittyy kaikkiin tilanteisiin, missä yksi ihminen myy palvelua toiselle.
Niin, ja pidemmän päälle mulkut asiakaspalvelijat ja/tai niitä pitäävät firmat kammetaan markkinoilta joilla on kilpailua.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Minulle sopisi se, että kun kuitenkin käytän auton vuosihuollossa salmiakin ihan koulutetulla omalla mekaanikolla hän osaisi arvioida suoraa voiko sillä sen jälkeen ajaa taas vuoden vai ei. Silläkin uhalla, että korjaamo alkaisi löytää isomminkin korjattavaa.
Toiveenne toteutuu

http://www.lvm.fi/tiedote/4142283/halli ... astamiseen
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:2) pääosin huonosti. a) ns. kilpailu on nostanut hintoja 3x - 6x b) epäjohdonmukainen katsastuslinja
Hinnat on kyllä nousseet, mutta mulla ei ole silti yhtään "virkamiesaikaa" ikävä. Drive-in katsastus itselle sopivaan aikaan workkii.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:2) pääosin huonosti. a) ns. kilpailu on nostanut hintoja 3x - 6x b) epäjohdonmukainen katsastuslinja
Hinnat on kyllä nousseet, mutta mulla ei ole silti yhtään "virkamiesaikaa" ikävä. Drive-in katsastus itselle sopivaan aikaan workkii.
Mulla on kanssa sellainen käsitys, että virkamiesaikaan pomputus oli paljon pahempaa ja väärinkäytökset paljon yleisempiä, kun mitään vaihtoehtoja ei ollut tarjolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

No joo, juuri tuo katsastusasema on useammankin tutun "mustalla listalla", myös itse koen saaneeni siellä "ei niin hyvää" palvelua. Ja olen kuullut, että juuri tällä asemalla on yksi tietty työntekijä, joka ilmeisesti nauttii saadessaan hylätä ajoneuvoja, ainakin siihen malliin vikoja etsii.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4301
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Art of manliness revisited.

Kuva
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Pääsisipä taas mäkeen!
Naisten nöpötyksiä ja miesten kurttupalleja:
http://vimeo.com/77177549
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olisiko kyse siitä, että jos ko. rahastoon tulee liikaa rahaa, niin sitä ei pystytä pieniin ja keskisuuriin yrityksiin sijoittamaan kannattavasti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nauruhermoon osui vain tuo tapa, jolla uudet sopparit estetään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

every girl's crazy 'bout a sharp dressed man

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Hauska kuriositeetti, ranskiksissa numero ei ole tarralle eikä peltilevyllä vaan sen voi lukea tuulilasin alareunasta rungosta. Laatua.
"Älä puhu paskaa vanha mies"
Okei, on se tuollakin, ihan niiq Volkkarissakin.
Mutta esim Meganessakin on tarra, jonka tulee olla kunnossa.
http://vin-numbers-location.weebly.com/ ... egane.html
http://vin-numbers-location.weebly.com/ ... cenic.html
Clio:
http://vin-numbers-location.weebly.com/ ... -clio.html

C2:sessa "... door pillar on a self-destroying label if attempts are made to remove the VIN sticker."
http://vin-numbers-location.weebly.com/citroen-c2.html

Pasaatissa
http://vin-numbers-location.weebly.com/vw-passat.html
A5
http://vin-numbers-location.weebly.com/audi-a5.html
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Olen muuten aikoinaan käynyt viikon kurssin aiheesta ajoneuvon identifiointi. Se on ponteva määrä tietoa, mitä VIN ja muut lukuisat ajoneuvon osien numerosarjat ovat syöneet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.