Bob Helsinki

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Sannu

Bob Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Ällistelin pari päivää "CopyCompanyn" mainosta "hanki elävä kopio julkkiksesta". Uteliaisuus kävi liian suureksi ja kävin tsekkaamassa mistä on kyse. Jotain sellaista mitä löysin myös odotin. Ah niin oivallinen mainostoimisto Bob Helsinki oli kantanut kortensa kekoon nyt piratismia vastaan. Kampanjan idea on, että kuluttajan pitäisi suosia alkuperäisiä tuotemerkkejä tai muuten ne katoavat kokonaan kaupan hyllyiltä X-tra:n, Pirkan, Dailyn, ja Hyvä ostos tuotteiden viedessä enemmän hyllytilaa. Bob Helsingin mukaan esim. Rainbow tuotteet pitävät sisällään samaa tuotetta kuin alkuperäinen tuote (vrt. esim. Keiju margariini ja Rainbow margariini). Mit vitt... miksi ostaisin kalliimpia versioita jos samaa paskaa on siinä purkissa jossa lukee Rainbow...

Lisäksi aloin miettiä, kuka on kampanjan loppujen lopuksi maksanut...huomioarvohan on melkoinen...tässä meidän huomiotaloudessa...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Bob Helsinki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Siis mitä V**TTUA!? Aivan kauheaa tuubaa tuo Bobin kampanja!?

Alkuperäisvalmistajat suostuvat tekemään kopioita omista tuotteistaan, koska siten he voivat käyttää paremmin tuotantokapsiteettiaan ja saada enemmän rahaa! Jokainen voi kieltäytyä halutessaan pirkka-tuotteiden valmistuksesta. Kaupan hyllyltä löytyy kyllä yllin kyllin tilaa niille alkuperäisille tuotteille, koska niitähän sinne tarvitaan, jotta kopio möisi asiakkaan tehtyä hintavertailun. Kopion varaan ei käytännössä koskaan kannata rakentaa tuotantoa, joten Fazerin sinisestä ei kannata tuottaa kopiota muualla kuin Fazerin omalla linjalla.

Veikkaampa, että kampanja on ihan Bobin oma mainos: yritetään saada brändit mainostamaan enemmän ja mielellään Bobin kautta. Mainostoimistoille kulutustavarabrändit ovat parasta bisnestä, koska mainostaminen vaikuttaa tehokkaasti tuotteiden ominaisuuksien ollessa aika mitäänsanomattomia. Pirkka-tuotteet ovat taas toimistoille myrkkyä, koska diiliä neuvottelee iso keskusliike ja muutenkin omien merkkien mainostaminen jää vähäiseksi ja ennen kaikkea 'tylsäksi'.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Bob Helsinki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bob apinoi näköjään itse googlea?

http://www.bobhelsinki.fi/

Pistin googlen PR-osastolle mailia kun jotenkin epäilen, että Bob ei välttämättä käytä googlen brandia luvallisesti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Bob Helsinki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Työnäytteidensä perusteella Bob Helsinki on mainostoimistona jos ei nyt vallan huonolaatuinen, niin ainakin keskinkertainen. Nyt en siis pyri arvioimaan heidän aikaansaannoksiensa tehokkuutta markkinoilla (siihen en tietenkään pysty) - ainoastaan niiden taiteellista ja luovaa arvoa. Näyttävät menevän siitä missä aita on matalin. Kampanjat vaikuttavat pinnallisilta, kunhan nyt joku idea keksitään jotta voidaan laskuttaa -tyyppisiltä. Jotkut muut toimistot tyytyvät ainoastaan parhaaseen mahdolliseen ideaan, tai vähintään heillä on tällainen pyrkimys.

Surullinen tämä havainto on siksi, että presidenttisuosikkini Sauli Niinistön kampanja on kyhätty kokoon samaisessa toimistossa. Luotan silti siihen, että Sauli on itse sanonut painavan sanansa sisällön puolesta.

Joo, ja kopiokamppis on kyllä sellaista kuluttajien aliarviointia, että huhhu.
Vastaa Viestiin