Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Olen päättänyt lopettaa viinasta stressaamisen.

Viimeisen parin kk aikana olen käyttänyt alkoa tasolla "normal" - "normal+". Reippaammankaan kurlausillan (niitä ei ole montaa ollut) jälkeen ei ole ollut mitään asemetallia-suuhun -fiiliksiä, kuten vanhoina pahoina aikoina. Yleisen mielialan parantuessa nämä ovat jääneet pois.

Brenkku yksin siis ei ollut the syyllinen tuohon depikseen, vaikka psyko yritti kuinka vääntää niin (kyllä sillä kuitenkin vaikutusta oli). Vaikuttavia faktoreita oli monta - menneen painolasti, paska duuni, epätyydyttävä ihmissuhde, olematon sosiaalinen elämä perheen ulkopuolella, liiallinen dokaaminen, addiktiivisuuteen ja ylilyönteihin taipuvainen luonne. Näistä on saatu "eliminoitua" ainakin nuo menneet lastit, ihmissuhdehuolet ja yletön ryypiskely - ja kas kummaa, olo on alkanut helpottaa. (Varmasti lääkityksellä on ollut vaikutusta, vaikka välillä olen tätä epäillyt. Sen vaikutuksen kun huomaa lähinnä siitä, että sitä ei huomaa.) Duunille ei juuri mitään voi mutta onneksi sosiaaliset kuviot hieman piristyvät ajokauden lähestyessä.

Yritän opetella kohtuutta ja sanomaan välillä "EI!" osalle päähänpistoista. Eiköhän tämä tästä. Tänään ainakin näin.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Kiva kuulla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaa tämä elämäntyylini jonkunverran nakertaa päätä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KKK kirjoitti:Olen päättänyt lopettaa viinasta stressaamisen.

Viimeisen parin kk aikana olen käyttänyt alkoa tasolla "normal" - "normal+". Reippaammankaan kurlausillan (niitä ei ole montaa ollut) jälkeen ei ole ollut mitään asemetallia-suuhun -fiiliksiä, kuten vanhoina pahoina aikoina. Yleisen mielialan parantuessa nämä ovat jääneet pois.
Tänään ainakin näin.
Ihan nyt uteliaisuuttaan kysyn silti, että mitä niin hienoa viina tuo sun elämään että sitä kannattaa pitää kuviossa mukana tommosella normal+ määrällä vaikka oot moneen kertaan täällä sanonut että sä et oikein handlaa sellasta kohtuukäyttöä? Niinkö konkreettisesti, ihanko oikeasti koet sen parantavan sun elämänlaatua? Millä tapaa? Jos se sen tekee, niin ei siinä mitään, good for you, mulle ei vaan nyt yhtään aukea ne minkäänasteisen juopottelun hyvät puolet sun elämäntilanteessa. Tai missään elämäntilanteessa ite asiassa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2452
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ihan hyvä kysymys. Pohdin tätäkin aika ajoin.

- tapa jo n. 30 vuoden ajan
- koen tarvitsevani välillä rentoutumista ja "lomaa tästä todellisuudesta". Liikunta toki yksi rentoutumiskeino, mutta ei sekään aina piisaa. Kun on tarpeeksi pitkään kiltti isukki joka popsii vihanneksensa ja käy aikaisin nukkumaan, niin alkaahan se ylihyveellinen elämä vituttaa ja vanha sarvipää supatella korvaan. Aikaisemmin supattelu johti päivän, parin rai-rai -reissuihin kaikilla kyseenalaisilla mausteilla, mutta nykyään kotona pöhinä riittää hyvin.
- kulinaristis-hedonistiset syyt. Hyvä viski tai oikea punaviini maistuvat oikeasti pirun hyvälle - ruoan kanssa ja ilmankin.
- haluan pikkuporvarillisen arjen vastapainoksi tehdä edes joskus jotain tyhmää, epäterveellistä (ja vaarallista). Kesäisin moottoripyörällä päästäminen täyttää nämä vaatimukset aika hyvin, aikaisemmin luolasukeltaminen. Talvisin ei ole pärinää tarjolla ja ennen niin rakas dyykkaaminen oli pakko lopettaa.

Summa summarum - kyllä tätä arkea aikansa kestää mutta välillä pitää vittu räväyttää. Edes vähän. Jotain. Onko tämä nyt sitten sitä tyypin II bipoa, jota shrinkki mulle kovasti diagnoosiksi tarjoaa, en tiedä. Aika hyvin tunnen kyllä kuvatut oireet omikseni.

Jos nyt lähdetään olettamasta että kakkosbipo on sedän päässä kesät talvet ja sitä pidetään jatkossa kemiallisesti kurissa - sitä hypomaanista minää tulee kyllä vielä ikävä. H-tunnetta on vaikea kuvailla sellaiselle joka sitä ei ole kokenut - mutta paremmin se kolisee kuin mikään päihde. Puhdasta energiaa, lähes ääretöntä hyvää oloa. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Säpinää ja rentoutta samaan aikaan. Ajatus kulkee shinkansenin vauhtia ja kieli pysyy nippa nappa perässä. Essoa, spiidiä, punaviiniä, testosteronia ja Batteryä samaan aikaan. Eikä näitä kemikaaleja mixaamalla pääsisi kuitenkaan samaan lopputulokseen.

Yritin taannoin funtsailla, miten tota bipoa kuvaisi maallikolle. Kuvittele autoa jossa on polttoaineen ruiskutus vähän pielessä ja vakionopeuden säädin rikki painamassa moottoritiellä. Auto on ajokunnossa ja kone käy koko ajan, mutta välillä kiihdytellään vähän liikaa ja välillä körötellään turhan hitaasti. Ainakin itseä vituttaa liikenteessä tyypit, jotka motarilla painaa ensin putki punaisena oikeelta ohi ja vartin päästä tulevat perse edellä vastaan :paavi:
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KKK kirjoitti: Summa summarum - kyllä tätä arkea aikansa kestää mutta välillä pitää vittu räväyttää. Edes vähän. Jotain. Onko tämä nyt sitten sitä tyypin II bipoa, jota shrinkki mulle kovasti diagnoosiksi tarjoaa, en tiedä. Aika hyvin tunnen kyllä kuvatut oireet omikseni.
Tajuan pointin... Jotenkin vaan tuo viinalla räväyttäminen tuntuu aika... Laimealta. Ja varmaan noin tauon jälkeen taas toimii, mutta meinaatko että noin pitemmällä tähtäimellä pullo punkkua toimii räväyttimenä? Musta tuntuu että siihen räväyttämiseen ja irtautumiseen tarvii ennenpitkää taas kännin ja sen kerrannaisvaikutukset taas on sen luokan schaissea että liekö on vaivan väärti? Mutta itse tiedät varmasti omalta kohdalta paremmin, jotenkin vaan tuntuis että tohon on niin paljon parempia ja toimivampia keinoja jotka ei jälkikäteenkään vituta henkisesti tai fyysisesti.
KKK kirjoitti:H-tunnetta on vaikea kuvailla sellaiselle joka sitä ei ole kokenut - mutta paremmin se kolisee kuin mikään päihde. Puhdasta energiaa, lähes ääretöntä hyvää oloa.
I get this ;) Mä oon maanisdepressiivinen ilman sitä depressiota, lähes jatkuva liekki päällä. Joku geenivirhe varmaan ja pahentunut potenssiin kymmenen tän urheiluhulluuden myötä. :h: Siksi mä en sen hyvän fiiliksen pilaamista viinalla (saatikka millään muilla päihteillä) ymmärräkään. Ja harvoin se huono fiiliskään viinalla paranee. Eli ei koskaan.

Sä teet niinkuin sulle on parasta, halusin vaan kyseenalaistaa, en tajua noita alkoholinkäytön hyviä puolia ja jotenkin tuntuu että huonoja laitetaan tuossa taas tilaukseen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

En ole pitkään aikaan kommentoinut koska läppärin vaihdossa meni salasanakin mutta kun nuo Geoginan kommentit oli niin hyviä, kaivelin salasan esiin. Komppaan siis häntä. Tunnen myös hyvin viinan juonnin ja -juomattomuuden. Molempia olen harrastanut.

Yhdessä vaiheessa minullakin epäiltiin bi-polaarisuutta. Epäiltiin siksi, että oli vuosia mennyt niin hyvin. Suostuin jopa ottamaan lääkityksen mutta se oli virhe. Ne aineet sotkivat aivan täydellisesti ja tein kaikenlaista hölmöä. Parin viikon vieroittuminen oli helvetillinen.

Hauskimmat, mieliinpainuvimmat ja huimimmat hetkeni ja temppuni ovat kuitenkin tapahtuneet täysin selvin päin.
Rentoutua voi huvin ilman viinaakin kun on vain rohkeutta ja mieliuvitusta.

Olen varmaan ennenkin todernnut mutta todetaan taas, että koskaan ei ole harmittanut jos on jättänyt juomatta mutta useasti kyllä, että tuli ryypättyä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Parasta on kun osaa pitää hauskaa sekä alkolla että ilman. Mua vähän harmittaa addiktiion ja ylilyönteihin taipuvaisten puolesta, koska parhaimmillaan päihteen käyttö tuo lisää sisältöä, ei vie.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:Parasta on kun osaa pitää hauskaa sekä alkolla että ilman. Mua vähän harmittaa addiktiion ja ylilyönteihin taipuvaisten puolesta, koska parhaimmillaan päihteen käyttö tuo lisää sisältöä, ei vie.
Tottakai juuri näin! Mutta mua vaan vähän tavallaan huolettaa KK:n puolesta, se kohtuukäyttö on tänne kertomansa perusteella aika haastavaa eikä alkolla läträämisestä menneessä ilmeisesti ole tullut mitään positiivisia fiilareita kuin korkeintaan hetkellisesti. Musta sitä sen käytön lopettamista ei kannata luovuttaa vaan siksi että tavasta on vaikea päästä irti. Eli vaikka nää mun kommentit on ehkä vähän kallellaan ärsyttävään nillittämiseen niin fiilis on :h: sinne sun suuntaan KK.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla hypoon liittyy kyllä epämääräisiä oloja kuten levottomuutta ja keskittymisvaikeuksia. Samaan aikaan, kun menee lujaa, järki monesti lentää ulos ikkunasta ja saatan tehdä typeriä juttuja (mm. ottaa loparit töistä tai tehdä jotain muuta tosi impulsiivista, olla kuolematon ja rakastaa koko maailmaa jne.), mutta sitten toisaalta saatan saada aikaiseksi jotain järkevääkin esimerkiksi "paikkailla" masennuksen aikana tekemiäni (virheitä/mokia) tai tekemättä jättämisiäni.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin kaksoisveljeä katsomassa sairaalassa, sytostaatit alkoivat eilen. Huomenna ajattelin mennä tyttöjen kanssa heti aamulla. Oli kyl karu paikka. Eniten pysäytti vuotta vanhemman veljen huonekaverin kohtalo. Oli kuullut jouluna, että syöpänsä oli uusinut ja elinikäennuste 2kk. Ihan keltainen juippi. Heitti kuitenkin läppää normaalisti. Karua silti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

Joo, voimia ja jaksamisia Ylermille ja lähipiirille.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Ilmeisesti hoito tähtää kuitenkin pysyvään paranemiseen?
Ei kai syöpäpotilaalla ikinä tähdätä pysyvään parenemiseen? Vaan lisävuosiin? Sillä ovatko ne lisävuodet 30 vai 3 on tietty merkitystä.
Öö, no kyllä jos syöpä saadaan kokonaan pois, eikä seurannassa 10 vuoden kuluttua löydy mitään, niin sanoisin sitä pysyväksi paranemiseksi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Jaksamista Yllelle ja Yllen perheelle! Ilmeisesti hoito tähtää kuitenkin pysyvään paranemiseen?
Kiide. Ennuste on hyvä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Öö, no kyllä jos syöpä saadaan kokonaan pois, eikä seurannassa 10 vuoden kuluttua löydy mitään, niin sanoisin sitä pysyväksi paranemiseksi.
Sattumalta vaan tässä sivustaseuraajana aiheessa ilmeisesti kuitenkin yleisesti ottaen syövän "voittaminen" on joko remissiota tai sitten keskivertoväestöä huomattavasti suurempaa uusiutumistiheyttä. Tämä on oma ajatus. Se ei vie pois sitä, että tämä on iso voitto potilaana olevalle ihmiselle ja saattaa jatkaa hänen elämäänsä pitkiä aikoja. Äh, semantics schemantics.

Juu, tsemppiä Ylle.
Mutta elämäkin on tauti, joka johtaa kuolemaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olemme kaikki täällä vain käymässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kolmen polvivamman ja parin suhdedraaman jälkeen on hetkittäin alkanut tuntua siltä, että on ihan kiva olla olemassa. Valoa kohden (ei sitä mikä on siellä tunnelin päässä, eikä sitä johon liitetään joku henkinen tai kosminen olemus/voima).
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ Eri syyt, samat oireet. Valoa kohti samoilla spekseillä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Yllelle jaksuja! :h: Anoppi sai jokunen aika sitten ns. puhtaat paperit syövästä eli parani täysin ja voi hyvin. Hoidot olivat rankkoja, mutta tukkakin on taas kasvanut takas.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Muuttopäivä sovittu. Hirveä olo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Muuttopäivä sovittu. Hirveä olo.
Miksi?
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ööö, muutosvastarinta? Jos toimisin pelkällä tunteella, olisin perunut koko homman jo monta kertaa. Siis muuton Napsulle, muuta en voin omin päin perua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mahtaisi vituttaa huomata olevansa 50, lilluneensa elämänsä jossain kummallisessa emmätiiässä ja todeta, että tässähän se sitten olikin.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:No jaa, en katsoisi viisikymppisenä elämän kuitenkaan olevan ihan vielä ohi :)
No sen ikäisenä ei enää perhettä perusta, että tavallaan optiot rajoittuu siihen kenen seurassa vanhenee.
teini-ikäinen tyttäreni ilmoittaisi minun pilanneen hänen elämänsä ja vihaavansa minua.
Tää nyt toteutunee melkein joka tapauksessa kaikkien teiniangstereiden kanssa?
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:
No sen ikäisenä ei enää perhettä perusta, että tavallaan optiot rajoittuu siihen kenen seurassa vanhenee.
En sano, että se on järkevää, mutta kyllähän aika moni viis-kuuskybänen äijä perustaa perheen jonkun kolmekybäsen sutturan kanssa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin