Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:mutta näyttäisi, että kohta kaksi ei toteudu ainakaan salmiakeilla

P.S. Siis otokseni ei ole vaan tämä auto vaan olen seurannut tätä muutenkin.
:mrgreen:

Taas vei perttitilasto TÜV:ia 6-0!
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Saksalaiset premium-merkit pitävät hyvin hintansa omissa kokoluokissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288338496350.html

Noita linkin prossia katsoessa pitää muistaa tuv-tilastojen havainnot siitä, että monilla pienillä autoilla ajetaan vähän. Suuri jälleenmyyntiarvo selittyy usein vähillä kilsoilla.
Aaa...tajusin sittenkin mitä tällä hait. Juu, tarkoitin, että euroissa laskee suunnilleen samaa tahtia. Prosenteissa siis tosiaan enemmän, mutta edullisempi hankintahinta kompensoi sitä hieman. Mutta jos verrataan saman hintaisia, eikä saman kokoisia autoja keskenään, niin silloin pommissa ensimmäinen omistaja häviää enemmän rahaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt on hilkulla etten marssi kauppaan noutamaan Avensista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun autotalli on käytettävissä maaliskuun lopulla, joten tarttis sinne täytettä. Laiskana kirjoittelin ominaisuuslistaa tutulle autokauppiaalle, jos vaikka vaihdossa tulisi mulle sopiva menopeli liikkeeseen. Renkaanpotkimisenkin ulkoistin jo kätevästi. Välillä olen fiilistelymielessä selannut jotain kuvia noilla automyyntisivustoilla, mutta kun ottaa huomioon mun ymmärryksen autojen suhteen, niin tää metodi ei voi olla ainakaan paskempi kun pelkkä värin perusteella hakeminen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Laiskana kirjoittelin ominaisuuslistaa tutulle autokauppiaalle
:doh:
Kitinään se lista lähetetään, ei millekään autokauppiaalle!

Sitä paitsi, just kitinäkeskustelu on konvergoitunut siihen suuntaan, että kukaan ei osta enää ikinä autoa millään muulla perusteella kuin tällä:
kohta 1: kaiva esiin Sivustahuutajan pitkä, ajokilometrisuhteutettu katsastushylkäyslista tämän ketjun edelliseltä sivulta.
Kohta 2: selaa listaa ylhäältä alaspäin, kunnes kohtaat auton, joka on hinnan ja koon puolesta sinulle sopiva.
kohta 3: osta auto.

Muistaakseni halusit jonkun suht koht pienen joka ei hinnaltaan ole paljon yli suomalaisten keskivuosipalkan. Valintasi siis on: Mazda 2!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta Yariksen saisi pinkkinä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 014914/304

ADAC:n tilastot ja suositukset vessanpöntöstä alas.
Aina voi tukeutua Auto Bildiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Lisää asiasta, joka ei ollutkaan foliohattuilua. Selvisi sekin, miksi kukaan valitsisi Volkkarin vuoden autoksi maassa, jossa on laatuautojakin tarjolla.
Siis nyt kun on paljastunut, että volkkari on saksassa huijattu jonkun täysin tyhjänpäiväisen vuodenauto-kisan voittajaksi niin tämä implikoi jotenkin sitä, että citroenit ja renaultit ja peugeotit raketoivat laatuautojen listan kärkeen?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Huhut myös muitten julkaistujen tilastojen tms. vääristelystä on ollut ko. asian paljastumisen jälkeen.
Sisältävätkö nämä väärennetyt tilastot myös PSA:n ja Renaultin tekemän persneton, Ranskan valtion tukiaiset ja katsastusvikatilastot?

Itse olen kuullut huhuja, että ranskalaiset autot ovat täysin paskoja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tietenkin rellulla menee ranskiksista parhaiten, koska saavat vetoapua japseilta. Saahan ne sammakot kasattua Veyroninkin, kunhan sakemanni pitää baskeripäät kurissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:^ Siis japsit saavat vetoapua rellulta. Rellun alustallehan kaikki Nissanit on koottu.
Voi vittu sä olet kyllä spede. Se, että rellulla menee paremmin, johtuu siitä että japsit näyttää miten laatu ja tuottavuus nostetaan. Ranskalaiset eivät edes tiedä mitä kumpikaan sana tarkoittaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Uus kolmonenhan on ihan kivannäkönen ja luokkaansa isomman näkönen auto ainakin sedanina, toi ruttuhanuri ei niin paljoa muhun iske. Varsin hyviä arvostelujakin on saanut, mitä nyt meluisaksi ovat yleensä haukkuneet, vaikka Pentti J. Rönkkö näyttääkin olevan asiasta tismalleen päinvastaista mieltä. Siksi en yleensä luekaan yhtään mitään mitä se kirjoittaa, koska kaveri on useimmiten täysin kuutamolla mistään autoihin liittyvistä asioista.

Harmi ettei sitä 2.5 litrasta myllyä taida olla menossa kuin jenkkimarkkinoille, hintaero muistaakseni minimaalinen 2-litraseen, kuten myös kulutus, mutta ruutia (vääntöä) käyttöajoon rutkasti enemmän.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ranska pelastaa Peugeotin jättipaketilla: Miljardeja uusiin autoihin

Eli kinkit osti jakeluverkoston pikkurahalla ja päästää pököttimen sitten kaatumaan fransmannien niskoille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:http://www.talouselama.fi/uutiset/suosi ... a/a2236180

90-lukulaisen näköiset paskat TSI, DSG tekniikalla eivät käy kaupaksi?

Jutussa asiavirhe, paskatti ei ole suomessa lähelläkään suosituinta yritysautoa.
Jutussa ei ole asiavirhettä, vaan siinä mainitana nimenomaisesti että ALD:n listoilla suosituin.

Pertti ei osaa muutenkaan lukea. "Autojen hintakehitykseen kuuluu, että mallin lähestyessä elinkaarensa loppua tarjoukset paranevat."

Klassinen POI-ulostulo.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onks tää nyt luotettavampi vuoden auto -valinta, kuin se ADAC:n golf?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei helvetti.

Koitatko nyt jotenkin väittää, että jos Logania olisi myyty tuhansia niin sekin olisi alle viiden prosentin. Paremminkin se voisi olla yli kahdenkymmenen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää, että miten tuolla älyllä pääsee insinöörikoulusta ulos.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Ei helvetti.

Koitatko nyt jotenkin väittää, että jos Logania olisi myyty tuhansia niin sekin olisi alle viiden prosentin. Paremminkin se voisi olla yli kahdenkymmenen.
Väitän, että noilla määrillä tulos sisältää tilastollisesti aivan liikaa epävarmuustekijöitä. Eihän kai(?) vaaleistakaan kysytä gallupissa kolmelta ihmiseltä? Ja sitten julkaista, että 67% prosenttia ihmisistä on gallupin mukaan toisen kandidaatin puolella?
Tulos on linjassa muiden tilastojen kanssa.

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... acia-logan

Pertti ei taida juuri tilastotieteestä ymmärtää, eikä todennäköisyyslaskennasta. Tai occamin partaveitsestä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Melkein tekisi mieli lukea nuo Tixin ruikutukset...
Tix vaan esittää, että kyllä 160 kpl antaa jo suuntaa antavan tuloksen, jota tukee myös ulkomaiset tilastot. Oon kyllä samoilla linjoilla, ettei tuo tuosta enää tilastokärjeksi taivu, vaikka suurempi otanta saattaisi tulosta jokusen prosenttiyksikön johonkin suuntaan tarkentaa.

Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia :D
Pakko kompata. Mä näin sen tuossa kuukausi sitten, se on kyllä kertakaikkisen asiallisen näköinen vehje. Livenä kauniimpi kuin kuvissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Nyt hei ihan oikeasti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Asiasta toiseen. Näin Daven kuolaaman Teslan ekaa kertaa livenä tällä viikolla. Ihan kivan näköinen kulkupeli. Ensimmäinen sähkö- tai hybridiauto, joka sai ajattelemaan, että vois olla ihan kiva kauppakassina. No, onneksi tarvi näillä tuloilla moisia tosissaan pohtia :D
Pakko kompata. Mä näin sen tuossa kuukausi sitten, se on kyllä kertakaikkisen asiallisen näköinen vehje. Livenä kauniimpi kuin kuvissa.
Entä kuski? Näyttikö Davella olevan kaikki kunnossa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Entä kuski? Näyttikö Davella olevan kaikki kunnossa?
Daven poissaolon syy huomioiden sanoisin ettei sillä kaikki ole kunnossa, mutta oletettavasti tällä ei ole mitään tekemistä ko. auton kuljettajan kanssa. Mä en oikein keksi mitä asiaa Davella olisi voinut olla eskarin parkkikselle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Ilmainen parkkipaikka?
Vain 10 minuuttia sallittu.

Mä luulen, että dave jättää autonsa vähän lähemmäs klinikkaa. Todennäköisesti ihan siihen pääoven eteen :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin