HorisontitonTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exsu kirjoitti:Mua naurattaa ajatus siitä, että Prosessin ihmelapsi, joka puhuu kuutta kieltä, oppi lukemaan kaksivuotiaana ja laski kolmannen asteen yhtälöitä kolmevuotiaana jonottaa iltaisin hampaidenpesujonossa pesuvuoroa.
Minäkin voisin toki olla ilkeä ja vääristelevä niin halutessani, mutta kun ei kiinnosta. Totean kuitenkin, että siinä missä muiden toteuttamat aiemmat henkilöön menevät hyökkäykset ovat kohdistuneet minuun, tässä ilmeisesti pilkataan alle kouluikäisen lapsen hampaidenpesutaitoa. Aika säälittävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä, vaikka jätettäisiin kokonaan huomiotta sekin seikka, että vanhempien suositellaan valvovan lastensa hampaidenpesua alakoulun loppuun saakka, sillä suussa on tässä vaiheessa jo rautahampaita, joiden tarkoitus on kestää koko loppuikä. Todettakoon myös, että nuo muutkin väitteet kyseisen lapsen osaamisista ovat keksittyjä, eivätkä perustu mihinkään minun täällä kirjoittamaani.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Keskustelussa on ne, jotka ovat samaa mieltä ja ne, jotka ovat eri mieltä. Sitten on vielä ne, jotka arvostelevat keskustelijoita. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kreitsu kirjoitti:Keskustelussa on ne, jotka ovat samaa mieltä ja ne, jotka ovat eri mieltä. Sitten on vielä ne, jotka arvostelevat keskustelijoita. :D
Keskustelijoiden lasten arvostelijoita unohtamatta!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mua naurattaa ajatus siitä, että Prosessin ihmelapsi, joka puhuu kuutta kieltä, oppi lukemaan kaksivuotiaana ja laski kolmannen asteen yhtälöitä kolmevuotiaana jonottaa iltaisin hampaidenpesujonossa pesuvuoroa.
Minäkin voisin toki olla ilkeä ja vääristelevä niin halutessani, mutta kun ei kiinnosta. Totean kuitenkin, että siinä missä muiden toteuttamat aiemmat henkilöön menevät hyökkäykset ovat kohdistuneet minuun, tässä ilmeisesti pilkataan alle kouluikäisen lapsen hampaidenpesutaitoa. Aika säälittävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä, vaikka jätettäisiin kokonaan huomiotta sekin seikka, että vanhempien suositellaan valvovan lastensa hampaidenpesua alakoulun loppuun saakka, sillä suussa on tässä vaiheessa jo rautahampaita, joiden tarkoitus on kestää koko loppuikä. Todettakoon myös, että nuo muutkin väitteet kyseisen lapsen osaamisista ovat keksittyjä, eivätkä perustu mihinkään minun täällä kirjoittamaani.
Tulkitsen viestiä eri tavalla. Ilkeilyä näen tässä aika vähän, pikemminkin sellaista kevyesti piruilevaa mutta ihan suht koht lämminhenkistä naureskelua. Lisäksi lapsen hampaidenpesutaitoa en näe tässä pilkattavan lain, vaan kaikki vähä piruilu kohdistuu ihan sinuun.

Ymmärrän nimittäin Exsun viestin liittyvän siihen jatkumoon, jossa osa palstalaisista ilmaisi ärtymystään siihen, että koki sinun postaavan Kitinään erinäisiä lapseni on nero -postauksia. Luen Exsua tässä siten, että hän naureskelee tietynlaisten vanhempien, tässä tapauksesa sinun, haluavan vaikka väkisin nähdä jaälkikasvunsa jonkinalaisina pikkeuksellisina ihmelapsina ja ovat sitä kautta pakahtua ylpeyteensä. Eikä tässä mitään, se on ihan sympaattista ja ok olla ylprä lapsestaan ja jopa katsoa häntä vähän epäobjektiivisesti. Huvitusta Exsussa sitten, jos luen viestiään oikein, herättää sitten se, että arjen kuvauksissa lasten jonkinlainen hellyttävä tavallisuus ja lapsiperheen arjen ihan sympaattinen banaalisuus kuitenkin jotenkin puskee väistämättä läpi, vaikka muuten ihmelapsen subjektiivisten lasiensa läpi katsova vanhempi koittaisikin maalailla lapsestaan uuden mozartin kuvaa. Lapset palauttavat ihan tavallisella olemisellaan mukavasti imagonmaalailut maanpinnalle.

Siis luen Exsua näin; en tässä ota kantaa onko viestiin lukemani sisältö perusteltu, reilu tai hyväksyttävä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:[jossa osa palstalaisista ilmaisi ärtymystään siihen, että koki sinun postaavan Kitinään erinäisiä lapseni on nero -postauksia.
Siis suuri osa prossun viesteistä on itsekehuista tai ainakin kumppania taikka lastansa kehuvaa, eikä varsinaista sanottavaa edes ole. Juuri ja juuri kykenen muutamia rivejä silloin tällöin nykyään lukemaan tämän syyn vuoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Ymmärrän nimittäin Exsun viestin liittyvän siihen jatkumoon, jossa osa palstalaisista ilmaisi ärtymystään siihen, että koki sinun postaavan Kitinään erinäisiä lapseni on nero -postauksia. Luen Exsua tässä siten, että hän naureskelee tietynlaisten vanhempien, tässä tapauksesa sinun, haluavan vaikka väkisin nähdä jaälkikasvunsa jonkinalaisina pikkeuksellisina ihmelapsina ja ovat sitä kautta pakahtua ylpeyteensä.
Tämä on sitten ihan oma ongelmansa, siis se, että minun koetaan pitävän lapsiani jotenkin poikkeuksellisina ihmelapsina, vaikken heitä pidä sellaisina. Se, että minusta on mielenkiintoista mitä he sanovat tai tekevät, ei automaattisesti tee heistä poikkeuksellisia, samalla lailla muissakin lapsissa on paljon mielenkiintoista, kuten nyt vaikka nuo Viidakkokirjasankarit musiikkieskarissa, joista kumpikaan ei ollut minun lapseni. Muista lapsista on vain sitä kautta vähemmän kerrottavaa, etten ole näkemässä heidän tekemisiään samassa määrin kuin omieni. Jos Exsu muuntaa minun kertomani lapsen, joka ei kolmen ruotsinkielisessä päiväkodissa vietetyn vuoden jälkeen juurikaan suostunut puhumaan ruotsia (tästä olen kirjoittanut täällä), "kuutta kieltä puhuvaksi" ja jonka lukemisista tai laskemisista en ole koskaan mitään kirjoittanut, mutta silti Exsu "tietää" hänen oppineen "lukemaan kaksivuotiaana ja laskemaan kolmannen asteen yhtälöitä kolmevuotiaana", kyseessä ei ole enää hyväntahtoinen piruilu, vaan ilkeä vääristely. Ihan aiheesta lopetin lasteni tekemisistä kirjoittamisen silloin vuosien 2012-2013 -vaihteessa, mutta yksi viesti jossa erehdyin kertomaan esikoisen esittämistä kysymyksistä näköjään sai ilkeilijät taas aktivoitumaan. Välillä olen jopa harkinnut aktiivista puolustautumista ilkeilemällä samalla tasolla takaisin, jotta tuollaisen käytöksen saisi loppumaan, mutta se vain olisi niin tyylitöntä, etten halua.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Sä et ole nyt lukenut Breivikiä, Elcoa ja Halla-ahoa riittävän tarkkaan: nyt on menossa viimeinen taisto ja pelissä on vain kaksi rintamaa, eli erotteluasi ei voi tehdä. Kaikki tällaiset vapaa-ajattelijat (ja ylipäänsä muut kuin persut ja muutama äärikepuli) ovat, tosin joskus ymmärtämättömyyttään, nimenomaan islamistien rintamassa. Tätä virallista teoriaa Pertsakin on gurujensa jalanjäljissä koettanut tähänkin ketjuun foliohattunsa syvyyksistä ammentaa.
Muuten oikein, mutta tämä rintamalinja elää lähinnä pseudoälykkään suvaitsevaiston päässä. Siis sen jengin, jonka ajattelussa halla-aholais-breivikiläis-elcolainen(!) salaliitto kummittelee määräävänä tekijänä selittämään kaikkea mikä nykymaailmassa on pielessä. Kyseessä lienee jokinmoinen neuvostoliiton hajoamisen luoman järkytyksen kaiku, jota projisoidaan äärioikeiston salaliiton vääjäämättömään uhkaan.

TJEU: etsi tältä palstalta montako kertaa urpiainen mainitsee halla-ahoon viesteissään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Urpsun tulkinta meni nappiin. Olen kyllä pahoillani, jos viestini aiheutti Prosessille mielipahaa. Lapsen erityistaitojen kuvaamista ei tarkoitettu faktoiksi enkä usko että niitä kovin moni luki sellaisina.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:[jossa osa palstalaisista ilmaisi ärtymystään siihen, että koki sinun postaavan Kitinään erinäisiä lapseni on nero -postauksia.
Siis suuri osa prossun viesteistä on itsekehuista tai ainakin kumppania taikka lastansa kehuvaa, eikä varsinaista sanottavaa edes ole. Juuri ja juuri kykenen muutamia rivejä silloin tällöin nykyään lukemaan tämän syyn vuoksi.
Ilmeisesti nyt sitten viittaat keskusteluun Kottaraisen kanssa, jossa selitin miksi uskaltauduin nelilapsisen perheen äidiksi, mitä toki en olisi uskaltanut ilman kelvollista kumppania ja helppoja lapsia. Se ei ole kehumista, vaan tosiasioiden toteamista. Samanlainen tosiasia on, että sinä itse varmasti pärjäisit erinomaisesti neljän lapsen perheen isänä kitinäkontribuutiostasi päätellen, kuten myös esim. exPertti. Lasten helppous taas varmaan on lähinnä tuuria, joka ei sinänsä ole kenenkään ansiota, eikä sillä siten oikein voi kehua.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Samaa kamaa kuin että on ihan realistista mennä eduskuntaan kristillisten listoilta ulkopuolisena 1. kerralla. Tulos 20 ääntä (tjsp), ei jatkoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:Samaa kamaa kuin että on ihan realistista mennä eduskuntaan kristillisten listoilta ulkopuolisena 1. kerralla. Tulos 20 ääntä (tjsp), ei jatkoon.
Samaa kamaa. Elämäni on valtava performanssi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: HorisontitonTiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exsu kirjoitti:Urpsun tulkinta meni nappiin. Olen kyllä pahoillani, jos viestini aiheutti Prosessille mielipahaa. Lapsen erityistaitojen kuvaamista ei tarkoitettu faktoiksi enkä usko että niitä kovin moni luki sellaisina.
Ok.
Vastaa Viestiin