Mahtava maanantai 2.0

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuuleeko Pertti? Missä päin maapalloa olet?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Noule nokki Rafan. Teki mitä piti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

"Tasasin" otsatukan, koska se pitää itse tehdä. En jaksa jatkuvasti rampata kampaajalla sen takia. Tulipas taas paskaa jälkeä. Mä kun luulin, että olen vihdoin oppinut saksimaan suoraan. Turha luulo.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ai täällä on jo huudeltu peräänkin. Onneksi ei sentään vielä katsottu perään.
Kunhan nyt ei vaan sattuis mitään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ai täällä on jo huudeltu peräänkin. Onneksi ei sentään vielä katsottu perään.
Kunhan nyt ei vaan sattuis mitään.

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Pelasin eilen Stick of Truthia, ja olo on kuin olisi ollut tv-sarjan jaksossa. Kaikki on ehtaa South Parkia Jeesus mukaan lukien. Tutustuessani kaupunkiin availin ovia, joista yhdestä tuli vastaan alaston nainen, toisesta käteen vetävä ja kolmannesta hevosta (Saattoi olla aasikin, mutta joka tapauksessa jokin nelijalkainen kavioeläin.) paneva mies. (Onneksi poika pelasi tuossa vaiheessa Nintendolla.) Opin äsken magiaa eli piereskelemistä, ja teloitin pari vastustavaa räjäyttämällä kaukoleijallani nuotion heidän silmilleen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Sorvi!

Oli hyvä viikonloppu, sisälsi paljon tekemistä ja puuhailua. Nyt vähä flunssaa ilmassa, mutten ajatellut sairastua.

Ai niin! Tuli tieto että toukokuun keikalle lohkesi 1.5h soittoslotti! Whoop whoop!

Maanantaille ryhtiä ja energiaa tästä :

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ai että mahtavaa! Veroprosentti 44,5. Vittu. Onneksi vain tämän vuoden, ens vuonna se vois tipahtaa aika monta prosenttiyksikköä.

:maanantai:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muista solidaarisuus!1

Ps. Sun bruttopalkkatulot on siis 105 000€ tänä vuonna?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti:^Muista solidaarisuus!1

Ps. Sun bruttopalkkatulot on siis 105 000€ tänä vuonna?

Muistan! Mielelläni maksan veroja!

P.s. Ei ole.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Muista solidaarisuus!1

Ps. Sun bruttopalkkatulot on siis 105 000€ tänä vuonna?

Muistan! Mielelläni maksan veroja!

P.s. Ei ole.

Olet siis alkuvuodesta maksanut liian vähän veroja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

En ole. Tasan ilmotin tuloni ja sen mukaan tuli verokortti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Muista solidaarisuus!1

Ps. Sun bruttopalkkatulot on siis 105 000€ tänä vuonna?
Mistä repäisit tuon luvun? Mä sain veroprossalaskurista kirkollisveroakin maksavalta keskikunnallisveron mukaan 39% ennakonpidätyksen 105000 euron tuloilla ilman mitään vähennyksiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Muista solidaarisuus!1

Ps. Sun bruttopalkkatulot on siis 105 000€ tänä vuonna?
Mistä repäisit tuon luvun? Mä sain veroprossalaskurista kirkollisveroakin maksavalta keskikunnallisveron mukaan 39% ennakonpidätyksen 105000 euron tuloilla ilman mitään vähennyksiä.
Itseasiassa sun lukusi on tässä tapauksessa se oikea joo. Mä katsoin Veromaksajien sivulta ja siinä summassa kaikki sosialistimaksut mukana

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Lask ... kuri-2014/

Mutta tosiaan verottaja käyttää tuota sun linkittämääsi, eli sun summa on oikea tässä tapauksessa. Veronmaksajien taas todellinen veroaste (toki siinä mukana vapaaehtoinen tyhmyysverokin).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti:En ole. Tasan ilmotin tuloni ja sen mukaan tuli verokortti.
Kyllä olet. Tasaisen vauhdin maksamisella et millään pääsee ilmoittamaasi ennakonpidätykseen muuten kuin reilusti yli 100 000:n tuloilla.

Katso itse

http://prosentti.vero.fi/VPL2014/Sivut/ ... iedot.aspx

Esim. espoolainen kirkkoon kuuluva saa 150 000 euron vuosituloilla ennakonpidätykseksi 40.5% ilman mitään muita, kuin viran viran puolesta tehtäviä vähennyksiä.

Todellinen veroprosentti (mukana kirkollisvero ja sosialistimaksut) 150 000:n tuloilla on 48,5.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Lask ... kuri-2014/

Mutta verottaja ei siis käytä tuota.

Vai tarkoititko aiemmalla "ei ole" vastauksella, että bruttotulosi eivät ole 105 000 vaan sen yli?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Olen laskettanut verokortin tälle vuodelle kahdesti: ensin pakettia varten ja nyt palkkatyötä varten. Pakettia varten saatiin kiva 33,5% eikä tulontasausta kannattanut kuulema tehdä. Toisen kerran lasketin kortin viime perjantaina ja tuloksena oli tuo ihana 44,5%. Tulontasauksen tuoma hyöty oli niin pieni, että ei kannattanut. Pitää vain muistaa ens keväänä hakea tulontasausta lopulliseen verotukseen.

En minä tiedä mistä nuo luvut tulevat. Kaikki tulot on otettu huomioon, mutta en yllä lähelle sataa tonnia tänä vuonna. Vuokratuloista menee se kiinteä vero ja se on upotettu tähän verokorttiprosenttiin. Se selittää osan. Ensi vuonna palkkatulot tippuvat puoleen. No sittenpähän tippuu myös prosentti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Vuokratuloista menee se kiinteä vero ja se on upotettu tähän verokorttiprosenttiin. Se selittää osan. Ensi vuonna palkkatulot tippuvat puoleen. No sittenpähän tippuu myös prosentti.
Eihän vuokratulo ole ansiotuloa vaan pääomatuloa, ei sen pitäisi juuri näkyä ansiotulon verotuksessa? Oletko unohtanut ilmoittaa vuokratulosta tehtävät vähennykset?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti: En minä tiedä mistä nuo luvut tulevat. Kaikki tulot on otettu huomioon, mutta en yllä lähelle sataa tonnia tänä vuonna. Vuokratuloista menee se kiinteä vero ja se on upotettu tähän verokorttiprosenttiin. Se selittää osan. Ensi vuonna palkkatulot tippuvat puoleen. No sittenpähän tippuu myös prosentti.
Vuokratuloista maksat 30% 40 000:n saakka. Vuokratulojen huomioiminen siis alentaa verokantaasi. Paitsi jos hoidat pääomatulojesi verot ennakonpidätyksenä palkkatulosta, silloinhan palkkatulosi ennakonpidätys on korkeampi ja et maksa pääomatulostasi ennakkoveroa. Jos maksaisit pääomatulostasi ennakkoverona asiaankuuluvat 30%, niin silloin palkkatulojesi ennakonpidätys vastaavasti alenisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Vuokratuloista menee se kiinteä vero ja se on upotettu tähän verokorttiprosenttiin. Se selittää osan. Ensi vuonna palkkatulot tippuvat puoleen. No sittenpähän tippuu myös prosentti.
Eihän vuokratulo ole ansiotuloa vaan pääomatuloa, ei sen pitäisi juuri näkyä ansiotulon verotuksessa? Oletko unohtanut ilmoittaa vuokratulosta tehtävät vähennykset?
Mäkin ihmettelen tätä, mutta ehkä se on mahdollista maksaa pääomaveroa ansiotulojen ennakonpidätysprosentin kautta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Oletko unohtanut ilmoittaa vuokratulosta tehtävät vähennykset?
En. Lopulliset vähennykset ilmoitetaan vasta lopullisessa verotuksessa, mutta nyt tiedossa olevat on kyllä otettu huomioon verokortissa.
James Potkukelkka kirjoitti:Mäkin ihmettelen tätä, mutta ehkä se on mahdollista maksaa pääomaveroa ansiotulojen ennakonpidätysprosentin kautta?
On mahdollista ja niin minä juuri teen. Sama kai se on mistä rahasta sen maksaa kun luvut on tiedossa ja ylhäällä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

annepa kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mäkin ihmettelen tätä, mutta ehkä se on mahdollista maksaa pääomaveroa ansiotulojen ennakonpidätysprosentin kautta?
On mahdollista ja niin minä juuri teen. Sama kai se on mistä rahasta sen maksaa kun luvut on tiedossa ja ylhäällä.
Mutta jos sä tässä tapauksessa sanot (kuten teit), että sun veroprosentti on 44.5 niin samalla pitää sanoa, että kyseessä on palkkatulosta tehtävä ennakonpidätys ja pääomatulojen ennakonpidätys hoidetaan siinä samalla ja pääomatulosta et sitten maksa enää mitään.

Tämä sun systeemisi johtaa paradoksaalisesti siihen, että mitä pienemmät palkkatulot sulla on, sitä suurempi ennakonpidätys niistä pitää tehdä.

Jos sulla olisi 40 000 pääomatuloa ja 12 000 palkkatuloa ja et maksaisi pääomatulosta ennakkoveroa, tulisi sun palkkatulojen ennakonpidätys prosentiksi 100.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ööö. Voivoi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eli älä sano, että sun veroprosentti on 44.5, kun se ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Eli älä sano, että sun veroprosentti on 44.5, kun se ei ole.
Niin, ja toisaalta ei kannata olettaa että veroprossa laskee kun palkkatulot alenee, koska käy päinvastoin.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti:Eli älä sano, että sun veroprosentti on 44.5, kun se ei ole.
Uskon ennemmin verokorttiani kuin sinua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin