Mahtava maanantai 2.0

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

annepa kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Eli älä sano, että sun veroprosentti on 44.5, kun se ei ole.
Uskon ennemmin verokorttiani kuin sinua.
Eli jos joulukuussa korjaa verokorttinsa 90 prossaan, niin sen vuoden veroprosentti on 90%?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Etkö oikeasti tajua tätä vai trollaatko?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Eli älä sano, että sun veroprosentti on 44.5, kun se ei ole.
Uskon ennemmin verokorttiani kuin sinua.
Verokorttisi ei kerro veroprosenttia vaan ennakonpidätyksen ansiotulosta. Sun veroprosenttisi huutelee jossa 30 nurkilla, riippuen pääomatulon osuudesta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ajattelin ehtoolla kreisihullutella, koska työviikonlopun jäljiltä minulla on tänään henkinen perjantai. Näin ollen ryystän koko jääkaapin kaljalauman kitusiini. Laumaan kuuluu tosin vain kaksi karhunpoikasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Otetaan esimerkki henkilöllä A, jolla on vuonna 2014 palkkatuloa 12 000 euroa ja pääomatuloa 40 000. Hän asuu keskimääräisessä kunnassa, jonka kunnallisvero on 19,74 prosenttia, hän kuuluu kirkkoon ja maksaa keskimääräistä kirkollisveroa 1,42 prosenttia.

Hänen lopullinen palkkatulon veroprosenttinsa (huomioiden mm. kirkollisveron, yle-veron,palkansaajan TyEL-maksu 5,55 % (alle 53-vuotias työntekijä), työttömyysvakuutusmaksu 0,5 prosenttia,
ja sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksu 1,32 ja päivärahamaksu 0,84 prosenttia) on 10.7%.

Lähde https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Lask ... kuri-2014/

Jos hän kuitenkin Annepan tavoin haluaa, että hänen pääomatulonsa vero peritään palkkatulon ennakonpidätyksenä, hänen palkkatulonsa ennakonpidätys 100% ei riitä. Vaikka hän maksasi kaiken 12 000 palkkatulostaan ennakonpidätyksenä, hänelle tulisi vielä mätkyjä 1284€. Hänen lopullinen veroasteensa olisi joka tapauksessa (1284€+12000€)/ 52 000€ = 25.5%.

Olisko Annepa mielestäsi ko. henkilön veroprosentti 100%, 110.7% vai 25.5%?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tänään ajattelin koeajaa uuden saunani. Kaaos alkaa olla himpun verran voiton puolella ja olen jo saanut kokonaista kolme verhoa silitettyä ja ripustettua. Lopun puuhastelun säästän Puolan reissun jälkeiseen aikaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei ollut. Ennakonpidätys prosentti ehkä oli. Suomessa ei ole yli 60%:n palkkaveroasteeseen ollut mahdollista päästä ainakaan vuoden 1990 jälkeen, vaikka palkka olisi ollut ääretön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Korjaus edelliseen kuulutukseen. Äärettömälla palkkatulolla vuonna 1995 veroaste oli 64.4%

Vuonna 1995, jolloin tuloverotus oli kireimmillään viimeisten 20:n vuoden aikana, marginaaliveroaste oli tuo 64.4%. Kyseessä oli kuitenkin marginaaliveroaste, ei veroprosentti. Varsinainen veroaste reilun kahdeksan tonnin tuloilla oli tuolloin 50.7. Jos siis tienasit palkkatuloa reilusti yli miljoonan vuodessa, saatoit päästä 64.4%:n veroasteeseen 1995.

http://www.veronmaksajat.fi/Global/Mete ... htunut.pdf

Sivut 16 ja 17, taulukko 4 ja 6. Katso myös sivu 15, kuvio 5.

2014 äärettömillä palkkatuloilla veroaste on 57.4% sisältäen kaikki sosialistimaksut, YLE-veron ja kirkollisveron (keskimääräisellä kunnallisvero ja kirkollisveroasteella). Jos asuu Kauniaisissa ja ei kuulu kirkkoon tuosta saa vähentää 4.66 prosenttiyksikköä.

Lähde http://www.veronmaksajat.fi/luvut/Lasku ... kuri-2014/

Miljoonan euron palkkatuloilla veroaste on "vasta" 56.0%. Ehkä jossain kymmenen miljoonan vuosituloilla aletaan olla kolmella merkitsevällä numerolla 57.4%:ssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:...
Höpötä mitä höpötät, jos tilistä tulee pankkitilille asti vain 32% se on minulle yhdentekevää mihinkä kaavaan lukuja summaillaan, se mitä on viivan alla ratkaisee.
Sillä ei vaan ole mitään tekemistä veroprosentin kanssa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Niin. Enhän minä tiedä sinun ulosottoveloista tai lapsenruokko maksuista. Valtion ja kunnantuloverotus pakollisine sosialistimaksuineen ei kuitenkaan ainakaan 20 vuoteen ole ollut väittämälläsi tasolla. Joten höpötys löytyy sieltä päästä.

Tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: myöntää, että puhuit paskaa tai aloittaa loputon vänkäys, jonka lopussa todetaan, että kyse oli vitsistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: myöntää, että puhuit paskaa tai aloittaa loputon vänkäys, jonka lopussa todetaan, että kyse oli vitsistä.
Mitäs veikkaat, kumpaan päädytään?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: myöntää, että puhuit paskaa tai aloittaa loputon vänkäys, jonka lopussa todetaan, että kyse oli vitsistä.
Mitäs veikkaat, kumpaan päädytään?
Olisin valmis laittamaan aika ison betsin jälkimmäiselle vaihtoehdolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^OK.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mahtava maanantai 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tässä on nyt kaksi mahdollisuutta: myöntää, että puhuit paskaa tai aloittaa loputon vänkäys, jonka lopussa todetaan, että kyse oli vitsistä.
Mitäs veikkaat, kumpaan päädytään?
Olisin valmis laittamaan aika ison betsin jälkimmäiselle vaihtoehdolle.
Voitit!
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin