Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
huima kirjoitti:Todennäköisesti silloin kaikki voittavat!
...
En tätä aiemmin huomannutkaan. On ihan pakko kysyä, että mikä ihme maailmassa sai sinut kirjoittamaan tämän kommentin ja poistamani jatkon siihen?

Siis niinkun ihan oikeasti. Mitä tämä oikein on?

Aina kun sitä luulee jo kuulleensa kaiken tällä palstalla teidän idioottien ilkeys jaksaa yllättää aina uudestaan.

Tuhannet kiitokset tästä muistutuksesta.

Minulla on niin saatanan kova ikävä lapsia, että vittu vaikka soudan kotiin jos on pakko.
Pertti. Ymmärrän, että lapsia koskevat jutut ovat aina sensitiivisiä, mutta Huiman postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu. Ei mitään muuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

James Potkukelkka kirjoitti:Huiman postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu. Ei mitään muuta.
Vitsiksi naamioidut ilkeydet ovat niitä katalimpia, koska jos niihin reagoi sellaisina ilkeyksinä kuin ne oikeasti ovat, saa kaupanpäällisiksi vielä huumorintajuttomuuden leimankin. Mistä sinä tiedät, että se postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu, eikä kummunnut vaikkapa paljon kotimaan työmatkoja matkustavan kateudesta siihen, että siinä missä itse joutuu kärsimään matkustelun huonot puolet, ei pääse hyötymään pitkän ulkomaanmatkan hyvistä puolista, kuten monipuolisen tarjonnan shoppailusta?

Mistä tulikin mieleeni, että olen aina inhonnut tv-ohjelmatyyppiä nimeltä sitcom, koska siinä tyypillisesti keskitytään nauramaan ihmisten epäonnistumisille. Tuntemani myötätunto estää minulla täysin huvittumisen, mutta ilmeisesti myötätunto on katoava luonnonvara, jolle ei löydy kysyntää tai arvostusta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni, että olen aina inhonnut tv-ohjelmatyyppiä nimeltä sitcom, koska siinä tyypillisesti keskitytään nauramaan ihmisten epäonnistumisille. Tuntemani myötätunto estää minulla täysin huvittumisen, mutta ilmeisesti myötätunto on katoava luonnonvara, jolle ei löydy kysyntää tai arvostusta.
Eli tunnet myötätuntoa käsikirjoitettua kuvitteellista tyyppiä kohtaan vai sitä hyvin palkattua näyttelijää jonka päivätyö on kohtuullisen leppoisa?

Huima ei ole koskaan profiloitunut ilkeäksi, mutta huimalla ja pertillä on yksi merkittävä ero. Huima osaa nauraa itselleen.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni, että olen aina inhonnut tv-ohjelmatyyppiä nimeltä sitcom, koska siinä tyypillisesti keskitytään nauramaan ihmisten epäonnistumisille. Tuntemani myötätunto estää minulla täysin huvittumisen, mutta ilmeisesti myötätunto on katoava luonnonvara, jolle ei löydy kysyntää tai arvostusta.
Eli tunnet myötätuntoa käsikirjoitettua kuvitteellista tyyppiä kohtaan vai sitä hyvin palkattua näyttelijää jonka päivätyö on kohtuullisen leppoisa?
Tietenkin sitä kuvitteellista tyyppiä kohtaan. Eläytyminen kai kuitenkin on se idea ohjelmien katsomisessa.
Huima ei ole koskaan profiloitunut ilkeäksi, mutta huimalla ja pertillä on yksi merkittävä ero. Huima osaa nauraa itselleen.
Siksipä minäkin jäin ihmettelemään noita Huiman viestejä, jotka ovat kovin epätyypillistä Huimaa. Kun suhtautuu itseensä ja elämäänsä kevyellä komiikalla, ei yleensä ole kovin paljoa tarvetta ilkkua muille.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja elco »

Nettidiagnoosi on, että maailmanmatkailun stressi alkaa näkymään xSpeden performanssissa: Aikaero, ilmakuopat, kypärän painon aiheuttamat niskakivut jne.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

prosessi kirjoitti:Mistä sinä tiedät, että se postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu .
Yleisen kitinäkokemuksen perusteella. Olen lukenut Huiman viestejä aika monta vuotta.

Mistä tulikin mieleen, että yhden kerran koin, että Huima oli mulle ilkeä, mutta en nyt muista mikä juttu se oli :) Laitan kovalevyhaun päälle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hitsi, en pysty muistamaan tarkasti. Näin se dynastia alkaa.

Jotain kommenttia se oli pikkuporvallista elämäntyyliä vastaan. Muistaako joku muu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:Jotain kommenttia se oli pikkuporvallista elämäntyyliä vastaan. Muistaako joku muu?
Tollaset painuu mieleen suunnilleen yhtä syvälle kuin toteuttajamiehen viittauksien kohteena olevat 10 vuoden takaiset palstataistelumielenpahoitukset, joita kukaan muu ei voi muistaa eikä ole aikanaan välttämättä ymmärtänyt edes rekisteröidä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MrM kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jotain kommenttia se oli pikkuporvallista elämäntyyliä vastaan. Muistaako joku muu?
Tollaset painuu mieleen suunnilleen yhtä syvälle kuin toteuttajamiehen viittauksien kohteena olevat 10 vuoden takaiset palstataistelumielenpahoitukset, joita kukaan muu ei voi muistaa eikä ole aikanaan välttämättä ymmärtänyt edes rekisteröidä.

Enkö mä olekaan maailman keskipiste ?!!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Enkö mä olekaan maailman keskipiste ?!!1
Sulla ei ole tissejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Yleisen kitinäkokemuksen perusteella. Olen lukenut Huiman viestejä aika monta vuotta.
Häh? Ja silti sä taisit liittyä siihen Kitinä-kuoroon, joka ei nähnyt bisnesideaa niiden Walesisssa lorvailevien suomalaisdaamien visiossa, jossa aikoivat rahoittaa työnvieroksuntansa hakemalla crowd fundingia idealleen julkaista nettisivuillaan kuvia tv-sarjojen filmauspaikoilta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:^Hitsi, en pysty muistamaan tarkasti. Näin se dynastia alkaa.

Jotain kommenttia se oli pikkuporvallista elämäntyyliä vastaan. Muistaako joku muu?
Löytyihän se, kun vähän etsi

viewtopic.php?f=12&t=3378&p=554773#p554773

Minäkö pitkävihainen ?!

En ole, koska Huima myöhemmin pyysi niin kauniisti anteeksi:

viewtopic.php?p=567839
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.04.2014 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Yleisen kitinäkokemuksen perusteella. Olen lukenut Huiman viestejä aika monta vuotta.
Häh? Ja silti sä taisit liittyä siihen Kitinä-kuoroon, joka ei nähnyt bisnesideaa niiden Walesisssa lorvailevien suomalaisdaamien visiossa, jossa aikoivat rahoittaa työnvieroksuntansa hakemalla crowd fundingia idealleen julkaista nettisivuillaan kuvia tv-sarjojen filmauspaikoilta?
En mä tiennyt, että toinen niistä oli huima :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

James Potkukelkka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mistä sinä tiedät, että se postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu?
Yleisen kitinäkokemuksen perusteella. Olen lukenut Huiman viestejä aika monta vuotta.
Tosin vitsinä kirjoittaminenkaan ei oikeastaan auta, koska siitäkin seuraa ikäviä johtopäätöksiä. Joko Huima on ilkeä eikä välitä siitä, että vitsi voi loukata kohdetta, tai sitten Huima on tunnesokea eikä näe, että vitsi voi loukata kohdetta. Sillä, pitävätkö muut "vitsiä" huvittavana vai eivät ei ole tuossa yhteydessä mitään merkitystä, koska "vitsissä" hyökätään yhden henkilön kimppuun, eikä muiden huvittuneisuus tietenkään poista kohteen mielipahaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vitsi ei muutu yhtään vähemmän hauskaksi siksi, että joku ottaa sen tosissaan, mutta sun jeesustelut ovat kyllä tavattoman tylsiä. Mitäs jos vaikka menisit organisoimaan hammaspesujonoja.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

:D Mies organisoi ne, mutta kidnappasi kostoksi tietokoneeni puoleksitoista tunniksi, joten vältyit tylsyyksiltäni edes sen ajan. Jeesustelu siis jatkuu, kunhan keksin taas uuden sopivan aiheen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja huima »

Expertti kysyi:
En tätä aiemmin huomannutkaan. On ihan pakko kysyä, että mikä ihme maailmassa sai sinut kirjoittamaan tämän kommentin ja poistamani jatkon siihen?

Siis niinkun ihan oikeasti. Mitä tämä oikein on?

Aina kun sitä luulee jo kuulleensa kaiken tällä palstalla teidän idioottien ilkeys jaksaa yllättää aina uudestaan.

Tuhannet kiitokset tästä muistutuksesta.
Eli kysymys oli mikä sai idiootin kirjoittamaan ilkeyksiä ja prosessi analysoi:
prosessi kirjoitti: Tosin vitsinä kirjoittaminenkaan ei oikeastaan auta, koska siitäkin seuraa ikäviä johtopäätöksiä. Joko Huima on ilkeä eikä välitä siitä, että vitsi voi loukata kohdetta, tai sitten Huima on tunnesokea eikä näe, että vitsi voi loukata kohdetta. Sillä, pitävätkö muut "vitsiä" huvittavana vai eivät ei ole tuossa yhteydessä mitään merkitystä, koska "vitsissä" hyökätään yhden henkilön kimppuun, eikä muiden huvittuneisuus tietenkään poista kohteen mielipahaa.
Mistä voi olla toki samaa mieltä siitä, että muiden huvittuneisuus ei poista mielipahaa - jos exPertti on sellaista kokenut.

Expertti olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta.

Olen pahoillani myös puolestasi siitä, että koet asiasta mielipahaa. Kommentti oli tarkoitettu puhtaasti vitsiksi karikatyrisesta hahmosta ja odottamattomasta maailmankäänteestä. En tunne sinua henkilönä, että haluaisin loukata sinua millään tavalla. En tunne sinua henkilönä, mutta haluan sinulle kaikkea hyvää - ja kun aiemmin kirjoittelit asioista esimerkiksi töihin liittyen ja asioihin liittyvään stressaukseen - yritin olla siinä tsemppaamassa.

Prosessi analysoi lisää:
Mistä sinä tiedät, että se postaus oli täysin vitsinä kirjoitettu, eikä kummunnut vaikkapa paljon kotimaan työmatkoja matkustavan kateudesta siihen, että siinä missä itse joutuu kärsimään matkustelun huonot puolet, ei pääse hyötymään pitkän ulkomaanmatkan hyvistä puolista, kuten monipuolisen tarjonnan shoppailusta?
Ja olin ihan: :shock: :D

Että niinkuin wtf.

Tsiisus.

Wow.

Saako musta tuollaisia viboja? What did I do wrong?

Matkustelen Etelä-Suomessa firman toimistojen ja asiakkaan tehtaiden välillä. En joudu kärsimään matkustelusta muuten kuin VR:n osalta. Olen saanut viettää loistavaa aikaa Tampereen ja Turun ravintoloissa Helsingin lisäksi - ja nähdä suomalaista vientiteollisuutta käytännössä. Ulkomaille joutuu töiden puolesta reissaamaan suhteellisen vähän, viimeksi Barcelonaan, seuraavaksi Viroon ja sitten taas Lontooseen - tai jos haluan niin San Fransiscoon ja samalla reissulla käydä asiakkaan US saiteilla.

Headhunterit eivät ole viime aikoina soitelleet, kun viimeksi sanoin - etten ole pariin vuoteen vaihtelemassa paikkoja, kun haluan tehdä todella kivaa ja kiinnostavaa asiakasjuttua jolla on tarkoitus. Lontoossa olisi todennäköisesti mahdollisuus löytää pari paikkaa samantyyppisten hommien parissa.

Mulla on kiva elämä ja kaikki jutut oikein kivasti, eikä mun tarvitse olla millään tavalla kateellinen - vaikka tälläkin palstalla on isompia kosmopoliitteja, maailmanmatkaajia ja uraohjuksia. Mahtavia tyyppejä. Ja good for them.

Hei rakkautta kaikille.

Palattaisiinko läpänheiton pariin?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:Mahtavia tyyppejä.
Monikko on vähän yliampuva.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

huima kirjoitti:Saako musta tuollaisia viboja?
Ei saa normaalioloissa. Jotenkin vain kummastuttaa, miten et yleensä tarkkasilmäisenä henkilönä jo etukäteen arvannut, että juuri tuollainen pilailu oikeasti loukkaa juuri exPerttiä. Täällä oli tietenkin laajamittainen exPerttiin kohdistettu pilkkakampanja meneillään johon oli helppoa mennä mukaan, joten se voinee selittää vauhtisokeuden, mutta silti. Hämmästytti, koska arvostan sinua henkilönä, enkä löytänyt tuolle mitään ymmärrettävämpääkään motiivia.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja MrM »

Ja sitten takaisin lentopelkohysterioiden pariin! http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288673124039.html

Oon kerran ollu koneessa, josta sammui molemmat moottorit ja sitä myöten valot kabiinista pariksi minuutiksi noin 15-30min ennen laskeutumista. Onneksi en silloin vielä tiennyt, että niitä moottoreita tarvittaisiin johonkin oikeasti tärkeään, vaan ajattelin kaverin vain coastailevan coolisti alas taivaalta.

"wiuwiu-pull up!" "wiuwiu-pull up!" "terrain, terrain!"
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja prosessi »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Yleisen kitinäkokemuksen perusteella. Olen lukenut Huiman viestejä aika monta vuotta.
Häh? Ja silti sä taisit liittyä siihen Kitinä-kuoroon, joka ei nähnyt bisnesideaa niiden Walesisssa lorvailevien suomalaisdaamien visiossa, jossa aikoivat rahoittaa työnvieroksuntansa hakemalla crowd fundingia idealleen julkaista nettisivuillaan kuvia tv-sarjojen filmauspaikoilta?
En mä tiennyt, että toinen niistä oli huima :(
Ne tienasivat juuri kymppitonnin matkarahat jenkkeihin. Tosin urpiaisen ajatus lorvailusta ei kyllä taida toteutua, sen verran paljon työtä ne joutuvat jokaisen yksittäisen kuvan eteen tekemään, ettei sitä ihan huvitteluksikaan voi kutsua. Käytännössä kutsumusammattikin taitaa yleensä muuttua raa'aksi työksi, ehkä jopa useammin kuin niillä, jotka ovat vain rahan takia töissä. Tässä tapauksessa palkan vain maksavat rahoittajat, jotka haluavat omia rahojaan käytettävän noiden kuvien ottamiseen. Liikeidea kai se sekin on, vaikkei sillä kovin pitkään eletä. Tosin minuakin saattaisi kiinnostaa valokuvakirja noista kohteista, joten jos muitakin kaltaisiani löytyy riittävän paljon, saattaisi silläkin sitkutella aikansa.

https://www.indiegogo.com/projects/fangirl-quest
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Penkata kaikki sormet samalla puolella tankoa. Vähän jänskätti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Käänsin sovelluksen suomeksi. Saatoin todeta, että MS:n Multilingual toolkit on buginen. Muutaman tunnin työ meni bittitaivaaseen, kun määrätyn termin kääntäminen johti siihen, että tallentaminen ei enää toiminut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kävin sellaisessa autonpesuhärvelissä, jossa istutaan autossa ja härveli pesee autoa. Tai oon mä sellaisessa ollut lapsena kyydissä, mutta ajoin ekaa kertaa itse sellaiseen. Pelotti ihan hulluna! Otin koiratkin mukaan, että jos loppu tulee, niin lähdetään yhdessä. Selvittiin hengissä, osasin poistaa ja uudelleenkiinnittää antenninkin ja muutenkin olin oikein tyytyväinen suoritukseeni.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Leivoin leipää. Kiinnostuin Glorian Ruoka & Viinissä olleesta reseptistä, jossa taikinaa ei vaivata. Tuli aivan törkeän hyvää, joten hieman innostuin ja uusi taikina jo kypsymässä, kun kuivahiivasta riittää hyvin useampaan satsiin. Aikaahan tossa menee melkein vuorokausi, kun taikinaa joutuu odottelemaan, mutta työvaiheisiin ei kauaa aikaa kulu ja riittävän simppeliä tälläiselle kaikkea leipomista ikänsä vältelleelle.

Tässä vielä linkki suomenkieliseen reseptiin, joka näyttää suunnilleen samalta kuin lehdessä ollut.

http://cebicinkeittio.blogspot.fi/2013/ ... pa-no.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin