Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti:Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.
:D

Point taken!

Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Jos siihen Teslaan vain suhtautuisi sen mukaisesti, ettei se ole katumaasturi, eikä paukuttelisi sillä menemään teräväreunaisten katukivetysten yli? Niitähän kun ei autoilla ole yleensä tarkoitus ylittää, vinkvink. Fiksusti suunnitelluissa renkaissa on kyllä riittävästi ulkonemaa sentti vanteen upotuskohdan ylä-/ulkopuolella niin, että rengaskumi ottaa pienet kanttaritölväisyt vastaan ennen vannetta. Kaikki renkaat ei kuitenkaan ole yhtä fiksusti suunniteltu, kumi joustaa tonnipainojen alla ja kaikki Tesla-kuskit eivät ole yhtä varovaisia kivetysten yli pamautamisien kanssa, joten toki sitä damagea aikaiseksi saa jos yrittää.

Tollaset tuninkirinkulat ovat kyllä aika yhtä tyhjän kanssa. Paitsi ruskeasantalaisen Shellin pihassa. Tosin sieltä nyt tulee häätö muutenkin, jos auto ei pörise +110dB äänenvoimakkuuksilla.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.
:D

Point taken!

Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
http://www.wdrake.com/buy-clear-furnitu ... cadevice=c
Heti tilaukseen!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
http://carbras.com/carbras.html
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En ole vielä kokenut tarvetta nahkaiseen konepellin suojukseen (Hood bra, lol), mutta ehkä se on seuraava aste :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23544
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajatuksena tuo maski on näppärä, mutta juma nuo on rumia. Ja tämän sanoo käytännöllisyyttä palvova.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Autoille myydään näköjään urheiluliivejäkin

http://carbras.com/homeminibra/colgan-sport-bra.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jos on varaa ostaa Tesla, on varmaan myös varaa ostaa uudet vanteet edellisten naarmuunnuttua. Muovilistat on sama kuin käyttäisi vaippoja ihan vaan kaiken varalta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Tesla on huomattavasti tyylikkäämpi ja varmaan vähän halvempikin vaihtoehto hoitaa viidenkympin villitys kuin vaimon vaihto 20 v nuorempaan.
Tesla on ensimmäinen askel positiivisessa takaisinkytkennässä, joka räjäyttää pankin ja johtaa avioeroon, korvakoruun, surffitukkaan ja opiskelijavaimoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Autot on käyttöesineitä. Niiden kuuluukin naarmuuntua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Olen 13v ja en tajua mikä idea noissa carbrassa on?
No se tietenkin ettei arvokas maalipinta saa kiveniskemiä. Sitten kun sen järkkyruman rintsikka-auton joskus vaikka myy, rintsikat voi ottaa pois ja alta paljastuu iskemätön pinta ainoastaan järkkyrumalla sävyerolla kun koko muu auto on haalistunut n vuotta uv-säteilyssä. Tavallista rumempi auto käytön aikana, tavallista rumempi auto käytön jälkeen. Win-win.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Huhtikuun ensirekisteröinnit:

http://www.trafi.fi/filebank/a/13993630 ... i_2014.pdf

Hyvin menee Teslaa kaupaksi huomioiden sekin, että merkillä ei ole virallista maahantuojaa.

Taitaa olla selvästi myydyin merkki hintaluokassaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Huikee saavutus.

Tässä ihan hyvä viite siitä, että Teslan ajettava konsepti monistuu halvemmassa hintaluokassa koppimopolla.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... specs.html

Teslan etumatka tullaan siis kuromaan kiinni, ellei
a) jotain suojattua innovaatiota löydy tai
b) tesla ole onnistunut määrittelemään auton kasausta ihan uusiksi, joka tarkoittaisi uutta loikkaa fordin tuotantolinjan ja toyotan massaräätälöinnin jälkeen
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Huikee saavutus.

Tässä ihan hyvä viite siitä, että Teslan ajettava konsepti monistuu halvemmassa hintaluokassa koppimopolla.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... specs.html

Teslan etumatka tullaan siis kuromaan kiinni, ellei
a) jotain suojattua innovaatiota löydy tai
b) tesla ole onnistunut määrittelemään auton kasausta ihan uusiksi, joka tarkoittaisi uutta loikkaa fordin tuotantolinjan ja toyotan massaräätälöinnin jälkeen
a. Tesla on patentoitunut yksittäisistä kennoista tehtävät auton aukut tehokkaasti. Sähköauton akkuja voidaan tehdä pienistä kennoista (kuten Tesla tekee, Model S:ssä on 7000 kennoa) tai isoista kennoista, kuten muut tekevät (paitsi Toyota ja Mersu, joille Tesla tekee akut).

Pienistä kennoista akkuja eivät pysty kasaamaan muut kuin Tesla, koska Tesla on patentoinut tekniikan (jäähdytys, palosuojaus). Tesla on hakenut em. asioiden suhteen myös useita suojapatentteja, eli ratkaisuja, joita se itse ei ilmeisesti käytä, mutta jotka se on patentoinut, jotta muut eivät voi niitä käyttää. Teslalla on esim. palosuojauksen suhteen patentoituna monta erilaista ratkaisua.

Isoista kennoista voi akun tehdä loukkaamatta Teslan patentteja, mutta ainakaan tällä hetkellä isoista kennoista tehtävät akut eivät ole kilpailukykyisiä.

Ensi kuussa Tesla iskee lapion maahan Gigafactoryn kanssa. Suunnitelmana rakentaa maailmaan suurin litium-ioni akkutehdas, jonka tuotanto on suurempi, kuin tämän hetkinen koko maailman litium akkutuotanto (Sic!). Teslan mukaan tämä alentaa em. akkujen kustannuksia 30%. Siinä on kilpailuetua kerrakseen. Jos se siis toimii, kuten on tarkoitus. Gigafactory takaa (jos se siis toimii, kuten on tarkoitus), että pienistä kennoista kasattavat akut ovat suurista kennoista kasattavia edullisempia ja kuten sanottu, pienistä kennoista muut eivät pysty kasaamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vitun patentit.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Voi olla tosiaan, että essentiaalipatentit pitää lisensioida kohtuulliseen hintaan.

Jäljelle jää sitten Gigafactory.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MrM kirjoitti:Vitun patentit.
Eiks se patentti oo jo vanhentunut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:
MrM kirjoitti:Vitun patentit.
Eiks se patentti oo jo vanhentunut?
Computer says no.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Eihän tuo pidä paikkaansa? Eikös essentiaalipatenttia tarkoita standardin vaatimaa patenttia? Käsittääkseni tuo standardeihin liittyminen on ainoa pakkolisenssoinnin muoto.

Vaikka akuissa olisi jokin rajapintaan liittyvä standardi, niin ei tuo tarkoita sitä, että akun sisuskalut ovat vapaata riistaa. Vrt. USB liitännällä varustettu laite voi sisältää patentoitua kamaa, jota ei ole mikään pakko lisensoida eteenpäin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Eihän tuo pidä paikkaansa? Eikös essentiaalipatenttia tarkoita standardin vaatimaa patenttia? Käsittääkseni tuo standardeihin liittyminen on ainoa pakkolisenssoinnin muoto.
Näin se muuten taitaa olla. Kännymaailmassa tosiaan mun mielestäni on tarkoitette essentiaalipatenteilla standardin mukaisia patentteja. Jos standardin mukaista 3G kännyä ei voi tehdä ilman jotain tiettyä patenttia, se on pakko lisensioida kohtuulliseen hintaan.

Sähköauton akuissa ei ole mitään standardeja, olen siitä varsin varma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Eihän tuo pidä paikkaansa? Eikös essentiaalipatenttia tarkoita standardin vaatimaa patenttia? Käsittääkseni tuo standardeihin liittyminen on ainoa pakkolisenssoinnin muoto.
Näin se muuten taitaa olla. Kännymaailmassa tosiaan mun mielestäni on tarkoitette essentiaalipatenteilla standardin mukaisia patentteja. Jos standardin mukaista 3G kännyä ei voi tehdä ilman jotain tiettyä patenttia, se on pakko lisensioida kohtuulliseen hintaan.

Sähköauton akuissa ei ole mitään standardeja, olen siitä varsin varma.
Pakkolisensointi ei rajoitu standardeihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mikä on määritelmä patentille, joka on pakko lisensioida?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Mikä on määritelmä patentille, joka on pakko lisensioida?
Menee mun expertiisin ulkopuolelle, mutta pakkolisensointi on hyvin tavallista. Siksi tämäntyyppisetkin patentit johtavat pitkälti lisenssimaksuihin, eivät ostopakkoon tietyltä taholta.
Universaali disclaimer.