Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Saako tän arvion postata jonnekin muuallekin? Repesin ihan täysin.
Mä en usko että toi aukee ei-kitinäläisille kovin hyvin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

Poikani Kevin

Mukavan häiritsevä. Odotin enemmän lässynläätä. Ehkä sen takia olen lykännyt katsomista. Jos harkitsee lisääntymistä, niin kannattaa katsastaa tämä elokuva.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aasi »

Smaugin desolaatio tai mikä perkele se nyt olikaan. Nukahdin pariin otteeseen. 5/5, nukkuisin uudestaankin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aasi »

valorieclaytor kirjoitti:mukava viesti ja hyvä tarina...
Mua vähän jänskättää notta mitä nää yhden lauseen palstalle jättäneet inkkaripinkkarit kontribuutiollaan vielä hakee.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21128
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »


Smaugin Haukotus
oli ylipitkää huttua turhilla toimintakohtauksilla höystettynä. Paljon parempi kuin ykkösosa, mutta kaukana Sormusten Herrasta. 3/5
http://www.rottentomatoes.com/m/the_hob ... _of_smaug/

Lone Survivor oli myöskin haukottelevaa sorttia kaikesta toiminnasta huolimatta. Joku stoori olisi kiva olla ja henkilöitä pitäisi malttaa rakentaa sen verran, että katsoja voisi edes hiukan samaistua. Jannut ottaa osumaa parhaaseen Die Hard -tyyliin ja sitten tuo vain toistuu, toistuu ja toistuu. Ohjaajan track record näyttää siltä, että ehkä ei vaan osaa. 2½/5
http://www.rottentomatoes.com/m/lone_survivor/

Hemmetin hyvä Restrepo sijoittuu samaan Korengalin laaksoon kuin Yksinäinen Haukotus ja on pirun paljon viihdyttävämpää katseltavaa, vaikka on dokumentti! 5/5
http://www.rottentomatoes.com/m/restrepo/

Restrepon ohjaaja kuoli 2011 Libyassa. Pitäisi katsoa tästä kertova dokkari, vaikka en yleensä niin henkilökuvista välitäkään.
http://www.rottentomatoes.com/m/which_w ... herington/
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Gravity 3D (BD) 3,5/5

Olihan tämä teknisesti huikea taidonnäyte. Jo muutamassa minuutissa tunsi olevansa itsekin avaruuden painottomuudessa. Mutta koska tunneside jäi minulta keskushahmoihin täysin vajaaksi, niin tästä jäi jotenkin demomainen fiilis. Harmi, jos Cuarón tullaan nyt muistamaan tästä leffasta, Children of Men kun oli todellinen viiden tähden mestariteos. Siinäkin oli teknistä taiturointia mukana, mutta se kertoi silti samalla inhimillisen ja liikuttavan tarinan. Plussaa kuitenkin siitä fiiliksestä, mikä tuli hahmojen kanssa avaruudessa leijaillessa. Ja 3D toimi juuri oikealla tavalla, piti melkein parissa kohtaa peittää silmät kun alkoi liike tuntua kropassa.

SPOILERI: Siinä kohtaa kun Clooneyn hahmo tuli takaisin, olin varma että leffa loppuu niin että matkaavat kahdestaan maahan ja viimeinen kuva näyttääkin Ryanin kuolleena venäläisellä asemalla. Mutta elokuva kertoikin jälleensyntymisestä ja uuden elämän alusta, jonka toki olisi voinut päätellä jo siitä sikiökuvasta, johon pysähdyttiin venäläiselle asemalle saapumisen jälkeen pitkäksi toviksi. Ihan loppu Bullockin noustessa hiekasta ja kameran kuvatessa alaviistosta samalla kun mahtipontinen musiikki soi oli kyllä jo melko naamapalmuosastoa.

Leffan alkupuolella tuli muuten erittäin vahvasti välillä mieleen Carpenterin Dark Starin loppukohtaus.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

JOstain syystä toi Gravity ei koskettanut mun simpukkaani. Ehkä väärä lääkitys. Nyt voi olla, että potkisi paremmin. Nyt olen paljon herkempi taide-elämyksille. Tähdet Tähdet -sarjan katsominenkin laittanut kyyneleet silmiin monta kertaa :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21128
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Gravity tuli katsottua just ja oli varsin jees leffa. Allekirjoitan disasterpiecen kokeman etäisyyden tunteen, mutta tavallaan tuo myös sopi leffan henkeen. Miljöö oli varsin vaikuttava kun kaikesta teknologiasta huolimatta killuttiin kivenheiton päässä maasta. Minulle leffan pääosaan nousi ihmisen riippuvuus maapallosta. Jos avaruusvehkeet on noin heikkoa tekoa, niin ei niillä minnekään alfa centauriin lennetä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Gravity tuli katsottua just ja oli varsin jees leffa. Allekirjoitan disasterpiecen kokeman etäisyyden tunteen, mutta tavallaan tuo myös sopi leffan henkeen. Miljöö oli varsin vaikuttava kun kaikesta teknologiasta huolimatta killuttiin kivenheiton päässä maasta. Minulle leffan pääosaan nousi ihmisen riippuvuus maapallosta. Jos avaruusvehkeet on noin heikkoa tekoa, niin ei niillä minnekään alfa centauriin lennetä.
Hei onko Gravity vasta nyt tullut Suomeen? Luulin, että mennyt jo. Itse en ole nähnyt, joten täytyisikö matkustaa peräti Lahteen, kun Hevonvittulassa ei ole edes elokuvateatteria?

Yllä kritisoidusta emootioihin vaikuttamattomuudesta, että oikeat professionaalit astronautit ovat toki rauhallisempia kuin panikoiva Sandra Bullock. Joka toki on vanhetessaankin pantava misu, vaikka joku Suvinen ei pikkutisuisuuden viehätystä ymmärtäisi. Leffassa kuulemma alusvaateisillaankin, mistä jopa Nasaspaceflight-foorumin rakettitiedenörtit kiittivät. Nörttejä siis.

Muutenhan minä kai tykkäisin, että tieteisleffaksi se on kuulemma harvinaisen realistinen. Tosin kuin joku "Armageddon" joka on alaa yhtään tuntevalle kärsimystä. "Deep Impact" oli sillai parempi.

Nasaspaceflight-foorumilla ne oikeat rakettitieteilijät ja muut alan tuntijat olivat alkuun epäileväisiä "Gravitysta", mutta katsottuaan suurin osa hyväksyy, kehuu eikä paljoa välitä tavallista pienemmistä epärealistisuuksista. (Kuten että mitä hittoa ISS ja Hubble-teleskooppi ovat samalla radalla ja vielä lähekkäin.) Nuo Siantuntijat ihailevat leffan detaljien tarkkuutta. Jopa Sojuzien ohjaamon tarrat ovat ihan prikulleen. Ei tarttisi tietämättämälle yleisölle, mutta minusta tuollaisella on syvyyttä tuovaa lisäarvoa. Toisin kuin juu "Armageddonissa" tai miekkailuleffoissa "Highlanderissa", jossa ei sillä huitomisella osuttaisi kuin omaan jalkaan.

Tässä Nasaspaceflight:
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... ic=28092.0

Itse Buzz Aldrinillekin (toka mies Kuun pinnalla, te luultavasti olette nähneet vain Nesteen mainoksissa) kelpaa toisaalla:
http://www.hollywoodreporter.com/news/g ... uzz-639883
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

^Mua ne Gravityn asiavirheet taas huvittivat.

http://grantland.com/hollywood-prospect ... h-gravity/

Raja tuli vastaan siinä kohtaa kun Clooney irrotti sen narun ja ajautui pois.

Nostin kädet pystyyn ja olin että ei hemmetti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21128
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minua eivät tekniset seikat häirinneet. Taisi tuo irrottautumiskohtaus olla ainoa, joka pisti silmään. Tuohon olisi ollut helppo tieteellinen ratkaisu ilman vuorikiipeilyspedeilyä: Molemmat ajautuvat pois, jolloin astronautti tyrkkää lekurin avaruusasemaa kohti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Edge of tomorrow

Ihan mukava Sci fi action pläjäys.

Tomppa on tiedotusupseeri, joka yrittää vältellä rintamalle joutumista, mutta päätyy rangaistuksena etulinjaan taistelemaan avaruusolioita vastaan. Tomppa kuolee pikaisesti, mutta palaa henkiin edellisenä päivänä. Sama toistuu yhä uudelleen ja Tomppa yrittää löytää keinot voittaa taistelu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21128
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Source code hieman eri setupilla?
http://www.rottentomatoes.com/m/source_code/

Pitänee katsastaa tuo Edge koska noin kehuttuja action pätkiä tulee harvakseltaan.
http://www.rottentomatoes.com/m/edge_of_tomorrow/
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Groundhog day eri setupilla?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^^ Groundhog day eri setupilla?
Sama idea joo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Source code hieman eri setupilla?
http://www.rottentomatoes.com/m/source_code/

Pitänee katsastaa tuo Edge koska noin kehuttuja action pätkiä tulee harvakseltaan.
http://www.rottentomatoes.com/m/edge_of_tomorrow/
Noi RT:n pisteet on IMO vähän yläkanttiin. Ei tuo nyt niiin hyvä ole. Mutta 3½ tähden sci-fi action, eli niiden, jotka lajityypistä tykkää (kuten minä) kannattaa käydä katsomassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21128
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Noi RT:n pisteet on IMO vähän yläkanttiin. Ei tuo nyt niiin hyvä ole.
Ei ne RT:n prossat mittaa absoluuttista hyvyyttä. Ne mittaa todennäköisyyttä sille, että leffa ei ole huono. RT:n mukaan siis Edgen katsojista 19/20 pitää leffaa ihan hyvänä kokemuksena ja vain 1/20 huonona. RT:n mittarilla 'Loistava!' arvostelu on yhtä hyvä kuin 'Ihan jees'.

Juuri tuosta syystä tykkään RT:n metodista. Ei minua kiinnosta se mitä joku yksittäinen arvostelija on leffalle arponut, vaan onko vaaraa siitä, että leffa on ajanhukkaa.

Edes kovat RT-luvut eivät takaa mitään. Esim. 93% American Hustle tuli valkattua arvioiden perusteella, mutta jätettiin vaimon kanssa molemmat tuo kesken. Jotenkin tää leffa maistui pukudraamalta siinä missä ihan samaan aikakauteen sijoittuva 93% Dallas Buyers Club oli hyvä leffa. RT:n yleisö tykkäsi myös enemmän Dallasista, mutta toisaalta kriitikkojen arvosteluiden keskiarvo on Hustlella korkeampi ja lipputulot 6 kertaa korkeammat.
http://www.rottentomatoes.com/m/american_hustle/
http://www.rottentomatoes.com/m/dallas_ ... club_2013/

Kaukana ollaan siis täydellisestä, mutta RT: prossa on silti luotettavin arvostelu, jonka tiedän.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Noi RT:n pisteet on IMO vähän yläkanttiin. Ei tuo nyt niiin hyvä ole.
Ei ne RT:n prossat mittaa absoluuttista hyvyyttä. Ne mittaa todennäköisyyttä sille, että leffa ei ole huono. RT:n mukaan siis Edgen katsojista 19/20 pitää leffaa ihan hyvänä kokemuksena ja vain 1/20 huonona. RT:n mittarilla 'Loistava!' arvostelu on yhtä hyvä kuin 'Ihan jees'.
Ok. Tämä selvensi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

No jos nyt sattumalta ohikulkiessani... käymään vain tänne tulla eikä olemaan.

"X-Men: Days Of Future Past"

Kovan höpötyksen kera Foxille pari ensimmäisä eks-miestä ohjaillut Brain Ompelukone palaa sorvin ääreen - ja mixei kun saatavilla on sekä alkuperäisen trilogian että omstartin koko kasti.

Holokaustinen dystopia aikamatkailun kerahan tämä on. Chris Claremont - John Byrne -sarjisklassikkoon pohjaten lähitulevaisuudessa mutskut on voittopuolisesti leiritetty ja exterminoitu savuna Dachaun taivaalle. Sitkeä Le Resistance (Wolverine, proffa X, Magneto, Sprite, Jäämies, Kolossi ja jotain random possea) onnistuu lähettämään Wolviksen ajassa taapäin svengaavalle seiskääntluvulle estämään pahamutsku Mystikkoa telomasta saappaanvarrenkorkuista asetehtailijaa ja sitä myöten triggeröimästä mualimanloppua mutanttikaindille.

Jos jätetään se vähäkin järki suosiolla multiplexin narikkaan, niin onhan tämä Iron Manin ohessa parasta Marvelia iguna. Lukekaa sarjis, menkää leffaan, naattikaa. En tiedä onko paidaton Wolvis ihan ehtaa Jackmania vai lolavfx.com:ia mutta BEEFCAKE!

Jos jostain pitää valittaa - eikä edes aloiteta aikamatkailusta tai siihen liittyvistä porsaanrei'istä - niin pari pikku juttua:
- siellä lähitulevaisuudessa kun ollaan - heimoveljet tapettuna, itse maan alla ja jatkuvan Sentinel-uhan alla - miten vitussa joka iikka on kuin suoraan Stockmannin sovituskopista tullut? Vähän ryysyisemmät vaatteet ja vähän nokea naamaan olisi tuonut uskottavuutta paljon enemmän.
- mikä vitun juttu tää on, että 1970-luvun Sentinel-killbotit näyttää Transformers-castingista tipahtaneilta ja futu-versiot ekan Thor-filkan ylijäämiltä, mitä nyt vähän adaptaatiokykyä normaalin naamaliekkeilyn päälle?

Oli se kyllä hyvä kakstuntinen. Hieman - eikä vallan vähänkään - hirvittää tuleva "X:Men Apocalypse". Todennäköisesti siinäkin mennään dollarihymyllä mettään niin että rai-rai-raikaa, kuten Nolo.. Nolanin kolmannessa "Dork Knightissa". Liikaa rahaa eikä isi ole sanomassa, että "ei vittu, nyt oikeesti..."

Quicksilver oli sitten aivan sairaan hyvä!

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Päiväni eksoskeletontomppana tsekattu.

Minor spoiler alert.

Eniten vituttaa näissä leffoissa tälläisenä vanhempana herrasmiehenä, miksi aina pitää ympätä sitä tyhjänpäiväistä ammuskelua niin paljon sinne loppupuolelle. Dynamiikka katoaa täysin kun pitää liimata mitään tarjoamaton äksönpläjäys pohjustamaan kliimaksia: siis se kohtaus kun ne ajavat maata pitkin sillä hekolla ja tulittavat niin perkeleesti. Leffan parhautta oli se kohtaus siellä maalaistalossa. Sitä tunnelmaa olisi voinut hyvin jatkaa loppukohtauksessa ammuskelun sijaan niin leffa olisi raketoinut tylsymisen sijaan.

Toisekseen, diggailisin enemmän vähän onnettomammista lopuista. Sen mimmin kuolema ja jatkot siitä olisi ollut parempi tatsi: kunhan nyt ei sentään mene brucewillisarmageddoniksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Boksilta vanhoja kelaillessa: Friends with benefits. Mainettaan parempi romanttinen komedia, jossa huonoihin suhteisiin kyllästyneet Dylan (Justin Timberlake) ja Jamie (Mila Kunis) ystävystyvät ja ajan myötä päättävät päästellä myös paineita kavereiden kesken. Juonessa ei ole mitään mullistavaa, mutta näyttelijät hoitavat homman kotiin ihan mukavasti. Kemiat toimivat, varsinkin ystävyyspuolella, ja kaveriseksikohtaukset (joita on paljon, vink vink Gattis) ovat leffan hauskinta antia. Patricia Clarkson Jamien boheemina äitinä näyttää nuoremmille komediennen mallia. Bonuksena kivat kuvausmestat Losissa ja Nykissä. En silti usko että Hollywood- kyltille olisi noin helppo päästä.

Oisko joku 2-3/5.
Ajatuksena se, että pääosan esittäjät eivät löytäisi mieluisia parisuhdekumppaneita tuntuu epäuskottavalta.
Jos he etsivät sisäistä kauneutta

:dumb:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pitkästä aikaa Wag the Dog

Kuva

Helvetin hyvä. Älykäs musta komedia.

Yhdysvaltojen presidentti pyrkii jatkokaudelle ja vaaleihin on aikaa 11 päivää. Kaikki sujuu hyvin, gallupit näyttävät lupaavalta. Mutta sitten Valkoisessa talossa tutusmiskäynnillä olleen partiolaisryhmän teinityttö syyttää presidenttiä seksuaalisesta ahdistelusta. Miten estetään paskamyrskyn räjähtäminen? Presidentin tukijoukot pyytävät apuun huippuluokan spin doctorin (De Niro). Hänellä on ratkaisu: ainoa keino suunnata median huomio muualle, on sota. Mutta sotaa ei ole?! Ei mitään, se järjestetään. De Niro kutsuu tiimiin suuren luokan Hollywood-tuottajan (Hoffman) ja sotaa ryhdytään puuhaamaan.

Suosittelen. 5/5.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Frost/Nixon

Aivan sattumalta töllöstä. En olisi varmaan koskaan tarkoituksella ryhtynyt katsomaan.

Periaatteessa hyvin kuivalta kuulosta aihe (ellei ole vähän geek, kuten minä). Kertoo David Frostin Nixon haastattelun valmistelusta ja sisältää dramatisoituja kohtauksia haastattelusta. Ron Howardin tuottama. Draama, joka perustuu tositapahtumiin.

4/5.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Snowpiercer



Taas kerran paskasakki pyrkii toteuttajien apajille.

Hoh hoijaa. En ymmärrä, miksi tätä on kehuttu. Kenties sen takia, että on korealainen ja kriitikot ajattelevat, että on muodikasta kehua ei-yhdysvaltalaista elokuvaa.

1/5.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

The Last Gladiators

http://www.imdb.com/title/tt2044040/

Erittäin hyvä dokkari taalaliigan kovanyrkeistä. Jos Selänteen tai Litmasen perseenkiillotus dokkarit tökki, niin kuin tökki mulla (ja pahasti), niin tämä raina kannattaa kattoa. Tässä ei kiiltokuvilla leikitä.

Olen mä tässä ehtinyt kattelemaan ison kasan muitakin leffoja, mutta niistä ei ole juuri muuta sanottavaa, kuin että Hercules oli aivan sysipaska.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin