Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kyllä siinä sinivuokon katu-uskottavuus kasvaa, kun naama on vinksin vonksin. Onneksi et ole asiakaspalvelussa, kukaan ei uskaltaisi lähestyä.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nenä jotenkin uomillaan. Kammottava kokemus, kahdeksan puudutuspiikkiä eikä yksi lääkäri riittänyt. Komensin silti, et kestän kipua vaikka paljon kunhan vaan saatte runnottua nenän paikoilleen, ilman nukutusleikkausta. Lopulta se onnistui ainakin sinnepäin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Mulla meni klyyvari muutamaankin otteeseen nuorempana poskelle ööö...urheillessa, mutta väänsin sen joka kerta paikoilleen kirjaimellisesti omin nokkineni. Lääkärille mennään silloin, kun sinne ei omin jaloin pääse.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Se hyvä puoli asiassa oli, että kirjaimellisesti vedin kokaa nokkaan. Oli meinaan kokkelia puudukkeena.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmoittauduin firman urheilu- ja painonpudotuskisaan. Täytyy kai vähän panostaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hiihdot tälle talvelle (Ylläksellä): 5 + 21+ 27. Jos muistais pitää hiihtokilsoista lukua vaikka täällä. Sportstracker kun toimii vain sinnepäin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen 20km ja tänään 22km hiihtoa siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Junnu, joka tulee putsaamaan pöydän arvokisoissa kuulantyönnössä, vähän treenailee:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Olipa paljon uuden elämän aloittajia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kauppi-Niihama oli tänään liukas, mutta ohuen pohjan myötä epätasainen. Ei ole koneella ajettu. Tähän mennessä 153km.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Palosimojen pääsykokeiden lihaskunto, miten kävisi?
Lihaskuntotestit, minimikuntovaatimukset

• Istumaannousu: 34 krt/60 s
• Käsinkohonta eli leuanveto (vastaote): 6 krt
• Penkkipunnerrus: 45 kg/60 s/25 krt
• Jalkakyykky: 45 kg/60 s/23 krt
• Uintitaito: 400m/12minuuttia

Yleiskestävyys, minimikuntovaatimus

• Cooperin juoksutesti 2 800m (12 min)

Näin hakijat saavat lisäpisteitä:

• Cooperin juoksutesti 2950 m / 0,5 pist. 3100 m / 1 pist.
• Istumaan nousu (60s.) 43 krt / 0,125 pist 48 krt / 0,25 pist.
• Käsinkohonta eli leuanveto 10 krt / 0,125 pist 14 krt / 0,25 pist.
• Penkkipunnerrus(60 s) 30 krt / 0,125 pist 38 krt / 0,25 pist.
• Jalkakyykky (60 s.) 30 krt / 0,125 pist 34 krt / 0,25 pist

Tulos pyöristetään 0,25 pisteen tarkkuudella alaspäin 0-2 pist.
Itse en selviäisi. Leukoja en taitaisi saada edes tuolla lastenversiovastaotteella ja kyykyssä loppuisi aika kesken.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Soopperin testiin täytyisi hieman harjoitella, uintiosuudelle luultavasti enemmänkin. Muut suoritteet varmaan onnistuisivat.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

400m/12min menee rintauinnilla. Omalta kannaltani helpoin noista vaatimuksista ja ainoa jonka voi täysin varmasti luvata. Leuanveto ja cooper jää varmasti tekemättä. Muista luulisin selviäväni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en läpäisisi edes autolla liikkumiseen asetettuja vaatimuksia, saati sitten lihasvoimalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jäin kakkoseksi firman Q4 liikuntakisassa. Yhteensä 2468 min tuli kasaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^^^^ Toi leuanveto on erikoisen helppo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Mä en läpäisisi edes autolla liikkumiseen asetettuja vaatimuksia, saati sitten lihasvoimalla.
Te olette Daven kanssa palstalla kuninkaita mutta salilla mikkihiiriä. Keskimäärin siis ihan ok jamppoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja exsu »

Motivaatio nollassa, yläkroppa jumissa ja sohvan vetovoima mieletön, mutta haa! Kävinpä silti juoksemassa lenkin. :cheer: Lumesta tulee hyvin lisävastusta, tuntui kyllä juoksumatto kepoiselta aiemmin tällä viikolla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KKK »

Viime talvena en hiihtänyt metriäkään. Nyt on tullut tuupittua melkein satku parissa viikossa. Viimeisen lenkin jälkeen kyllä huomasi että turhan reippaasti tuli aloitettua, nyt tarvii jo pari päivää tauottaa vesikelin ja -ripulin vuoksi. Kiva kun kakarat tuo päiväkodista kaikkia kivoja pikku viruksia.

Jäälläkin on skidien kanssa käyty. Kun sais noiden opettamisen ohessa itseltä takaperin sirklaamisen menemään, syystä x en o sitä koskaan oppinut.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitähän alakerran naapuri sanoisi jos vetäisisin tämän joka aamu klo 6:30?

Jutta Gustafsbergin superjumpalla kuntoon ilmaiseksi – ”Takaan, että kroppa muovautuu”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Palosimojen pääsykokeiden lihaskunto, miten kävisi?

• Jalkakyykky: 45 kg/60 s/23 krt
Kokeilin huntilla toistoennätystä. 20 kertaa meni alle minuutin aikaikkunassa, mutta sitten meni sisu kaulaan vaikka muutama toisto olisi vielä tullut. Syvyys ei ollut atg, ehkä ipf- ja pro-kisojen välimaastossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hyvän alun jälkeen hiihtokilomeetterit on tyrehtyneet pahemman kerran. Tällä hetkellä 237km, enkä tiedä tuleeko näillä helteillä enää lisää. Matolla on tullut juoksenneltua ja säbää pelailtua, ja vähän kuntopyörääkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Sen verran on kevättä rinnassa, että lupauduin syksyksi kasattavan säbäjengin (= 6 divariin kasataan kaverijengi) harjoitusvahvuuteen elokuun alusta. Tarkoittaa sitä, että tää kahden vuoden totaalinen liikkumattomuus päättyy ja toukokuusta aloitan erittäin varovasti kohottamaan kuntoa kohti elokuuta. Kolmannen polvivamman jälkeen on ollut motivaatio totaalisen hukassa, mutta tässä parin vuoden aikana polvet on alkaneet tuntumaan "käyttökuntoisilta". Kivuttomat kyllä, mutta löysät, koska eturistisiteet on sökönä. Täytyy siinä heinäkuun puolella yrittää jumpata vähän tukilihaksia kuntoon ja loput hoitaa polvituet.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ländään ens ma/ti Vantaalle koulutuksen merkeissä. Oisko kellään heittää mitään kivaa lenkkireittiä Tikkurilasta johonkin päin? Joku parikymppiä pitäis jaksaa juosta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin