Kalsea keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nyt ottaa taas pattiin suomalainen sää, harmaata, kylmää ja ihmisten naamat norsunvituilla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Täh? Arska paistaa ja kiva kirpeä syyssää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Syksyn ensimmäinen auton ikkunoiden raaputus aamulla tehty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Syksyn ensimmäinen auton ikkunoiden raaputus aamulla tehty.
Kävin laittamassa aamulla sisätilanlämmittimen päällä, ei tarvinnut raaputtaa. Ja aurinko tosiaan paistaa, en vain pidä tästä välivaiheesta kun ei tiedä, onko kylmä vai ei. Kunnon talvea vain kehiin, ei tarvitse miettiä, milloin vaihtaa talvipyörät.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Syksyn ensimmäinen auton ikkunoiden raaputus aamulla tehty.
Mä en raaputtanut ikkunoita viimetalvena kertaakaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Syksyn ensimmäinen auton ikkunoiden raaputus aamulla tehty.
Mä en raaputtanut ikkunoita viimetalvena kertaakaan.
Lämmin tallipaikka?

Pelkkä sisätilalämmitys ei ainakaan mulla täysin poista raaputustarvetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Pelkkä sisätilalämmitys ei ainakaan mulla täysin poista raaputustarvetta.
Kyllä kai Eberspächerit tai Webastot hoitaa homman, jos lämppäri ei riitä(?). Olisiko tehokkaampi lämppäri yksi ratkaisu tai pienempi auto?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: Lämmin tallipaikka?

Pelkkä sisätilalämmitys ei ainakaan mulla täysin poista raaputustarvetta.
Autokatos.

Mulla sisätilan lämmitin kyllä sulattaa ikkunat vaikka auto olisi ulkonakin. Sulla on joko liian vähän tehoa, laite väärin sijoitettu tai sekä että.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja ^^ laite on huonosti sijoitettu, kun on irrallaan jalkatilassa. Ei kierrätä lämmintä ilmaa tehokkaasti.

Kun Audissa laittaa diesel-käyttöisen lisälämmittimen päälle, niin toki ikkunat sulaa tehokkaasti.

Dodge on pieni auto, mutta siinä sama homma, eli lämmitin irrallaan jalkatilassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Joo, ei se siellä jalkatilasta lämmitä. Mä ennen aina nostin puhaltimen penkille, jolloin se sulattaa tehokkaasti tuulilasin. Sittemmin kyllästyin ja asensin kiinteän telineen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Joo, ei se siellä jalkatilasta lämmitä. Mä ennen aina nostin puhaltimen penkille, jolloin se sulattaa tehokkaasti tuulilasin. Sittemmin kyllästyin ja asensin kiinteän telineen.
En ole penkille uskaltanut laittaa. Ajatuksena, että jos aiheuttaa palovaaran. Toki aika kaukaa haettua.

Miten se kiinteä teline laitetaan kiinni? Hirvittää ajatus ryhtyä auton runkorakenteisiin reikiä poraamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Miten se kiinteä teline laitetaan kiinni? Hirvittää ajatus ryhtyä auton runkorakenteisiin reikiä poraamaan.
Varmaan voisi käyttää jotain helposti irtoavaa tarra- yms. muuta systeemiä, jos ei halua reikiä porata. Omassa lämppärissäni on jalusta, jolla sen saa pystyyn, ja näin se lämmittää paljon paremmin kuin jos makaisi lattialla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun tämännäköinen, tosin eri merkkkinen, masiina kyllä sulattaa tuulilasin lattialtakin - mutta toisaalta, tuulilasi onkin varmaan n. 1,9 metriä matalammalla kuin kuu-seiskassa.
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mun tämännäköinen, tosin eri merkkkinen, masiina kyllä sulattaa tuulilasin lattialtakin - mutta toisaalta, tuulilasi onkin varmaan n. 1,9 metriä matalammalla kuin kuu-seiskassa.
Kuva
Joo, kyllä se irtodefa sieltä lattialta hurruttelee lasit auki. Fysiikkaahan tuokin vain on, riittävästi watteja ja aikaa niin sulaa vaikka pohjoisnavalla.

Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
Viimeksi muokannut So Hard, 24.09.2014 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:Mun tämännäköinen, tosin eri merkkkinen, masiina kyllä sulattaa tuulilasin lattialtakin - mutta toisaalta, tuulilasi onkin varmaan n. 1,9 metriä matalammalla kuin kuu-seiskassa.
Kuva
Jee, mulla on just toi, sulla tietysti joku kommareiden karvalakkiversio.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:En ole penkille uskaltanut laittaa. Ajatuksena, että jos aiheuttaa palovaaran. Toki aika kaukaa haettua.

Miten se kiinteä teline laitetaan kiinni? Hirvittää ajatus ryhtyä auton runkorakenteisiin reikiä poraamaan.
Tokihan se palovaaran aiheuttaa. Mutta mutuna veikkaisin, että lämmittimen käyttäminen on sen sijaintipaikkaa suurempi tekijä.

Perinteisesti noissa on mukana sellanen kolmella ruuvilla kiinnitettävä liuska, jonka saa helposti kiinni keskikonsolin muoveihin. Ei tarvi edes reikiä porailla, kun käyttää sopivia ruuveja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pahempi jälki siitä jää jos suoraa ruuvaa kiinni ilman pieniä reikiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Pahempi jälki siitä jää jos suoraa ruuvaa kiinni ilman pieniä reikiä.
Mitä välii. Seuraava omistaja kuitenkin ruuvaa oman lämmittimensä samaan paikkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

So Hard kirjoitti:Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
Tämä on paras varuste mitä mulla on koskaan ollut. Miksei jälkiasenteisena jo nykyiseen kärryyn? Saa alta parin tonnin ja tehoakin on kilowatti enemmän kuin noissa alkuperäisenä tarjottavissa webastoissa.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:Jee, mulla on just toi, sulla tietysti joku kommareiden karvalakkiversio.
Joo. Kuvassa Urpiainen:
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sleazoid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
Tämä on paras varuste mitä mulla on koskaan ollut. Miksei jälkiasenteisena jo nykyiseen kärryyn? Saa alta parin tonnin ja tehoakin on kilowatti enemmän kuin noissa alkuperäisenä tarjottavissa webastoissa.
Tolppien ja sähkölämmityksen kanssa pärjää ihan hyvin eikä tuo auto tuossa enää kauaa keiku.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy viritellä tuohon Dodgeen joku teline tsydeemi. Raportoin aikanaan tuloksista. Toki, jos mitään ei kuulu ja lehdessä on pikku-uutinen "mies kuoli oudossa onnettomuudessa" tiedätte, että jotain meni pieleen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
En tajua edes että miten oon ennen pärjännyt ilman! Ja oon vähän pöyristynyt, että Daven jättimaasturissa ei ole?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
En tajua edes että miten oon ennen pärjännyt ilman! Ja oon vähän pöyristynyt, että Daven jättimaasturissa ei ole?!
Lue uudelleen. On siinä. On tosiaan kiva systeemi. Ei niin hieno, että toimisi kännyllä, mutta avaimen kaukosäätimellä saa kyllä sisältä laitettua päälle. Lämmittää ja sulattaa aamutoimien aikana.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.09.2014 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kalsea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Seuraavassa kärryssä on siltikin webasto ja sellainen jonka voi käynnistää kännystäkin.
En tajua edes että miten oon ennen pärjännyt ilman! Ja oon vähän pöyristynyt, että Daven jättimaasturissa ei ole?!
Lue uudelleen. On siinä.
Aah, eli vaimo on laittanut sut ajamaan Dodgella. Tsihiii!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin