Synkeä Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:En tiedä saanko tarkkuusalkometriin puhaltamisesta edes kieltäytyä. Miksi saisi?
Ainakin asianajaja kertoo seuraavaa

"Jos kuljettaja antaa siihen suostumuksensa, hänen ajokuntonsa voidaan nykyään testata vaihtoehtoisesti myös niin sanotulla tarkkuusalkometrillä"

http://opuslex.fi/rattijuopumus/#sthash.JvE0s0eJ.dpuf
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että ehdottamasi venkoilu ei rinnastu oikeuteen asialliseen puolustukseen oikeusprosessissa ja on monin tavoin moraalitonta ja pöljää.
Moraalitonta se on. Pöljää ei.
Mun pöljyyskäsitykseni perustuu jonkinlaiselle habermasilais-rawlsilaiselle avoimen demokraattisen, kollektiivisen hyvän edistämispyrkimykselle rakentavalle kommunikatiiviselle rationaalisuudelle, sun taas bussikaistalais-espoolaiselle oman navan tuijottamiselle rakentavalle egoistiselle instrumentaaliselle rationaalisuudelle. Luulen, että jos erimielisyydestämme järjestettäisiin neuvoa antava Kitinäkansanäänestys, sun käsitystäsi tukisivat kauppatieteen maisterit ja EWSE, loput mun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kyllä Jameksen suunnitelmassa jotain ideaa on. Jos suomeen tulee jossain vaiheessa se pöljä 0,2 promillen raja, niin, oman aikataulun salliessa, saattaisin ihan tyhmää lakia vastaan protestoidakseni sortua moiseen kieroiluun vaikka olisin ihan selvinpäin. Saati sitten jos ravintolassa on tullut juotua se lasi viiniä ruuan kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Kyllä Jameksen suunnitelmassa jotain ideaa on.
Joo. Unohdin Jameksen pöljyyskäsityksen symppaajista lepomäkiläiset insinöörit, vaikka reaalimaailman toimintamallien rationaalisuuden perustelu sillä, että on kuviteltavissa mahdollinen maailma, jossa kyseisenkaltainen toiminta olisi rationaalista, ei ihan perusinsinöörilogiikalta kuulostakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että ehdottamasi venkoilu ei rinnastu oikeuteen asialliseen puolustukseen oikeusprosessissa ja on monin tavoin moraalitonta ja pöljää.
Moraalitonta se on. Pöljää ei.
Mun pöljyyskäsitykseni perustuu jonkinlaiselle habermasilais-rawlsilaiselle avoimen demokraattisen, kollektiivisen hyvän edistämispyrkimykselle rakentavalle kommunikatiiviselle rationaalisuudelle, sun taas bussikaistalais-espoolaiselle oman navan tuijottamiselle rakentavalle egoistiselle instrumentaaliselle rationaalisuudelle. Luulen, että jos erimielisyydestämme järjestettäisiin neuvoa antava Kitinäkansanäänestys, sun käsitystäsi tukisivat kauppatieteen maisterit ja EWSE, loput mun.
On itsestään selvää, että suoritin pöljyyden tarkastelun kuvaamassani tapauksessa rattijuopumusepäillyn näkökulmasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: :lala:
Ootpa sä taas kärttynen :paijaa:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:On itsestään selvää, että suoritin pöljyyden tarkastelun kuvaamassani tapauksessa rattijuopumusepäillyn näkökulmasta.
Osa mun pointtiani varmaan olisi, että luontaisesti valitsemasi tarkastelukulman näyttäytyminen sulle nimenomaan itsestäänselvyytenä on mun näkökulmastani aktisi pöljyyden konstruktiivinen elementti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oikeudesta kieltäytyä puhalluskokeesta. Puhalluskokeesta kieltäytymistä ei ole säädetty rikokseksi, eli silloin siitä on oikeus kieltäytyä. Ylipäätään mistään pakkokeinoista kieltäytyminen ei mun käsittääkseni ole rikos. Poliisin vastustaminen toki on kiellettyä, mutta itse kieltäytyminen pakkokeinosta ei.


Pakkokeinolain http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011 ... idp4783840

32§ on muuten mielenkiintoinen

"32 §

Henkilönkatsastuksen edellytykset

Rikoksesta epäillylle saadaan tehdä henkilönkatsastus esineen, omaisuuden, asiakirjan, tiedon tai seikan löytämiseksi 2 §:n 1 momentin 2 kohdassa säädetyin edellytyksin, jos on todennäköisiä syitä epäillä häntä rikoksesta, josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään vuosi vankeutta, taikka rattijuopumuksesta tai huumausaineen käyttörikoksesta. Jollei epäilyyn ole todennäköisiä syitä, epäilty saadaan katsastaa vain, jos erittäin pätevin perustein voidaan olettaa löytyvän mainitussa kohdassa tarkoitettu esine, omaisuus, asiakirja, tieto tai seikka"


Eli mun mielestäni tämä kieltää henkilökatsastuksen eli verikokeen ottamisen jollei ole todennäköistä syytä epäillä rattijuopumusta.



"Koe nautitun alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi

Poliisimies voi määrätä moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan tai muussa rikoslain 23 luvussa tarkoitetussa tehtävässä toimivan kokeeseen, joka tehdään tämän mahdollisesti nauttiman alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi. Kokeesta kieltäytymisen taikka kokeen suorittamisen turvaamisen tai luotettavan koetuloksen saamisen vuoksi voidaan toimittaa henkilönkatsastus, johon ei tarvita pidättämiseen oikeutetun virkamiehen päätöstä. Koe on tehtävä siten ja sellaisella menetelmällä, ettei siitä aiheudu tarpeetonta tai kohtuutonta haittaa tutkittavalle."


Hallituksen esitys

http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2002/20020090


"Esitutkinta, pakkokeinot ja ajokielto

Pakkokeinolain (450/1987) 6 luvun 3 §:n mukaan poliisi voi määrätä moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan tai muussa rikoslain 23 luvussa tarkoitetussa tehtävässä toimivan henkilön kokeeseen, joka tehdään tämän mahdollisesti nauttiman alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi.

Puhalluskokeesta kieltäytynyt on velvollinen alistumaan pakkokeinolain 5 luvun 11 §:ssä tarkoitettuun henkilönkatsastukseen. Mainitun pykälän 1 momentin mukaan henkilönkatsastus voidaan suorittaa rattijuopumuksesta epäillylle.

Pakkokeinolain 6 luvun 3 § mahdollistaa kuljettajan uloshengitysilman alkoholipitoisuuden testaamisen seulontamenetelmällä niin sanotulla alkometrillä ilman, että kuljettajaa epäillään alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisesta. Alkometrillä tehtäviä puhalluskokeita tehdään rutiininomaisesti liikennevalvonnassa. Seulonnassa saadun positiivisen puhalluskokeen jälkeen suoritetaan rikoksen varsinainen esitutkinta, jossa tarkkuusalkometrin taikka verikokeen avulla määritetään, onko puhalluksen perusteella liikennejuopumuksesta epäillyn henkilön uloshengitysilman tai veren alkoholipitoisuus ylittänyt rangaistavuuden kynnyksen. Veri- ja vitsanäytteen ottamista pidetään henkilönkatsastuksena, joka edellyttää rikosepäilyä. Myös tarkkuusalkometrin käyttö edellyttää rikosepäilyä, koska sen käyttämiseksi joudutaan velvoittamaan epäilty seuraamaan poliisia poliisiasemalle (HE 18/1992 vp)."


Eli koska pelkkä seulontapuhaltamisesta kieltäytyminen ei aiheuta rattijuopumusepäilyä niin ymmärtääkseni tarkkuusalkometria tai verikoettakaan ei voida pakkokeinona käyttää. Eli tärkeintä on kieltäytyä ensimmäisestä puhalluksesta, jolloin ei ole rattijuopumusepäilyä. Toki, jos poliisimies kunnian ja oman tunnon kautta voi todistaa, että epäilty tai ajotyyli vaikutti humalaiselta, testin voi tehdä ilman suostumusta.

Eli jos Vagis kiistatta vaikuttaa olevan selvinpäin, häntä ei voi pakottaa verikokeeseen.

Tämä fruit from poisonous tree jutskahan on tulossa Suomen lakiin, eli laittomasti hankittuja todisteita ei voi käyttää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Oletko lukenut pakkokeinolain (806/2011) 9 luvun 2 §:n 1 momentin, jonka mukaan poliisimies voi määrätä moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan tai muussa rikoslain 23 luvussa tarkoitetussa tehtävässä toimivan kokeeseen, joka tehdään tämän mahdollisesti nauttiman alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi. Kokeesta kieltäytymisen taikka kokeen suorittamisen turvaamisen tai luotettavan koetuloksen saamisen vuoksi voidaan toimittaa henkilönkatsastus, johon ei tarvita pidättämiseen oikeutetun virkamiehen päätöstä. Koe on tehtävä siten ja sellaisella menetelmällä, ettei siitä aiheudu tarpeetonta tai kohtuutonta haittaa tutkittavalle.

Ja sen perustelut: Pykälän 1 momentin mukaan poliisimies voisi määrätä moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan tai muussa rikoslain 23 luvussa tarkoitetussa tehtävässä toimivan kokeeseen, joka tehdään tämän mahdollisesti nauttiman alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi. Kokeesta kieltäytymisen taikka kokeen suorittamisen turvaamisen tai luotettavan koetuloksen saamisen vuoksi voitaisiin toimittaa henkilönkatsastus, johon ei tarvittaisi pidättämiseen oikeutetun virkamiehen päätöstä. Koe olisi tehtävä siten ja sellaisella menetelmällä, ettei siitä aiheudu tarpeetonta tai kohtuutonta haittaa tutkittavalle.

Momentin ensimmäinen virke sanallisesti vastaisi voimassa olevan lain 6 luvun 3 §:n 1 momentin ensimmäistä virkettä. Virkkeessä tarkoitettuja kokeita ovat puhalluskoe ja sylkinäytteen ottaminen. Momentin toisessa virkkeessä tarkoitettuja henkilönkatsastuksia ovat verikoe ja virtsakoe. Momentin toinen virke huomioon ottaen poliisimies voisi voimassa olevasta laista poiketen määrätä henkilönkatsastukseen. Momentin toinen virke korvaisi voimassa olevan lain virkkeen, jonka mukaan kokeesta kieltäytynyt on velvollinen alistumaan 5 luvun 9 §:ssä tarkoitettuun henkilönkatsastukseen.

Momentin toisessa virkkeessä täsmennettäisiin henkilön kieltäytymisen lisäksi ne muut tapaukset, joissa henkilönkatsastusta saataisiin käyttää. Näiden tutkimuskeinojen käyttöä rajaisi momentin myös kolmas virke.

Momentin toisessa virkkeessä tarkoitettuun henkilönkatsastukseen voitaisiin momentin toisen virkkeen mukaan turvautua esimerkiksi silloin, kun epäilty ei päihtymystilansa voimakkuuden pysty suoriutumaan puhalluskokeesta. Rikoksesta epäilty voitaisiin toimittaa verikokeeseen myös, mikäli puhalluskokeen vuoksi tai muuten on syytä epäillä, että hän on käyttänyt muuta huumaavaa ainetta kuin alkoholia, alkoholin ja muun huumaavan aineen sekakäyttöä tai jälkinauttimista. Virkkeessä tarkoitettu henkilönkatsastus voisi tulla kysymykseen myös tilanteissa, joissa puhalluskokeen perusteella on epäselvää, syyllistyykö henkilö rikokseen tai minkä nimiseen rikokseen hän syyllistyy. Jos henkilöä todennäköisin syin epäiltäisiin rattijuopumuksesta, henkilönkatsastuksen edellytysten osalta sovellettavana rinnakkaisena säännöksenä kysymykseen saattaisi tulla henkilönkatsastuksen edellytyksiä koskeva 8 luvun 31 §:n 1 momentti. Siinä oleva viittaus liittyisi siihen, että tällaisessa tapauksessa ei tarvita henkilönkatsastuksen toimittamiseen pidättämiseen oikeutetun virkamiehen päätöstä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hallituksen esitys

http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2002/20020090


kuitenkin sanoo

" Veri- ja vitsanäytteen ottamista pidetään henkilönkatsastuksena, joka edellyttää rikosepäilyä. Myös tarkkuusalkometrin käyttö edellyttää rikosepäilyä, koska sen käyttämiseksi joudutaan velvoittamaan epäilty seuraamaan poliisia poliisiasemalle (HE 18/1992 vp)"

Eli laitapa pointteri kohtaan, jossa sanotaan, että henkilökatsastus voidaan tehdä ilman rikosepäilyä.

Kaikki nuo sun lainaamasi kohdat edellyttävät, että on rikosepäily. Seulontapuhalluksen saa tehdä ilman rikosepäilyä, mutta siihen ei ole pakko puhaltaa.

Käytännössähän se toki nykylain aikana menee niin, että konstaapeli Sisu niska-perseotteella vie verikokeeseen, jos kieltätyy puhaltamasta. Voi sitten tehdä rikosilmoituksen siitä, että pakkokeinoja käytettiin laittomasti, mutta verikokeen tulos silti kelpaa.

Mutta tosiaan jos/kun tuo "fruit from poisonous tree" tulee Suomeen, niin laittomasti saatu verikokeen tulos ei enää kelpaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Hallituksen esitys
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2002/20020090
kuitenkin sanoo
" Veri- ja vitsanäytteen ottamista pidetään henkilönkatsastuksena, joka edellyttää rikosepäilyä. Myös tarkkuusalkometrin käyttö edellyttää rikosepäilyä, koska sen käyttämiseksi joudutaan velvoittamaan epäilty seuraamaan poliisia poliisiasemalle (HE 18/1992 vp)"
Eli laitapa pointteri kohtaan, jossa sanotaan, että henkilökatsastus voidaan tehdä ilman rikosepäilyä.
Kaikki nuo sun lainaamasi kohdat edellyttävät, että on rikosepäily. Seulontapuhalluksen saa tehdä ilman rikosepäilyä, mutta siihen ei ole pakko puhaltaa.
Käytännössähän se toki nykylain aikana menee niin, että konstaapeli Sisu niska-perseotteella vie verikokeeseen, jos kieltätyy puhaltamasta. Voi sitten tehdä rikosilmoituksen siitä, että pakkokeinoja käytettiin laittomasti, mutta verikokeen tulos silti kelpaa.
Mutta tosiaan jos/kun tuo "fruit from poisonous tree" tulee Suomeen, niin laittomasti saatu verikokeen tulos ei enää kelpaa.
Olet oikeassa, vaikka HE on väärä tai pikemmin vanha. Uuden pakkokeinolain HE on 222/2010. Siellä todetaan mm. 29 §:n yksityiskohtaisissa perusteluissa, että tässä yhteydessä on vielä syytä korostaa sitä yleisperusteluissa esiin tuotua seikkaa, että pykälä (henkilönkatsastustuksen määrittely) ei mahdollista ”ratsiaksi” luonnehdittavia ilman konkreettista rikosepäilyä tapahtuvia toimenpiteitä, mikä ilmenisi 30 ja 31 §:stä. Ja tosiaan esim 32 §:ssä puhutaan rikoksesta epäillystä.

Täytyisi varmaan harjoittaa enemmän aasinajotoimintaa, että osaisi edes jotain.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Osaaminen ei ole minkäänmoinen edellytys ko. toiminnassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: :lala:
Ootpa sä taas kärttynen :paijaa:
Kurkkuun sattuu, nenä on tukossa ja ääni maassa. Vähemmästäkin ärtyy ilman sitäkin, että James alkaa vetää samaa linjaa kuin 14-vuotiaat anarkistinuoret hokiessaan, että HKL:n lipuntarkastajille ei tarvitse kertoa mitään ja jos ne yrittävät estää poistumisen sporasta, se on laiton vapaudenriisto (no on tää kuitenkin parempi analogia kuin Jamesin oikeus puolustusasianajajaan -heitto).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos haluaa matkustaa ilman matkalippua ei kannata pitää henkilöpapereita mukana, koska ilman niitä poliisi ei voi mitään;)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Mä oon luullut, ettei sulla ole mitään harrastuksia, mutta ilmeisesti sä pidät jotain anarkistien oikeusaputoimistoa vapaa-ajallasi :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No ainahan noissa aktio-kutsuissa on puhelinnumero, johon voi soittaa, jos tarvitsee oikeusapua!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Taas on luettu kitinää!
http://www.hs.fi/kotimaa/a1413867564466
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Olisivat kyllä voineet mainita, mistä saivat juttuvinkin tai mikä taho asiasta ekana kirjoitti niin kuin läpyskät usein tekevät!

"Asiaa käsiteltiin jo aiemmin Kitinässä, kun James Potkukelkka ja joukko maan johtavia asiantuntijoita pohtivat autoilijoiden mahdollisuutta kieltäytyä puhallutuksesta."
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

On kauhean mukavaa olla edellätalsijoitten joukossa, joukossa tyhmyys voi tiivistyä toisaalta.
Mutta kuten aiemmin niin, "koiranhoito on raskasta eikä siinä apua kaivata" sanoi romppainen..

Ei saa provosoitua, liikenne ei ole kilpailu ja jos joku on hölmö niin itse ei tarvi..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei tämä tyyppi mikään mun sankarini ole, enkä tällaiseen kehota, mutta laitetaan nyt vielä jutun jatkoksi

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 1_v0.shtml

Leikkaamaton versio

https://www.youtube.com/watch?v=QjYTLhO ... VDLAItyV9Q
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Synkeä Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: Leikkaamaton versio
https://www.youtube.com/watch?v=QjYTLhO ... VDLAItyV9Q
Ei ole Pasi saanut nivusta taaskaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin