Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Fiskars Värdhus

Terassilla kesäisesti Siikaa 28,90€
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Soul Kitchen Kalliossa, Flemarilla http://www.soulkitchen.fi/

Söin "Vegetarian steak" (vaihdoin jättiveneperunat pottumuusiin), oli erittäin hyvää. Hieman miinusta on pakko antaa suolaisuudesta; vähempikin olisi riittänyt.

Seuralainen söi "Klassinen metsästäjänleike" (oli kuulemma hyvää), joka maksoi saman verran kuin minun annokseni. Ja sitä tässä nyt ihmettelenkin. Seuralaisen annos oli kaikin puolin suurempi ja siinä oli sentään lihaa - ja silti oli samanhintainen! Mitä helvettiä? Alkoi vituttaa moinen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai niin, keskiviikkona söin Lintsin Caruzellon puffetissa. http://www.dylan.fi/caruzello/

Kamalaa paskaa ja erittäin huonot vaihtoehdot vegelle. Moniin salaatteihinkin oli sotkettu lihaa, kalaa tai muuta rojua sen sijaan, että olisi laitettu extrat omiin tarjoiluvatehinsa, jolloin ensinnäkin valikoima olisi ollut laajempi ja palvellut monenlaisia ruokailijoita.

Lämminruokapuolella oli vain kolmea vegejuttua tarjolla: valkosipuliperunoita ja jotain rehujuttua, joka vissiin yritti olla intialaista (tykkään kyllä intialaisesta ruuasta, mutta se Lintsin soossi oli kamalaa! Sitten oli hunajamarinoituja rehunneksia, joissa oli outo sivumaku (kokki yrittänyt hifistellä mausteilla?). Ruuat oli huonosti merkitty eli piti kysyä, mitkä ovat vegejuttuja ja missä on lihaa.

Kaiken lisäksi lautasen sai tiskiltä, vain yhden! Tiskiltä piti käydä ruinaamassa, jos halusi uuden lautasen. Ja toki halusin, koska en ole sellainen joka mättää lautasen täyteen, vaan otan vähän kerrallaan ja maistelen. Eipä ollut tosin paljon maisteltavaa vegelle.

Lisäksi lautaset olisi pitänyt itse palauttaa johonkin telineeseen. En todellakaan palauttanut!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kreitsu kirjoitti:Kaiken lisäksi lautasen sai tiskiltä, vain yhden! Tiskiltä piti käydä ruinaamassa, jos halusi uuden lautasen. Ja toki halusin, koska en ole sellainen joka mättää lautasen täyteen, vaan otan vähän kerrallaan ja maistelen. Eipä ollut tosin paljon maisteltavaa vegelle.
Ei kannata sitten Oulussa käydä buffetmätöissä ruokailemassa, tulee mieleen lähes kymmenkunta missä toimitaan ihan samoin. Tosin ei ihan heti tule mieleen että miksi pitäisi olla uusi lautanen joka väliin..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

aasi kirjoitti: Ei kannata sitten Oulussa käydä buffetmätöissä ruokailemassa, tulee mieleen lähes kymmenkunta missä toimitaan ihan samoin. Tosin ei ihan heti tule mieleen että miksi pitäisi olla uusi lautanen joka väliin..
Hygieniasyistä! Ikinä missään buffetissa ei käytetä samaa lautasta, kun otetaan lisää!!!! Ainakaan niissä, joissa olen käynyt. On ihan selviö, että uusi lautanen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kreitsu kirjoitti:Hygieniasyistä! Ikinä missään buffetissa ei käytetä samaa lautasta, kun otetaan lisää!!!! Ainakaan niissä, joissa olen käynyt. On ihan selviö, että uusi lautanen.
Ei selvästikään ole selviö, jos täällä ei juuri missään noin toimita.. kuulostaa lähinnä neuroottiselta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

aasi kirjoitti: Ei selvästikään ole selviö, jos täällä ei juuri missään noin toimita.. kuulostaa lähinnä neuroottiselta.
Jaa, mä en ole kyllä ikinä koskaan ole syönyt buffassa, jossa jengi käyttäisi samaa, likaista lautasta santsatessaan (aterimia ei tietenkään vaihdeta). Kun sitä ruokaa mätetään lautaselle, niin monesti se otin koskettaa lautasta. Onpa kiva, kun niitä ruuan- ja syljenjämiä tarttuu sitten niihin. Ja ihmisen suuhan on bakteeripesäke, että niin ne kaikenlaiset pöpöt sitten leviävät. Ei mun mielestä ollenkaan neuroottista. Käymissäni buffeteissa on aina lautasia niiden tiskien päässä. Paitsi ei ilmeisesti Suomessa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Stefan´s steak house

Vähän pettymys. Ulkofilee oli kohtuu hyvin paistettu, mutta onnettoman kokoinen. Lisuke- ja soosivalikoima huono. Kyllä itse tekisin paljon paremmat rosmariinivalkosipuliperunat ja ihan penteleesti paremman piparjuurimajoneesin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kun kukaan ei tarttunut pyyntööni, niin mun piti itse raahautua testaamaan Jädelino. Näin Espoolaisesta näkökulmasta putiikki on sijoitettu aivan väärään paikkaan. Matka on pitkä eikä tarjoa ole oikein mitään muuta mielenkiintoista, johon visiitin voisi yhdistää. Jädelino ja sen ympäröivä alue henkii urbaania teollista tunnelmaa, joka ei ehkä ole minulle se luontevin ympäristö.

Itse asia, eli jäätelöt, oli ehdottomasti hyviä. Italialaisiin jäätelöihin tutustuneelle ei tosin tarjoa mitään ennenkokematonta, vaikka niiden maussa jotenkin sellainen pieni suomalainen vivahde olikin. Maultaan ne olivat kevyen oloisia, joten luultavasti valmistettu hieman rasvattomammista raaka-aineista kuin Italiassa on tapana. Toisaalta kunkin jäätelön raaka-aine maistui aidolta luonnolliselta itseltään. Nettisivuillaan mainostavatkin etteivät käytä keinotekoisia maku- tai väriaineita ja sen kyllä maussa huomaa, joten luonnollisuutta arvostavalle ehdottomasti parasta jäätelöä joka minulla on tullut vastaan.

Jos ei ole Italialaisiin jäätelöihin tutustunut, niin jädelinossa pääsee kokemaan ihan erilaista jäätelökulttuuria kuin mihin Suomessa on totuttu, vaikka baari ei tunnelmaltaan Italian lomaa korvaakkaan. Jos baari olisi edes jotenkin lähellä normaalia elinaluettani niin luultavasti asioisin siellä suhteellisen säännöllisesti. Tutustumiskäynnille kannattaa kyllä lähteä ihan varta vasten vähän kauempaakin, jos on sopivasti aikaa, koska jädelinon jäätelöissä on selkeästi oma makunsa tai poiketa tarkoituksella reitiltä, jos sattuu itäväylä alkulähteillä liikkumaan. Olisi kyllä kiva, jos liike olisi lähempänä Helsingin keskustaa tai rantojen puistoalueita, jolloin päiväkävelyllä olisi helppo oikeuttaa visiitti jäätelöiden pariin.

Hyvistä jäätelöistä huolimatta Ciao caffe säilyttää asemansa kantajäätelöbaarinani, koska sillä on toimipisteitä normaalien vaellusreittieni varrella. Lisäksi mielestäni esimerkiksi Ciaon sitruunasorbetti on enemmän makuuni kuin Jädelinon, vaikka jälkimmäisen maku onkin luonnollisemman oloinen. Vastaesimerkkinä mainittakoon vaikka että Jädelinon kookosjäätelö on mielestäni huomattavasti parempi kuin Ciaon vastaava.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:Hyvistä jäätelöistä huolimatta Ciao caffe säilyttää asemansa kantajäätelöbaarinani, koska sillä on toimipisteitä normaalien vaellusreittieni varrella.
Komppaan. Ciao on suunnilleen ainoa, joka tarjoaa lisäarvoa kaupan laariin nähden.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:Komppaan. Ciao on suunnilleen ainoa, joka tarjoaa lisäarvoa kaupan laariin nähden.
Sanoisin, että tuolla tavalla vertaamalla, Jädelino tarjoaa ehdottomasti vielä enemmän lisäarvoa tuotteidensa luonnonmukaisuuden muodossa. Ciaon jäätelöissä on teollisempi maku.

Ja kyllähän kyllähän hyvin varustellun kaupan laarista löytyy esim. 3 kaverin jäätelöä, jossa on aika reilusti lisäarvoa perusvalikoimaan nähden.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Unohtui maininta laajemmasta saatavuudesta. Ciao on aika kivasti levittäytynyt pk-seudulle.

3 kaveria on nimenomaan sitä kaupan laarijäätelöä, jonka yli jäätelöpuodin pitää mennä. Jos kaupan laarista saa oikein hyvää jädeä, niin sitten puodin pitää tarjota parempaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lounasbuffet @ Fuku supreme, Sello.

Heittäen paras sushimättölä tähän mennessä meikäläisen elontiellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Lounasbuffet @ Fuku supreme, Sello.

Heittäen paras sushimättölä tähän mennessä meikäläisen elontiellä.
Mitäs tuumaat siitä Sellon kinkkipaikasta? Kerran hain kotiin pöperöt sieltä. Tykkäsin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos Manadarin Palacea tarkoitat niin aavistuksen verran keskiarvon yläpuolella kinkkiasteikolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Jos Manadarin Palacea tarkoitat niin aavistuksen verran keskiarvon yläpuolella kinkkiasteikolla.
Sitäpä juuri.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pakko mainostaa, kun on jäänyt takaraivoon. Tuusulan konttorilla kun tulee välillä hengailtua, niin lounasaikaan auton nokka suuntaa Jägikseen. Kävisin useimminkin, mutta harvemmin ehtii olla konttorilla.

http://www.huvilassa.fi/
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Mitäs tuumaat siitä Sellon kinkkipaikasta? Kerran hain kotiin pöperöt sieltä. Tykkäsin.
Helpotan elämääsi: Kaikki Espoon ravintolat ovat korkeintaan keskitasoa. Vai onko tuohon poikkeuksia?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:Helpotan elämääsi: Kaikki Espoon ravintolat ovat korkeintaan keskitasoa. Vai onko tuohon poikkeuksia?
Riippuu toki paljon siitä mitä keskitasolla tarkoittaa, mutta en väitä pahasti vastaan. Sen verran kuitenkin, että Hanko Sushi on mun makuuni parasta sushia mitä olen Suomessa syönyt, joten pitäisin sitä keskitasoa parempana ravintolana. Riisi ja soija aavistuksen makeampaa kuin monessa muussa paikassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mitäs tuumaat siitä Sellon kinkkipaikasta? Kerran hain kotiin pöperöt sieltä. Tykkäsin.
Helpotan elämääsi: Kaikki Espoon ravintolat ovat korkeintaan keskitasoa. Vai onko tuohon poikkeuksia?

Keskitason ravintola kelpaa mulle erinomaisen hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mitäs tuumaat siitä Sellon kinkkipaikasta? Kerran hain kotiin pöperöt sieltä. Tykkäsin.
Helpotan elämääsi: Kaikki Espoon ravintolat ovat korkeintaan keskitasoa. Vai onko tuohon poikkeuksia?
Keskitason ravintola kelpaa mulle erinomaisen hyvin.
Ettekste lue Kitinää! Riippuu tietysti vähän, mistä populaatiosta tuo keskitaso lasketaan, mutta justhan mä olen jopa toistuvastikin kirjoitellut, että Espoon parasta on ravintola Kylä, joka pääsee suurinpiirtein hyvien helsinkiläisravintoloiden entrylevelille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Espoon parasta on ravintola Kylä, joka pääsee suurinpiirtein hyvien helsinkiläisravintoloiden entrylevelille.
Kylän hinnoittelu ei vaan ole ihan kauhean keskitasoista/entryleveliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ei oo ehtinyt kyläilemään. Toivottavasti ei koe tapiontorin kohtaloa ja lakkaa olemasta ennen kuin ehdin paikalle. Tuppaa edelleen nuo ravintolaillalliset rajoittumaan lomamatkoihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kathmandu Palace

Ihan hyvä Nepalilainen. Penteleen hyvä palvelu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka monta näistä löytyy kokeiltuna?

55 annosta, joita pitää syödä Helsingissä

Oma saavutukseni näyttää säälittävältä, täytyy petrata. Eli 4/55, annosten perässä B-tähdet.

- Kolme Kruunua -ravintolan lihapullat ***
- Pelmenit-ravintolan lihapelmenit *****
- Soppakeittiön bouillabaisse *****
- Manalan poropitsa ****
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin