Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkä kokoinen julkinen sektori on Suomessa?

http://tietotrenditblogi.stat.fi/mag/article/51/

Sivun oikeassa palkissa myös mielenkiintoisia käppyröitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nyt olis Kitinän blondeilla mahikset saada vähän tummempaa lihaa. Vaikka täällä ei taida olla tarpeeksi nuorta tarjolla: ei se varmaan mitään keski-ikää lähenteleviä haahkoja halua.

http://www.uusisuomi.fi/viihde/73586-pr ... an-burkhaa
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Minkä kokoinen julkinen sektori on Suomessa?

http://tietotrenditblogi.stat.fi/mag/article/51/

Sivun oikeassa palkissa myös mielenkiintoisia käppyröitä.
Julkinen on arvonlisäyksestä 20% ja töistä 24%. Yksityinen siis 80% ja 76%. Muutaman prossan kasvun saisi siis yksityistämällä puolet julkisesta. Tyhmä esimerkki, mutta en vähättelisi tätä ajattelua.

Menot bkt:sta kuvaavat mielestäni aika hyvin ajatusta siitä, mikä on julkkarin ohjaava rooli. Jos yksityinen tekee arvonlisää kilpailtutuksiin vastaamalla, niin tulos on helposti heikompi kuin markkinoilta saatu tulos olisi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ohjelma minusta..

Putin on suorastaan ihmisystävä vie vain omaisuuden..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/elama/a1414558168472

Millä mekanismilla Kirsi menetti luottotietonsa seksiriippuvuutensa takia? Tuskin hän maksamaan joutui.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lentävä defibrillaattori

Tuli just semmonen ajatus että kymmenen vuoden päästä tämä maailma on ihan käsittämättömän erilainen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti:Lentävä defibrillaattori

Tuli just semmonen ajatus että kymmenen vuoden päästä tämä maailma on ihan käsittämättömän erilainen.
Kielletty Suomessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:Lentävä defibrillaattori

Tuli just semmonen ajatus että kymmenen vuoden päästä tämä maailma on ihan käsittämättömän erilainen.

Hieno homma. Noi automaatti deffat on sellaisia, että niillä ei pysty saamaan vahinkoa aikaan. Ne iskevät vain defibrilloitavaan rytmiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein kuin tuo vuosia sörkkimäni ohjelma:

"Jäykempi kuin rautakanki, kasa paskaa"
”Pienetkin muutokset ovat toimittajalle suuria ponnistuksia, jotka rikkovat pääsääntöisesti aina muuta toiminnallisuutta. Ilmeisesti käytetyt teknologiat ovat auttamatta jo vanhentuneita, ja niitä yritetään paikata ties millä konsteilla.”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
Riippuu rodusta. Noin sata prosenttia noista ahdistelijoista oli neepereitä ja keenereitä. Aiheeseen liittyvä mielipide-vlog:

The Vibrant and Enriching World of Street Harassment
http://youtu.be/_koattSKwOs

Myös Uuden Suomen uutisen kommentit olivat hauskoja.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^"They want the white society without the white people" :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
Niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin kitinään. Sen jälkeen kun Tix (ehkä) on lakannut syyttelemästä minua lukutaidottomuudesta, on kyseisen käyttäytymismallin korvannut malli, jossa työaiheiset viestini väännetään seksiaiheisiksi. Voihan niin toki tehdä, jos se kivalta tuntuu, mutta aika mautontahan se on.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
Niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin kitinään. Sen jälkeen kun Tix (ehkä) on lakannut syyttelemästä minua lukutaidottomuudesta, on kyseisen käyttäytymismallin korvannut malli, jossa työaiheiset viestini väännetään seksiaiheisiksi. Voihan niin toki tehdä, jos se kivalta tuntuu, mutta aika mautontahan se on.
Oisitko sä sitten vaikka ihan pikkuisen tosikko? Jos sä et eurooppaa leveämpien (ja säännönmukaisesti katteettomien) juttujesi kanssa kestä kitinänaljailua, voisi vaikka sanoa että jos et kestä lämpöä, poistu keittiöstä. Ignorenappikin on keksitty.

Ja pata kattilaa..
prosessi kirjoitti:Älä viitsi SH jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoitit ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua luetun ymmärtämiseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bhven kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
Riippuu rodusta. Noin sata prosenttia noista ahdistelijoista oli neepereitä ja keenereitä. Aiheeseen liittyvä mielipide-vlog:

The Vibrant and Enriching World of Street Harassment
http://youtu.be/_koattSKwOs

Myös Uuden Suomen uutisen kommentit olivat hauskoja.
En nyt jaksa lukea mitään mielipiteitä mistään linkistä, mutta kyllä yksin hengaileva nainen voi saada rasittavan paljon huomiota Nykissä - ja muuallakin. Itse hengailin siellä pari vuotta sitten keskenäni kaksi viikkoa ja tuollaista videolla olevaa vastaavaa kommentointia sai kuulla kyllästymiseen asti. Eihän noista suurin osa ole häirintää, mutta sitten on muutamia, jotka oikeasti lyöttäytyvät seuraan ja se voi tapauksesta riippuen tuntua uhkaavalta. Plus se vituttaa, kun haluaisi olla rauhassa. Ja huom: en esitellyt tissi- saati persvakoa.

Tollasta moikkaamista ja kuulumisten kyselyä (eli kohteliasta moikkaamista "How are you" jne.) esiintyy muuallakin Jenkeissä ja lähinnä silloin ottavat kontaktia, jos on yksin. Miehen kanssa kun liikkui, niin ketään ei kiinnostanut.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310

Erikoista.

Maailma näytäytyy miehille ja naisille aika erilailla.
Niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin kitinään. Sen jälkeen kun Tix (ehkä) on lakannut syyttelemästä minua lukutaidottomuudesta, on kyseisen käyttäytymismallin korvannut malli, jossa työaiheiset viestini väännetään seksiaiheisiksi. Voihan niin toki tehdä, jos se kivalta tuntuu, mutta aika mautontahan se on.
Oisitko sä sitten vaikka ihan pikkuisen tosikko? Jos sä et eurooppaa leveämpien (ja säännönmukaisesti katteettomien) juttujesi kanssa kestä kitinänaljailua, voisi vaikka sanoa että jos et kestä lämpöä, poistu keittiöstä. Ignorenappikin on keksitty.
Kyllä minä tässä olen hieman tuollaista poishiillostamista aistinut useammankin henkilön suhtautumisessa, mutta ei minua huvita kokonaan poistua, ja ignoroin vain alkoholisteja, joten joudut jatkossakin kohtaamaan sen, että minä reagoin siihen miten minua kohdellaan. Pidän kyllä aika ihmeellisenä, että kun kerron hyvästä tuuristani ja erityisesti korostan, että se oli täysin ansiotonta, ja sitten tulen kertomaan, että tunnen syyllisyyttä siitä, että tunnen hyödyntäneeni tuuriani, joka oli ansaitsematonta, koska onnistuminen ei voinut johtua minun suoriutumisestani puhelussa, niin siitä vedetään tulkinta, että leveilisin. Millä minä tuossa leveilin? En ainakaan osaamisellani, enkä kovanaamaisuudellani tms. Voiko sattumanvaraisella onnella leveillä?
Ja pata kattilaa..
prosessi kirjoitti:Älä viitsi SH jänkätä vaan myönnä että se mitä aiemmin kirjoitit ei pidä paikkaansa. Taidat tarvita vähän valtionapua luetun ymmärtämiseen.
Totta. Ihmettelin miksi minä olisin käyttänyt tuollaista kieltä, mutta asiayhteyden tarkistamalla huomasin, että olin plagioinut sinun kirjoittamasi viestin minulle ja muuttanut siitä pari sanaa. Kyseessä ei ollut tosissaan esitetty kommentti, vaan havainnollistava esitys siitä, miten sinä käyttäydyt. Näköjään esitys toimi, kun muistat sen vieläkin, monta vuotta kirjoitetun ajankohdan jälkeen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä pidän aika ihmeellisenä sun poikkeuksellista mielensäpahoittamiskykyä. Ei, en muistanut aiempaa viestiäsi. Rupesin vain jäljittämään hakutoiminnolla näitä väitteitäsi "mallista" ja sun "malleihin" kyllä tarvitaan erikoiset okuläärit, norsun muisti ja jykevää kaunaisuutta.

Melkeinpä sanoisin, että sun tapasi vähätellä saamasi palaute muiden antisosiaalisiksi käyttäytymismalleiksi on tässä se ainoa malli.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Prossu, sen kirjoitustyylisi palstalla on aina ollut leveilevä, ei joka viestissä mutta usein. Se ärsyttää muita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Prossu, sen kirjoitustyylisi palstalla on aina ollut leveilevä, ei joka viestissä mutta usein. Se ärsyttää muita.
Tiedän, että mm. sinä ja Tix ihan oikeasti näette sen niin, vaikka minä en tarkoita sitä niin. Kerron asioista, jotka ilahduttavat minua, ovat jännittäviä minusta tai muuten herättävät mielenkiintoni, ja se miten minä liityn niihin on omasta näkökulmastani täysin sivuseikka. Jos taas moni muu ajattelee, että minä kerron niitä juuri siksi, että ne jotenkin liittyvät minuun henkilönä, tapahtuu väärinymmärrys väistämättä. Minunkin elämässäni tapahtuu tietenkin negatiivisiakin asioita, mutta minä en jaksa märehtiä niitä sanoiksi palstalle, joten siitä syntyy tietenkin vääränlainen kuva. Se vääränlainen kuva syntyy toki myös reaalielämässä, koska sielläkään minua ei kiinnosta märehtiä negatiivisia asioita, jolloin tietenkin reaalielämässäkin voi syntyä mielikuva siitä, että jotenkin leveilisin, jos olettaa, että valitsen kerrottavat asiat vaikuttaakseni jollain tavoin kuulijoihini, enkä vain pitääkseni itseni hyvällä tuulella. Elämästä tulee oikeasti parempaa, jos keskittää huomionsa parhaansa mukaan niihin positiivisiin asioihin ja lakkaa märehtimästä negatiivisia. Siinä ei ole kyse leveilystä, vaan elämäntavasta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tämä oli kiva. Mokasin kolme. Ilmeisesti en tosiaan erota piisamia ja majavaa toisistaan. Haukatkin ovat minulle aika vaikeita, ja kun tässä kuvassa vielä mittakaava on vähän epäselvä, menin klikkaamaan väärää. Ajattelisin kyllä, että jos olisin yhtään pysähtynyt miettimään enkä vain napsutellut menemään, olisin voinut sen oikein saadakin. Kuten myös kolmannen virheeni, eli hiiren. Toisaalta pöllö meni oikein aika tuurilla.

Peruskoulun käyneen pitäisi varmaan saada kaikki oikein.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Tämä oli kiva. Mokasin kolme. Ilmeisesti en tosiaan erota piisamia ja majavaa toisistaan. Haukatkin ovat minulle aika vaikeita, ja kun tässä kuvassa vielä mittakaava on vähän epäselvä, menin klikkaamaan väärää. Ajattelisin kyllä, että jos olisin yhtään pysähtynyt miettimään enkä vain napsutellut menemään, olisin voinut sen oikein saadakin. Kuten myös kolmannen virheeni, eli hiiren. Toisaalta pöllö meni oikein aika tuurilla.

Peruskoulun käyneen pitäisi varmaan saada kaikki oikein.
Mulla meni sammakko väärin, muuten napsui kohdalleen. Pari toki hyvällä arvauksella.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tämä oli kiva. Mokasin kolme. Ilmeisesti en tosiaan erota piisamia ja majavaa toisistaan. Haukatkin ovat minulle aika vaikeita, ja kun tässä kuvassa vielä mittakaava on vähän epäselvä, menin klikkaamaan väärää. Ajattelisin kyllä, että jos olisin yhtään pysähtynyt miettimään enkä vain napsutellut menemään, olisin voinut sen oikein saadakin. Kuten myös kolmannen virheeni, eli hiiren. Toisaalta pöllö meni oikein aika tuurilla.

Peruskoulun käyneen pitäisi varmaan saada kaikki oikein.
Mulla meni sammakko väärin, muuten napsui kohdalleen. Pari toki hyvällä arvauksella.
Mullakin sammakko ja sitten yksi kala. Kaloissa oli yksi josta en ollut koskaan edes kuullut.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tämä oli kiva. Mokasin kolme. Ilmeisesti en tosiaan erota piisamia ja majavaa toisistaan. Haukatkin ovat minulle aika vaikeita, ja kun tässä kuvassa vielä mittakaava on vähän epäselvä, menin klikkaamaan väärää. Ajattelisin kyllä, että jos olisin yhtään pysähtynyt miettimään enkä vain napsutellut menemään, olisin voinut sen oikein saadakin. Kuten myös kolmannen virheeni, eli hiiren. Toisaalta pöllö meni oikein aika tuurilla.
Peruskoulun käyneen pitäisi varmaan saada kaikki oikein.
Mulla meni sammakko väärin, muuten napsui kohdalleen. Pari toki hyvällä arvauksella.
Puolet väärin, en ole sinut sisäisen metsäläiseni kanssa. Luulin mm. karvatuheroa majavaksi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tämä oli kiva. Mokasin kolme. Ilmeisesti en tosiaan erota piisamia ja majavaa toisistaan. Haukatkin ovat minulle aika vaikeita, ja kun tässä kuvassa vielä mittakaava on vähän epäselvä, menin klikkaamaan väärää. Ajattelisin kyllä, että jos olisin yhtään pysähtynyt miettimään enkä vain napsutellut menemään, olisin voinut sen oikein saadakin. Kuten myös kolmannen virheeni, eli hiiren. Toisaalta pöllö meni oikein aika tuurilla.
Peruskoulun käyneen pitäisi varmaan saada kaikki oikein.
Mulla meni sammakko väärin, muuten napsui kohdalleen. Pari toki hyvällä arvauksella.
Puolet väärin, en ole sinut sisäisen metsäläiseni kanssa. Luulin mm. karvatuheroa majavaksi.
Sä olet ollut väärillä sivuilla! Mut joo, toki sammakkko oli minullakin arvaus, kuka niitä nyt oikeasti erottaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lukiossa vielä luulin, että minusta tulee isona bilsanmaikka. No, ei tullut, mutta kiinnostus biologiaan ei ole lopahtanut.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin