Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Aamurähmät kalvoilla seurailin nysseen tuppautunutta väkeä. Ilmeisesti sopivasta ajankohdasta johtuen lähes kaikki matkustajat olivat vanhuksia. Osalla oli apunaan rollaattori, toisilla keppi.

Mietin itsekseni, minusta ei ikinä olisi vanhushoitajaksi. Vanhainkodit ovat aina olleet ahdistavia paikkoja - sellaisia apaattisuuden täyttämiä kuoleman esikartanoita.

Ilmeisesti en ole riittävän empaattinen tai hoivaviettini kohdistuu vain valikoidusti, koska olisi kannaltani erityisen masentavaa työskennellä näiden hyvin iäkkäiden kanssa.

Onko Sinulla jokin tai useampia ammatteja, johon et soveltuisi ollankaan? Miksi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Työtön.

Se hetki kun kävin junnuna fattan kassalla harmitti niin paljon, että maksoin kaiken takaisin. Siihen maailmam aikaan se oli mahdollista. Selityksenä tarjoan sen, että oltiin silloisen tyttöystävän (tulevan x-vaimon) kanssa opiskelijoita. Asuttiin kimpassa ilman vanhempien tukea.

Aina löytyy tekemistä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Puhelinmyyjä. Inhoan tuntemattomille ihmisille soittamista. Se on epämiellyttävää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tätä asiaa voi lähestyä kahdesta näkökulmasta:
1)Mihin mun ominaisuudet eivät kelpaisi vaikka jostain syystä haluaisin
2)Mihin mun ominaisuudet jotenkin kelpaisivat, mutta en silti haluaisi tehdä

1)Kuvataiteellista tai musikaalista lahjakkuutta vaativiin hommiin musta ei olisi missään tapauksessa.

2)Yksitoikkoinen toistotyö, jota pitäisi tehdä eristyksessä. Tätä tein joskus kesätyönä. Kuulosuojaimet korvilla tein tehtaassa mekaanista toistotyötä. Oli helvetillisen kyllästyttävää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Herkäin ihon ja allergioiden vuoksi mikään sellainen ammatti, jossa lotrataan kemikaalien kanssa ei sovi. Eli siivoojat, kampaajat, kosmetologit jne. on poissuljetut. Kaksi jälkimmäistä myös symmetriantajun puutteen vuoksi. Vehnäallergia sulkee pois kaiken jauhojen kanssa läträämisen ja maistamista vaativan ruoanvalmistuksen.

Aika monenlaisista töistä olen jotain mielekkyyttä löytänyt, vaikka itse toiminto ei olisi ollut kiinnostava. Pahinta oli ehkä puhelinmyynti "hyväntekeväisyys"lafkassa, jonka asiaan en uskonut ja kulurakenne epäilytti. Ylipäätään sellainen työ, jossa jotenkin tarkoitusella pitäisi johtaa ihmistä harhaan olisi ikävä.

En myöskään haluaisi ronklata kenenkään suuta, saati huonokuntoisia hampaita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^njoo, olen samaa mieltä siitä, että ihmisten huijaamista en haluaisi tehdä.

Eli tosiaan noitahan on noita "hyväntekeväisyys" firmoja, joissa "toimistokulut" vievät 98% kerätystä rahasta. En pystyisi tekemään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mikäs ammatti se "työtön" on?

Itse en soveltuisi puhelinmyyjäksi. Olisi tosi vaikea tehdä työtä, jota itse vihaa. Huom. en vihaa ihmisiä, jotka tekevät kys. työtä. Minusta ei vain siihen olisi.

Kirurgiksi en myöskään soveltuisi, koska en usko että kestäisin sitä vastuuta ja sisäelimiä jne. Luonnollisesti arvostan kyseistä ammattikuntaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kirjanpito tai muu numeroiden pyörittely. En keksi kovin montaa tylsempää tapaa ansiata rahaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mikä tahansa hoitsu. Ei vaan pystyis.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sosiaalitoimen, hoiva- ja suojelualan ammatit nyt ainakin voi unohtaa. Opetusalakaan tuskin kaipaa meikäläisen palveluja ja vielä vähemmän minä sitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Aktiiviseen myyntityöhön en soveltuisi, oli se sitten puhelimitse tai kasvotusten. Mitään puhelintyötä en kyllä harkitsisikaan - suostun hädintuskin puhumaan puhelimessa läheisimpien ihmisten kanssa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kottarainen kirjoitti:Helpompaa olisi luetella ne, joihin voisin ajatella soveltuvani oikein hyvin. Harmi etten osaa tehdä niistä mitään.
+1
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti:Mikäs ammatti se "työtön" on?

Itse en soveltuisi puhelinmyyjäksi. Olisi tosi vaikea tehdä työtä, jota itse vihaa. Huom. en vihaa ihmisiä, jotka tekevät kys. työtä. Minusta ei vain siihen olisi.
Kokemusta yhdeltä päivältä. Veemäistä toistaa samaa litaniaa ja kuunnella asiakkaiden pottuilua. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Kaupallisen viihteen tekeminen televisioon. Posset ja muut paskat kohellusohjelmat uppoaa kansaan.
Itse en moista melua kestä.

Loppuun rauhoittavaa musiikkia.
Art of Noise - Born on a Sunday Live
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mihin ammattiin soveltuisit huonoiten?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaikkiin ammatteihin joihin vaaditaan jotain erityislahjakkuutta..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin