Äänikirjat JA E-KIRJAT

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kuunteleeko kukaan äänikirjoja? Nehän ovat vissiin yleistyneet melko runsaasti viime vuosina eli eivät ole vain näkövammaisten ja lasten juttu. Itse lainasin äänikirjan kirjastosta jokunen päivä sitten, mutten ole vielä sitä aloitellut. Kyseessä on Monica Alin Brick Lane, joka minulla on tosin kirjanakin, mutta ajattelin josko kokeilisin sitä äänenä.

Yritin kerran kuunnella Leijat Helsingin yllä äänikirjana, mutta jäi kesken. En vain pystynyt keskittymään pelkkään kuuntelemiseen, vaan alkoi ajatus harhailla. Tämä siitä huolimatta, että pidin kovasti kys. kirjasta (tai siis ainakin sen alusta) Mites muilla, kokemuksia?

Edit. Muokkasin otsikkoa eli lisäsin e-kirjat. Lukeeko niitä kukaan?
Viimeksi muokannut Kreitsu, 04.01.2015 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Äänikirjat

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ole aikonut vaikka silmät ei lukemista kestäkään..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Äänikirjat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei se kirja muuten ollut Leijat Helsingin yllä, vaan Missä kuljimme kerran. Mut sama kirjailija kuitenkin.

Anyway, en ole vielä(kään) saanut aloitettua tuon äänikirjan kuuntelemista. Itse asiassa se on alkanut ahdistaa minua. Pakko vissiin palauttaa se äkkiä takas kirjastoon.

Mutta mites noi e-kirjat, luetteko niitä? Entä omistatko lukulaitteen ja jos, niin minkä?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kouluhommissa eepiset on ihan jees, koska kulkevat kivasti mobiilihärpäkkeillä mukana ja koska pysyn paremmin fokusoituneena itse asiaan ruudun kuin aapisen äärellä. Kaunomman kirjallisuuden kanssa ei ole ym. tehokkuusvaatimuksia, ja koska perinteinen raamattu on muuten mediana miellyttävämpi, en ole koskaan edes harkinnut muuta kuin paperiversioiden tavaamista. Tilanteen muutos vaatisi vähintään huokean, kevyen, käteväkäyttöisen ja akunkestoltaan vitullisen lukulaitteen sekä lähes ilmaisen sisällön kombinaatiota.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oikea lukulaite ( esim. kindle) on yhtä miellyttävä lukea kun oikea kirja. Tai oikeastaan miellyttävämpi. Taustavalollisesta laitteesta en tykkää lukea pitkiä tekstejä. Äänikirjoja kuuntelin ennen mukana kulkevaa internetiä siirtymien aikana, nyt se on jäänyt.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla on Kindle, mutta ei se ole sama asia kuin paperinen kirja. Kindleä ei voi lehteillä ja hiplata, plärätä. Se vain on. Mulla on onneksi toistaiseksi sen verran ruista ranteessa, että jaksan kannatella hieman paksumpaakin kirjaa :mrgreen:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

E-kirjoihin en ole ryhtynyt ja vältän niin kauan kuin on mahdollista.

Äänikirjoja on kiva kuunnella pitkillä automatkoilla.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Äänikirjat JA E-KIRJAT

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Pääosin luen e-kirjoja, ostan fyysisessä muodossa jos on kuvakirja/sarjakuva/ei ole saatavilla e-kirjana. En osta suomalaista materiaalia. Aikanaan olin kovinkin vastaan mutta nykyään en voisi elää ilman Kindleäni. Se kulkee kätevästi mukana, eikä paina mitään.

Kyllä se vie enemmän rahaa kun se on niin helppoa surffailla Amazonissa ja napsia yhdellä klikkauksella mitä haluaa. Toisaalta, koska haluan lukea advanced reader copy kirjoja, e-lukija on pakko. Tykkään liikaa siitä että saan ilmaiseksi kirjoja jotka joutuisin muuten ostamaan.

Tällä hetkellä e-kirjoja löytyy hieman alle 2000 kun fyysisiä kirjoja omistan vain hieman alle 500. Silti kärsin "ei ole mitään lukemista" syndroomasta.
fa-q.
Vastaa Viestiin