No kyllä mä olen nauttinut aika lailla sun perusteluistasi (olisi tosi hyvä, jos lähettäisit perustellun kritiikkisi vaikka sähköpostitse sille VTT:n jannulle, joka tutkimusta esitteli - ja mahdollinen vastaus toki riepoteltavaksi Kitinään), ja olen itse ymmärtänyt vähän komppailleni sinua tässä ketjussa. Vaikka kuten olen myös korostanut, all things considered olen vähän odottavalla kannalla tässä asiassa. Sinänsä olen kyllä myös sillä alkuperäisellä kannallani, että olipa totuus E10:stä mikä tahansa, jonkinlainen myös a priori skeptisyys, epäluulo ja vastustus asiaa kohtaa istuu aika hyvin tähän brutaaliin aikaamme.Manaaja kirjoitti:Kyllä sun asennoituminen on mun mielestä vähän sen suuntaista ollut; jossain muussakin ketjussa esittelit tämän asian olevan jossain top-salaliittofoliohattuilulistassasi.urpiainen kirjoitti:Kukas tämä urpiainen on joka tällaista väittää - ja missä väitteitään esittää, kun ei ole silmään osunut?Manaaja kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä mitä urpiainen ei tästä ymmärrä vaikka miten perustelisi, vaan väittää silti kivenkovaan että mitään todellista eroa ei voi olla kuin foliohattujen lierien koossa.
Mitä tankkaat?
-
- Kitisijä
- Viestit: 16731
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Mitä tankkaat?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Mitä tankkaat?
No en mä tiedä voidaanko vielä puhua ihan aidosta ongelmasta kun venttiileitä ei lentele konepellin läpi. Kyllähän tää vaihto E10:iin veivattiin läpi ilman sen suurempaa testailua ja harkintaa. Kun paskat on jo housussa, niin on pakko pukea vaipat housujen päälle ettei ruskeat raidat näy.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta JOS ongelmia todella on noilla hyvin köyhillä seoksilla ajettaessa, niin miksi niistä ei kerrottaisi? Kun en nimittäin usko salaliittoon tässä asiassa.
Ei tässä sinänsä mitään suurta salaliittoa tarvitse olla. Testataan vaan oikeita asioita väärin perustein ja väärillä tavoilla. Meinaatko sä ihan oikeasti ettei nää VTT:n tutkimukset olisi tarkoitushakuisia oikaisuyrityksiä "korjattuine" arvoineen, missä kukaan ei edes tunnu kertovan suoraan korjauksen todellista syytä, tarvetta tai kaavaa.
Ja tuo korkeilla nopeuksilla ja reiluilla kiihdytyksillä testaaminen haisee heti nenään paskalta, koska kuten sanoin, ne tiputtaa hetimiten moottorit pois lean burn modesta, ja siirtää moottorin toimimaan kiinteillä, anturivapailla ja ennalta määrätyillä polttoaineen seossuhteilla. Silloin tulokset eivät ole riippuvaisia mistään muusta kuin polttoaineen massasta ja energiasisällöstä.
Ja minkä vuoksi VTT ei halua julkistaa päästömittauksiensa tuloksia, jos tuo Pertin lainaus pitää paikkansa?
Re: Mitä tankkaat?
Mun mielestä TM:ssä oli myös jotain narinaa tästä testistä, mutta enpä voi varmaksi mennä sanomaan, on vaan semmonen muistijälki tutina.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16731
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Mitä tankkaat?
Tjaa. Mä en tiedä, mikä on noiden T-elämän jutun "ilmiselvästi" ja "luultavasti" -päättelyjen perusta, ja muutenkin Manalan kritiikki on mun maallikkokorvaani paljon vakuuttavampaa ja uskottavampaa kuin tuon lehtijutun.exPertti kirjoitti:Vastauksia odotellessa kannattaa lukea tuo talouselaman juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Mitä tankkaat?
Jos viittaat muutama kk sitten olleeseen TM:n omaan testiin, niin se antoi samansuuntaisia tuloksia.RP kirjoitti:Mun mielestä TM:ssä oli myös jotain narinaa tästä testistä, mutta enpä voi varmaksi mennä sanomaan, on vaan semmonen muistijälki tutina.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9470
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Mitä tankkaat?
Koska VTT ei ole puolueeton ja avointa tutkimusta tekevä tutkimuslaitos. VTT voi julkaista vain sen mille asiakas antaa luvan. Muu informaatio pysyy tilaajan ja VTT:n salaisuutena. Tässä tapauksessa syyt lienee informaation sisällössä, kun varsinaisia liikesalaisuuksia ei tarvitse suojella.Manaaja kirjoitti: Ja minkä vuoksi VTT ei halua julkistaa päästömittauksiensa tuloksia, jos tuo Pertin lainaus pitää paikkansa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16731
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Mitä tankkaat?
Ennakkoluulot alkavat unohtua: http://autot.oikotie.fi/uutinen/e10-on- ... 205?ref=HS
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Mitä tankkaat?
Huvittavaa otsikointia Aamulehdeltä:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194700 ... nisen.html
"Täyskäänne". LOL. Pitkä on matka vanhan susivitosen markkinaosuuteen.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194700 ... nisen.html
"Täyskäänne". LOL. Pitkä on matka vanhan susivitosen markkinaosuuteen.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16731
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Mitä tankkaat?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Mitä tankkaat?
Ei rikkonut yhtään autoa, mutta kuitenkin kaksi. Loput eivät menneet pysyvästi rikki, mutta käyntihäiriöitä oli. "Sodassa ei kuollut yhtään haavoittunutta."
Autobildin testin mukaan muuten E10:iä meni tavalliseenkin 95:een verrattuna 0,3-1,2 litraa enemmän satasella modernissa autossa kuin E10:iä. Ero 98:iin nähden lienee vielä suurempi.
Autobildin testin mukaan muuten E10:iä meni tavalliseenkin 95:een verrattuna 0,3-1,2 litraa enemmän satasella modernissa autossa kuin E10:iä. Ero 98:iin nähden lienee vielä suurempi.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9470
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Mitä tankkaat?
"Uutistoimisto Reutersin mukaan Brysselissä on tajuttu, että E10-bensiiniin sekoitetun bioetanolin tuotanto onkin ilmastolle haitallista."exPertti kirjoitti:Hmm... Josko ihmiset olisivat olleetkin oikeassa eikä öljy-yhtiöitten lobbarit?
Käsittääkseni toi kasveista tehtävän biopolttoaineen suurempi co2-kuorma oli jo tutkittu, silloin kun E10 tuli käyttöön. Biopolttoaineet vain kuulostaa niin vihreältä, että niiden on pakko olla hyvä idea, joten mitä noista tutkimuksista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Mitä tankkaat?
Yllättävä uutinen Siis lähinnä se, että Brysselissä on ajateltu, että tämän takia pitäisi muuttaa suunnitelmia. Jo Bernstein sanoi, että tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Mitä tankkaat?
Lisää eo:sta:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1209259583
Saas nähdä, mitä Suomessa tapahtuu.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1209259583
Saas nähdä, mitä Suomessa tapahtuu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Mitä tankkaat?
^ Polttokennoautot tulevat Eurooppaan parin vuoden sisällä
Joku rupeaa sitten myymään järjestelmää, jolla vedyn voi tuottaa itse kotona.Vedyllä toimivat polttokennoautot tulevat myyntiin Euroopassa parin vuoden kuluessa, sanovat alan yritykset.
Vetyä polttoaineena käyttävät polttokennoautot tulevat myyntiin Euroopassa parin vuoden kuluessa, uskovat alan yritykset.
Toyotan Saksan maajohtajan mukaan yhtiö aikoo tuoda vetyauton myyntiin vuonna 2014, kirjoittaa Handelsblatt. Tämä aikataulu tarkoittaisi Handelsblattin mukaan sitä, että japanilaiset ehtisivät tuoda polttokennoautonsa laajalle yleisölle ennen Mercedes-Benzin F-Cell-mallia.
Toyota, Daimler, Honda ja Hyundai aloittivat eilen kuukauden kestävän Euroopan-kiertueen, jossa ne esittelevät polttokennomallejaan yleisölleen. Kiertue vierailee yhdeksässä kaupungissa Keski-Euroopassa ja Britanniassa.
Polttokennoautojen haasteina on tekniikan korkea hinta sekä kattavan vetypolttoaineen jakeluverkoston puuttuminen, muistuttaa Handelsblatt.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16731
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Mitä tankkaat?
Missä mennään tällä hetkellä? Ovatko ne kanssakitisijät, jotka heti uuden 95E10:n tultua markinoille olivat varmoja, että se lisää +20% kulutusta, rikkoo moottorin, saa auton sammumaan risteyksiin, vie tehot ja mitä näitä olikaan, pysyneet tiukasti linjallaan ja 98E5:ssa, vai onko hiljalleen palattu kuuliaisiksi hallintoalamaisiksi ja ajetaan E10:llä?
Viimeksi muokannut urpiainen, 20.02.2015 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 14932
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Mitä tankkaat?
Kulutus on kasvanut ihan mitatusti n. 0,3 - 0,4 litraa sadalla, vaikka ajotapa, ajoneuvo, normaalit ajoreitit tai renkaat eivät ole vaihtuneet. Tankaan E10:ä niinkuin olen koko ajan tankannut, vaikka veikkaan että juuri se on syypää kulutuksen kasvuun.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 17.12.2011 22:09
Re: Mitä tankkaat?
Ajan edelleen dieselautolla. Ja tulevaisuudessakin
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9470
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Mitä tankkaat?
98:a tai yli sataoktaanista tankkaan edelleen.urpiainen kirjoitti:Missä mennään tällä hetkellä? Ovatko ne kanssakitisijät, jotka heti uuden 95E10:n tultua markinoille olivat varmoja, että se lisää +20% kulutusta, rikkoo moottorin, saa auton sammumaan risteyksiin, vie tehot ja mitä näitä olikaan, pysyneet tiukasti linjallaan ja 98E5:ssa, vai onko hiljalleen palattu kuuliaisiksi hallintoalamaisiksi ja ajetaan E10:llä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 918
- Liittynyt: 23.06.2013 0:05
- Paikkakunta: Haarukka
Re: Mitä tankkaat?
HöpöHöpö. Mulla menee sekalaisessa ajossa, viimeisen kahden vuoden osalta laskettuna, 6 ltr/100km ProDieseliä. Vastaavan kulkuinen bensaversio turboineen vei 1000km koeajon mukaan samassa ajossa 7,6 ltr/100km. Mikä dieselin hyöty on tuossa valunut hukkaan? Paitsi, että ilman filtteriä kuluisi dieseliä vieläkin vähemmän. Toisaalta sama juttu bensakoneen katalysaattoreiden kanssa.exPertti kirjoitti:Koeajoin kokeeksi dieseliäkin, mutta totesin hiukkassuodattimella varustetut dieselit paholaisen keksinnöksi. (=kaikki dieselin hyödyt valuvat hukkaan)
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Nussittuna nukut paremmin.
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 918
- Liittynyt: 23.06.2013 0:05
- Paikkakunta: Haarukka
Re: Mitä tankkaat?
^
Kohdallani on kai vaikeampi löytää kohtuukulutuksellista bensakonetta, kun vääntöä pitäisi olla yli 400Nm (nyt dieselissä 500+Nm) ja hepoja lähelle 300.
Kohdallani on kai vaikeampi löytää kohtuukulutuksellista bensakonetta, kun vääntöä pitäisi olla yli 400Nm (nyt dieselissä 500+Nm) ja hepoja lähelle 300.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Nussittuna nukut paremmin.