Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pompholyx
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vituttaa taas kuin oravaa nahkurilla. Ei mulla muuta. Paitsi, että olisinpa edes oikeasti orava, mielellään liitosellainen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vituttaa suurin osa ihmisistä. Onneksi ei tarvitse nähdä suurinta osaa. Ja kun näen tiettyjä (hyvin harvoja) ihmisiä, pidän heistä ja tapaan heitä siksi, että arvostan heitä ja koen lämpöä heitä kohtaan. Mutta noin muuten ei vittu kiinnosta. Voiko misantropiasta parantua? Vähän silleen kun homoudesta voisi jonkun mielestä? Ja kyllä, halveksin MYÖS itseäni eli en todellakaan kuvittele olevani sen parempi (tai huonompi) kuin muutkaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisviha
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Oletko kokeillut Yks vitun päivänsäde t-paitaa?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti:Ja kyllä, halveksin MYÖS itseäni
Luulen että tästä jos parantuisi, parantuisi paljosta muustakin. Toi on vaan ehkä just se vaikein.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^True. On työn alla, muttei tosiaan aina ole helppoa. Tänään parempi päivä ja mieli.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti:^True. On työn alla, muttei tosiaan aina ole helppoa. Tänään parempi päivä ja mieli.
No, onnea ja menestystä siihen työhön. Because you're worth it.
Universaali disclaimer.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Jos ajattelisi olevansa parempi kuin muut, olisi arrogantti. Joten mitä tehdä?

Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äiteeni pakotti tosi huonokävelyisen tasapainohäiriöisen isäni ja minut, siis mut syönninjälkeisestä kuolemanväsymyksestä ja välillä sydänoireistakin kärsivän "Terveyskioskiin" pikaverimittaukseen. Pelättiin nimittäin, että isäni suolistoverenvuoto on uusinut ja minullakin peräpukama nilistänyt veret ja diabetes tullut päälle.

No isäkin sai oikein hyvät normaalin rajoissa arvot ja minä verensokeri 5,2 (aamulla kaksi suklaapalaa ja kahvi) OK, Eki-setä?

Hemoglobiinini taas oli 166. Kumma kun en muista syödä enkä liiku. Ehkä tupakointini vastaa korkeanpaikan leiriä?

Silti nykykunnossa kuolisin tunturissa ekaan ylämäkeen, tosi heikkoa.

Ehkä vaivani johtuvatkin siitä, että olen juoppo?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niin ehkä Gatin vaivat johtuvat syntymäalipainosta?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niba kirjoitti:Niin ehkä Gatin vaivat johtuvat syntymäalipainosta?
Kynäniska. Kukkakeppi. Tuulen nussima vinkuheinä.

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rakkaudenhedelmä blokkaa jalkojen verenkierron, josta seuraa jatkuvaa puutumista, pakottamista ja todella pinnassa olevat verisuonet. Olettaisin, että seuraava vaihe on jotkut suonikohjut, kun homma etenee. Kotikonstit eli liikunta/magnesium/vedenjuonti/käsikauppalääkkeet on todettu melko hyödyttömäksi. Jalkojen nosto auttaa hetkeksi, mutta esim. nukkuminen siinä asennossa on kevyt haaste. Noin 9 viikkoa laskettuun aikaan, joten eiköhän tämä viimeistään ajan kanssa ratkea. Nukkuminen olis tosin ihan jees.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Tsemii!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

exsu kirjoitti:Rakkaudenhedelmä blokkaa jalkojen verenkierron, josta seuraa jatkuvaa puutumista, pakottamista ja todella pinnassa olevat verisuonet. Olettaisin, että seuraava vaihe on jotkut suonikohjut, kun homma etenee. Kotikonstit eli liikunta/magne Jalkojen nosto auttaa hetkeksi, mutta esim. nukkuminen siinä asennossa on kevyt haaste.
Tyyny tai pari sängyn jalkopäähän patjan alle. Auttoi mulla ainakin varsin tehokkaasti eikä häiritse nukkumista - jos siis muuten voi nukkua :)
Mutta kyllä, se helpottaa viimeistään pari-kolme viikkoa rakkaudenhedelmän syntymän jälkeen.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon nostanut jalkoja seinää vasten, mutta se ei onnistu tietenkään nukkuessa kovin hyvin. Tyynykasaa olen kokeillut, mutta en ole vielä saanut mainittavaa apua siitä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Rakkaudenhedelmä blokkaa jalkojen verenkierron, josta seuraa jatkuvaa puutumista, pakottamista ja todella pinnassa olevat verisuonet. Olettaisin, että seuraava vaihe on jotkut suonikohjut, kun homma etenee. Kotikonstit eli liikunta/magnesium/vedenjuonti/käsikauppalääkkeet on todettu melko hyödyttömäksi. Jalkojen nosto auttaa hetkeksi, mutta esim. nukkuminen siinä asennossa on kevyt haaste. Noin 9 viikkoa laskettuun aikaan, joten eiköhän tämä viimeistään ajan kanssa ratkea. Nukkuminen olis tosin ihan jees.
Nytpä tiedätte, mitä varten sitä pippeliä pimppaan otetaan! (Muiden kuin minun pippeliä siis)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaippa se on tuo kiertäjäkalvosin, mikä vittuilee. Sitä on kuitenkin tullut treenattua ihan huolella ettei mitään kävisi. Prkl.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Kaippa se on tuo kiertäjäkalvosin, mikä vittuilee. Sitä on kuitenkin tullut treenattua ihan huolella ettei mitään kävisi. Prkl.
Kiertäjäkalvosimessa sentin repeämä, pitkä hauislihas tulehtunut ja vielä jokin kolmaskin vamma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Isän kotikutoiset lähetteen pyytämät verenpainemittaukset jo tehty ja kirjattu. Laboratoriossa (verinäyte, sydänfilmi) käyty perjantaina.
Huomenna 9:30 isän lääkäriaika arvauskeskuksessa.

Sen verran sekava juttu, että yritän etukäteen luonnostella mitä lekurille sanoa, täytyyhän meidän äidin kanssa tunkea mukaan. Suunnittelen myös lopuksi antavani lääkärille nämä kirjallisena käteen, ettei heti unohda. Harmi kun ei ole printteriä.'

Potilas 1932 syntynyt mies. Insinööri. 184 cm. 76 kiloa, verenpaine ja pulssi normaalit. Ohitusleikkaus 15 vuotta sitten, ei sydänoireita sen jälkeen.

FYYSISET OIREET:

-Vakava tasapainohäiriö (sisäkorva?)
-Jalkaterien tunnottomuus
(Itse epäilee aivoinfarktia)
-Lihasheikkous jaloissa
-Virtsanpidätysongelma, tarvitsee vaippoja
-Silmätulehdus
-Läikät iholla

PSYYKKISET OIREET:

-Alkava dementia (Muistihäiriöitä, eksymistä kaupassa ja jopa kotipihalle, kuullun ymmärtämisen vaikeus)
-Masennnus
-Aloitekyvyttömyys, haluttomuus tehdä yhtään mitään
-Pelkotilat
-Itse kuvailee "epätodellinen olo".
-Alkoholismi (40 vuotta juomatta, aloitti uudelleen, nykyään pakolla säännöstelty sixpäkkiin päivässä)


TOIVE:

-Perusteellinen diagnoosi kaikki oireet huomioiden
-SSRI-lääke (esim. Cipramil)
-Mahdollinen muistisairauslääke
-Uusi alkoholin vaikutusta vähentävä lääke Selincro (nalmefeeni)?
-Ilmaiset vaipat

Käykö noin vai ärsyttääkö lääkäriä, kun "poka" tai pokan poika sanoo jotain?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kaippa se on tuo kiertäjäkalvosin, mikä vittuilee. Sitä on kuitenkin tullut treenattua ihan huolella ettei mitään kävisi. Prkl.
Kiertäjäkalvosimessa sentin repeämä, pitkä hauislihas tulehtunut ja vielä jokin kolmaskin vamma.
ARCOXIA, saakutti mitä myrkkyä.

Ihan viriviritööttööt, paino pompannut, pumppu hakkaa ja naama kukkii.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei ole oma vaiva, mutta aiheutti sydämentykytyksiä: äitiä puri koira 30.12. Kyynärvarresta lähti pala ihoa ja rasvaa niin, että lihaskalvo ja lihas sen läpi näkyi. Keskuudestamme poistunut pala oli n 6cmx5cm. Hyh. Haavaa pidettiin viikko auki ja odoteltiin tulehdusta ja kun sitä ei tullut, tehtiin ihonsiirto. Iho kiinnittyi hyvin ja vamma paranee hyvin. Jatkohoito tai ainakin arvio yksityisellä palstiikkakirurgilla n. vuoden päästä. Huhhuh. Koira ja sen omistaja jatkavat elämäänsä ilmeisesti kuin mitään ei olisi tapahtunut. :nuts: :maanantai:

Ei ole oma vaiva tämäkään: isä pääsi polvinivelenvaihtoleikkausjonoon. Ei ollut ko neljäs kerta ko yritti, siis sinne jonoon.

Oma vaiva on se, että mulla on misofonia joka tuntuu vain pahenevan hiljalleen. Ja mulla oli ihan karmea flunssa. Mutta en valita enempää, ei ollut influenssa kuitenkaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä herkistyn aina ajoittain äänille. Pahimmat on koiran pitämä peseytymisestä tai toisen koiran nuolemisesta kuuluva lutkutus, koiran hengityksen rohina ja miehen ruokailumässytys. Sen sijaan muita kuvottavat äänet kuten vaikka yökkäily tai rään ryystäminen eivät häiritse juurikaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Voisin selostaa tarkemmin isäni lääkärikäyntejä ja kokeita. En jaksa. No ukko ei lie kuolemassa heti, kaikki muut arvot ovat hyviä.
Mutta onko ihan oikeasti olemassa diagnoosi "aivojen kutistuminen"? Ikään kuullutkaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei se mikään itsenäinen sairaus ole, eli ennemminkin kyseessä on oire kuin sairaus. Sama kuin vaikkapa kuume. Kuume on oire, jonka aiheuttaa jokin sairaus.

Isäsi ikäryhmässä tavallisimpia syitä ovat dementiaa aiheuttavat syyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^Ei se mikään itsenäinen sairaus ole, eli ennemminkin kyseessä on oire kuin sairaus. Sama kuin vaikkapa kuume. Kuume on oire, jonka aiheuttaa jokin sairaus.

Isäsi ikäryhmässä tavallisimpia syitä ovat dementiaa aiheuttavat syyt.
Mä olen luullut, että yleisin muistisairaus Altzheimer on hermoratojen melkeinpä kirjaimellisesti kalkkeutumista. Aivojen oikeasti kutistuminen on minulle uutta. Kutistuvat?? Mutta joo, isä mokasi muistikokeen ja venakkolääkärin mukaan aivoröntgenissä näkyy just kutistumapoikkeamaa. Neurologilla pitää vielä käydä. Onneksi se on lähete meille tutulle yksityislääkärille. Joka on toki itsekin aina kamoissaan, luulen ma. Mahtaneeko fyysiset oireetkin kuten tasapainohäiriö ja jalkojen tunnottomuus liittyä kutistuneisiin aivoihin?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin