Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uusin Mad Max

Olihan siinä melkoinen pläjäys Hevosvoimia ja Räjähdyksiä (ja hiukan tissejä, pienellä kirjoitettuna).

En kyllä aivan tajua, miksi tätä on niiiin hehkutettu. Filmihän on saanut monilta kriitikoilta 5/5.

Siis olihan se toimiva paketti, mutta ei nyt silti imho mikään ihmeellinen.

Juoni on tiivistettävissä

SPOILER ALERT

Kahteen virkkeeseen; Paetaan linnoituksesta. Vallataan linnoitus.
/SPOILER

Kuvasto oli toki hienoa ja ohjaajalla on mielikuvitusta erilaisiin groteskeihin yksityiskohtiin.

Jos tilaat 2 tuntia hevosvoimia ja räjähdyksiä, tämä toimittaa sen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

American Sniper.
Ei Clintin kirkkainta parhaimmistoa, mutta erinomainen sotadraama silti. Brad Cooper naulasi pääroolin, vasta elokuvan loppupuolella muisti katsovansa näyttelijää eikä todellista henkilöä.

Ex Machina.
Hyvin vakavasti otettava kandidaatti henksukohtaiseen scifi-top teniin. Tehosteet palvelivat tarinaa eikä päinvastoin, tunnelma oli kokonaisvaltainen ja tarina yksinkertaisuudestaan huolimatta vei mukanaan. Muutamissa kuvissa tuli aavemainen tunne, että katson Stanley Kubrick-elokuvaa. Varmaankin valaistus sen teki tai sitten Overlook-hotelmaiset käytävät, mainittujen otosten sommittelu oli taas erilainen kuin Kubrickilla (ei keskiperspektiiviä yms).
Hieno pätkä kaiken kaikkiaan.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stand by me - viimeinen kesä
Olisiko komediadraama oikea laji? 12-vuotiaat kundit etsivät ruumista ja löytävät sen. Perustuu Stephen Kingin omaelämäkerralliseen romaaniin.
Hieno.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suvinen kirjoitti: Komediaa en kyllä tuosta löydä kaivamallakaan.
Kyllä minä jotain löydän. Kundien dialogit eli 12-vuotiaitten paskapuheet, pelottava koira osoittautui mainettaan nössömmäksi, fiktiivinen (?) kertomus läskiperseestä joka osallistui piirakansyöntikilpailuun, hyppy jokeen junan lähestyessä, postilaatikkojen mäiskiminen...
No ketä naurattaa mikäkin. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Birdman

Michael Keaton esittää Hollywood näyttelijää, jonka uran huippukohta oli 80-90 luvun vaihteen supersankarileffasarjassa ja jonka ura on sittemmin ollut laskusuuntainen (LOL).

Keaton yrittää elvyttää uransa ja samalla saada arvostusta oikeana taitelijana ohjaamalla ja tuottamalla omilla rahoillaan produktion Broadwaylle. Pelissä ovat rahat ja ura ja produktio uhkaa kaatua muutamaa päivää ennen ensi-iltaa.

Erinomainen leffa. Tyylilaji on musta komedia.

5/5.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Homeboy65 kirjoitti:Stand by me - viimeinen kesä
Olisiko komediadraama oikea laji? 12-vuotiaat kundit etsivät ruumista ja löytävät sen. Perustuu Stephen Kingin omaelämäkerralliseen romaaniin.
Hieno.
Olet erehtynyt. Hohto on se leffa, joka perustuu Kingin omaelämäkerralliseen romaaniin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja KKK »

Focus

Will Smith ja Margot Robbie romanttisen heist-movien pääparina. Jätti vähän ristiriitaisen fiiliksen. Pidin siitä, että "Big Willie" malttoi himmata maneereitaan. Tunnelma oli paikoitellen eriomaisen utuinen, mutta löysää tässä oli liikaa. Sankaritarta katseli kyllä ilokseen. Lopun "iso twisti" oli vähän turhan väkisin väännetty.

Kuva
Amazing shit happens!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Uusin Mad Max

Olihan siinä melkoinen pläjäys Hevosvoimia ja Räjähdyksiä (ja hiukan tissejä, pienellä kirjoitettuna).

En kyllä aivan tajua, miksi tätä on niiiin hehkutettu. Filmihän on saanut monilta kriitikoilta 5/5.

Siis olihan se toimiva paketti, mutta ei nyt silti imho mikään ihmeellinen.
Oikein hyvähän Fury Road oli. Kirkkaasti kiitettävä leffa genressään. Paremmat sci-fi-toiminta-pläjäykset lasketaan suunnilleen yhden käden sormin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Terminator V.

Olihan siinä yritystä, mutta vähän kyllä haukotutti kun samat efektit on nähty jo ysärillä. Achnuld oli yllättävän vaffa, mutta uusi Kyle Reese oli vain lihaksikas varjo Michael Biehnistä. Nuori Achnuld vs vanha Achnuld oli mahtista, kun taas muut terminaattorit olivat lähinnä ikävystyttäviä. Helikopteritakaa-ajo oli pitkästyttävä kun taas bussihässäkkä golden gatella vähän virvotti koomasta.

3/5 sarjassaan. Ei aivoja mukaan teatteriin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulipahan vihdoinkin nähtyä tuo Road to Perdition.

Kyllä se vain Hankin Tomppa osaa buukata itsensä hienoihin leffoihin, vaikka tällä kertaa Paul Newman varastikin shown.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en lämmennyt. Perusgangsterileffa turhaan tyyliteltynä. 3/5
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

John Wick

Hyvä. Melkein erinomainen. Ei ihan Seiskan tai Gladiaattorin tasoinen, mutta hyvä. Hienoa että näitä tehdään.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Drive Angry
Olipas kökköä paskaa. Charlotte Ross laitettavana oli kyllä ihan jees.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ant-man

Kävin jo viikko sitten, tosin. Mä olen kyllä helppo kohde noille Marvelin leffoille. Tykkään kuin hullu puurosta. Sitä mä en vaan ymmärrä, että porukka lähtee heti leffan loputtua ulos. Sieltä kun tulee kaksi täkyä tulevista rainoista ennen kuin valot valkokankaalta sammuu. Ensimmäinen siinä lopputekstien välissä ja toinen juuri ennen kuin projektori sammuu. Eikö ihmiset tiedä tätä, vai eikö vaan kiinnosta?
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Birdman
En pitänyt ollankaan. Ei kunnon juonta, ihme sähellystä ja sekavaa läppää.
1,5/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Birdman
En pitänyt ollankaan. Ei kunnon juonta, ihme sähellystä ja sekavaa läppää.
1,5/5
Mä taas pidin Birdmanista kovasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Birdman
En pitänyt ollankaan. Ei kunnon juonta, ihme sähellystä ja sekavaa läppää.
1,5/5
Mä taas pidin Birdmanista kovasti.
Himmeitä valonpilkahduksia tuli vain, kun läppä oli ronskin hauskaa ja Nortonin tupakkatauot sen Birdmanin tyttären kanssa oli viihdyttäviä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

Diddley Bow kirjoitti:John Wick

Hyvä. Melkein erinomainen. Ei ihan Seiskan tai Gladiaattorin tasoinen, mutta hyvä. Hienoa että näitä tehdään.
Juu, oli monesta kohtaa varsin muheva.

Erityisesti onnistui pitkissä yhden oton taistelukohtauksissa.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Birdman
En pitänyt ollankaan. Ei kunnon juonta, ihme sähellystä ja sekavaa läppää.
1,5/5
Mä taas pidin Birdmanista kovasti.
Olihan Birdman vähän semmoinen megalomaaninen sisäpiirin läppä, jota on hankala katsoa jos ei tunne hollywoodin ja broadwayn kiemuroita ja keskinäisiä suhteita edes jotenkin auttavasti. Itse tykkäsin, enkä suinkaan vähiten juuri Nortonin ja Keatonin hillittömien roolisuoritusten takia. Kevyenä kesäleffana en minäkään tätä kyllä katsoisi, siihen hommaan sopii paremmin vaikkapa Magic Mike XXL :D
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

American sniper
Hieman pitkäveteinen, mutta varsin mukiinmenevä ja lajissaan keskivertoa jopa parempi raina. 3/5

Mielensäpahoittaja
Hauska ja elämänmakuinen kela, jonka turhan pitkäksi venähtänyt venäläiskohtaus uhkasi tärvellä. 3,5/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:American sniper
Hieman pitkäveteinen, mutta varsin mukiinmenevä ja lajissaan keskivertoa jopa parempi raina. 3/5

Mielensäpahoittaja
Hauska ja elämänmakuinen kela, jonka turhan pitkäksi venähtänyt venäläiskohtaus uhkasi tärvellä. 3,5/5
Mun mielestäni Mielensäpahoittaja ei ollut hauska. Sitä kuitenkin IMHO markkinoitiin leffana, joka olisi hauska.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:American sniper
Hieman pitkäveteinen, mutta varsin mukiinmenevä ja lajissaan keskivertoa jopa parempi raina. 3/5

Mielensäpahoittaja
Hauska ja elämänmakuinen kela, jonka turhan pitkäksi venähtänyt venäläiskohtaus uhkasi tärvellä. 3,5/5
Mun mielestäni Mielensäpahoittaja ei ollut hauska. Sitä kuitenkin IMHO markkinoitiin leffana, joka olisi hauska.
Ei siinä munkaan mielestä hirveästi hauskaa ollut, mikä ei tarkoittaisi etteikö se olisi ollut hyvä. Kyllä parissa kohtaa tuli huutonaurut, esimerkiksi siinä kun poika huusi isälleen että ei niitä ydinfyysikoita (vaimikäsenytoli) kauheesti suomen kuvalehteen haastatella.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jos edes sen muutaman kerran remahdan, leffa on hauska.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Argo
Tykkäsin paljon. Viime vuosien parhaita näkemiäni.
4+/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Katsoin Transporter kakkosen ja lähdin hakemaan pizzaa. Ihme että on vielä kortti taskussa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin