Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Kiukkiksen perheelle onnittelut !
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Onnittelut kaikille lisääntyneille, ilmeisesti teitä on monta.
fa-q.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiukkutipu kirjoitti:Pienen pieni mies, linnunpoikanen, 48cm + 2440g syntyi meidän perheen rakkaaksi viimeiseksi lapseksi 14.8. aamuyöllä.

Toiset on alussa vähän pienempiä kuin toiset :h:

Onnea!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Minusta tuli tänään äiti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jeeeeee!!!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Onnea exsulle ja perheelle!
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Minusta tuli tänään äiti.
:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuliko muuten lipunmyyjä vai pelimies?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Poika tuli, 50 cm ja 3580g eli ihan ihmisen kokoinen, vaikka jossain kohtaa käytiin ylimääräisissä tutkimukissakin epäillyn pienikokoisuuden vuoksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kääpiö saavutti tänään kahden viikon kypsän iän. Aika mukavaa hommaa tämä. Hyvää kannatti odottaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Kääpiö saavutti tänään kahden viikon kypsän iän. Aika mukavaa hommaa tämä. Hyvää kannatti odottaa.
Meillä esikoisen kanssa pari ekaa viikkoa meni hyvin, mutta sitten alkoivat koliikkivaivat. Alkuun ihmettelin, mitä siitä lapsen hoitamisesta niin vouhotetaan, tämähän on helppoa kuin mikä. Ajatus muuttui, kun aamuyöllä yritti saada naama punaisena huutavaa lasta rauhoittumaan :)

PAri seuraavaa olivat helpompia tapauksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä on ainakin toistaiseksi koliikkioireilta vältytty, ja kun ikää on jo kolme ja puoli viikkoa, niin kohta uskaltaa varmaan jo huokaistakin. Viime yö meni niin hyvillä unilla että meinasin herättää jannun katsoakseni että on hengissä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pätkä 8 viikkoa, keskiviikkona ristiäiset.

Oon ollut vähän ihmeissäni tästä viime päivien imetyskeskustelusta. En ole osannut edes kuvitella, että monille pikkuvauvan imetys on ällöttävää, kuvottavaa ja kaikkea muuta negatiivista. Mä yritin oikein kaivella muistia, ja äärimmäisen harvoin olen edes huomannut kenenkään imettävän julkisesti, ällöttävänä en muista pitäneeni koskaan. Olen nähnyt useamman vertaavan vauvan julki-imetystä siihen, että aikuinen kävisi paskalla ostoskeskuksen lattialla kaikkien nähden. Ihan helvetin outo ajatus, että jollekin se voi näyttäytyä vastaavana toiminstana. Monen mielestä kyseessä on ainoastaan äidin tarve päästä leuhkimaan imetyksellä ja esittelemään tissejään. En tiedä muista, mutta itsellä ei tässä 8 vk synnytyksestä ole ihan maailman seksikkäin olo, eikä se juuri eroottisemmaksi muutu siitä, että tississä roikkuu pieni ruokailija.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ihan ku olis vauva, kun toi alakerran ex-koliikkikakara (nyk. muuten vaan rääkyvä) itkee yöt läpeensä. Sattumoisin pitävät sitä huutamassa vielä meidän makkarin alapuolella. Tarttee vissiin muuttaa makkari johonkin muualle. Viime yönä nukuin (tai kovasti yritin) kämpän toisessa päässä lattialla. Täytynee varmaan jotenkin kauniisti sanoa kys. parisukunnalle, että ottaisivat sen huutokoneen sinne omaan makkariinsa. Vituttaa.

Oli kyllä juhlaa nämä viimoset kolme viikkoa, kun olivat sukuloimassa toisella mantereella. Tosin näin sinäkin aikana pari kertaa painajaisia sen pennun äänestä. Se on syöpynyt päähäni ja tunnistaisin juuri sen itkun vaikka itkukuorosta. Pää on hajoamispisteessä. Jos olis mun kakara, olis lentänyt jo ikkunasta ulos. Et onneksi ei ole.

*hakee sateenvarjon paskasadetta odotellessa*
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Äideillä on onneksi sen verran hormoonit sekaisin, että sitä kiljumista sietää hieman paremmin. Raskastahan tuo varmasti on vaikka kuinka symppaisi ja ymmärtäisi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Monen mielestä kyseessä on ainoastaan äidin tarve päästä leuhkimaan imetyksellä ja esittelemään tissejään.
Tuota hypoteesia tukee heikosti se, että kaikki imettävät tuntuvat hakautuvan rauhalliseen paikkaan. Yleensä tuollainen mesta on ostarin nurkka tai rauhallinen kahvilan nurkkapöytä. (ei, vauvoja ei syötetä vessassa, ihan kuten sinne vessaan ei mennä syömään big mac-ateriaakaan)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exsu kirjoitti:^ Äideillä on onneksi sen verran hormoonit sekaisin, että sitä kiljumista sietää hieman paremmin. Raskastahan tuo varmasti on vaikka kuinka symppaisi ja ymmärtäisi.
Ehkä on, ehkä ei. Onhan äitylit niitä vauvojaan ennenkin tappaneet. Luulen, että minä olisin sellainen. Ei vaan kiinnosta. Alakerran nainen (ja hänen miehesä, joka vauvaa myös hoitaa) on kyllä mukava eikä varmasti paiskaa kakaraa ikkunasta, vaan jaksaa rakastaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun kääpiö oli ekaa kertaa hoidossa valveillaoloaikana, 1,5 h mummon kanssa kun käytiin syömässä. Kaikki osapuolet jäivät henkiin, vaikka lähtiessä kyllä ahdisti. Aiemmin on nukkunut kerran tunnin vaunuissa mummin valvovan silmän alla mun ollessa hierojalla, mutta koska ei ollut itse tietoinen äidin poistumisesta, niin ei lasketa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mun kääpiö oli ekaa kertaa hoidossa valveillaoloaikana, 1,5 h mummon kanssa kun käytiin syömässä. Kaikki osapuolet jäivät henkiin, vaikka lähtiessä kyllä ahdisti. Aiemmin on nukkunut kerran tunnin vaunuissa mummin valvovan silmän alla mun ollessa hierojalla, mutta koska ei ollut itse tietoinen äidin poistumisesta, niin ei lasketa.
:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

Seuraava muistikuva onkin sitten, että teiniä ahdistaa aivan tavattomasti kun pitää olla äidin kanssa 1,5h putkeen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Palaan aiemmasta suunnitelmasta poiketen töihin jo heinäkuun alusta, jännää! Tai kai mä vähän jotain kesälomaa siihen kärkeen pidän, mutta kuites. Junnu on siis n. 7kk silloin. Ei mene (toivottavasti vielä vuosiin) siis hoitoon, vaan mies jää kotiin vuorostaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Palaan aiemmasta suunnitelmasta poiketen töihin jo heinäkuun alusta, jännää! Tai kai mä vähän jotain kesälomaa siihen kärkeen pidän, mutta kuites. Junnu on siis n. 7kk silloin. Ei mene (toivottavasti vielä vuosiin) siis hoitoon, vaan mies jää kotiin vuorostaan.
Pisteet miehellesi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jaakko Parantaista lainatakseni, sanoisin, että lapset tykkää leikkiä keskenään. Se kehittää. Aikuisen lällätykset kotona ei kehitä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

7kk lapset ei leiki keskenään. Alle 3v. on hyvin herkkä varhaisen vuorovaikutuksen suhteen, ja mitä isomman ajan tästä voi olla vanhemman kanssa, sitä parempi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Isän jäämisellä kotiin on paljon erilaisia positiivisia vaikutuksia. Varmasti viimeistään silloin hän ymmärtää mitä on olla kotiäiti ...tai -isä. Vaimo arvostaa varmasti ja se heijastuu positiivisesti myös parisuhteeseen. Jälkeenpäin voi hyvillä mielen ja ylpeydelläkin muistella, kuinka jo varhain loi läheisen suhteen lapseen. Itse ajattelin taas jäädä jossain vaiheessa kotiin, kun kolmas syntyy.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin