Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitäpä nuo kuikelot miestenjutuista ymmärtäisi?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

NuoriDaavid kirjoitti:Hiihtolomalla tulleet 2kg vieläkin roikkuu (pun not intended) mukana. En oo kyllä tosissani yrittänytkään niistä päästä eroon.
Ei oo koskaan käynyt näin ja nyt kävi taas, vaikka en edes hiihtänyt.

Italialaiset tekevät hyvää ruokaa ja joka ilta pilsneriä ja/tai punkkua tekivät taas saman tempun. Täytyy jossain vaiheessa taas pudottaa paino alle 80kg:n.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kesän grilliherkuista tulleet ylimääräiset kilot/sentit hukattu puolessatoista kuukaudessa! :]
Taas mahtuu farkkuihin. Palkitsin itseni ihan uusilla -oikein kaupasta ostetuilla- housuilla. Järkyn pieni koko. Tarttee varmaan palauttaa menetetyistä pari kiloa takaisin...

(Laiha vanha akka on kamalaa katsottavaa :D )
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/terveys/a1415845491078 Melko håmåa.

Ainiin, paino on taas 80kg, pudonnut ilman mitään toimenpiteitä. En tosin tiedä, mikä (jos mikään) osuus on sillä, että työkiireiden takia en ole jaksanut/ehtinyt (tekosyitä) käydä salilla, eli olisiko "lihas" "massa" vähentynyt.

Mulla on päivä+ viikonloppukortti. Mutta toki se on pelkkä priorisointi ja järjestelykysymys. Aina ehtii, jos haluaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin kivasti menee puntteilu, että viitsi karistella kiloja. Keväällä piikkaus niin katsotaan sen jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: piikkaus
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lihaksen hermotuksen optimointi maksimiykkösen nostoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Aloin taas tylsään työhön ja olen tämän viikon kirjannut kaikki syödyt kalorit paperille, kun pehmeämmillä menetelmillä ei ole saanut laskua aikaiseksi, vaan paino on polkenut paikallaan. Tää on kyllä idioottivarma konsti, kun vaan jaksaa rehellisesti laskea kaiken, mutta kyllä tämä jatkuva laskeminen vie kaiken ilon syömisestä :(

Mä en oikeastaan tiedä miksi mä just nyt tähän ryhdyin, mutta ei tätä nyt heti kehtaa lopettaakaan. Ekan viikon korkeimman ja matalimman painon erotus 3kg, mutta siitä ainakin puolet on varmasti ihan nestettä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti:Tää on kyllä idioottivarma konsti, kun vaan jaksaa rehellisesti laskea kaiken, mutta kyllä tämä jatkuva laskeminen vie kaiken ilon syömisestä :(
... ja juomisesta. Ei tullu juhannuksena paljoa tissuteltua. 2,5dl punkkua ja yksi terävä oli koko juhannuksen saldo. Paino tuli kuitenkin reilu puolikiloa viikon aikana alaspäin, joten sen suhteen juhannus onnistui erinomaisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viimeviikolla pohjat laski kilolla. Sen verran iso pudotus, että nesteet ollu luultavasti aika alhaalla, joten tälle viikolle ei suuria odotuksia laskun suhteen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

En ole näköjään pitkään aikaan päivittänyt tietoja tänne. Heinä- ja elokuu meni lomatunnelmissa ja kirjanpito jäi suurelta osilta pitämättä, kun tuli syötyä niin usein ravintoloissa tai jossain kaverien luona, enkä jaksanut niuhottaa. Pienellä seuraamisella onnistuin kuitenkin pitämään painon vakiona tuon aikaa.

Syksyllä tullut taas pidettyä säännöllistä kirjanpitoa syömisistä. Noin 90% päivistä ateriointi pysyy tavoitellussa 2500kcal. Lisäksi aloin vaimon painostuksesta syömään koemielessä omega-3 kapseleita, koska auttaa kuulemma vatsan toimintaan tai jotain. En tiedä mitä tapahtuu, mutta ainakaan paino ei ole tippunut kun näitä olen nyt pari kuukautta syönyt, vaikka muuten ruokailu ja liikuntamäärät olleet suunnilleen samat kuin alkukesästä. Ennemminkin tullut kilon verran lisämassaa. Toivottavasti tässä tapahtuu edes jotain kiinteytymistä. Kevääseen verrattuna sekä rinnan- että vyötärönympärys näyttää kutistuneen noin 5 cm, mutta ei tullut syyskuun alussa mitattua niin ei voi siihen verrata.

Täytyy jatkaa nyt vielä ainakin pari kuukautta omega-3:n syömistä ennen kuin uskaltaa tehdä mitään johtopäätöksiä, mutta tällä hetkellä epäilen, että tuolla saattaa olla positiivisia vaikutuksia vatsan toimintaan ja sitä kautta ravinteiden saantiin. Esim. kunto tuntuu kehittyvän totuttua nopeammin. Tässä on ihan yllättäen jaksanut vetää kovempaa ja pidemmälle kuin aikaisemmin, vaikka en ole treenannut mitenkään tavanomaista ahkerammin tai systemaattisemmin, vaan jatkanut teen mitä huvittaa silloin kun huvittaa linjalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Päivitetään tätäkin kun on töissä tylsää. Omega-3 kuuri jatkuu. Ehkä pysyvästi, koska kunto tuntuu jatkavan kehittymistään ja suorituskyky tuntuu tällä hetkellä olevan jo parempi kuin pitkään aikaan. Olisikohan joskus kymmenen vuotta sitten ollut viimeksi näin hyvässä kunnossa. Liikuntakin tuottaa enemmän mielihyvää, kun kroppa kestää sitä paremmin. Tuntuu kuin olisi nuorentunut vuosia :D

Ettei mene urheilublogiksi, niin sanottakoon, että lievä painonnousu on taittunut ja puntari on samoissa kuin 3kk sitten kun omega kuurin aloitin. Toivottavasti suunta jatkuu alaspäin, kun olisi ihan suotavaa saada kokonaismassaa alaspäin. Oletan siis edelleen, että rasvaa on palanut viimeisen 3kk aikana, vaikka puntari ei sitä spekulatiivisen lihasmassan kasvun takia näytäkään. Valitettavasti tämä on vaan mutuilua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkuvuosi oli oikein hyvä, sitten lyötiin irtisanomispaperi käteen ja kaikki meni sananmuisesti läskiksi. Nyt vähän koittanut petrata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Alkuvuosi oli huono, painoa tuli lisää. Kunnes. Yteet alkoi. Ja työttömyys/paketti alkoi. Nyt ei harmita 08-16. Paino on tippunut 1,5 kg kuukaudessa. Ei o rahua ees syyä!!!111!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Minulla puolestaan tuli pari kiloa velliä, kun selkä petti, enkä ole päässyt juoksemaan. Nyt on poljettu pari viikkoa kuntopyörää joka salireeninkin jälkeen. Tavoite on vähintäänkin normi 81kg.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon tässä syksyn mittaan aina välillä miettinyt viime keväänä Jameksen kanssa käytyä keskustelua:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mikä sun käsitys on, jos olisit 180cm tasan, saisitko sixpäkin näkymään 100 kiloisena? Ilmeisesti?
Jos pitäisin moista tavoittelemisen arvoisena, voisin sen saavuttaa ihan nykyiselläkin pituudellani.
Eli 171-174cm, 100kg, sixpäkki ja au naturell?
En nyt sanoisi, että olisin alkanut tuota tavoittelemaan, mutta sellainen akateeminen mielenkiinto asian tutkimiseen on herännyt. Siihen liittyen kävin kehonkoostumusmittauksessa:

Kokonaismassa 112kg, josta rasvamassa 25,6kg jolloin rasvaprosentti on 22,8%. Normaalin ja korkean rasvaprosentin raja ikäiselleni miehelle näyttää olevan 22%.
Rasvatonmassa 86,4kg, josta lihasmassa 55,3kg. Käsittääkseni pituiselleni miehelle keskimääräinen lihasmassa on noin puolet tuosta.

Jos tuosta sais läskiä pois 12kg lihaksia menettämättä, niin silloin rasvaprosenttini satakiloisena olisi 13,6%. Jos alla olevaa kuvaa voi pitää yhtään luotettavana lähteenä, niin sikspäkin pitäisi olla siinä vaiheessa jossain määrin havaittavissa. Viimeistään hankkimalla pari kiloa lisää lihasmassaa ja saman läskiä vähentämällä päästään tilanteeseen, jossa vatsalihakset erottuvat selvästi.

Muutama lisäkilo lihasmassaan ei liene mikään ongelma ja saattanee toteutuakin ihan tässä elämästä nautiskellessa. Tuo 12-14 kiloa läskiä pois tuntuu paljon isommalta haasteelta ja sen suhteen en kyllä anna mitään lupauksia. Ei ole tarkoituksena tehdä testin perusteella mitään elämäntapamuutoksia, vaan jatkan näillä säädöillä, joilla olen nyt mennyt ja oma olotila syksyn mittaan selvästi parantunut.

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miten rasprosentti mitattiin (en kysy aloittaakseni väittelyä asiasta, vaan uteliaisuudesta)?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

http://www.idiag.ch/en/products/biacorp ... s-rx-4000/

Tuolla laitteella. Kahdeksan anturia joita kiinnitetään 2 kpl joka raajaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25605
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ok.

Nuo rasvaprosenttimittaukset kait ovat aika epätarkkoja, ilman kalliita erikoismenetelmiä.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1401857844613
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: Siihen liittyen kävin kehonkoostumusmittauksessa:

Kokonaismassa 112kg, josta rasvamassa 25,6kg jolloin rasvaprosentti on 22,8%.Rasvatonmassa 86,4kg, josta lihasmassa 55,3kg. Käsittääkseni pituiselleni miehelle keskimääräinen lihasmassa on noin puolet tuosta.
Olisin pirun iloinen jo noista lukemista, mutta kun on kaljaa ja rasvaa ahmiva laiska paska.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Nuo rasvaprosenttimittaukset kait ovat aika epätarkkoja, ilman kalliita erikoismenetelmiä.
Mä olen antanut itseni ymmärtää, että nuo ammattimaisempaan käyttöön suunnitellut monesta pisteestä mittaavat laitteet antaa kohtuullisia tuloksia. Tuossa linkkaamassasi artikkelissakin tuo DEXA, josta sanotaan, että sitä pidetään yleisesti luotettavana antaa 17,7% ja Tanita 17%. Ei tuloksiin tietenkään voi suhtautua, että ne on just näin, mutta kyllä mä uskon, että ne on sinnepäin.

Nuo pelkästään käsistä tai jaloista mittaavat lelut on sitten luotettavuudeltaan mitä sattuu. Saattaahan nekin tuurilla antaa oikean tuloksen.

EDIT: Suurin pointti noissa mittauksissa on ehkä treenin vaikutusten seuraamisessa. Eli jos on tarkoitus muuttaa läskiä lihakseksi, niin vaaka ei näytä tuloksia, vaan kehitystä voi seurata tekemällä samalla laitteella kehonkoostumusmittauksia silloin tällöin. Sama laite sen takia, että mahdollinen systemaattinen mittausvirhe pysyy vakiona. Toki peili näyttää saman asian halvemmalla, mutta tuosta jää jotain kirjallista ylös.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Siihen liittyen kävin kehonkoostumusmittauksessa:

Kokonaismassa 112kg, josta rasvamassa 25,6kg jolloin rasvaprosentti on 22,8%.Rasvatonmassa 86,4kg, josta lihasmassa 55,3kg. Käsittääkseni pituiselleni miehelle keskimääräinen lihasmassa on noin puolet tuosta.
Olisin pirun iloinen jo noista lukemista, mutta kun on kaljaa ja rasvaa ahmiva laiska paska.
Kyllä mä olin tuloksiin tyytyväinen, sillä ne vastasi aika hyvin sitä mitä odotinkin ahkeran peiliintuijottamisen ja jaloista rasvaprosentin mittaavan vaa'an antaman informaation valossa. Vahvisti siis ennakko-odotuksiani.

Rasvaa mä koitan vielä saada vähän pois. Oikeastaan enemmän uteliaisuuttani sen suhteen onnistuuko se, kuin sen takia, että kokisen ulkonäöllisesti tai terveydellisesti tarpeelliseksi. Joskus puolen vuoden päästä voisin ehkä käydä uudestaan mittauksessa, jos peilikuvan perusteella on toivoa muutoksesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Missä päin maailmaa tuommoinen masiina on käytössä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin