Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ajaessa kuuntelen yleensä Yle Puhetta. Haluaisin kuulla sieltä uutisia tai vielä mieluummin ajankohtaisia ja kiinnostavia asioita vähän laajemmin taustoittavia reportaaseja ja haastatteluja. Mielellään äänessä saisivat olla ne Stubbin ja Sipilän halveksimat dosentit.

Viime aikoina olen lähinnä kuullut sieltä Katariina Sourin häröilyä unien tulkinnasta Jungin kollektiivisen piilotajunnan kontekstissa. Ala-arvoista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Ajaessa kuuntelen yleensä Yle Puhetta. Haluaisin kuulla sieltä uutisia tai vielä mieluummin ajankohtaisia ja kiinnostavia asioita vähän laajemmin taustoittavia reportaaseja ja haastatteluja. Mielellään äänessä saisivat olla ne Stubbin ja Sipilän halveksimat dosentit.

Viime aikoina olen lähinnä kuullut sieltä Katariina Sourin häröilyä unien tulkinnasta Jungin kollektiivisen piilotajunnan kontekstissa. Ala-arvoista.
Mihin aikaan olet ratissa? Klo 8:n jälkeen tuleva Ykkösaamu radio 1:llä on hyvä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ajaessa kuuntelen yleensä Yle Puhetta. Haluaisin kuulla sieltä uutisia tai vielä mieluummin ajankohtaisia ja kiinnostavia asioita vähän laajemmin taustoittavia reportaaseja ja haastatteluja. Mielellään äänessä saisivat olla ne Stubbin ja Sipilän halveksimat dosentit.

Viime aikoina olen lähinnä kuullut sieltä Katariina Sourin häröilyä unien tulkinnasta Jungin kollektiivisen piilotajunnan kontekstissa. Ala-arvoista.
Mihin aikaan olet ratissa? Klo 8:n jälkeen tuleva Ykkösaamu radio 1:llä on hyvä.
Joo, jos vaikka ryhdistäytyisi ja liikkuisi vähän aiemmin. Nyt ajelen yleensä siinä aamu yhdeksän ja ilta viiden molemmin puolin. Tosin työmatka on niin lyhyt, että enemmän kerkeän kuunnella joissain muissa epäsäännöllisissä ajoissa lähinnä ilta-aikaan. Toivon kuulevani Kalle Haatasta tai sitten Leikolaa ja Lähdettä, jotka puutteistaan huolimatta ovat kaikki kolme radion parhautta. Toisin kuin Souri. Edit: Niin, Pyöreästä pöydästä tykkään kans!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Salama rikkoi hyvin palvelleen tikiboksin kesällä ja ostin tilalle Finsatin FH-03 boxin. Se toimii huonosti. Tykin HDMI-porttiin tuleva kuva katkeaa muutamaksi sekunniksi us kertoja tunnissa ja eilen löi kokonaan jumiin. Vika ei varmaankaan ole tykissä, koska PS4:sta olen pelannut sillä kymmeniä tunteja eikä kertaakaan ole tehnyt samaa.

En tiedä, jaksanko kiikuttaa laitetta huoltoon. Veikkaan, että kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus.

Taidan hakea tänään uuden boxin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mulla on Finsatin 01. Niin kökkö, että jäi varamasiinaksi melkein heti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kannattanee pysyä noista Finnsateista erossa. Kuulemma ollaan ajamassa alas ko. tuotetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ajattelin ostaa tämän vertailun voittaneen HD_Thunder 6500:n

http://tekniikanmaailma.fi/parivertailu ... aanottoon/

Mulla on aika heikko HD-signaali, kun tulee DNA:n antennin kautta ja tässä testin mukaan herkkä viritin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No niin, uutiskejussakin taannoin keskusteltu Espoon erityistalousalueen into rakentaa hämmästyttävän kokoisia liittymähässäköitä tulevien urbaanien keskustensa ytimeen on näemmä päässyt implementaatiovaiheeseen Tapiolanympyrän avaamisen myötä.

Ajoin siitä äsken läpi, enkä oikein kerinnyt edes ihmetellä tarvetta halkaisijaltaan yli 100 metrisen, mutta yksikaistaisen, autokarusellin rakentamiseen tuohon kohtaan, kun kanssa-autoilijoiden taattu kyvyttömyys ajaa kiertoliittymässä varasti kaiken huomion noin niinku hengissäsäilymisen nimissä. Sinänsä olen jo tottunut siihen, että isoista kolmioista huolimatta 50 % autoilijoista ei tunnu ymmärtävän väistämisvelvollisuutta kiertoliittymissä, ja varmaan alle 10 % käyttää suuntavilkkua asianmukaisesti, mutta tässä on kokoluokalla saatu aikaan ihan uusi haaste: mahdollisesti ylimittavan koon vuoksi moni jouluostoksillakävijä ei tainnut liikennemerkeistä huolimatta oikein hahmottaa koko stadionia kiertoliittymäksi, vaan kääntyivät "risteyksessä" haluamaansa suuntaan. Niinpä tätä yksikaistaista ovaalirataa ajoi sitten useampi sankari väärään suuntaan. Aika hankalaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:. Niinpä tätä yksikaistaista ovaalirataa ajoi sitten useampi sankari väärään suuntaan. Aika hankalaa.
:shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Ajattelin ostaa tämän vertailun voittaneen HD_Thunder 6500:n

http://tekniikanmaailma.fi/parivertailu ... aanottoon/

Mulla on aika heikko HD-signaali, kun tulee DNA:n antennin kautta ja tässä testin mukaan herkkä viritin.
Toimii! Suosittelen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Davella on maaninen vaihe, kaikki toimii ja suosittelee kaikkea. Kohta varmaan kehuu säätäkin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: Kohta varmaan kehuu säätäkin.
Minä voin hoitaa tämän: Ihan paras sää, B-mies tykkää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Davella on maaninen vaihe, kaikki toimii ja suosittelee kaikkea. Kohta varmaan kehuu säätäkin.
Ei voi mitään! :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Itsellä syntymähumala
Palstaviestintäsi perusteella enemmänkin syntymäkrapula.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.kinuskikissa.fi/lumisademuffinssit/

"Rentoudun leipomalla" ei täysin toteutunut näiden helvetin kuplien kanssa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:"Rentoudun leipomalla" ei täysin toteutunut näiden helvetin kuplien kanssa.
:mrgreen:

Bongasin nää viime tai toissajouluna joltain ulkkisten leivontasivuilta ja kovasti harkitsin tekemistä. Vissiin ihan hyvä etten kokeillut :D
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Git + Maven
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

WhatsApp:ssa ainakin Androidissa viesteihin tulee eri hymiöt kuin mitä puhelimessa näkyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti:Adaptive dampning -
Onko sulla sellainen aktiivinen jousitus, joka pyrkii poistamaan epätaisuudet aktiivisesti, vai tarkoittaako tuo vain jousituksen säätöä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Taka-akselilla tasonsäätö tms vakiokorkeudella pitävä systeemi ns. ilmajouset? Vai sekä etu- ja taka-akselilla? Optiolistan tunnus joku näistä 214/216/217?
Jos särki, niin ravistan hatusta uusintahinnaksi 1000eur pär kulma.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuinka paljon sun johtotähdellä on ajettu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Son hyvä kun noin halvalla pääsee. Jos toi iskari tai jousijuttu hajoaa niin taitaa mennä se arvaamani summa tai enemmän. Jos ei mene, niin parempi sulle!
W211:seen uusi jousipussi on muistaakseni noin tonnin per kulma.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Paljon ajoa sulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mua jostain ihme syystä harmittaa pienesti Gatin PetriFB-henkinen tapa copy-pasteilla joidenkin blogien tekstejä kokonaisuudessaan Kitinään ilman, että lisää näihin teksteihin mitään keskustelupalstapostauksen oikeuttavaa keskustelunavauksellista elementtiä. Oikea tapa olisi tietysti laittaa pelkkä linkki haluamaansa blogiin, ja sitten kirjoittaa ihan itse Kitinään auki se keskustelullinen avaus, minkä haluaa blogitekstin pohjalta tehdä. Samalla argumentilla aivan samanlaista pientä harmitusta aiheuttaa Gatin sielunveljien Bluntlyn ja exPertin (ainakin, varmaan muutkin - ehkä jopa minä itse - näitä tekee) tapa postailla pelkkiä linkkejä keskustelupalstalle ilman sitä omin sanoin kirjoitettua keskustelunavausta, jossa eksplikoisi, mikä linkatussa tekstissä kiinnostaa ja miksi. Onneksi harmitus on kuitenkin tosiaan niin pientä, että siitä päässee yli scrollamaalla näiden urpopostausten yli ja nauttimalla kupin työpaikan automaatin pahaa kahvia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Pienenä vasta-argumenttina mainittakoon vakosamettihousun megapitkät sivistyssanakavalkadit, joiden asiasisältö usein alittaa linkkieni otsikon sisällön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin