Mamut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aikamoisen piikin kyllä tuhannet uudet asukkaat aiheuttavat asuntojen vuokriin ja hintoihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Aikamoisen piikin kyllä tuhannet uudet asukkaat aiheuttavat asuntojen vuokriin ja hintoihin.
Voi voi, varsinkin jos se kohdistuu siihen itäiseen syrjäiseen kalastajakaupunkiin, jossa on pari tallinnansatamaa.
Sä olet kyllä vastenmielinen heppu tuon loputtoman nurkkakuntaisen vahingonilosi kanssa. Mä en nyt oikein tiedä mitä pahaa pääkaupunkiseudun pienituloiset ja nuoret naiset ovat sinulle tehneet, mutta tuollaiset ihmispersereiän kommentit saa toivomaan että seuraava VOK tulee sun naapuriisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kansainvälistä suojelua koskevat päätökset

Turvapaikka eli pakolaisasema

Sinulle annetaan turvapaikka, jos oleskelet kotimaasi tai pysyvän asuinmaasi ulkopuolella siitä syystä, että sinulla on perusteltu syy pelätä siellä vainoa. Vainon syyn tulee olla alkuperä, uskonto, kansallisuus, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuuluminen tai poliittinen mielipide. Lisäksi edellytetään, että olet pelkosi vuoksi haluton turvautumaan kyseisen valtion suojeluun.

Esimerkiksi naisiin sukupuolen perusteella kohdistuva vaino voidaan ottaa huomioon turvapaikan perusteena. Tällöin vainon syynä voidaan pitää kuulumista tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään.

Sinulle ei anneta turvapaikkaa, jos olet tehnyt tai sinun voidaan perustellusti epäillä tehneen rikoksen rauhaa vastaan, sotarikoksen tai rikoksen ihmiskuntaa vastaan, törkeän muun kuin poliittisen rikoksen ennen saapumistasi Suomeen, tai YK:n tarkoitusperien ja periaatteiden vastaisen teon.

Kuten turvapaikan osalta, toissijainen/humanitaarinen suojelu voidaan jättää sinulle myöntämättä, jos olet syyllistynyt samanlaisiin rikoksiin kuin yllä on mainittu. Toissijainen tai humanitaarinen suojelu voidaan kuitenkin jättää myöntämättä myös sillä perusteella, että on perusteltua aihetta epäillä sinun tehneen törkeän rikoksen joko Suomessa tai ennen saapumistasi Suomeen.

Ulkomaalaislaissa olevat edellytykset turvapaikan antamiselle ovat samat kuin Geneven pakolaissopimuksessa, johon Suomi on sitoutunut.

Pakolaisaseman saa
ulkomaalainen, joka on saanut turvapaikan Suomessa
pakolaisuuden perusteella oleskeluluvan saanut ulkomaalainen, joka on otettu pakolaiskiintiössä Suomeen
edellä mainitun ulkomaalaisen perheenjäsen, joka on saanut perhesiteen perusteella oleskeluluvan ja joka on katsottava pakolaiseksi.

Oleskelulupa toissijaisen suojelun perusteella

Jos turvapaikan saamisen edellytykset eivät täyty, sinulle voidaan myöntää turvapaikkahakemuksesi perusteella oleskelulupa toissijaisen suojelun perusteella, eli toissijainen suojeluasema. Lupa voidaan myöntää, jos sinua uhkaa kotimaassasi tai pysyvässä asuinmaassasi kuolemanrangaistus, teloitus, kidutus tai muu epäinhimillinen tai ihmisarvoa loukkaava kohtelu tai rangaistus.

Lupa voidaan myöntää myös, jos et voi palata kotimaahasi tai pysyvään asuinmaahasi joutumatta vakavaan henkilökohtaiseen vaaraan siellä vallitsevan aseellisen selkkauksen vuoksi.

Oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella

Jos turvapaikan tai toissijaisen suojelun edellytykset eivät täyty, sinulle voidaan myöntää oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella. Oleskelulupa voidaan myöntää, jos et voi palata kotimaahasi tai pysyvään asuinmaahasi siellä tapahtuneen ympäristökatastrofin tai siellä vallitsevan huonon turvallisuustilanteen takia. Huono turvallisuustilanne voi johtua aseellisesta selkkauksesta tai vaikeasta ihmisoikeustilanteesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Aika vähän mediassa on ollut tietoa näistä suojelun perusteella saatavien oleskeluluvan saajien lukumääristä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Aika vähän mediassa on ollut tietoa näistä suojelun perusteella saatavien oleskeluluvan saajien lukumääristä.
Niitä on suurin osa ja se on ihan Suomen itse keksimä juttu.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Aika vähän mediassa on ollut tietoa näistä suojelun perusteella saatavien oleskeluluvan saajien lukumääristä.
Niitä on suurin osa ja se on ihan Suomen itse keksimä juttu.
Tällaiset yleispykälät tai pikemminkin kaatopykälät ovat kaikessa kauniissa inhimillisyydessään kovin haitallisia tässä kontekstissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa ehkäpä Merkeliäkin kiinnostamaan kun puolueen kannatus tippuu syöksymällä:

Pakolaiskriisi nostaa Saksan oikeistopopulistien kannatusta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa joukossa tyhmyys tiivistymään.

Keppostelun uusi ulottuvuus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/a1451962290216

Mahtoivatkohan vetää a cappellana mukailun vanhasta Kirka-klassikosta "tänä vuonna ollaan Kölnissä, ensi vuonna Helsingissä, rairairairatiraa".
Suvakki sanoisi että sehän oli vain promille pakolaisista! Muutama raiskattu nainen on pieni hinta suvaitsevaisuudesta, kotona saksalaismiehet varmaan raiskannut tuhat samassa ajassa? Onko julkinen raiskaus pahempi kuin koti eli sisäraiskaus? Raiskaus on väkivallanteko ei rakkaudenosoitus tai osoitus perseen puutteesta..

Kop kop.. Myös Hampurissa häiriöitä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ainoa mikä esti vastaavan keppostelun Suomessa oli poliisin töpäkkä toiminta:

http://yle.fi/uutiset/poliisi_vahvistaa ... sa/8576615

Tosin 1000 turvapaikanhakijaa asematunnelissa ei ole kovin kaukana nykyarkilauantaista. Kampin keskus ja asematunneli on melkoisia seinien pystyssäpitelyn ja teiniahdistelun tyyssijoja.

Siitäkään ei ole vielä(kään) uutisoitu, että Aavarannasta on vangittu 3 irakilaista joukkoraiskauksesta Helsingissä. Sensuuri puree.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Siitäkään ei ole vielä(kään) uutisoitu, että Aavarannasta on vangittu 3 irakilaista joukkoraiskauksesta Helsingissä. Sensuuri puree.
Onko sulla linkkiä tuohon?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Siitäkään ei ole vielä(kään) uutisoitu, että Aavarannasta on vangittu 3 irakilaista joukkoraiskauksesta Helsingissä. Sensuuri puree.
Onko sulla linkkiä tuohon?
No kun sitä ei ole uutisoitu. En tiedä missä asia menee, mutta tiedän tapauksen ammatillisten kontaktien kautta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Siitäkään ei ole vielä(kään) uutisoitu, että Aavarannasta on vangittu 3 irakilaista joukkoraiskauksesta Helsingissä. Sensuuri puree.
Onko sulla linkkiä tuohon?
No kun sitä ei ole uutisoitu. En tiedä missä asia menee, mutta tiedän tapauksen ammatillisten kontaktien kautta.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Oisko ihan vähän eri asia? Oisko?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan sama asia tuo oli: kuvaus aikuisten työkykyisten ihmisten 'turhautumisesta'.

Jos evakot olisivat jääneet 'turhautuneena' hengaamaan asematunneliin, niin meillä olisi nyt mannejen lisäksi toinen kotoinen elätettävä kulttuuririkkaus. Mutta kun ne evakot ryhtyivät tekmään duunia ja huolehtimaan itsestään....
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä ajattelin että turhautunut itäsuomalainen on vähän eri asia kuin sodan ja kaaoksen keskeltä lähtenyt. Mutta ehkä en vaan tiedä miten kurjasti asiat on itäsuomessa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti:Mä ajattelin että turhautunut itäsuomalainen on vähän eri asia kuin sodan ja kaaoksen keskeltä lähtenyt.
Joo, tuossa olet ihan oikeassa. Jos olisin päässyt turvaan sodan ja kaaoksen keskeltä, niin en todellakaan turhautuisi raiskaamisen kieltämisestä ja virkistysrahan pienuudesta. Itäsuomalaisilla on paljon enemmän syytä turhautua helsingissä, esim. tää 'mä' ja 'sä' on ihan nuijan kuuloista.

EDIT: otetaanpa pieni ajatusharjoitus:
- Elcon perustama Toteuttajat-ryhmä alkaa vainota minua. Joudun lähtemään karkuun
- Vaikeuksien jälkeen saavun Bulgariaan, eurooppalaiseen sivistysvaltioon
- Bulgaria lupaa käsitellä turvapaikkahakemukseni ja antaa minulle ylöspidon käsittelyn ajaksi.

Mitä voin Bulgarialta toivoa:
1. kukaan ei vainoa minua
2. saan ruokaa ja patjamajoituksen kunnes saan päätöksen jatkosta
3. kun saan päätöksen jakosta, oletan että bulgaria ei aio elättää minua vaan minun on mentävä duuniin ASAP
4. jos sössin, lennän maasta

En ikipäivinä kuvittelisi Bugarian maksavan minulle omaa asuntoa ja hengissä pysymiseen tarvittavan päälle jotain käyttörahaa. Vihoviimeisenä liittyisin muiden suomalaisten jengiin hengailemaan rautatieasemalle ja vittuilemaan paikallisille.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Seuraavaksi odottelemme kitylutkien viestejä Mitä Ostit? -ketjuun.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä todella toivon, että tässä puhutaan muutamista yksittäistapauksista eikä laajasta ilmiöstä. Toisaalta eteenkin pk-seudulta merkkifarkkurahojaan seksikaupalla tienaavista (kantasuomalaisista) teineistä on puhuttu niin pitkään, että on kai ihan loogista, että toiminta laajenee myös vähävaraisempaan ja heikommassa asemassa olevaan porukkaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kuva
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kolme maahanmuuttajaa yritti ensin iskeä, sitten kivittää transvestiittejä

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/do ... itit-45502
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aika hieno moraalikäsitys.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aika hieno moraalikäsitys.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin