HämmennysTorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ruåtsi on kansainvälinen kieli :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vitun piipittäjät!

Meiluumin Norjan opettaja? Pahassa krapulassa puhun joskus ymmärrettävästi norjaa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:joka ala-asteelle on nyt saatava ruåtsin opettaja.
Pitkäaikainen altistus alkaa tuottaa tulosta: huomaaa olevani taipuvainen ostamaan pertti-salaliittoteorian. Muutos on tosiaan onnen omiaan varmistamaan ala-asteruotsin tarjonnan sekä opettajankoulutuksen kysynnän. Vai lähdinkö nyt ihan sinisilmäisyyttäni vastoin parempaa tietoa Pertin kelkkaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:joka ala-asteelle on nyt saatava ruåtsin opettaja.
Pitkäaikainen altistus alkaa tuottaa tulosta: huomaaa olevani taipuvainen ostamaan pertti-salaliittoteorian. Muutos on tosiaan onnen omiaan varmistamaan ala-asteruotsin tarjonnan sekä opettajankoulutuksen kysynnän. Vai lähdinkö nyt ihan sinisilmäisyyttäni vastoin parempaa tietoa Pertin kelkkaan?
näin saadaan oppilaat vittuuntumaan kouluun jo ala-asteelta lähtien..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:joka ala-asteelle on nyt saatava ruåtsin opettaja.
Pitkäaikainen altistus alkaa tuottaa tulosta: huomaaa olevani taipuvainen ostamaan pertti-salaliittoteorian. Muutos on tosiaan onnen omiaan varmistamaan ala-asteruotsin tarjonnan sekä opettajankoulutuksen kysynnän. Vai lähdinkö nyt ihan sinisilmäisyyttäni vastoin parempaa tietoa Pertin kelkkaan?
Ymmärtääkseni tähänkin asti joka ala-asteella on oltava ruotsin opettaja, kun ruotsia on ollut pakko tarjota A-kielenä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:joka ala-asteelle on nyt saatava ruåtsin opettaja.
Pitkäaikainen altistus alkaa tuottaa tulosta: huomaaa olevani taipuvainen ostamaan pertti-salaliittoteorian. Muutos on tosiaan onnen omiaan varmistamaan ala-asteruotsin tarjonnan sekä opettajankoulutuksen kysynnän. Vai lähdinkö nyt ihan sinisilmäisyyttäni vastoin parempaa tietoa Pertin kelkkaan?
Ymmärtääkseni tähänkin asti joka ala-asteella on oltava ruotsin opettaja, kun ruotsia on ollut pakko tarjota A-kielenä.
Huh! Kiitos. Foliohatun poistuminen ohimoilta on kuin taakka olisi noussut harteilta!

Vaikka kai tässä on vielä tilaa sille, että jollekin ryhmälle vaikka itäsuomalaisia maalaiskouluja on tähän asti riittänyt yksi kiertävä ruotsinopettaja, kun valitsijoita on ollut niin minimalistisesti, mutta nyt tarvitaan paljon opetuskapasiteettia lisää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Pitkäaikainen altistus alkaa tuottaa tulosta: huomaaa olevani taipuvainen ostamaan pertti-salaliittoteorian. Muutos on tosiaan onnen omiaan varmistamaan ala-asteruotsin tarjonnan sekä opettajankoulutuksen kysynnän. Vai lähdinkö nyt ihan sinisilmäisyyttäni vastoin parempaa tietoa Pertin kelkkaan?
Ymmärtääkseni tähänkin asti joka ala-asteella on oltava ruotsin opettaja, kun ruotsia on ollut pakko tarjota A-kielenä.
Huh! Kiitos. Foliohatun poistuminen ohimoilta on kuin taakka olisi noussut harteilta!

Vaikka kai tässä on vielä tilaa sille, että jollekin ryhmälle vaikka itäsuomalaisia maalaiskouluja on tähän asti riittänyt yksi kiertävä ruotsinopettaja, kun valitsijoita on ollut niin minimalistisesti, mutta nyt tarvitaan paljon opetuskapasiteettia lisää.
Voihan sillä sellaisia vaikutuksia olla. Ruotsinopettajien salaliitosta ei kuitenkaan ole kyse, koska opetustyö vähenee yläasteilla.

http://yle.fi/uutiset/pakollinen_ruotsi ... aa/7154485
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mulle jää nyt epäselväksi miten nostaa kustannuksia, että öllölän kunnan ruotsinopettajan tuntikehys jakautuu 7-9 luokan sijasta 6 - 9 luokille tuntimäärän ollessa täsmälleen sama?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä nyt tosiaan näkisin, että So Hard pelasti mun sieluni!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kyllä mä nyt tosiaan näkisin, että So Hard pelasti mun sieluni!
Speden kohdalla on kokemusperäisesti syytä aina olettaa, että vahva intuitio ohjaa aina suorinta tietä salaliittovaihtoehtoon viitsimättä selvittää faktoja, tärkeintä on lausua nopeasti jotain joka sopii omaan maailmankuvaan.

Sielusi btw kuuluu nyt minulle. Muahhahaa!
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä uteliaana haluaisin tietää, onko jollekin ollut varsinaista haittaa myöhemmässä elämässä siitä, että koulussa piti opiskella ruotsia.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

^ Mulle ei ainakaan ollut. Nykyisessä työssäni en ruotsia tartte, mutta on ihan kiva kyetä lukemaan esim. ruotsalaisten ja norjalaisten (jonkin verran myös tanskalaisten ja saksalaisten) kavereitten fb-päivityksiä ilman surkeaa Google translatea/Bing käännöstä/whatever ja myös koirien kanssa näyttelyreissut länteen sujuu huomattavasti helpommin, kun ei ole ihan muiden armoilla.

Yhdellä kaverilla oli peruskouluaikana ruotsin opiskelemisesta harmia lukihäiriön takia. Se yhdistettynä huonoon kielipäähän aikaansai todistukseen yhden huonon numeron lisää ja sekös harmitti.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kiukkutipu kirjoitti:Mä uteliaana haluaisin tietää, onko jollekin ollut varsinaista haittaa myöhemmässä elämässä siitä, että koulussa piti opiskella ruotsia.
Ruotsi ei ole maailmankieli. Se toimii lingua francana todella harvoille. Suomenruotsalaisistakin lähes kaikki ovat vähintään kohtalaisesti kaksikielisiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kiukkutipu kirjoitti:Mä uteliaana haluaisin tietää, onko jollekin ollut varsinaista haittaa myöhemmässä elämässä siitä, että koulussa piti opiskella ruotsia.
Ei kai varsinaisesti haittaa, mutta olishan senkin ajan käyttänyt mielummin johonkin järkevään/hyödylliseen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Kiukkutipu kirjoitti:Mä uteliaana haluaisin tietää, onko jollekin ollut varsinaista haittaa myöhemmässä elämässä siitä, että koulussa piti opiskella ruotsia.
Vaihtoehtoiskustannus. Olisin oppinut enemmän minkä tahansa aineen tunnilla ml. terveystieto ja uskonto.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: HämmennysTorstai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Palstan tuoreille äideille inspiraatiota ruokintaan ja lapsenhoitoon !111!

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin