Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23525
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Veikkauksia uuteen, "Das Scheiße"? :)
Volkswagen
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23525
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Kuulostaa tuokin todennäköisemmältä kuin yritys vetäää ranskikset mukanaan mutaan. :)
Jonkun pitäisi ensin nostaa ranskikset laatukuopan pohjalta ja jossain se raja on markkinamiesten kyvyissäkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/talous/a1451288925020? ... nettu-aihe

Asianajaja Kenneth Feinberg kirjoittaa varmaan laskun, joka sisältää muutakin kuin pelkät matkakulukorvaukset :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Teslassa on tuulilasinpyhkimien lämmitysvastus tuulilasissa pyyhkimien lepuutuskohdassa. Epäilen, että ko. vastus ei toimi. Vein aamulla tarkistettavaksi.

Muuten auto on kyllä toiminut talvellakin ongelmitta. Tämänkään aamun -20 ei aiheuttanut mitään nikottelua.

Sain sijaisautoksi C sarjan mersun. Kaikkeen sitä joutuu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Teslassa on tuulilasinpyhkimien lämmitysvastus tuulilasissa pyyhkimien lepuutuskohdassa. Epäilen, että ko. vastus ei toimi. Vein aamulla tarkistettavaksi.

Muuten auto on kyllä toiminut talvellakin ongelmitta. Tämänkään aamun -20 ei aiheuttanut mitään nikottelua.

Sain sijaisautoksi C sarjan mersun. Kaikkeen sitä joutuu.
Nyt tuli soitto, ei se toimi. Vian juurisyyn selvitys vielä kesken. Voin pitää mersua ad to aamu, jos eivät tänään saa ajoissa valmiiksi. Tarvitsen itselleni auton klo 14.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^joo.

Vastus rikki. Lasi pitää vaihtaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4298
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Silloin kun itse olin nuori, tuollaiset sulatushommat hoidettiin laittamalla nuotio konepellin päälle.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: Suomessa riittää kirje, että allekirjoittamalla hyväksyt että päästöt, teho ja kaikki heikkenee ohjelmistopäivityksessä. Kuluttajansuoja.
Onko tässä joku käytäntö jo tiedossa? En minä ainakaan allekirjoittaisi ko. kirjettä.

Kuluttajaviranomaisella on ryhmäkanne mahdollisuus. Saa nähdä tuleeko tästä ensimmäinen sellainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Omppuauto tulee?
http://www.bbc.com/news/technology-35280633

Toki se, että Apple tutkii autoasiaa ja on palkannut sitä varten tuhansia työntekiköitä ei vielä takaa, että auto tulee.

Toivottavasti tulee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Omppuauto tulee?
Epäilen, että tuossa on seuraavat designfeaturet:
- start/stop-button on ratissa niin, että sitä painaa ajaessa väkisinkin kerran tunnissa, jolloin auto sammuu
- kun säätää radiota swaippaamalla neljällä sormella swaippauspädiä niin kaikki kojetaulun kaikki mittarit peittyvät radionsäätöikkunalla
- Ainoa tapa nähdä akun varaus ja toimintasäde on swipata swaippauspädiä kolmella sormella alhaalta ylöspäin, jolloin pääsee komentokeskukseen, josta valitaan muut-kansio, josta valitaan varaus-app. Tätä tehdessä komentokeskusikkuna peittää kojetaulun kaikki muut mittarit
-Jos auto ei ole hetkellisesti yhteydessä verkkoon niin maksiminopeus putoaa automaattisesti 10km/h:n. Onnea vaan tunneliin!
-Takaluukku avataan swaippaamalla swaippauspädiä kaksi kertaa vasemmalle kahdella sormella. Tätä tietoa ei ole dokumentoitu minnekään muualle paitsi applen supportforumin keskustelupalstalle
-Autossa on eteerinen sykkivänhohtava omppuvalo sisäkatossa, joka välkkyy aivan vitun ärsyttävästi aina kun käyttäjä swaippaa swaippauspädiä
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

iRakkine voi tulla tai olla tulemati, voihan Apple keskittyä kehittämään lisensoitavaa teknologiaakin. Mitä tahansa se onkin, se on kallista ja joku urpo sen ostaa vaikka featuret olisi suoraan elcon listasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ :mrgreen:

Lisäksi:

-Autossa on vain yksi poljin. Täysjarrutus tehdään nostamalla jalka äkisti polkimelta.
-Renkaat ostetaan ITyres kaupasta. Muun merkkiset renkaat eivät sovi autoon
-Autoa saa säilyttää vain 0-35 asteen lämpötilassa tai takuu raukeaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Macbook airissa on stop-nappi, joka on millimetrin päässä backspacesta. Toisinaan stop-nappi toimii myös start-nappina, mutta on täysin mahdotonta ennakoida milloin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

The California Air Resources Board said it rejected Volkswagen AG's plan to fix 2.0-liter diesel cars with software that allow them to emit up to 40 times legally allowable pollution.
The state said today VW's proposed fix was "incomplete, substantially deficient and falls far short of meeting the legal requirements." It also said the fix was not fast enough.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23525
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No mutta!

Renaultia epäillään päästöhuijauksista, osake -20 prosenttia
Autonvalmistaja Renaultin osake on 20 prosentin pudotuksessa Pariisin pörssissä. Bloombergin mukaan Ranskan viranomaiset epäilevät Renaultia päästömittausten huijauksesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yllättynyt on vain pertti, joskin eiköhän tämäkin ole ko. hiekkavaginan mielestä vag-juoni. Tod. näk. BMW on ainoa autonvalmistaja, joka selviää puhtain paperein, koska se on pärjännyt myös kenttätesteissä päästöjen osalta. Kuten syyskuussa kerroinkin.

Edit: nyt siellä ratsaa jo poliisit.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23525
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän arveluttavaa linkata kun oma tojoota hyytyi pihaan, mutta pistetään nyt kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taking aim at the corporate culture at Volkswagen, Zetsche said such manipulation would not be able to happen at Daimler. "I am very confident that if anyone had this kind of idea with us, this person would very quickly find someone else who would say 'we don't want it like that, and we will not do it like that.'"

Zetsche also said Daimler was sticking to diesel technology and urged the European Commission to quickly decide how to measure emissions in future.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Dozens of large shareholders in Volkswagen plan to sue the automaker in a German court, seeking compensation for the plunge in its shares due to its emissions test cheating scandal.
Law firm Nieding + Barth today said it would lodge a case with a regional court in Brunswick this week, seeking hundreds of millions of euros in damages on behalf of 66 institutional investors from the United States and Britain.
Volkswagen's shares have lost almost a third of their value, or about 22 billion euros ($24 billion), since it admitted in September to misleading U.S. regulators about emissions with the help of on-board engine control software.
The law firm plans to use so-called capital market model claims, a German legal procedure which -- for lack of U.S. style class-action lawsuits -- uses court rulings won by individual investors as templates to set damages for others that are equally affected.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Erilainen autotilasto Suomesta. Mikä auto hyytyy pakkaseen? Pyyhkiikö SAAB Toyotalla pöytää kun mennään reilusti miinukselle?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 016427/304

Järjestys ei yllätä. Se on karkeasti sama kuin katsastustilastoissa. Hyvin tehty auto on hyvin tehty pakkasessakin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Renault is recalling 15,800 Captur models to fix pollution-control systems and will offer voluntary emissions-system updates for about 700,000 vehicles as the automaker seeks to avoid a Volkswagen-type crisis.
The recall will probably be limited to the 110-hp diesel version of the Captur subcompact crossover, the company said.
Renault will also offer an engine software patch to owners of about 700,000 diesel vehicles to reduce NOx emissions. The engine adjustments will be available for vehicles with the latest Euro 6 generation of diesel engines, the automaker's chief competitive officer, Thierry Bollore, told reporters in a briefing today at Renault's headquarters west of Paris.

The Captur, Espace minivan and an unnamed utility vehicle had emissions way above official limits, Les Echos said.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Häkäpönttöjen vaikeudet jatkuvat, hienoa.
Onko bensakäyttöisissäkin ongelmia. Ne juuri ovat häkäpäästöjen takana.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

No James, mites Tesla toimii talviautona ja etenkin taannoisilla paukkupakkasilla? Neliveto ja säädettävä jousitus ilmeisesti toimii hyvin, mutta entä auton esilämmitys Teslan mobiilisovelluksella? Kauanko pitää venata, että lasit on sulat ja kabiini lämmin? Yst. terv. nimim. Autokuume vaivaa & Tesla himottaa.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25733
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen ollut tyytyväinen. Joka kerta on lähtenyt kuin palmun alta ja 30 min esilämmitys riittää. Paukkupakkasilla toki toimintasäde putoaa reilusti, jos ajaa pientä ajoa, jossa auto kylmenee välillä. Jos ajaa yhtä soittoa, ei putoa niin paljon.

Kannattaa ostaa uusi Suomesta tai jos ostaa käytetyn, tuoda itse Euroopasta. Suomalaisten käytettyjen hinnat ovat järjettömällä tasolla. Käytetyistä pyydetän samaa tai enemmän kuin uusista.

EU:n sisältä kun tuo, ei tarvitse maksaa kuin autovero, joka on alle 5% (en muista tarkkaa lukemaa kun juuri aleni) täyssähköisillä.

Tehdastakuu on 4 vuotta puskurista puskuriin ja 8 vuotta akulle ja voimalinjalle. Toki, jos firmaa ei enää ole olemassa, takuu ei auta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja