Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomen Taideyhdistyksen puheenjohtajan nimi taitaa olla Veikko Hirvimäki.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Gat kirjoitti: Kai käsität, että halpatyömaan sinua fiksumpi vinkuintialainen tekisi sen sua vähemmällä? Olit sitten liitossa tai et. Joten kai sulle sopii, että sutkin laitetaan paskanstanilaisten palkoille, Suomen talouden yhteisen edun hyväksi? Eikö? Miksi ei?
Käsitän, se oli vähän niinq hommani pointti. Eli mun vaihtoehdot vinkuintiaan karkaavilla aloilla on joko työskennellä halvemmalla tai lojua kortistossa, aivan se ja sama kenen edun hyväksi. Se mikä palkka mulle sopisi ei kiinnosta ketään paitsi AY-liikettä, joka valitsee mun puolestani mulle sen kortiston ja vilkuttaa hyvästiksi v-intiaan karkaaville duuneille. Jos paskemmat palkat/työttömyys ei kiinnosta, kandee kouluttautua jollekin vähän korkeamman jalostusasteen alalle tai muuten vain vaikeasti ulkoistettaviin hommiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vihje: työnteko lisää tarjolla olevaa työtä.
Miten esimerkiksi sinun lisätyöntekosi lisäisi terveydenalan töitä? Ajattelitko, että kun teet enemmän tulee enemmän hoitovirheitä? *los sarcarmatros*
No mun työni ilmanmuuta lisää terveydenhuoltoalan töitä. Tästähän olen kirjoittanut aiemminkin. Kun ihminen menee lääkäriin, niin monesti lääkäri keksii jotain tutkittavaa tai hoidettavaa, ts. lisää työtä muillekin.

Jos mulle tulee vatsavaivainen ihminen, helposti otetaan labraa, mahd. vatsan ultraääni, kenties gastroskopia jne. Toinen vaihtoehto olisi, että vatsavaivainen olisi kotona ja minä, laboratoriohoitaja, röntgenlääkäri ja gastroenterologi jäisivät ilman töitöä.

Lisätuloilla minä kenties ostan vaatteita, labrahoitaja kotisiivouksen ja kaksi muuta kollegaa ostavat remontin.

Eli työ loi työtä.

On hyvin naiivi oletus, että työtä on jokin ennalta määrätty määrä ja jonkun tekemä työmäärä vähentää muille mahdollista työtä. Kun totuus on juuri päinvastoin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 22.01.2016 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Ja eivätkös palkkavertailut nimenomaan ole aina toitottaneet, että koulutetun (varsinkin teknisen alan) työntekijöitten palkat ovat alhaiset. Luulisi Suomen olevan täynnä ulkomaisia it-firmoja, mutta ehkä he mieluummin ottavat laaduttomia inkkareita kun seuraavat 3kk ovat ne merkitsevät.
Mä olen samaa mieltä, että Suomi on hyvä paikka ulkomaisille teknofirmoille. Yhtiöverotus on alhainen, toimintaympäristö vakaa ja osaava työvoima halpaa. Jos ne saisivat siirrettyä työtä tänne esim. Yhdysvalloista tai Saksasta, työn hinta alenenisi huomattavasti. Miksi niin ei tapahdu enemmän? En tiedä. Kenties maailmalla ei olla tietoisia Suomen eduista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suomessa on kova byrokratia, kova henkilöverotus ja aika pieni ihmismäärä valmiina ja em. seikat yhdistettynä paskoihin keleihin ei oikein houkuta kansainvälistä huipputalenttia. Ei tämä mikään yritysonnela ole.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti:Mä olen samaa mieltä, että Suomi on hyvä paikka ulkomaisille teknofirmoille. Yhtiöverotus on alhainen, toimintaympäristö vakaa ja osaava työvoima halpaa. Jos ne saisivat siirrettyä työtä tänne esim. Yhdysvalloista tai Saksasta, työn hinta alenenisi huomattavasti. Miksi niin ei tapahdu enemmän? En tiedä. Kenties maailmalla ei olla tietoisia Suomen eduista.
Luulen, että jos kannattaa miettiä työn siirtämistä ja työ on siirrettävissä, niin sitten se on jo niin bulkkia että sama siirtää jonnekin Intiaan.
Kyllähän Suomesta ulkomaiset yhtiöt ovat ostaneet pieniä teknofirmoja aika paljonkin, silloin kun se on niille sopinut.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Suomessa on kova byrokratia, kova henkilöverotus ja aika pieni ihmismäärä valmiina ja em. seikat yhdistettynä paskoihin keleihin ei oikein houkuta kansainvälistä huipputalenttia. Ei tämä mikään yritysonnela ole.
Eihän tässä ollutkaan tarkoitus houkutella huipputalenttia Suomeen, vaan siirtää työtä Suomeen ja palkata suomalaisia insinöörejä halvalla.

Yritysbyrokratia on mun käsitykseni mukaan Suomessa verrattain pientä kansainvälisesti arvioiden. Oy:n saa parilla hiiren klikkauksella.

Jos halusin perustaa uuden yrityksen Suomeen, niin ensi viikolla viranomaisvelvoitteet olisi hoidettu (toki edellyttäen, että kyseessä ei ole jokin erityissääntelyn alainen kioski, esim. elintarvikeala).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hans Jörgen kirjoitti:
Gat kirjoitti: Kai käsität, että halpatyömaan sinua fiksumpi vinkuintialainen tekisi sen sua vähemmällä? Olit sitten liitossa tai et. Joten kai sulle sopii, että sutkin laitetaan paskanstanilaisten palkoille, Suomen talouden yhteisen edun hyväksi? Eikö? Miksi ei?
Käsitän, se oli vähän niinq hommani pointti. Eli mun vaihtoehdot vinkuintiaan karkaavilla aloilla on joko työskennellä halvemmalla tai lojua kortistossa, aivan se ja sama kenen edun hyväksi. Se mikä palkka mulle sopisi ei kiinnosta ketään paitsi AY-liikettä, joka valitsee mun puolestani mulle sen kortiston ja vilkuttaa hyvästiksi v-intiaan karkaaville duuneille. Jos paskemmat palkat/työttömyys ei kiinnosta, kandee kouluttautua jollekin vähän korkeamman jalostusasteen alalle tai muuten vain vaikeasti ulkoistettaviin hommiin.
Ennenvanhaan "vaikeasti ulkoistettavat hommat" olivat alunperin maanviljely ja karjankasvatus, sitten metsäteollisuus, ml. paperiteollisuus, kotimaan malmin louhiminen ja metalliteollisuus. Ja hyvin menee nyt?

"Korkeamman jalostusalan alaan" en Súomessa usko. Osaa ne muutkin, halvempaa nörttiä riittää. Suuremmista väestöpohjista löytyy enemmän sitä innovaattoriainestakin. En uso edes puunjalostusteollisuudessa muovinkorvikkeisiin saati juppiviiluihin, pikkukamaa. Ja joku "peliteollisuus" my ass. Muutama kymmenen nörttiä.

Muutenkin se "tulevaisuuden ala" on kovin volatiili.
Esimerkiksi alle parikymmentä vuotta sitten yritettiin kouluttaa Suomen työttömiä nettinörteiksi ja cooleimpana wap-ohjelmoijiksi ja kaikkein cooleimpana ehdoton tulevaisuuden ala eli CD-multimediaromput!

Varmimpia ammatteja taitavat vieläkin olla lääkärit. Tosin isäni ja äitini lääkärit hädintuskin puhuvat suomea tai ainakaan eivät ymmärrä. Sitten poliisit. Vaan kun niitä ei rahoiteta. No verenimijäjuristit toki. Apteekkarit. Hautausurakoitsija on varmin. Mutta mikään noista ei tuo lisäarvoa kansantalouteen.

Aiantuntemattomuudella sanon, että kaiken takana on ideologisista syistä ajettu globalisaatio. Ei sitä "mun aikaan" eurooppalaisilla yrityksillä ollut hätää. Omistus, johto, suunnittelu ja tuotanto pidettiin ihan kotimaassa. Eikä jaettu tietotaitoa vinkuintioihin tai siirrytty sinne. Oli tullit ja ideologia ostaa kotimaista. Kullakin oma valuutta.

Tätä menoa hyötyvät vain suursijoittajat, pahimmassa tulevaisuudessa kehitysmaaorjien ja robottitehtaiden omistajat. Lopputuloksena koko maailma muuttuu yhdeksi harmaaksi Paskanstaniksi.

Niin varmaan käy, mutta ei mun mielestä sitä pitäisi kannattaa välttämättömyytenä. Ei mennä suosiolla siihen mustaan yöhön.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Hyvinvointi on lisääntynyt hurjasti niin meillä kuin Paskanstanissakin sen jälkeen, kun mainitsemistasi eurooppalaisten yritysten riippakivistä päästiin eroon. Ongelmana vain on se, että julkinen sektori kasvoi myös hurjasti ja on nyt mitoitettu sen hurjan kasvun varaan, jota ei enää ole eikä tule.

Tottakai kaikki tulevaisuuden alat ovat volatiileja. Ovat sitä jo lähtökohtaisesti, koska ennalta ei voida edes tietää, mitkä ovat tulevaisuuden aloja. Euroopanomistajien aikaan volatiliteetti oli alhaisempi, koska kilpailua ei ollut tai se torpattiin ja lasku maksatettiin kuluttajilla. Vai etkö muka muista, kuinka kallista esim. ulkomaanmatkailu oli vuonna '77 vs. nykypäivä, jolloin kaikilla on siihen varaa (paitsi sulla; rahaa olisi muttei varaa)?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti:Varmimpia ammatteja taitavat vieläkin olla lääkärit. Tosin isäni ja äitini lääkärit hädintuskin puhuvat suomea tai ainakaan eivät ymmärrä. Sitten poliisit. Vaan kun niitä ei rahoiteta. No verenimijäjuristit toki. Apteekkarit. Hautausurakoitsija on varmin. Mutta mikään noista ei tuo lisäarvoa kansantalouteen.
- Lääkäreillä on ihan hyvä saatavuutta rajoittava etujärjestö. Eksperttijärjestelmät ja työvoiman tarjonta tekevät kuitenkin jo tuloaan.
- Poliisit: hyvinvoinnin lisääntyessä ja systeemin kehittyessä poliisien tarpeen pitäisi vähentyä. Ylitarjontaa työvoimasta koska puolet pojista on halunnut tulla poliiseiksi.
- Juristit: Porskuttavat varmaan tovin.
- Apteekkarit: voitaisiin koska tahansa korvata softalla ja noutopisteella. Kivikautista systeemiä jostain syystä halutaan ylläpitää.
- Hautausurakoitsija: ei tässä ole mitään estettä kilpailulle nytkään? Krematorion voisi perustaa kai jokaiseen prismaan, niin saisi mummosta plussaa.

Lisäarvon suhteen olet väärässä. Vaihdanta kasvattaa hyvinvointia ja se nyt vain on usein tehokkainta, että joku keskittyy vaikka konkurssiin johtaviin matkapuhelimiin ja toiset sitten hoitavat poliisihommat.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tullimuurien aika meni jo. Se, että Kiina kasvaa nopeammin kuin Eurooppa ei ole Euroopalle pois. Vai onko meidän elintasomatkalla muka laskenut globalisaation myötä? Globalisaatio hyödyttää eniten perässätulijoita, mutta ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomi oli täysi perässätulija ja sinne me olemme palaamassa - mutta elintaso nousee silti koko ajan.

Enemmän minua huolettaa paskasakkivähemmistön importtaus. Se jos mikä laskee elintasoa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nopean kasvun vaiheeseen päässeet taloudet noudattavat S-käyrää, joka on sitä jyrkempi, mitä myöhemmin talous astuu nopean kasvun vaiheeseen. Esim. Japani siirtyi myöhemmin nopean kasvun vaiheeseen kuin Yhdysvallat, mutta Japanin kohdalla kasvu oli rajumpaa. Kiina on nyt näitä tuoreempia nopean kasvun talouksia, mutta erottuu muista huikean kokonsa puolesta.

Aiemmin reippassti kasvanut Japani on onnistunut hankkiutumaan ensimmäisten joukossa hidastuvan kasvun aikaan. Siellä on kipuiltu kohta 20v. Suomi ja Euroopan vanhat taloudet ovat seuraamassa Japania, jos mitään neronleimauksia ei synny. Tässä valossa on aika surullista, että kepu pelaa iltalypsyä ja demarit on suosituin puolue.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämähän kuulostaa ihan vasurihihhuloinnilta:
... vaati kansalaisille 3 500 markan (noin 700 euroa) verotonta perustoimeentuloa. Lisäksi perustuslain tuli taata kaikille työ, asunto, koulutus ja ilmainen terveydenhoito. Valtion ja kuntien palveluja tuli kehittää joka suhteessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kansallissosialisti on sosialisti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Etkö ymmärrä Sipilän puheita? Kokeile sipiläättöriä!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/01/28/sipilaattori
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pulkannaru kirjoitti:Palstan tyttöille video
http://www.iltalehti.fi/viihde/20160203 ... rce=telkku
Mun mielestäni aivan luonnollista, että peenis kutistuu kun on kylmässä meressä. Mullekin käy noin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On noissa kirkollisissa piireissä joitain piirteitä, joista ei voi olla pitämättä.

1000 vuoden aikalisä on aivan normaalia :)

http://nyt.fi/a1454648071047?ref=hs-art-luetuimmat-#8
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Joo, katolinen, sekä itäinen että läntinen, kirkko on kyllä kieltämättä jotenkin innostava instituutio. Mutta vaikka ortodoksisella kirkolla ei kai olekaan samanlaista selkeää hierarkiaa kuin läntisellä kirkolla, on tässä vähän hämmentävää, että Franciscus keskustelee asiasta nimenomaan Kirillin kanssa. Eikö suuri skisma - siis lähteekö pyhä henki isästä vai kenties isästä ja pojasta - puhjennut nimenomaan Rooman piispan ja Konstantinopolin piispan välillä, jolloin keskustelukumppanina pitäisi kai olla pikemminkin Bartolomeos eikä tällainen venäläinen nousukas, jonka patriarkaatin autokefalian Konstantinopolin arkkipiispa tunnusti vasta viitisensataa vuotta skisman puhkeamisen jälkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tässähän on hieno sauma saada aikaan koilinen kirkko.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja elco »

Olin erittäin pettynyt, ettei linnun nimi ollut hansjörgen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

elco kirjoitti:Olin erittäin pettynyt, ettei linnun nimi ollut hansjörgen.
Asiallinen pulu, laji olisi ollut kovassa huudossa Hamun leikkifeikkipalomiesmarkkinoilla!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bitcoin-keskustelupalstalta bongattu ilmoitus

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1365144.0
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.