Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En nykyään jaksa sietää auki olevaa TV:tä ollenkaan. Meillä on vaimon kanssa aina erimielisyyttä, kun hän haluaisi, että tv on auki, vaikka hän ei katsoisikaan sitä. Mua se taas ärsyttää.

Olen ehdottanut kompromissina, että laittaisimme TV:n vaikka ruotsinkieliselle lastenohjelmalle, mutta ei käy.

Itse sammutan töllön aina kun saan tilaisuuden.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:En nykyään jaksa sietää auki olevaa TV:tä ollenkaan. Meillä on vaimon kanssa aina erimielisyyttä, kun hän haluaisi, että tv on auki, vaikka hän ei katsoisikaan sitä. Mua se taas ärsyttää.
Vaimosi kaipaa seuraa, sinä et. Hän haluaa viestittää sinulle, että viettäisitte enemmän yhteistä aikaa. Mitä voitin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En nykyään jaksa sietää auki olevaa TV:tä ollenkaan. Meillä on vaimon kanssa aina erimielisyyttä, kun hän haluaisi, että tv on auki, vaikka hän ei katsoisikaan sitä. Mua se taas ärsyttää.
Vaimosi kaipaa seuraa, sinä et. Hän haluaa viestittää sinulle, että viettäisitte enemmän yhteistä aikaa. Mitä voitin?
XL-koon anustapin sosiaalisen perssilmän tukkimiseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eurodance soimaan :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti:En nykyään jaksa sietää auki olevaa TV:tä ollenkaan. Meillä on vaimon kanssa aina erimielisyyttä, kun hän haluaisi, että tv on auki, vaikka hän ei katsoisikaan sitä. Mua se taas ärsyttää.

Olen ehdottanut kompromissina, että laittaisimme TV:n vaikka ruotsinkieliselle lastenohjelmalle, mutta ei käy.

Itse sammutan töllön aina kun saan tilaisuuden.
Entä jos vaimo ilmoittaa, ettei enää jaksa katella sun louhimista? Mitä sitten tehdään? Laitetaan kaivos kiinni?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:"A bit like cleaning the inside of your dishwasher, vacuuming your lawn, or playing Radiohead to your dog, this might seem pointless."

Mahtava lause, bongattu kalvon palauttamisartkkelista.
Kyllä tiskikone on joskus hyvä puhdistaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/nhl/art-2000001121989.html

Hyvä että edes jotkut mitättömyydet muistivat Kibeä. :)
Mulle kyllä "Kibe" viittaisi punaiseen ysiin, joka tosiaan ansaitsisi muistamista, vaikka paidan kattoon. Eiks Timonen tunneta useammin lempinimellä "Kime"?

Näin tuon kohdan eilen Kympin uutisten urheilusouudessa. Yleensä selkeäsanainen Obama takelteli aika paljon. Tuskin liikutustaan, eiköhän kyse ollut siitä, että ei tiennyt yhtään kenestä ja mistä puhui. Mun mielestä tuollainen on oikeampi tapa kunnioittaa hänen uraansa kuin joku Suomen valtiollinen tunnustus, kun Kimen keissi oli iso osa amerikklaisten rakastamaa tämän mestaruusjoukkueen tarinaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

Mahtaa Timonen nyt olla tyytyväinen kun sai janoamaansa tunnustusta! Nyt vaan sitten jännäämään josko paikka hall of fameen lohkeaa 2020-luvulla (omasta mielestäni ei pitäisi)
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Eilen oli sijoittajatapaaminen firmassa, johon investoin vajaa vuosi sitten. Ainakin nyt näyttää hyvältä.

Firmahan aloitti toimintansa n 1½ vuotta sitten. Tämän vuoden liikevaihdoksi tulee n 8-10 miljoonaa ja voittoa jää n 1 milj. Ensi vuodelle pitäisi tulla 100-200% kasvua ja suunnitelmien mukaan firman systeemit ovat listautumiskunnossa 2017.

Oma omistukseni on 1%.
9 miljoonaa tuli liikevaihdoksi ja 1 miljoona liiketulokseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti: Mikä nyt eteen Jannalle, pitää äkkiä etsiä joku mies kainaloon...
Kai noita lätkänpelaajia riittää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla olis vielä noin puolitoista kuukautta työpaikka ilman työvelvoitetta. Kovasti pohdin jäiskö sen jälkeen vielä kesäksi ansiosidonnaiselle ja muuttais heti pojan koulun päättymisen jälkeen saareen. Tulis takas sitten kun koulut alkaa. Kesällä noi työmarkkinat käy varmaan aika hitaalla?

Työnhakemisesta mulla sinällään ei ole mitään kokemusta, kun olin valmistumisen jälkeen käytännössä koko ajan saman työnantajan palveluksessa (omistaja vaihtui kolme kertaa). Irtisanomisajan puitteissa tulee 20v täyteen. Siihen mahtuu jokunen erilainen työnkuva, joita en osaa laittaa mihinkään tiettyyn aikaikkunaan. Suurin osa vanhoista pomoista on eläköitynyt – oikeastaan kaikki. Löytyisköhän palkanlaskennasta joku työhistoria?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Viikon No Shit Sherlock momentti.
driveability - an important aspect of a rally car.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuohon aikaan laitettiin 1000 hp 800 kg painavaan autoon. Kyllä lähtee!1 Lähti kyllä henkikin :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Mahtaa Timonen nyt olla tyytyväinen kun sai janoamaansa tunnustusta! Nyt vaan sitten jännäämään josko paikka hall of fameen lohkeaa 2020-luvulla (omasta mielestäni ei pitäisi)
Ja lisää tulee! http://www.iltalehti.fi/smliiga/2016060 ... 9_sm.shtml
Kyllä kai Tikkasen Jokeri-paidan jäädyttäminen säilyy Suomen nolousennätyksenä tässä sarjassa, mutta hyväksi kakkoseksi (ohi Jere Lehtisen) tämä eittämättä nousee.

Edit. Ei kun enhän mä edes muistanut Jokerien kaikkia urpoiluja tässä lajissa. Numero 17 on kai jäädytetty kahdelle henkilölle, ml. Kurri. Timonen tulee kyllä vasta näiden jälkeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

Ilman Yli-Iin urbaania sykettä moinen ei olisi mahdollista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Iltapierussa kerrankin jotain hyödyllistä tietoa jaossa.

Autoilija, ota käyttöön kissanhiekkaniksi talvella
http://www.iltalehti.fi/autot/201611080150257_au.shtml
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En muista olenko täällä mainostanut, että kun ensilumi maahan putosi ja oli aika vaihtaa talvinakit alle, niin törmäsin hidasteeseen; nimittäin rosvoon. Talvinakkien hakureissulla käteen jäi vain luu – joku oli tarvinnut mun talvinakkeja enemmän kuin mä. Olisi edes kysynyt lupaa, niin harkinnan mukaan olisin voinut ne jopa lahjoittaa enemmän tarpeessa olevalle. Mutta ei, piti varastaa. No se siitä.

Tuskin kukaan muistaa, mutta tuossa keväällä harkitsin jopa etten hankkisi autoa lainkaan työsuhteen päättymisen myötä alta katoavan auton tilalle. Hankin kuitenkin, koska mielessä pyöri pojan säbäpelien pidemmät reissut, joihin kuitenkin olisi ehkä mukavampi siirtyä autolla. Sain halvalla, joten ostin. Mukana oli muuten hyvät talvirenkaat!! Mutta vain siis pidemmät matkat. Pääkaupunkiseudulla nautitaan HSL:n palveluista.

No nyt kun tuo jalo omaisuuden anastaja teki päätöksiä minun puolesta, niin ollaan taas ajankohtaisen asian äärellä. Aikaisemmin kelit eivät ole suosineet talvirenkaiden hakureissua, mutta nyt kun talvi oli ja meni, ja talvirengaspakko astuu voimaan, niin on pakko punnita yksityisautoilun ja joukkoliikenteen välillä. Kumpaan suuntaan kääntää vaaka.

Fakta on se, että joukkoliikenne on pöyristyttävän kallista verrattuna vähäruokaiseen autoon. Sellaiseen joka minulla on. Vaikka kulkisin yksin, niin silloinkin. Taloudellisesti olisi tyhmää jatkaa joukkoliikenteen parissa. Jopa siis pääkaupunkiseudun sisällä. Mutta. Ajokortin saatuani olen lähestulkoon jokaiseen polttomoottorilla suoritettuun siirtymään käyttänyt autoa ja itse istunut ratissa. Nyt kun olosuhteiden pakosta on saanut bussissa tai junassa käyttää aikaansa huomattavasti rennommin sellaisiin turhakkeisiin kuin esimerkiksi Clash Of Clans tai Instagram, niin on pakko pohtia onko se autoilu mitenkään mielekästä.

No ei se vittu ole. En ole ikinä ollut mikään autoihiminen. Auto on mulle kulkuväline siinä missä fillari tai lentokone.

Eli nyt on pakko puntaroida, että onko mielekkäämpää olla taloudellinen, vai nauttia siitä ajasta jonka säästää auton rattiin nojaamisesta. Ajattelin jättää tämän talvirengaskauden kokonaan väliin. Ehkä tämä kokemus auttaa tekemään päätöksen seuraavaa talvirengaskautta ajatellen.

Mutta ajatelkaa jos joukkoliikenne olisi halvempaa kuin autoilu!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onko se autoilu tosiaan halvempaa, kun otat kaikki kulut huomioon? Sun pitää laskea pääomakustannus ja auton arvon aleneminen myös.

Vaikealta tuntuu uskoa, että se olisi halvempaa. JOs olisi, miksi porukka sitten ajaa bussilla?

Pikaisen googletuksen mukaan autoilun keskimääräiset kokonaiskustannukset ovat n 0.36- 0.43 euroa/km.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoi ... a/Y27A3wHu

Vuoden seutulippu on 1130

https://www.hsl.fi/sites/default/files/ ... t_2016.pdf

Eli sun autoilun vuoden kokonaiskustannukset pitäisi olla alle 1130. Vaikea uskoa tuota, koska lähes minkä tahansa auton pelkkä arvonalenema vuodessa on tuon verran tai enemmän. Jos sulla on niin halpa auto, että sen arvo alenee vuodessa vähemmän kuin 1130, niin tod näk korjauksiin menee rahaa ennen kuin saat katsastuksesta läpi.

Mistä renkaat vietiin?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.11.2016 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks DB ikään kuin kirjoittanut, että laskelmansa tarkoittaa tilannetta, jossa auto kuitenkin on hankittuna (äkillisten tarpeiden ja pitkien tavarankuljetusreissujen takia). Eli puhuu siitä, että jos/kun auto on joka tapauksessa pihassa seisomassa toisenlaisten tarpeiden varalle, niin joukkoliikenteen hinta ei houkuttele jättämään autoa kotiin ja matkustamaan julkisilla arkisessa kaupungillakuljeksimisessa. Kuitenkin aina toisinaan mainitaan joukkolikenteen ääneenlausuttuna strategiana pääkaupunkiseudulla, että tavoitteena on saada useampi autonomistajakin valitsemaan useammin julkisen liikenteen (ruuhkien välttämiseksi jne).

On se joskus minustakin vähän erikoista, että niin moni mankuu vaikkapa Helsingin keskustan parkkihallien ja muun pysäköinnin hinnoista. Suhteessa seutulippujen hintaan ne ovat kuitenkin aika alhaisia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Oikei, JOS auto on jo olemassa, niin sitä on halvempaa käyttää kuin käyttää joukkoliikennettä. Eo. päättelytapa on kuitenkin aika outo, koska fiksuintahan olisi heti myydä se auto pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:^Onko se autoilu tosiaan halvempaa, kun otat kaikki kulut huomioon? Sun pitää laskea pääomakustannus ja auton arvon aleneminen myös.

Vaikealta tuntuu uskoa, että se olisi halvempaa. JOs olisi, miksi porukka sitten ajaa bussilla?

Pikaisen googletuksen mukaan autoilun keskimääräiset kokonaiskustannukset ovat n 0.36- 0.43 euroa/km.

Vuoden seutulippu on 1130

https://www.hsl.fi/sites/default/files/upload
Eli seutulipun hinnalla ajaa autolla alle 3000km.

Kyllä julkinen vaan on reilusti halvempaa, jos sillä julkisella pärjää. Jos auton joutuu joka tapauksessa hankkimaan, niin silloin usein kannattaa jo hinnan puolesta ajella autolla. Bensaa tonnilla saa ihan kivasti.

Matka-aika muuttaakin kuvion sitten ihan toiseksi. Jos julkisilla työmatka kestää vaikka 1,5h päivässä ja autolla 0,5h, niin vuodessa tuosta tulee 220 tuntia. Jos vapaa-ajalle asettaa esim. 30€/h hinnan, niin ajansäästö vastaa 6600€ vuodessa. Aika hyvä diili.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 17.11.2016 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En tiedä Tohtorin tietämystä HSL:n lippujen hinnoittelusta, mutta jos liikutaan ainoastaan yhdellä alueella, niin joukkoliikenne on halvempaa. Mutta jos liikutaan koko HSL:n alueella, niin kyllä tulee. Saati sitten HSL alueen ulkopuolella.

Auton ostohinta oli 800€ ja vakuutukset eivät hirveästi lompakkoa paina. Jouduin laittamaan noin 100€ kiinni autoon, että se meni katsastuksesta läpi.

Renkaat vietiin verkkokellarista. En uskonut että jotain voisi kiinnostaa alle satasen talvirenkaat.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:En tiedä Tohtorin tietämystä HSL:n lippujen hinnoittelusta, mutta jos liikutaan ainoastaan yhdellä alueella, niin joukkoliikenne on halvempaa. Mutta jos liikutaan koko HSL:n alueella, niin kyllä tulee. Saati sitten HSL alueen ulkopuolella.
.
En tosiaankaan tiedä asiasta enempää kuin tässä lukee, mutta jos osaan tätä lukea oikein, vuosiippu pks:lle on 1130?

https://www.hsl.fi/sites/default/files/ ... t_2016.pdf

Edit: katsoin väärin 1681 euroa lienee oikein? Tuohon hintaan mös Sipoo ja Knummi

Uskon, että hyvällä tuurilla 800:n autolla voit päästä autoillessa halvemmalla. Aina oppii lisää, ei mennyt tämäkään päivä hukkaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin