Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

Ok, eli pertin puolueettoman hakka4-meganekokemuksen perusteella voidaan johtaa aukottomasti, että TM muokkaa mainosraha motiivinaan vuodesta toiseen testiparametrejaan niin, että hakka voittaa aina testit. Asiaan ei liity muita salaliittoja, vaikkakin on epäselvää, miten kaikkia muita rengastestejä on manipuloitu.

Tästähän syntyi selvyys aika helposti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:...TM muokkaa mainosraha motiivinaan vuodesta toiseen testiparametrejaan niin, että hakka voittaa aina testit.
Tämähän olisi sinänsä helppo tarkistaa, kun eikös nämä painotuskertoimet julkaista rengastestin yhteydessä. Jos nyt alkuun vaikka kaivaisi viimeisen kymmenen vuoden aikana käytetyt kertoimet ja tarkistaisi onko ne muuttuneet vai pysyneet vakiona. Jos muuttuneet, niin onko muutos systemaattisesti johonkin suuntaan vai soutaako arvot edestakaisin. Jos soutavat edestakaisin vuodesta toiseen, niin pertin oletuksessa saattaisi olla perää. Vastuu tämän tutkimuksen suorittamisesta taitaa langeta pertille, jos kokee tarvetta hälventää keskustelun vahvistamaa paranoidin salaliittoteoreetikon leimaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Eikös teoria näissä ole, että kerrotaan joku/jotain poskettomia väitteitä ja kun ne on kerran kerrottu niin niitä voidaan pitää tosiseikkoina ja sitten rakentaa logiikka savijaloilla seisovalle perustalle.

Jännittävää tässä on se, että spede projisoi omat elämänkokemuksensa kerta toisensa jälkeen jonkinmoiseksi pahan liittoutuman kavalaksi suunnitelmaksi. Edelleen jännittävää on, että tervejärkiselle enemmistölle hyvin kyseenalaiset tuotteet kuten italialainen jalkapallo, keskustapuolue ja ranskalaiset kulutustuotteet edustavat pimeyden voimista riippumattomia toimijoita, joiden laatu- ja moraaliongelmat ovat vain pomppuja tiessä matkalla kohti pyyteetöntä ja oikeamielistä lopputulemaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Sen verran tuen pertin tulkintaa, että itse olen kokolailla lopettanut seuraamasta testien järjestystä, koska olen huomannut usein painottavani eri ominaisuuksia kuin testaajat. Tämän takia en ole niinkään kiinnostunut järjestyksestä kuin siitä miten mielestäni oleellisia ominaisuuksia kuvaillaan. Tämä tosin tullut paremminkin esiin autovertailuissa kuin rengastesteissä, mutta renkaiden kohdalla tämä ilmenee halussani ajaa asiantuntijoiden suositusten vastaisesti kitkarenkailla.

EDIT: Rengasmerkillä ja sillä onko se absoluuttisesti paras sillä hetkellä saatava on minulle kovin vähän merkitystä. Ostan isojen tunnettujen rengasvalmistajien malleja, mutta merkkivalinta perustuu siihen mitä rengasta se rengasliike sattuu myymään johon satun ajamaan. Merkkiä oleellisempaa minulle on pyrkiä ajamaan hyväkuntoisilla talvirenkailla, koska loppuunajettuna ihan kaikki on paskoja.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 19.10.2015 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:VW jäi jo kiinni vuoden auto äänestysten vilpistä aiemmin
Eikä jäänyt, vaan ADAC:in herrat.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

"Jos oma intuitio kertoo, että joku faktana esitetty juttu ei vaikuta olevan ihan just niin niin sitten ainakin itse uskon omaan intuitiooni."

Tää on sigumatskua! Tiede, jää kakkoseksi. Peranoidin intuitio se on joka rulaa!
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Mä en sentään saanut traumoja yli 10 vuotta vanhoista Nokia Radial 06:sta (? ristikudosrenkaat kuitenkin), joilla ajoin ja liukastelin ensimmäisen autoilutalveni.
Avoimin mielin ja silmin olen pystynyt jokaista merkkiä koittamaan, joka on kohdalleni sattunut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kakka osuu tuulettimeen pahan kerran

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nokia ... a/E5tExWWZ

Kurssi laskenut vain 9%. IMHO liian vähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Mitähän tuotteita olen muuten haukkunutkaan matkan varrella, volkkarikonsernin, nokian renkaat... Pitää olla tarkkana jo mitä tässä menee sanomaan. :o

(ASUS on minusta huonolaatuinen)
Voitko vihjaista mulle privaviestillä, mikä on seuraava romahtaja :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Eiköhän jokaisella suurella merkillä ole tota rengassäätöä ollut.
Kivana lisänä se, että eri tehtaan sama rengas onkin erilainen. Esim aikanaan olin ostamassa Pirelliä ja onneksi juuri silloin TW testasi jo kumin ja huomasi P6000:a olevan kahdella eri suoriutumis asteella. Italian ja (muistaakseni) Saksan tehdas käytti eri levyisiä uria samassa mallissa. Varsinkin vesiliirrossa tulokset olivat asteikon ääripäissä. En löytänyt myyjää, joka olisi luvannut Saksassa tehnyt -> valitsin toisen merkin ja kaupan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pertin paranoiassa TM ja TL kusetti, nyt kun kusettaja onkin Nokian renkaat niin totuus unohtuu sopivasti :D
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Renkaita testaavat lehdet ostaneet jo useamman vuoden ajan renkaat ihan tavallisista liikkeistä. Koska ovat olleet tietoisia kahden version totuudesta.
Johan muinoin koeajoautojen (siis lehtijuttujen) pyöränlaakereistakin napattiin vaseliinit pois ja laitettiin tilalle hiukan muuta liukasta, jotta kulutuslukemat olisivat sopivimpia. Samoin halogenivalojen aikana vakioiden tilalle löytyi usein satawattiset. Nuo vain pari esimerkkiä.

Aivan varmaan muissakin laitteissa on samaa 'kehitysmallien vahingossa testilaitteeksi lipsahtamista'. Siis muissakin kuin autoihin liittyvissä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

Tämä todistaa vain sen, että xSpede on aina oikeassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pulkannaru kirjoitti:Renkaita testaavat lehdet ostaneet jo useamman vuoden ajan renkaat ihan tavallisista liikkeistä. Koska ovat olleet tietoisia kahden version totuudesta.
Johan muinoin koeajoautojen (siis lehtijuttujen) pyöränlaakereistakin napattiin vaseliinit pois ja laitettiin tilalle hiukan muuta liukasta, jotta kulutuslukemat olisivat sopivimpia. Samoin halogenivalojen aikana vakioiden tilalle löytyi usein satawattiset. Nuo vain pari esimerkkiä.

Aivan varmaan muissakin laitteissa on samaa 'kehitysmallien vahingossa testilaitteeksi lipsahtamista'. Siis muissakin kuin autoihin liittyvissä.
Autonrenkaiden testauksessa ongelma on, että kun testataan tulevan sesongin renkaita, niitä ei vielä saa kaupasta. Eli käytännössä renkaat on pakko hankkia valmistajalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nokian Renkaat ei ensimmäinen rengashuijauskohu

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nokia ... u/qMyxvyF3
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

James Potkukelkka kirjoitti:Autonrenkaiden testauksessa ongelma on, että kun testataan tulevan sesongin renkaita, niitä ei vielä saa kaupasta. Eli käytännössä renkaat on pakko hankkia valmistajalta.
Testauksesta markkinajohtajan kertomana.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/test- ... e/h7m6skMg
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

Kerropas xSpede miten tämä teollisuusvakoiluepäily istuu salaliittovyyhtiin?

Siis mitä järkeä on varastaa ip:tä maailman huonoimmalta rengasfirmalta? Vai varastivatko ne lahjottujen tuomareiden, rengastestaajien, tullimiesten, poliitikkojen jne kiristysmateriaalia. Ja Kallasvuokin vielä sopassa mukana, joten kytkös Symbianin ja matopelin maailmanvalloituksen katkeamiseen on ilmiselvä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kesärengastesti. Ja voittaja on Nokian.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tmn-k ... t/VfvpU5sq
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kusetus on tod näk siirtynyt vaan seuraavalle levelille: toimittajat on lahjottu/kiristetty/uhkailtu saamaan nokianista voittaja, vaikka tosiasiassa se on vertailun huonoin rengas.. Plata o plomo sano Escobar.

Vai miten tämä nyt menee, xSpede?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

ExPertin intuitio siitä, että NRE:en renkaat on paskaa, on vahva indikaattori niiden ostamisen puolesta. Green 2:t tulenee alle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:ExPertin intuitio siitä, että NRE:en renkaat on paskaa, on vahva indikaattori niiden ostamisen puolesta. Green 2:t tulenee alle.
tuomiojametodi! Ei tarvitse perehtyä politiikkaan yhtään koska olemalla aina eri mieltä kuin Tuomioja on pääsääntöisesti oikeassa. Vastaavasti xSpedemetodi takaa porvarillisen ja sivistyneen autoilukokemuksen.

Oletko varma, että voit elää ilman äärimmäisiä fleecejä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

joku TÜV testi. Kulutus ja kuluminen muutamilla kesärenkailla (Nokian V mukana)
http://www.arspneu.sk/download/testy/3.pdf
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin