SUOMI nousuun!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Täytyy toivoa, että Ruotsi pysäyttää tulijat. Nergin mukaanhan nyt Haaparantaan saapuu noin yksi päivässä. Suomen pitäisi kiitää Ruotsia.

Kiitos Ruotsi.
Sanotaan (some say), että poliittinen paine avata rajat on kova ruåtsissa rajan pysymiseen kiinni ei voi luottaa koko vuotta. Mutta kuten (luullakseni) linkitin, Venäjän suunnalta tarjotaan samaa matkaa kolmasosalla euroopan läpi kulkemisen hinnalla, joten jäisimme Venäjän armoille ja olisimme ainut maa mihin he tulisivat. Suomihan takuulla noudattaisi ainoana euromaana Dublin-säännöksiä ja ottaisivat kaikki mikä rajan yli tulee.
Tuota Venäjä linkkiäsi en näe?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onhan se vähän naurettavaa, että Suomi vikisee ja toivoo Ruotsin ja Venäjän pitävän rajat kiinni...

Ei tässä oikein IMHO voi suomalaisena rintaa röyhistää, koska käytännössähän Suomi toivoo muiden hoitavan asiat Suomen puolesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/politiikka/a1456367195082

Ylimääräiset kertausharjoitukset tulossa

Onneksi itse olen jo nostoväessä. Kotirintamakin tarvitsee viihdyttäjiä!

Toivottavasti jalkaväkimiinoja ei ole vielä tuhottu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tutkijat tyrmäävät: Maahanmuuttajat eivät ratkaise Suomen huoltosuhteen ongelmaa
http://www.hs.fi/kotimaa/a1456292738644

Eli elistasoshoppaajat ja se heikosti koulututetut eivät ratkaise huoltosuhteen ongelmia. Tutkijat teoriassa näkevät, että koulutetun kielitaitoisen jengin tulo voisi auttaa, mutta eivät keksi miksi tuo jengi tulisi Suomeen. Lähteenä tutkijat maintsevat kitinän.

Itse olen optimisti ja uskon, että positiivisia tuloksia saataisiin hallitulla ja hyötypohjaisella maahanmuutolla. Tuossa rinnalla pitäisi sitten saada kantaväestön syntyvyyttä ylöspäin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Edellisellä sivulla ventiloitiin tuota uutista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:Tutkijat tyrmäävät: Maahanmuuttajat eivät ratkaise Suomen huoltosuhteen ongelmaa


Eli elistasoshoppaajat ja se heikosti koulututetut eivät ratkaise huoltosuhteen ongelmia. Tutkijat teoriassa näkevät, että koulutetun kielitaitoisen jengin tulo voisi auttaa, mutta eivät keksi miksi tuo jengi tulisi Suomeen. Lähteenä tutkijat maintsevat kitinän.

.
Kerrankin lähde merkitty! Yleensä kopioivat lähdettä merkitsemättä :)

Ps. Onhan täällä vetovoimatekijöitä, kuten ilmasto, ruokakulttuuri, verotus, kieli jne

I'll get my coat.

https://youtu.be/xaI6m2x6Nf4
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/a1456367195082

Ylimääräiset kertausharjoitukset tulossa

Onneksi itse olen jo nostoväessä. Kotirintamakin tarvitsee viihdyttäjiä!

Toivottavasti jalkaväkimiinoja ei ole vielä tuhottu.
Mikä tuon kirjoituksen ja avaruusmiesten rajallekeskittämisen pointti on? Eli jos rajan yli pukkaa miljoona hiekkaneekeriä asylumia ulisten niin ammutaanko ne? Eikö ennemmin kannattaisi vahvistaa migriä ja pistää aina kukin avaruusmiesikäluokka käsittelemään turvapaikkahakemuksia tai pistää avaruusmiehet ylläpitämään vastaanottokeskuksia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Mikä tuon kirjoituksen ja avaruusmiesten rajallekeskittämisen pointti on?
Pointti 1: "viisaat päättäjät pitävät huolta, että maa on turvallinen. Ei mitään nähtävää täällä"
.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/a1456367195082

Ylimääräiset kertausharjoitukset tulossa

Onneksi itse olen jo nostoväessä. Kotirintamakin tarvitsee viihdyttäjiä!

Toivottavasti jalkaväkimiinoja ei ole vielä tuhottu.
Mikä tuon kirjoituksen ja avaruusmiesten rajallekeskittämisen pointti on? Eli jos rajan yli pukkaa miljoona hiekkaneekeriä asylumia ulisten niin ammutaanko ne? Eikö ennemmin kannattaisi vahvistaa migriä ja pistää aina kukin avaruusmiesikäluokka käsittelemään turvapaikkahakemuksia tai pistää avaruusmiehet ylläpitämään vastaanottokeskuksia.
Sinne vaan koko saapumiserä rynkyt kädessä kovat piipussa metsään! Mikään ei voi mennä pieleen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:^Edellisellä sivulla ventiloitiin tuota uutista.
Olisi ihan kiva nähdä jokin nettohyötylaskelma maahanmuutosta ei parametreilla. Jos mikään realistinen skenaario ei auta huoltosuhteeseen, niin sitten näyttää todella huonolta. Itse olen uskonut, että meillä olisi mahdollisuus saada edes jotain vetoapua aussien ja kanadan kaltaisesta maahanmuuttopolitiikasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Edellisellä sivulla ventiloitiin tuota uutista.
Olisi ihan kiva nähdä jokin nettohyötylaskelma maahanmuutosta ei parametreilla. Jos mikään realistinen skenaario ei auta huoltosuhteeseen, niin sitten näyttää todella huonolta. Itse olen uskonut, että meillä olisi mahdollisuus saada edes jotain vetoapua aussien ja kanadan kaltaisesta maahanmuuttopolitiikasta.
Kyllä mä uskon, että jos suomeen saataisiin houkuteltua työikäisiä ja työhaluisia ihmisiä, joilla olisi jonkinlainen koulutus, siitä olisi nettohyötyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sama. Sen takia vähän ihmettelen miksi koulutettujen työperäinen muutto ei muka olisi hyvä juttu.

Olen aika varma siitä, että esim. yhdysvaltojen ja japanin talouskasvun erot voitaisiin pitkälti selittää väestörakenteella. Japani vanheni ja ei käytännössä salli maahanmuuttoa. Yhdysvalloissa taas maahanmuuttajien osuus on 100v huipussaan ja maahanmuuttajia on 13% väestöstä. Japanissa demografinen siirtymä on kehittyneistä maista vahvimmillaan ja luulisin yhdysvaltojen kyenneet lieventämään siirtymää maahanmuutolla.

Oma foliohattuteorianihan muuten on, että Kiina on yhden lapsen politiikalla pyrkinyt estämään siirtymän syntymisen ja he pystyvät myöhemmin korjaamaan syntyyvyttä ylöspäin politiikan muutoksella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En olisi kyllä vuosi sitten uskonut, että palkansaajat suostuvat työnantajien kustannuksien leikkaamiseen vajaalla 4 prosentilla. Hatunnosto Sipilälle. Kova jätkä. Piti pyssyä ohimolla ja pakotti palkansaajat neuvottelemaan "vapaaehtoisen" sopimuksen.

Toki AKT:n kanta on vielä auki. Jotenkin kyllä tuntuu, että edes AKT:n kantti ei riitä tämän kaatamiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: Oma foliohattuteorianihan muuten on, että Kiina on yhden lapsen politiikalla pyrkinyt estämään siirtymän syntymisen ja he pystyvät myöhemmin korjaamaan syntyyvyttä ylöspäin politiikan muutoksella.
Eikö tuosta yhden lapsen politiikasta juuri luovuttukin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

James Potkukelkka kirjoitti:En olisi kyllä vuosi sitten uskonut, että palkansaajat suostuvat työnantajien kustannuksien leikkaamiseen vajaalla 4 prosentilla. Hatunnosto Sipilälle. Kova jätkä. Piti pyssyä ohimolla ja pakotti palkansaajat neuvottelemaan "vapaaehtoisen" sopimuksen.

Toki AKT:n kanta on vielä auki. Jotenkin kyllä tuntuu, että edes AKT:n kantti ei riitä tämän kaatamiseen.
EK:ta lähempänä olevien tahojen konsensus kuitenkin tuntuisi olevan se, että diilissä otettiin SAK:lta kakkoseen ilman lubrikanttia. Tavoite oli yksikkökustannusten pätkiminen 5%:lla; Lylyn mielestä homma on kunnossa, Häkämiehen mukaan tuosta on nykydiilillä kasassa kymmenys. Vuoden 2017 liittokierroksella työntekijäpuoli on lisäksi hanakka ottamaan "omansa" takaisin, joten koko homma saattaa vielä vesittyä täysin. Päin vittua vedetty siis.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hans Jörgen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En olisi kyllä vuosi sitten uskonut, että palkansaajat suostuvat työnantajien kustannuksien leikkaamiseen vajaalla 4 prosentilla. Hatunnosto Sipilälle. Kova jätkä. Piti pyssyä ohimolla ja pakotti palkansaajat neuvottelemaan "vapaaehtoisen" sopimuksen.

Toki AKT:n kanta on vielä auki. Jotenkin kyllä tuntuu, että edes AKT:n kantti ei riitä tämän kaatamiseen.
EK:ta lähempänä olevien tahojen konsensus kuitenkin tuntuisi olevan se, että diilissä otettiin SAK:lta kakkoseen ilman lubrikanttia. Tavoite oli yksikkökustannusten pätkiminen 5%:lla; Lylyn mielestä homma on kunnossa, Häkämiehen mukaan tuosta on nykydiilillä kasassa kymmenys. Vuoden 2017 liittokierroksella työntekijäpuoli on lisäksi hanakka ottamaan "omansa" takaisin, joten koko homma saattaa vielä vesittyä täysin. Päin vittua vedetty siis.
Mun näkemäni Häkämiehen kommentti oli "paras saatavilla oleva". Kyllä yksikkötyökustannusten aleneminen 3.5-vajaa 4 (onko tullut uusia laskelmia?) on IMHO jotain kuitenkin. Koskaan aiemmin mun tietääkseni palkkoja ei ole efektiivisesti laskettu työehtosopimuksella.

Kyllä mä otan tämän mielummin kuin veronkorotukset, jotka olisivat sisältyneet hallituksen pakkolakipakettiin.

Suomen yrittäjät kait ovat olleet tyytymättömimpiä, koska paikallinen sopiminen ei paljoa edennyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En olisi kyllä vuosi sitten uskonut, että palkansaajat suostuvat työnantajien kustannuksien leikkaamiseen vajaalla 4 prosentilla. Hatunnosto Sipilälle. Kova jätkä. Piti pyssyä ohimolla ja pakotti palkansaajat neuvottelemaan "vapaaehtoisen" sopimuksen.

Toki AKT:n kanta on vielä auki. Jotenkin kyllä tuntuu, että edes AKT:n kantti ei riitä tämän kaatamiseen.
EK:ta lähempänä olevien tahojen konsensus kuitenkin tuntuisi olevan se, että diilissä otettiin SAK:lta kakkoseen ilman lubrikanttia. Tavoite oli yksikkökustannusten pätkiminen 5%:lla; Lylyn mielestä homma on kunnossa, Häkämiehen mukaan tuosta on nykydiilillä kasassa kymmenys. Vuoden 2017 liittokierroksella työntekijäpuoli on lisäksi hanakka ottamaan "omansa" takaisin, joten koko homma saattaa vielä vesittyä täysin. Päin vittua vedetty siis.
Mun näkemäni Häkämiehen kommentti oli "paras saatavilla oleva". Kyllä yksikkötyökustannusten aleneminen 3.5-vajaa 4 (onko tullut uusia laskelmia?) on IMHO jotain kuitenkin. Koskaan aiemmin mun tietääkseni palkkoja ei ole efektiivisesti laskettu työehtosopimuksella.

Kyllä mä otan tämän mielummin kuin veronkorotukset, jotka olisivat sisältyneet hallituksen pakkolakipakettiin.

Suomen yrittäjät kait ovat olleet tyytymättömimpiä, koska paikallinen sopiminen ei paljoa edennyt.
Sopimus on parempi kuin ei mitään, mutta lähempänä sitä ei mitään -päätyä kuin oikeasti merkittävää/hyvää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pitäs vuokrata A380 koneita että saataisiin mahdollisimman paljon epäkuranttia porukkaa kärrätyksi takasin? ASAP
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämähän on erikoinen käänne, kun SAK vaatii uusia veronkevennyksiä. Aina aiemminhan SAK on mielummin valinnut veronkorotukset kuin kuin muut lääkkeet.

http://www.hs.fi/politiikka/a1457319728 ... =a-luet-#5
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
RenttuJuffe
Kitisijä
Viestit: 22
Liittynyt: 17.02.2016 20:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja RenttuJuffe »

Ryyppäämällä Suomi on noussut ennenkin :D
Nam sanoi hän, heppi loppuu hävettää :shock:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Tämähän on erikoinen käänne, kun SAK vaatii uusia veronkevennyksiä. Aina aiemminhan SAK on mielummin valinnut veronkorotukset kuin kuin muut lääkkeet.

http://www.hs.fi/politiikka/a1457319728 ... =a-luet-#5
Eikös tuo ole loogista? Jos palkkakuittiin ei enää saa lisää numeroita, niin sitten keskitytään sak:laisten verojen pienentämiseen. Eiköhän ne jonkin sankariduunarivähennyksen keksi, jotta veronkevennykset saadaan kohdistettua oikeille liitoille.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tämähän on erikoinen käänne, kun SAK vaatii uusia veronkevennyksiä. Aina aiemminhan SAK on mielummin valinnut veronkorotukset kuin kuin muut lääkkeet.

http://www.hs.fi/politiikka/a1457319728 ... =a-luet-#5
Eikös tuo ole loogista? Jos palkkakuittiin ei enää saa lisää numeroita, niin sitten keskitytään sak:laisten verojen pienentämiseen. Eiköhän ne jonkin sankariduunarivähennyksen keksi, jotta veronkevennykset saadaan kohdistettua oikeille liitoille.
Yleensä SAK on mielummin valinnut veronkorotukset kuin leikkaukset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ohjaamalla veronkevennykset duunarille saadaan tästäkin lopputulos, jossa koulutettu keskiluokka maksaa duunarien perseilyn ja eläkkeet.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Tietenkin SAK aina haluaisi ikuisesti tämän kombon:
- Isot korotukset SAK:lle: isommat kuin muille ja pääasia, että palkkakuitissa numerot kasvavat
- Veronkorotukset 'rikkaille'
- Ei missään olosuhteissa mitään vain oikeasti köyhille kohditettuja tulonsiirtoja (SAK:laisen pitää aina saada jos köyhätkin saa)

Tuolla yhdistelmällä maksimoidaan SAK:laisen kokonaishyvinvointi.

Nyt kun palkkoja ei saada ylös, niin parasta on keskittyä SAK:laisten veronkevennyksiin. Menoleikkaukset pitää vielä kohdistaa ei-SAK:laisiin.

Jotenkin tämä meno on ihan kuin jotain heimotouhua afrikassa. Politiikan ainoa päämäärä on kahmia etuja meidän heimolle ja siihen sitten keksitään joku tarina tueksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: SUOMI nousuun!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sipilän pitäisi siirtyä hyökkäykseen. Ensin korjaa lakkolait, eli sakot kuntoon ja pakkosovittelu avainaloille. Sen jälkeen ay-maksujen ja ay-liittojen verovapaus pois ja yleissitovuus nurin. Sillä päästäisiin työmarkkinoilla normaalitilaan, jossa pieni vassarivähemmistö ei voi kuristaa koko yhteiskuntaa.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin