HIFK vai Tappara?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Kumpi on mestari?

HIFK
5
42%
Tappara
7
58%
 
Ääniä yhteensä: 12

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kumpi on tämän vuoden kiekkomestari? Koska tämä on laatujulkaisu, niin perustelut myös!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tapparalla kovempi puolustus ja maalivahtiosasto. Lisäksi erikoistilannepelaaminen pudotuspelien parasta.

Ja Patrik Laine.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

B:n perusteluin löisin roponi Tapparalle, vaikka en erityisesti välitä kumpi voittaa. Pääasia ettei se ole Kärpät.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole Tapparaa kovin tarkkaan seurannut, mutta B:n perusteluissa pientä nillittämisen varaa on ainakin puolustusarviossa: IFK:n puolustus on tänä vuonna kyllä kova molempiin suuntiin. Toki jos ja ilmeisesti valitettavasti kun Grillfors jatkaa poissaoloaan, niin IFK antaa vähän tasoitusta, vaikka Tappara ei tasoistusta kyllä tarvitsisikaan. Tasan menee, sanoisin.

Maalivahtipeli mennee niukasti Tapparalle, mutta jos Husso pelaa kaikki matsit, ero ei liene ratkaiseva. Jos taas IFK joutuu turvautumaan kakkosvahtiin, tilanne on huonompi.

Hyökkäys on hankala. IFK:n kärki on minusta terävämpi, ja ainakin 3 ketjua on aika maalivoimaisia, mutta toisaalta Tapparalla on kyllä kai parempi nelosketju. Se on usein tärkeää ratkaisupeleissä sekin. Hyökkäys kuitenkin IFK:lle, sanoisin.

Erikoistilannepelaaminen on sekin hankala. IFK:n ylivoima on ollut viime aikoina loistavaa, mutta alivoimapeli vähän heikompaa. Ratkaisevaa lienee, kumpi ottaa enemmän jäähyjä. Eikö Tappara ole ollut IFK:ta jäähyherkempi pudotusopeleissä?

IFK:lla on kotietu, ja onko vielä niin, että koettavat nostaa tämän roolia myymällä hallin ainakin kahteen ensimmäiseen kotipeliin loppuun ennen kuin vastustaja oli edes tiedossa? Tosin Tappara taisi näyttää Oulussa, että kotietu ei aina niin merkityksellinen ole.

Kirjoitin taiemmin, että ei taida IFK pärjätä Tapparalle. Mutta näiden osa-alueiden valossa näyttäisi kuitenkin melkein siltä, että IFK on ennakkosuosikki. Valitettavasti runkosarjassa kyllä näytti, että Tappara on kuitenkin kokonaisuutena kaikessa edellä IFK:ta. Tosin viime vuonnakin IFK sai pudotuspeleissä haastettua Tapparan ihan kunnolla, ja tänä vuonna joukkue on paljon vahvempi. Mutta on se Tappara vaan myrkkyä IFK:lle.

Voi mennä jännäksikin, mutta jotenkin edelleen pelkään, että tasaisena suorittajana ja viime vuosien finaalikokemuksella Tappara vie voiton. Pallotan kuitenkin toiveikkaana IFK:n.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.04.2016 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Runkosarjan perusteella joko tai eli HIFK oli selvästi (17p) edellä kokonaispisteissä ja maalierokin (+14) suosii heidän menestystä suhteessa vihulaiseen. Toisaalta Tappara voitti keskinäiset neljä peliä 8-4 pistein.

EDIT: Pakko tarttua otsikointiin http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/sm-li ... le/5839770

Eli eikö se nyt ole loogista, että kärkijoukkue ei voita toiselta kärkijoukkueelta ihan niin paljon pisteitä kuin heittopusseilta. Kun pisteet menevät 8-4, niin ei tuo kyllä taivu mitenkään painajaiseksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Tapparan suurin heikkous on hermojen pettäminen tappiotilanteessa.
Ja mistähän tämä tulee?

Kyllä se Tappara vain taas tappioasemasta ponnisti kivasti pariin otteseen kärppiä vastaan rinnalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:EDIT: Pakko tarttua otsikointiin http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/sm-li ... le/5839770

Eli eikö se nyt ole loogista, että kärkijoukkue ei voita toiselta kärkijoukkueelta ihan niin paljon pisteitä kuin heittopusseilta. Kun pisteet menevät 8-4, niin ei tuo kyllä taivu mitenkään painajaiseksi.
Minusta otsikko viittaa ihan osuvasti niihin jutusta löytyviin taulukoihin: kaikista liigajoukkueista IFK sai vähiten psteitä Tapparalta. Esimerkiksi Kärpiltä IFK sai runskosarjassa tuplasti enemmän pisteitä, vaikka Kärpät runkosarjassa keskimäärin Tapparaa paremmin pelasikin. Vastaavasti, vaikka IFK oli runkosarjan paras joukkue, oli se kuitenkin Tapparalle kuudenneksi helpoin vastustaja kaikista (tosin jaetulla sijalla).

Minusta tämä liittyy siihen, että nimenomaan Tapparan tyyli on ollut tällä kaudella IFK:lle tilastollisestikin myrkkyä, joten on ihan perusteltua otsikoida, että vastustaja on painajaismainen.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.04.2016 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:...joten on ihan perusteltua otsikoida, että vastustaja on painajaismainen.
Ei ole, vaikea vastus olisi perusteltua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...joten on ihan perusteltua otsikoida, että vastustaja on painajaismainen.
Ei ole, vaikea vastus olisi perusteltua.
Tai ehkä superlatiivissa (runkosarjan perusteella) "vaikein vastus" olisi perusteltua. Ja kyllä tämä voidaan minusta klikkihakuisessa iltapäivälehtien otsikkokielessä kääntää painajaismaiseksi (vaikka ei tämä toki tyylikästä ole) nimenomaan siksi, että saman tilaston valossa Lukolla piti olla 50 % mahdollisuus kaataa Tappara ja Kärpillä jo lähes 60 %:n, mutta niin vain tämä IFK-kannattajien pahin pelko (painajainen?) toteutui ja nimenomaan Tappara sieltä tuli finaalivastustajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Pitäisi ensiksi toimittajan tällaisen sensaatiohakuisen tilaston nähtyään muistaa, mistä on kyse. Eli kyse on HIFK:n ja Tapparan välisistä peleistä - kahden aika tasavahvan kauden pelanneen joukkueen välisestä sarjasta. Tällöin on turha jauhaa muusta. Kun HIFK:n tilasto on 1-0-1-2 eli piste per peli Tapparaa vastaan eli vielä vääntäen jatkoaikatappio keskimäärin jokaisesta pelistä, niin eihän tuo nyt millään taivu painajaismaiseksi. Mut joo, maailmaan mahtuu näitä...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ai kuten kulta ratkesi kuitenkin vasta game sevenin jatkoajoilla kun Tappara oli jo tappiolla 1-3?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Viime vuonna? Vaikea sanoa, itse lopetan aina seuraamisen kun ifk tippuu.
Eikö sun pitäisi kannattaa jotain kepusuomen Mikkelin Jukureita tai Kuopion palloseuraa?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Viime vuonna? Vaikea sanoa, itse lopetan aina seuraamisen kun ifk tippuu.
Eikö sun pitäisi kannattaa jotain kepusuomen Mikkelin Jukureita tai Kuopion palloseuraa?
Joo. Mä vielä jotenkin kestän sen, että harrastamme Peran kanssa samanhenkisiä laukkuja ja osin tuulipukujakin, ja ajelemme molemmat ranskalaisilla romukasoilla, mutta Pertin IFK-kannatus on jotenkin jo vähän liikaa eikä millään sovi taiteilijakuvaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Viime vuonna? Vaikea sanoa, itse lopetan aina seuraamisen kun ifk tippuu.
Eikö sun pitäisi kannattaa jotain kepusuomen Mikkelin Jukureita tai Kuopion palloseuraa?
Joo. Mä vielä jotenkin kestän sen, että harrastamme Peran kanssa samanhenkisiä laukkuja ja osin tuulipukujakin, ja ajelemme molemmat ranskalaisilla romukasoilla, mutta Pertin IFK-kannatus on jotenkin jo vähän liikaa eikä millään sovi taiteilijakuvaan.
Tää on ihan kuin

Kuva

Jätän lukijan varaan tulkita, kumpi on kumpi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:^ no, minulta naiset kysyivät aina jenkeissä 'are you German?'. :)

Niin, valitettavasti parikymmentä vuotta on tullut kannatettua ifkta ja nordiksellakin istuttua. Ei taida vaihto enää onnistua.
No ei minuakaan kyllä ole italialaiseksi arveltu, mutta vaikka en totta tosiaan osaa identifioitua kumpaankaan hahmoon lainkaan, niin ehkä DeVito tuntuisi kahdesta hyvin kaukaisesta stereotyypistä kuitenkin all-things-considered lähemmältä. Mutta olisin valinnut mieluummin vaikka tällaisen leffan, kun ei ne tuulipuvutkaan kuitenkaan ihan samanlaiset ole:
Kuva
Ja tällaisena Helsingin kantakaupungista kotoisin olevana elämäntapasuomenruotsalaisena minulla ei varmaan ole koskaan ollut okein edes vaihtoehtoa. Faijakin vei Nordikselle jo iloisella 70-luvulla, eikä ollut epäselvää, kumman joukkueen peleihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pertti näyttää kyllä näköiseltään tuossa mekossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:^ no, minulta naiset kysyivät aina jenkeissä 'are you German?'. :)
Ootko useinkin käynyt?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Erikseen kyllä osoitan henkisen tuohtumukseni (joka ei tietenkään näy ollenkaan sivistyneen ulkokuoreni alta ulospäin) siitä, että karjalaiselle tarjotaan savolaisseuroja. Minulle ei savosta kelpaa kuin naiset ja ne kelpaavatkin sitten hyvin.
Mitä eroa on Savolla ja Karjalalla?

Länsirannikon takakireät mongertajat ovat aina kriisissä siitä kun menee Pori ja Rauma sekaisin tajuamatta ollenskaan sitä, että molempia asuttaa just samanlainen takakireä mongertajasakki.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kieltäydyn vastaamasta typeriin kysymyksiin!

Mitägän Stdinarska kannattaa, mitähän hän kannattaa!

Vihje: Stadinarska ei ole landepaukku.

STADINARSKA

P.S. Geetsukin rakasti Hifkta
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Löin kossupullosta vetoa, ettei Saipa ole neljän parhaan joukossa runkosarjassa; oli viides. Laitoin pullon poikimaan lisätuottoa lyömällä sillä finaalisarjassa vetoa Tapparan puolesta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja elco »

Voitin kahdelta lahdenpelleltä pääsiäisenä 10-5 vedolla kymmenen drinksua. Ja pomonpomolta 12 drinksua lisää IFK vai Kärpät edellä-vedolla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei se kaunista ollut, mutta se oli voitto.

Seuraavassa Laineen tolpat sisään, kiitos.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: HIFK vai Tappara?

Viesti Kirjoittaja KKK »

En tiedä kumpi voittaa, mutta tällaiselle ei-kiakkoa-seuraavallekin tunnelma vie mukanaan. Playoffit ja osin finaalipelitkin aitiopaikalla, tosin tiskin takana. Hauskaa ja elähdyttävää seurattavaa. Kotipelissä saatat myydä tuoppikamaa pari ensimmäistä erää, mutta kun kotijoukkue täräyttää tasoittavan pelikellon näyttäessä 59:59 alkaa yllättäen mennä mustaleimaista konua - tuplana.

Olen siis heittänyt kuutamokeikkaa tiskin takana Hki-Tre -akselilla pisemmänkin aikaa. Kieroutuneella tavalla hauskaa.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin