Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Voitko itse myöntää, että kepu-Musk saisi taatusti aluetukirahaa Suomessa, jos perustaisi tehtaansa oikeaan paikkaan?
Tämä mahdollinen maailma on kyllä niin kaukana aktuaalisesta, että Kitinäkinojen uljas historiakin huomioiden tämä kuulostaa lähes poikkeuksellisen pointittomalta jankkaukselta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Voitko itse myöntää, että kepu-Musk saisi taatusti aluetukirahaa Suomessa, jos perustaisi tehtaansa oikeaan paikkaan?
Tämä mahdollinen maailma on kyllä niin kaukana aktuaalisesta, että Kitinäkinojen uljas historiakin huomioiden tämä kuulostaa lähes poikkeuksellisen pointittomalta jankkaukselta.

Hyvähän se on selvittää asia etukäteen, jos Musk joskus päättää ottaa kepun jäsenkirjan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Voitko itse myöntää, että kepu-Musk saisi taatusti aluetukirahaa Suomessa, jos perustaisi tehtaansa oikeaan paikkaan?
Tämä mahdollinen maailma on kyllä niin kaukana aktuaalisesta, että Kitinäkinojen uljas historiakin huomioiden tämä kuulostaa lähes poikkeuksellisen pointittomalta jankkaukselta.
No ei suinkaan, johan tänne joku tukiaislitiuakkutehdas on pystytetty jönsteriin tekes-rahalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Voitko itse myöntää, että kepu-Musk saisi taatusti aluetukirahaa Suomessa, jos perustaisi tehtaansa oikeaan paikkaan?
Tämä mahdollinen maailma on kyllä niin kaukana aktuaalisesta, että Kitinäkinojen uljas historiakin huomioiden tämä kuulostaa lähes poikkeuksellisen pointittomalta jankkaukselta.
Hyvähän se on selvittää asia etukäteen, jos Musk joskus päättää ottaa kepun jäsenkirjan!
Totta. Sitä paitsi, jos residentti kepujäärä tosiaan myöntää tämän julkisesti, voi myöntö olla juuri se ratkaiseva tekijä, joka itse asiassa saa Muskin toteuttamaan tämän aluksi epätodennäköiseltä kuulostavan skenaarion. Ehkä Fisker Karmaa tehtiin vain liian etelässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

SoHardin viittaaama julkisin varoin tuettu litiumakkufirma oli European batteries.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:SoHardin viittaaama julkisin varoin tuettu litiumakkufirma oli European batteries.
Oliko se osuvasti vielä Varkaudessa tai jotakin sen tyylistä? :)
Varkaudessa joo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Toissa vuonna lastensuojelun avohuollossa vaihtui 48 prosenttia sosiaalityöntekijöistä"

http://www.hs.fi/kaupunki/a146025410276 ... s-prio-3-1

Kyllähän se kertoo, että jossain mättää, kun ovet käyvät näin tiuhaan.

Varmasti erittäin raskasta hommaa.

IMHO ihan ok tehdä kantelu omasta työpaikastaan. Jos valvova viranomainen sitten katsoo, että kaikki on ok, niin mikäs siinä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:"Toissa vuonna lastensuojelun avohuollossa vaihtui 48 prosenttia sosiaalityöntekijöistä"
Ihmekös tuo. Liian kireät resurssit, kovaa työtä ja palkinnoksi oman elämänsä pertit elämöivät kuinka mukavilta vanhemmilta viedään lapset vain koska hakkasi pehmolelua.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:"Toissa vuonna lastensuojelun avohuollossa vaihtui 48 prosenttia sosiaalityöntekijöistä"
Ihmekös tuo. Liian kireät resurssit, kovaa työtä ja palkinnoksi oman elämänsä pertit elämöivät kuinka mukavilta vanhemmilta viedään lapset vain koska hakkasi pehmolelua.

Ei noissa hommissa varmasti kiitosta saa. Enemmän tappouhkauksia ja huorittelua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kun ahneet it-kurjuuttajat pistävät porukkaa kiihtyvällä tahdilla pihalle empaattinen neuvo on, että "mee muualle töihin tai kouluttaudu toiselle alalle".
Lastensuojeluhommissa olis töitä!
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei pöllömpi metodi.

Humalassa autoilun seuraukset näkyviksi – Thaimaa lähettää rattijuoppoja töihin ruumishuoneille

Ei tietenkään toimi Suomessa, koska tämän jälkeen juopot pitäisi lähettää terapiaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9477
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Päivän hesarissa oli hassu ajatusleikki tuloeroista, mutta jutun pointti ei oikein kirkastunut, kun jotenkin tuntui, että Vantaan pieniä tuloeroja pidettiin hyvänä ja Kauniaisten isoja tuloeroja paheksuttiin, mutta mä pelkään tuon olevan vaan omaa ennakkoluuloista johtuvaa tulkintaa tekstin sisällöstä. Joka tapauksessa tekstissä keskityttiin vaan ihmettelemään tulonjakoa eri luokkien välillä, eikä millään tavalla vertailtu tuloluokkien rajoja kaupunkien välillä, mistä olisi huomannut Vantaan pienien tuloerojen juontuvan siitä, että siellä melkein kaikki tienaa huonosti ja rikkaat puuttuu lähes kokonaan. Vantaalaisena minäkin olisin ylimmän kymmenyksen riistokapitalisti, mutta Kauniaisissa tavallinen keskiluokkainen pulliainen. Ei ihme, että Vantaan kunnallisveroprosentti on korkea muuhun PKS verrattuna.

http://www.hs.fi/paivanlehti/15042016/a1460610869417
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Päivän hesarissa oli hassu ajatusleikki tuloeroista, mutta jutun pointti ei oikein kirkastunut, kun jotenkin tuntui, että Vantaan pieniä tuloeroja pidettiin hyvänä ja Kauniaisten isoja tuloeroja paheksuttiin, mutta mä pelkään tuon olevan vaan omaa ennakkoluuloista johtuvaa tulkintaa tekstin sisällöstä. Joka tapauksessa tekstissä keskityttiin vaan ihmettelemään tulonjakoa eri luokkien välillä, eikä millään tavalla vertailtu tuloluokkien rajoja kaupunkien välillä, mistä olisi huomannut Vantaan pienien tuloerojen juontuvan siitä, että siellä melkein kaikki tienaa huonosti ja rikkaat puuttuu lähes kokonaan. Vantaalaisena minäkin olisin ylimmän kymmenyksen riistokapitalisti, mutta Kauniaisissa tavallinen keskiluokkainen pulliainen. Ei ihme, että Vantaan kunnallisveroprosentti on korkea muuhun PKS verrattuna.

http://www.hs.fi/paivanlehti/15042016/a1460610869417
Joo, minäkin koetin tuota juttua aamulla lukea, mutta en myöskään löytänyt siitä mitään pointtia tai viestiä. Kunhan oli tehty laskelma, ja sitten jätetty siihen. Ihme journalismia.

Sen sijaan erinomaisen ansiokas tuo oma reflektiivinen spekulaatiosi siitä, että kokemuksesi jutun arvoarvostelmista saattaa johtua enemmän omista ennakkoluuloistasi kuin jutun varsinaisesta sisällöstä. Minä, esimerkiksi, koin suurta kiusausta lukea jutun vähän päinvastoin siten, että ikään kuin oletetaan ilman muuta yleisesti jaetuksi ja hyväksytyksi taustatiedoksi, että Vantaalla on kurjaa sateista pimeää juoppoja väkivaltaa, kun taas Kauniaisissa on aivan erinomaiset julkiset palvelut köyhimmillekin, ja muutenkin siistiä ja iloista, ja tätä kautta oikein ajetaan johtopäätöstä, että suuret tuloerot ovat valtava siunaus ja rikkaiden varallisuus valuu tehokkaasti myös köyhimpien kohonneeksi hyvinvoinniksi. Oikein rautalangalla väännettiin, että Vantaa on pohjoismainen hyvinvointivaltio ja Kauniainen amerikkalainen onnela. Ehkä juttu oli sittenkin hyvä, kun se antoi vähän joka katsantokannalla aihetta haastaa oletuksiaan?

No, itse asiassa juttu ei ollut hyvä. Tosiasiassahan yhdenkään metropolialueen kunnan tilannetta ei voi ymmärtää irrallaan yhtenäisen systeemin muodostavasta kontekstista, eli pääkaupunkiseudun Helsinkivetoisesta dynamiikasta. Tällainen irrallinen tarkastelu on aika arvoton. Vähän kuin tuo huomio Helsingin suuresta määrästä köyhiä - olikohan siinä huomioitu esimeriksi varattoman ja tulottoman opiskelijaväestön keskittyminen juuri Helsinkiin? Onhan Otaniemikin varmaan koko Suomen köyhin postinumeroalue, mutta ei siitä kovin vahvoja syrjäytymisjohtopäätöksiä voi vetää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9477
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Oikein rautalangalla väännettiin, että Vantaa on pohjoismainen hyvinvointivaltio ja Kauniainen amerikkalainen onnela.
Ton saman rinnastuksen olin tekstistä lukevinani. Epäselväksi, ja siten oman tulkinnan varaan jäi, mitä tällä rinnastuksella haettiin. Ei ainakaan kovin onnistunut puolustuspuhe pohjoismaiselle hyvinvointivaltiolle, jos minulta kysytään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18764
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18764
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

MTV:n uusi tosiTVsarja KODITTOMAT

Tämä menisi myös huonon huumorin topiiikkiin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18764
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:Siinä on muuten Urpsullekin jo pähkinä purtavaksi.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201604 ... 2_ul.shtml

Tein tunnukset periskooppiin, hyvä ettei kaleidoskooppiin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/talous/a1461037970393? ... tuimmat-#7

Kodinkonekaupastahan moni on poistunut verissäpäin, mutta hyvä, että uskoa riittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21456
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ täällä piisaa tilaa. Suomen kodinkoneskene on niin paskaa, että xxl tyylillä nitistää kilpailun. Kyllä gigantin rinnalle mahtuu toinen.

Retail-bisneksen lokoisia toimijoita on suojellut vain suomen marginaalinen koko. Euroopan kasvun pysähtyminen ja konseptien kehittyminen tekee kuitenkin suomeen laajentumisen houkuttelevaksi yhä useammalle.

Aika jännä, että sama heppu on pistänyt noin monta ketjua alulle. Kertoo jotain siitä kuinka tärkeää on tiukka focus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016042 ... 3_uu.shtml

Melkoinen anustappi tämä apupäsmäri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25774
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016042 ... 3_uu.shtml

Melkoinen anustappi tämä apupäsmäri.
"Viestin alussa Lakanen muistutti, kuinka yksi vuoden tulostavoitteista on henkilökunnan työssäjaksamisen varmistaminen, ja kuinka jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa muiden jaksamiseen." :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja