Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun on niin saakutin ruma ettei kelpaa edes Tinderin boteille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ihan pienesti harmittaa, etten saa tosta Stam1nan uudesta pitkäsoitosta, Elokuutio, kunnolla kiinni. Kun se kuutio seikkailee siellä pitkin pitkäsoittoa. Onko se koko pitkäsoiton mittainen tarina, vai yksittäisiä tarinoita joissa kuutio seikkailee. Tai sitten mä vain olen tymä.

Mikä on elokuutio?

Kaikkien pitkäsoiton kuunnelleiden palaute otetaan ilolla vastaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Festareilla toi stam1na toimii oikein hyvin. Antaa joka kerta syyn suunnata olutteltalle käyttämään aikaa paremmin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Bluntly kirjoitti:Festareilla toi stam1na toimii oikein hyvin. Antaa joka kerta syyn suunnata olutteltalle käyttämään aikaa paremmin.
Yrityksen puutetta, sanon minä. Olisit punnertanut, niin kuin punnersit sen levytangon kurkulta. Olutteltta on varma kuolema!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tämä ilta pikkusen harmittaa. Tapiolassa pelattais säbää lajin huipulla, mutta me ollaa, tai siis poika on, saman lajin tekniikka treeneissä Masalassa. Ja minä luonnollisesti olen kuski. Onneksi on pad ja Veikkaus TV. Näkee edes Classicin pelin.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti:Näkee edes Classicin pelin.
Mielenkiinnolla odotan. Oli sen verran tasoeroa ekassa, että viikkareiden on pakko pistää isompaa silmään, jos meinaavat tosissaan taistella jatkoonpääsystä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kurkussa kaktusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Näkee edes Classicin pelin.
Mielenkiinnolla odotan. Oli sen verran tasoeroa ekassa, että viikkareiden on pakko pistää isompaa silmään, jos meinaavat tosissaan taistella jatkoonpääsystä.
Mulla on vähän sellainen kutina, että isompaa vaihdetta ei löydy. Tänään se nähdään. Jos Classic vie tänään, niin sarja on taputeltu.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Laitetaan credit card fraudia tuhannella eurolla, kortti netsin toimesta jo kiinni. Kätevästi juuri samalla kun odotan ranskalaisten katevarausten poistumista. Tuleekohan vielä tulta ja tulikiveä?
Osaatko aavistaa, mistä ovat saaneet korttisi tiedot?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aika yleisiä tuntuvat olevan, kun sekä sulle että Bluntlylle käynyt noin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rajasin credit-puolen käytön pelkästään Suomeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siis fyysisten ostosten, internet-ostokset on erikseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Alkaa epäilyttää, josko ovat hukanneet isäni raadon. Ensin piti olla puolitoista viikkoa pyytämäämme ruumiinavaukseen. No ei. Kuoli siis 15.4. KYKSissä. Kun soiteltiin raatohuoneelle eivät meinanneet löytää ukkoa vaikka etsivää paperin rapinaa kuului puhelimessa. Väitti lopuksi että on se siellä pakkasessa.Sitten luvattiin 3.5. ruumiinavaus.Neuvoivat soittamaan KYKSin hoitavalle lääkärille. Numeron antoi. Viivyteltiin tänne asti että soitettiin, ja se akka ei tainnut tuntea miestä. Tietoa ei avaamisesta ei vielä ole tullut hänelle. Kehoitti soittamaan patologiselle, josta minä että patologinen kehoitti soittamaan just sulle. Hän että ai jaa ja kun saa tiedon, lähettää sen postitse. Mä sanoin että totta kai tarvitaan kuolintodistus hautauslupaa varten ja niinpoispäin.

Siis mä luulen, että isä on lähtenyt sieltä pakastimesta kävelemään Jeesuksen tapaan. :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:Minä olen syntynyt KYKS:ssa. Se on nykyään KYS.
No vitutko siitä, savolainen.
Minä sentään olen syntynyt Tampereen keskussairaalassa hämäläis-pohjalaisista vanhemmista!

Mutta kyll nuo piirikuntajaot ovat rajoittavia.
Joo, isälläni oli neurologiajanvaraus Varkaudessa. Dementia. Lopulta joo Orimattilassa soitin ambulanssin joka vei Lahteen. Joka Lahti ei muuta tehnyt kun kuljetutti yötä myöten sinne sanotaan sitten vaikka KYSiin. Jossa makoili pari viikkoa ja kuoli. Nytten ei vain ruumista taho löytää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei vielä kuulu raadosta. Tänään perunkirjoituksen varalta yritetiin puhelimitse selvitellä:
Äidilläni ja isälläni oli kuulemma avioehto. Jotain vuodelta 1961 tai 1962.
Äitini mukaan joku "tuomari Joutsiniemi", suvun tuttuja... oli sen kirjoittanut ja kertonut tallettavansa sen Turun Maistraattiin. Miksi Turkuun, en tiiä, Tampereellahan tuo tapahtui.

No Turun maistraatti ei tiennyt ja lisäksi eivät löytäneet vanhempiani REKISTERÖITYJEN avioehtojen listasta koko Suomenmaasta. Siis ei ollenkaan rekisteröity eli ei voimassa?

Kehoittivat soittamaan Tampereen raastuvanoikeuteen. Jossa eivät myöskään tienneet, vaan sanoivat, että niin vanhat on arkistoitu Tampereen kaupunginarkistoon.

Joka nyt huomiseksi yrittää penkoa. Josko se on edes virallinen paperi saati olemassa.

Mutta toisaalta eihän tuo mua haittaa. Eihän ukolla paljoa perittävää ollut, vanhoja vaatteita ja aseet toki ja laho mökki (Josta ei siitäkään tiedetä oliko mökki yhteisomistuksessa vai ei tai edes autorämä)

Mutkun siis jos minä avioehdon olemassa ollessa olisin ainoa "perijä" ja siten ilmeisesti vastuussa myös isäni maksamattomista laskuista (joita riittää ja riittää, pikkusummia, mutta käräjillehän niistäkin varmaan lopulta) ja ympäristöhaitta mökistä.... niin jos avioehtoa ei ollutkaan, niin sittenhän äitinikin maksaa, kähkäh.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No eipä ollut avioehtopaperia Tampereen arkistossakaan. Ei kuulemma ole rekisteröity raastuvanoikeudessa. Mihin lie se jo kuollut juristi lapun tunkenut, hanuriinsa kai.

Siis mulle ihan sama (ei perittävää) , mutta jos avioehtoa ei ollutkaan, niin sittenkö vain äitini perii isäni? Ja vastaa isän laskuista ja kattoromahtaneesta mökistä, hehheh. (Avustan kyllä.) Aseet, joihin samoihin mulla on toki lupa, mun sitten varmaan pitää ostaa äidiltä ennen kuin kytät vie?

Mutta joo perunkirjoitukseen on aikaa eikä ruumiistakaan kuulu mitään. Kohta varmaan selviää, etteivät olleet naimisissakaan ja isäni ei ollut koskaan syntynytkään. :lol:
Viimeksi muokannut Gat, 10.05.2016 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Eikö tuo mene niin, että ne laskut ja muut maksetaan kuolinpesästä ja jaettava osuus on vasta se jäljellejäävä. Eli kukaan ei "peri" velkoja tai laskuja sellaisinaan. Ja jos pesä on varaton, niin sitten jäävät vain maksamatta? Mä en ainakaan maksanut penniäkään mun isän miljoonaveloista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Eikö tuo mene niin, että ne laskut ja muut maksetaan kuolinpesästä ja jaettava osuus on vasta se jäljellejäävä. Eli kukaan ei "peri" velkoja tai laskuja sellaisinaan. Ja jos pesä on varaton, niin sitten jäävät vain maksamatta? Mä en ainakaan maksanut penniäkään mun isän miljoonaveloista.
Mää olen käsittänyt, että velat nimenomaan periytyy. Ja että kuolinpesästä voi nilistää vain välttämättömät hautaamiskulut ja jotain muuta välttämättöntä ehkä. Edit: ja kun kuolintodistustakaan ei vieläkään ole, vainajan tiliä ei saa käyttää ollenkaan. Mekin maksettiin sähkolasku. Eikun äitihän sen maksoi, ettei virta poikki. Isä ei nimittäin osannut kuukausiin maksaa laskujaan, perintätoimiston muistutuksia on paljon. Mutta siis perittävää ei ole paljon paskaakaan. Aseet lienee arvokkaimmat.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

"Ennen perinnönjakoa on pesä selvitettävä. Pesänselvityksellä tarkoitetaan yleistäen pesän varojen ja velkojen selvittämistä, eli jakokuntoon saattamista. Pesän velat on aina syytä maksaa ennen perinnönjakoa. Mikäli tämä laiminlyödään, saattaa osakkaille syntyä rajoitettu velkavastuu vainajan veloista. Pääsääntö jäämistöoikeudessa on, että velat eivät periydy. Mikäli kuolinpesän velat ylittävät sen varat, eli pesä on ylivelkainen, on osakkaan henkilökohtaisen velkavastuun välttämiseksi syytä aina hakea kuolinpesään pesänselvittäjä. "

http://www.juridicus.fi/fi/perintooikeus
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos on ylivelkainen pesä, laskuja ei pidä maksaa ainakaan pesän varoista. Muuten vastuu veloista voi tulla ns. pesään ryhtymisen vuoksi. Velka ei periydy. Se on henkilökohtaista. Jos on ylivelkainen, koko homma pesänselvittäjälle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Jos on ylivelkainen pesä, laskuja ei pidä maksaa ainakaan pesän varoista. Muuten vastuu veloista voi tulla ns. pesään ryhtymisen vuoksi. Velka ei periydy. Se on henkilökohtaista. Jos on ylivelkainen, koko homma pesänselvittäjälle.
En tiedä, onko se "ylivelkainen", perintätoimistojen vaatimia pikkulaskujahan nuo, oikeustoimiuhkauksín. Kai niitä saa muutkin maksaa vaikeuksien välttämiseksi. Autoveron jo maksoin itse.

Mutta eihän tässä vielä ole "kuolinpesääkään", koska vieläkin puuttuu todistus että mies olisi kuollut.
Siispä ei olla käytetty isän tiliä eikä pankkikorttia edes isän maksuihin.

Sen olen käsittänyt, että oli niin tai näin, jos rintaperillinen eli minä on, leski ei itse asiassa peri, mutta säilyttää "avio-oikeuden" vainajan kamoihin. Mutta kuuluuko siihen auto ja ne aseet ja kaikki? Mutta siis leski ei saa myydä niitä ilman perikunnan eli siis mun suostumusta? Joten mun pitää antaa äidilleni lupa että äiti saa myydä jotain niistä edes minulle?? (Mökki oli onneksi heidän yhteisomistusta, en vastaa siitä lahoviasta)

Kannattaako mitään perinnönjakoa siis edes tehdä, vai onko "perunkirjoitus" pakollinen? 3 kk siihen aika delaamisesta?

Avioehtopaperia siis ei löytynyt virallisilta tahoilta.
Mikä on ero jos sellainen että se olisi kuin että ei olisi?
Jos olisi, sittenkö ei olisi sitä "avio-oikeuttakaan" vainajan kamoihin?

Pienistä tässä on kyse, me vaan mietitään kumpi olisi byrokratian kannalta helpompaa, että avioehtopaperi olisi vai että ei olisi? (Kumma muuten ettei löydy, se 60-luvun lakimies on tupeksinut. Vaikka sen jäämistöstä löytyisi, jos ja kai kun kun ei ole raastuvassa rekisteröity, pätisikö silti?)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkuisen harmittaa kun lempi alkoholijuomani maksaa täällä 10,50€ kun juurikin samoja puteleita ostin hintaan 1,90€.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tee itse ja säästä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En omista tällä hetkellä pönttöä, että saisi punkun pulputtamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tietokoneesta meni toinen emolevy paskaksi. Johan uusi (siis hajonnutta edeltävä kesti vuosia) viikon jaksoikin. Ei hätiä mitiä, hajonnut viikon vanha meni takuuseen ja taas kone pelittää.
Tai niin Luulin. prkl.
Win10 vaatii uudelleenaktivointia. No niin vaati edellisen emon vaihduttua. MUTTA! Nyt ei aktivointi Mikrosoftin mukaan onnistu edes puhelimitse. Soitin siis Mikrosoftille kun kone niin pyysi.
PaSkAt :kele:
Pitää kuulemma aloittaa asennus Win7:sta, johon löytyy asennusmedia. Juu löytyy multa. Olen siihen ostanut päivityksen Win8Pro:ksi, johon on myös asennusmedia, mutta se ei sitten käykkään, koska on upgreidaus.
V I T T U M I T Ä P A S K A A !! :kele: :kele: :kele:
Ei näin ainakaan asiakaskokemukset lähde kasvuun.
Ei. Ei. Ei.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Vastaa Viestiin