Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä erilaisissa dementoissa aivot atrofioituvat. Se aiheuttaa pään kuvantamistutkimuksissa näkyviä muutoksia, joita voi sanoa myös kutistumiseksi, mutta surkastuminen on ehkä parempi suomennos.

Onko isäsi päätä kuvattu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä erilaisissa dementoissa aivot atrofioituvat. Se aiheuttaa pään kuvantamistutkimuksissa näkyviä muutoksia, joita voi sanoa myös kutistumiseksi, mutta surkastuminen on ehkä parempi suomennos.

Onko isäsi päätä kuvattu?
Juu on nyt. Sen huonoa suomea hädin tuskin puhuvan venakkolääkärin arvioon emme vielä usko. Ehkä tuttu piripääneurologimme saattaa mutta vain saattaa olla luotettavampi. Sille lähete, mutta täytyy olla kaikkien pari viikkoa Orimattilassa tällä välillä. Tai siis mun täytyy ja vanhempani mukana kun eivät pärjää yksin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kuva
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Toinen silmämuna punottaa sisäreunasta melko runsaasti ja tuntuu kuin olisi jotain kakkaa siinä eli vaikeuttaa esim. lukemista ja tuntuu muutenkin saatanan ärsyttvältä. Tarkkailen tilannetta, ei millään jaksaisi nyt mitään lääkärijuttuja.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:Toinen silmämuna punottaa sisäreunasta melko runsaasti ja tuntuu kuin olisi jotain kakkaa siinä eli vaikeuttaa esim. lukemista ja tuntuu muutenkin saatanan ärsyttvältä. Tarkkailen tilannetta, ei millään jaksaisi nyt mitään lääkärijuttuja.
Olet luultavasti raskaana. Tai sitten tarttet kunnon panon, mistä punasilmäisyys.

Ainaskaan täällä koto-Suomessa ei kumminkaan saa infektiota hoitavia silmätippoja muuten kuin lääkärin reseptillä. Tiedän, koska isäni toinen silmä on verenpunainen.

Isästäni puheen ollen, että alkaa käydä surulliseksi. Eilen hänen piti käydä mun kanssa 50 m. lähkaupassa. Kannustan sellaiseen, koska en jaksa/suostu että vain minä käyn kaupassa, ja sitäpaitsi siellä vittuilevat useiden ihmisten korttien käytöstä. Tjaa niin virallisesti neuvottu dementikkojen kannustaminen omatoimisuuteen. Nyt isäni motivoitui, koska kaljansa ja tupakkinsa olivat lopussa. Ja äitini kanssa siis pakkosäännöstelemme isälle vain sixpäkin päivässä.

No, ensin isäni normaali kahden tunnin vastustelu, miten pelottaa.
Sitten vetäytyi keittiöön vaihtamaan vaippojaan. Kesti puoli tuntia.
Sieltä tultuaan havaittiin, että oli laittanut verkkarinsa nurinpäin, sisäpuoli ulkopuolelle. Kun ne sai riisuttua, ilmeni että paljas perse ja killuttimet, siis oli sittenkin unohtanut vaipat.

Vaippoja ei millään meinannut osta pukea. Äitini opasti. Isäni verkkarit haisevat kuselta kuin Korkeasaaren apinatalo, vaipoista huolimatta. Äitinikin huomasi ja eihän tarvi erikseen nuuhkia.

No ne samat verkkarit kuitenkin päälle, äitini oikaistua ne. Ja kuitenkin isä onnistui työntämään kahta jalkaa samaan lahkeeseen ja saamaan kaksi lahjetta sisäkkäin. Äidin kanssa neuvottiin ja korjattiin. Kai mun olisi pitänyt pukea ukko, mutta minäkin olen lopussa.

Lopulta sitten sinne kauppaan. Melko hyvin meni, paitsi että isäni tarvitsi ohjausta ettei vie kärryjä joissa vielä ostoksia kassan ohi. Mutta herranjumala se "kävely". Zombitkin vaikuttavat huippu-urheilijoilta siihen verrattuna.

Tilansa on huonontunut pari vuotta ja nyt huononee viikko viikolta lisää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Olisko nyt aika toimia, kun vain huononee entisestään? Onko ihan tyhmä kysymys, mutta eikö heillä/sulla ole pesukonetta?

Edit: luin aiemmat kommentit ja tekee mieli lisäillä. Gattis, onko isälläsi maksa-arvotkin ihan ok, vaikka juo riittävästi? En kysele vittuillakseni, vaan pohdin tässä omia (juoppoja) vanhempiani. Mietin, voiko maksa-arvot ja muut veriarvot olla hyvät, jos on ryypännyt säännöllisesti niin kauan. Mulla siis myös huoli taustalla, ei vittuilu.

Äitini jäi eläkkeelle jokin aika sitten. Hän sai jo noin vuosi sitten sydärin ja hälle tehtiin pallolaajennus. On vissiin lopettanut lääkkeet, mutta juomista ei. Tupakoinnin on kyllä lopettanut. Mietin vaan, miten kauan hän jaksaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:^Olisko nyt aika toimia, kun vain huononee entisestään? Onko ihan tyhmä kysymys, mutta eikö heillä/sulla ole pesukonetta?

Edit: luin aiemmat kommentit ja tekee mieli lisäillä. Gattis, onko isälläsi maksa-arvotkin ihan ok, vaikka juo riittävästi? En kysele vittuillakseni, vaan pohdin tässä omia (juoppoja) vanhempiani. Mietin, voiko maksa-arvot ja muut veriarvot olla hyvät, jos on ryypännyt säännöllisesti niin kauan. Mulla siis myös huoli taustalla, ei vittuilu.

Äitini jäi eläkkeelle jokin aika sitten. Hän sai jo noin vuosi sitten sydärin ja hälle tehtiin pallolaajennus. On vissiin lopettanut lääkkeet, mutta juomista ei. Tupakoinnin on kyllä lopettanut. Mietin vaan, miten kauan hän jaksaa.
Kiitos Kreitsu.
Isäni kaikki veriarvot ja maksa sekä munuaiset ovat kuin nuorella urheilijalla. Vaikka tupakoikin ja paljon.Ohitusleikkaus 17 v. sitten, sen jälkeen ei ole ollut sydänoireita, sydänkäyräkin OK. Kunhan aivot kutistuvat eli surkastuvat. Nuorena oli juoppo. Sitten 40 vuotta lähes absolutisti. Vasta viimeiset kolme vuotta on ryypännyt taas. Mikä onkin dramaattista, lopulta konttailee alasti ja kusee ja paskantaa joka paikkaan. Siksi pakolla säännöstelemme sixpäkkiin päivässä. Mistä isäni ei tykkää.

Joten en ihan usko, että vain alkosta olisi kyse. (Vaikka eihän sitä tuossa terveydentilassa pitäisi ottaa yhtään.) Voihan sitä raittiitkin ihmiset dementoitua. Onneksi jostain luin, ettei dementia välttämättä ole perinnöllistä. Sellainen geeni on vain harvoilla. (Spermani halajaa johonkin) Ja mulla on ihan eri persoonallisuustyyppi kuin isälläni. Vaikka toki juoppo olenkin. Koska ei ole emäntää.

Edit: PESUKONEESTA kysyit.
Olen jo raportoinut, että sellainen ostettiin 2014 jouluksi. Vanhaa pulsaattoria korvaamaan. Mutta taloyhtiön natsit kieltävät asentamasta sitä vessaan (pistorasia liian lähellä) että myös keittiöön (ei ole lattiakaivoa vaikkei astianpesukonekaan tarvi).

Ja kun hissi ei vie pohjakerrokseen, jossa talon pesukóne on.. Ja vanhempani eivät sinne alas pysty kulkemaan kapeita portaita eivätkä pysty kantamaan.. ongelma.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulle on kehittymässä ongelma. Näen lähelle paremmin kuin kauas. Ja silmälasien kanssa käänteisesti. Onko tämä nyt se ikänäkö? Vai mikä näkö? Ainakin vikanäkö.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Niba »

Puoli vuotta sitten alkoi koskea vasempaan jalkapöytään haittaa kävelya, kaikki lihakset ja jänteet kireällä, pari fysioterapeuttia kertaa käyty, ehkä opin kävelemään vielä uudestaan, mutta tähän mennessä vain kipuja vanhojen kipujen päälle..
jäi reumalääkkeet taas ottamatta aamulla, Jalka siitä tulistuu vaikka Drugs don't work..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Niba kirjoitti:Puoli vuotta sitten alkoi koskea vasempaan jalkapöytään haittaa kävelya, kaikki lihakset ja jänteet kireällä, pari fysioterapeuttia kertaa käyty, ehkä opin kävelemään vielä uudestaan, mutta tähän mennessä vain kipuja vanhojen kipujen päälle..
jäi reumalääkkeet taas ottamatta aamulla, Jalka siitä tulistuu vaikka Drugs don't work..
Käy ORTOPEDILLA.

ELOARSKA
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Koko kevät sairaana niin, että oli aina kolme viikkoa flunssan eri oireita ja välissä noin viikko huilia. Loppukeväästä parit punkteeraukset ja kesällä poskionteloiden leikkaus, joiden jälkeen olo parani niin, että pystyi taas mm. urheilemaan. Nyt taas vikat kuusi viikkoa menty toinen etulyhty pimeänä; olo on kipeä, mutta kaikkien testien mukaan olen täysin terve. Huomenna alkaa astman testaaminen, koska köhä ja keuhkokivut viittaisivat siihen. Suorastaan toivon, että ko. vaiva todennettaisiin, jotta epätieto hellittäisi ja vaivaa pääsisi viimein hoitamaan. Tähänastinen vuoden sairasteluennätys on varmaan kuusi viikkoa, tänä vuonna sama luku on mennyt rikki jo kuukausissa...
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Jos sulla on kuiva, hakkaava yskä joka vaivaa erityisesti öisin, pistän rahani astman puolesta. Broidilla oli > astma. Itsellä sama juttu. Spirometria-testiin vaan, sillä se selviää.
Amazing shit happens!
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kuivaa köhää ollut koko ikä, mutta varsinainen jatkuva sairastelu alkoi muutettuani nykyiseen asuntooni. Spirometria buukattu ensi viikoksi, jos näyttää negatiivista, hommaan vuodenvaihteessa uuden kämpän.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Astmalääkitys aloitettu. Nyt seuraillaan 3kk välein, alkaako tepsimään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikko mennyt Fungorinin kanssa, varmaan haettava oraalinen setti jatkoksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

DaveJames eli tohtori Housemme arveli, että minulla saattaa olla krooninen haimatulehdus eli pankriitti. Olen tutkinut asiaa ja saattaapa ollakin. Oireista puuttuu tosin vatsakipu ellei vain aamuista oksetusta lasketa. Kaikki muu sopii.

Akuuttiin muotoon kuulemma varmasti kuolee, krooniseen ei ihan heti. Mutta molempien aiheuttajana on yleensä liika alkoholin käyttö, yllätys yllätys.

En kuitenkaan vielä mene lääkäriin, äidinkin asiat kesken ja odottaa tutkimuskutsua sairaalaan. Minä jos menisin, niin vittuilisivat alkosta ja tupakista kuin en jo tietäisi. Syynäisivät tuskallisesti vatsalaukun ja suolen. Sitten kertoisivat, että mulla on jotain kolme kuukautta elinaikaa, :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mitä, vieläkö Gat on muka elossa :shock:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Gat kirjoitti:Sitten kertoisivat, että mulla on jotain kolme kuukautta elinaikaa, :mrgreen:
Gunnareitten basistikin selvisi haiman hajoamisesta, joten ei se o vaarallista, anna mennä vaan! Kivuliaaksi tosin tuon kuvaili "It's So Easy ja Muita Valheita" -muisteloissaan, joten itse en ajatellut kokeilla...
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen koko ikäni harrastanut aerobista liikuntaa äärimmäisen vähän. Toki joskus lapsena tuli potkupalloa potkittua ja luisteltua pihapeleissä, mutta muuten olen ollut tosi vähän liikkuva. Punttien kanssa olen vähän heilunut, mutta ei paljoa sitäkään. Kaikenkaikkiaan olen kirjanörtin perikuva.

Noh.. olen pitkään ihmetellyt, miksi puhallan pef-mittariin niin huonoja lukemia. Tulee välillä testattua, kun näytän esimerkkipuhalluksen potilailaille.

Puhallan jos oikein hyvin onnistun 510, joka on pituiselleni 70 vuotiaan arvo :oops:

Kuva

Nyt asiaa pohdittuani olen tullut siihen tulokseen, että sen täytyy johtua mun vähäisestä aerobisesta liikkumisesta. Hengityslihakset ovat heikot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Onko normaalisti aikuisten mittarin maksimi 800 l/min?
Joskus koulussa (oisko ollut 8.luokka??) puhalsin mittarin pohjaan asti, eli lukemat loppu.
Kaverilla oli tollanen mittari muutama vuosi sitten rasitusastman vuoksi. Lääkityksen jälkeen kehui hengityksen toimivuutta ja sanoi etten varmaan puhalla enempää. No en puhaltanut enempää mitä mittari pystyi näyttämään :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riippuu mittarista mutta n 800:aan loppuu. Ei ole tavatonta, että jotkut tosiaan puhaltaa pohjaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pulkannaruhan ei ole pulkannaru ja silti puhaltaa mittarin pohjaan. Mietin, että mun vaatimaton puhallusarvo saattaa osittain kuitenkin selittyä tälläkin

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005079611.html

BMI on 27, mutta kaikki läski on keskivartalossa. Vatsanympärys on 104 cm.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

En ole tainnut pariin vuoteen tehdäkään testipuhalluksia, mutta ketjun innoittamana piti tarkistaa päivän arvot. Kolmen parhaan keskiarvo näyttää olevan 670, mikä näyttää olevan noin 30 yli viitearvon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

James Potkukelkka kirjoitti:BMI on 27, mutta kaikki läski on keskivartalossa. Vatsanympärys on 104 cm.
Kertoisiko bmi/vatsanympärysmittaa enemmän vatsanympäryksen ja rinnanympäryksen suhde. Rinnanympärys tietty mittattaisiin mahdollisten man-boobsien alapuolelta. BMI:hän ei ota kehon rakennetta lainkaan huomioon. Kapea kroppainen vähälihaksinen läski saattaa saada "paremman" BMI-arvon kuin lihaksikas roteva-rakenteinen, jolla ei juurikaan ole läskiä, mutta vatsan ympärys kuitenkin 100+ cm ja rinnan ympärys vielä enempi.
Toki kohdallani lapsuuden ja nuoruuden erittäin ahkera urheiluharrastus saattaa osaltaa yhä auttaa tässäkin puhallus-asiassa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Päivän ostoslista:

- Sibicort
- Ultracortenol
- Kefexin
- Fucithalmic
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin