Lunta tupaan keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Gattis, sä olet paska tyyppi. Jos etsit syyllisiä ongelmiisi, niin katso peiliin.
http://yle.fi/uutiset/3-9284380
Syyn vierittäminen toisen niskaan on yleisimpiä mielen puolustuskeinoja. Muita alkeellisia reagointitapoja ovat muun muassa koko asian torjuminen, omien tunteiden kieltäminen ja olosuhteiden syyttäminen.

Suojautumiskeinot ovat yksilöllisiä, tilanteisiin sidottuja ja elämän aikana vaihtelevia. Kaikki sortuvat joskus käyttämään alkeellisia puolustuskeinoja.
Enkös mä just sanonut, ettei tilanteeni ole tuntemattoman Homien ja nyt lisään eikä muidenkaan teidän vika?

Ja siis, vittu, paitsi DaveJames muutkin te laittakaa yksityisviestinä puhelinnumeronne Homielle! Jaa ettekö? Kenenkäs vika se on ellei teidän?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
Gat kirjoitti: Rant... :joikuus:
Enpä olisi millään uskonut että noin kovasti pitää vetää pultit sanoistani. Tuo kirjoittamani oli kyllä tarkoitettu aivan rakentavaksi (ja paikallaan olevaksi) kritiikiksi. Yritä nyt taas vaan löysätä tuota pipoa, jookos?
En mie niin "pultteja", en vaan jaksa. Joo. me molemmat ollaan eläinsuojelumyönteisiä ja me molemmat olemme vapailla markkinoilla työkelvottomia juoppoja. Sinä vähemmän juoppo kuin minä, mutta työkelvottomampi.
Jep. En kyllä ymmärrä mikä noissa puhelinkeskusteluissamme on ollut NIIN vastenmielistä. Kyllähän siellä on topicit vaihtunut paljonkin. Ei niihin ollut mikään pakko vastata...
Sitten tuo iänikuinen "juopoksi" nimittely. Olen kertonut tasan tarkkaan kaiken alkon käyttöni Kitinän "blogissa". Tajuat varmasti ihan älyllisen rehellisyyden nimissä että en ole mikään ongelmakäyttäjä enkä hevijuuseri. Tai no, tulkintakysymys. Tajuan kyllä että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat että jos otat enemmän kuppia kuin pari saunakaljaa kerran viikossa hakkaat nauloja ruumisarkkuusi...

Täältä tähän.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Sitten tuo iänikuinen "juopoksi" nimittely. Olen kertonut tasan tarkkaan kaiken alkon käyttöni Kitinän "blogissa". Tajuat varmasti ihan älyllisen rehellisyyden nimissä että en ole mikään ongelmakäyttäjä enkä hevijuuseri. Tai no, tulkintakysymys. Tajuan kyllä että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat että jos otat enemmän kuppia kuin pari saunakaljaa kerran viikossa hakkaat nauloja ruumisarkkuusi...
Mäkin väännän tän vielä kerran rautalangasta. Ihminen, jolla EI ole ongelmallinen suhde alkoholiin, ei pidä "nenänvalkaisuviikkoja", mieti seuraavaa hetkeä "röpöttää" eikä joudu miettimään mielenlujuutta/selkärankaa/tahtotilaa näiden kausien pitämiseksi. Vaikka määrällisesti jollain mittarilla et olisi alkoholisti, olet sitä henkisellä tasolla. Vrt. alkoholisti, jolla on kuiva kausi. Ei hänkään määrällisesti vedä viinaa vaan on jopa absolutisti, mutta yksikin bisse voi katkaista kamelin selän, eli riippuvuus (henkinen tai fyysinen) on olemassa = alkoholisti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Voit olla Vesper oikeassa. En vaan jaksa tästä pahemmin väitellä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesperin listaan lisäisin vielä sen, että patologiseen suhtautumiseen alkoholiin kuuluu myös se, että kuittaat muiden ilmaiseman huolestuneisuuden sinun alkoholinkäytöstäsi sillä, että poikkeava suhde alkoholiin olisi huolestuneilla, ei sinulla ("Tajuan kyllä että on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat että jos otat enemmän kuppia kuin pari saunakaljaa kerran viikossa hakkaat nauloja ruumisarkkuusi").

Suurin osa niistä, jotka ovat esim. täällä pitäneet alkonkäyttöäsi vakavasti riskikäytön puolelle menevänä, eivät ajattele ollenkaan noin, ja itsekin "ottavat enemmän kuppia kuin pari saunakaljaa kerran viikossa" - mutta kuitenkin paljon vähemmän, ja ennen kaikkea radikaalisti harvemmin suuria määriä, kuin sinä. Ja ovat tältä pohjalta huolestuneita dokaamisestasi. Tämä vähän pakonomainen tarpeesi vääristää todellisuutta selittääksesi röpöttelysi parhain päin, ja vielä tavalla, joka ei mene läpi kenellekään muulle kuin sinulle, on minusta ilman muuta osa taudinkuvaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos ajatellaan jotain esim. keskivertoduunaria joka vetää perseet olalle kerran viikossa ja vähän ylikin niin juon selvästi vähemmän...noin vertailun vuoksi. Ette vaan tajua koska olette perkele melkein raittiusliittolaisia. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Jos ajatellaan jotain esim. keskivertoduunaria joka vetää perseet olalle kerran viikossa ja vähän ylikin niin juon selvästi vähemmän...noin vertailun vuoksi. Ette vaan tajua koska olette perkele melkein raittiusliittolaisia. :wink:
Monet keskivertoduunarit ovat alkkiksia. Olin minäkin aikanaan työssä, jossa yksi kollega oli aina kännissä töissä, koska krapulassa sitä ei kukaan laskenut trukin rattiin. Yksi esimies, ihan perusjohtaja, joi työpaikkansa. Toisaalta hiton moni keskivertoduunari ei juuri juo.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: Jep. En kyllä ymmärrä mikä noissa puhelinkeskusteluissamme on ollut NIIN vastenmielistä.
Ei niinkään "vastenmielisiä". Ja sinähän ne omat soittosi maksatkin. :mrgreen: Ja mulla siis oikeasti on puhelinfobia, ainakin jos itse soittaisin.

Vastenmielistä ehkä, että minä höpötän liikaa omia kantojani.
Mutta turhapäiväisiä ovat. Ehkä joo sä et tarvi minusta "tukihenkilöä" enkä minä sinusta. Sun jutut ei niin kiinnosta, vaikka peesaankin aiheissa mistä minulla on kokemusta vastaavasta surkeudesta, muuten mulle kiinnostavat asiat ei kiinnosta sinua. Vai luennoinko avaruuslennoista? Ja eikö ole tullut selväksi, että mää en ole Pubi-ihminen, jolle elämän täyteys on höpistä niitänäitä jossain terassilla toisen vanhan juopon kanssa. Olen aidosti epäsosiaalinen. Toivottavasti et sinäkään tuon takia vedä itseäsi jojoon. LOVE!!!

(Eikun tilanne olisi mulle toinen, jos sinulla olisi pillu. Vaan kun ei ole.)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lunta tupaan keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: Sinänsä asiaa.
Tässä nousee esiin vähän kysymyksiä...
Ensiksi nuo yhteiset kiinnostuksen aiheet. Kai niitä jotain on ollut eläinjuttujen lisäksi? Esim. Kitinä, politiikka, rock-musiikki (ja vähän laajemminkin populaarikulttuuri) jne.
Joo minua ei joku avaruusmatkailu todellakaan kiinnosta. Jotenkin tuntuu että pidät itseäsi sellaisena intelletkuna joka halveksii "tusinataviksia" joita kiinnostaa lähinnä banaalisti arkielämä ja siihen liittyvät työ, harrastukset ja osakulttuurit jne. Siitä vaan.
Kitinässä monet ovat ironisesti ihmetelleet että kun pidät itseäsi niin superfiksuna niin miksi et ole paremmin pärjännyt elämässä? Minä en ole ironinen mutta kyllä tuota voi ihmetellä.
Lisäksi ihmettelen miksi olet "aidosti epäsosiaalinen"? Sosiaalisuus on hyvä asia. Se on Homien mielipide. Ja on olemassa 1) Homien mielipiteitä ja 2) vääriä mielipiteitä.
Niin ja varsinaisesti en ole pubi-ihminen. Kesäaikaan vaan tykkään terasseilla piipahtaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin