Tämä päivä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Laineelle 1+1. Jos pysyy terveenä, niin näkisin 60+ pisteen kauden, jossa 30+ maalia. Eli jäätävän epäsuomalainen suoritus millä mittarilla tahansa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy toivoa, että Jets parantaa kokonaisuudessaan. Olisihan se mukava nähdä Paten jatkavan, vaikka loppuun asti.

Jäätävä niskajumi ja selkä kierossa, pakko alkaa harkitsemaan uuden tyynyn ostamista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Bluntly kirjoitti:Täytyy toivoa, että Jets parantaa kokonaisuudessaan. Olisihan se mukava nähdä Paten jatkavan, vaikka loppuun asti.
Voittoprosentti on tällä hetkellä tasan 50 ja sillä ei pleijareihin mennä, vaikka tällä hetkellä ovatkin divisioonan kolmosia. Sieltä tulee Minnesota, Nashville ja Dallas heittämällä ohi. Ja siihen päälle konferenssin sisällä vielä yksi villi kortti.

Tosin Jetsien tappiot ovat olleet niukkoja ja niinkin pieni asia kuin Joel Armian tervehtyminen pelaavaan kokoonpanoon saattaa kääntää pelin sieltä täältä maalin voitoksi. Jetsien alkukauden parhaimpia pelaajia ja puuttuminen on näkynyt etenkin av -pelissä. Ja jos Big Buff parantaa peliään. Jos pelaa liigan isoimmilla minuuteilla, niin kyllä silloin pitäisi joukkueen sisällä olla parempi +/- saldo kuin -1. Edelle mahtuu yli kaksi ketjullista pelaajia.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oli viikonloppuna erikoinen tapaus, kun tulimme vaimon kanssa keskustasta kotiin taksilla päivällä. Taksikuski oli iäkäs herra, selvästi päälle 70:n. Nykyäänhän takseilla ei ole ikärajaa. Herra vaikutti ikävä kyllä hiukan dementoituneelta. Körötteli länsiväylää kuuttakymppiä ja ei osannut reittiä Espoon aluekeskukseen, ajoi oikean liittymän ohi huomaamatta asiaa ja huomatettuani asiasta seuraavaksi kääntyi myös kehätietä väärään suuntaan (ei toki vastaantulevien liikennettä päin). Pelotti olla kyydissä.

Oli pakko soittaa taksitarkastajalle. En soittanut mielelläni, mutta pakkohan tuosta oli tehdä ilmoitus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ja on jetseillä kova divisioonakin. Jetsit pelaa oman divisioonan joukkueita vastaa kauden aikana 30 matsia, lopuille jää 52 eli tasokkaasta divisioonasta on haittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kehutaan nyt erikseen yhtä suomalaista änärin puolella näin itsenäisyyspäivän jälkimainingeissa. Columbus Blue Jackets - voittoprosentti 70,8. Liigan toiseksi paras. Kekäläinen on suomikiekon uusi profeetta, jeesus ja kuningas!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti:En soittanut mielelläni, mutta pakkohan tuosta oli tehdä ilmoitus.
Mä en millään tavalla ymmärä sun ajatuksenkulkua. Lumisateiden aikaan olit valmis uhraamaan kanssaliikkujien hengen kikkailemalla Teslan kanssa liikenteessä, vaikka varmasti olisi ollut varaa valita myös toinen vaihtoehto. Eli vaikka se taksi. Mutta nyt joku dementikko on asettanut sinut mielestäsi vaaratilanteeseen, niin olet heti luuri kädessä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En soittanut mielelläni, mutta pakkohan tuosta oli tehdä ilmoitus.
Mä en millään tavalla ymmärä sun ajatuksenkulkua. Lumisateiden aikaan olit valmis uhraamaan kanssaliikkujien hengen kikkailemalla Teslan kanssa liikenteessä, vaikka varmasti olisi ollut varaa valita myös toinen vaihtoehto. Eli vaikka se taksi. Mutta nyt joku dementikko on asettanut sinut mielestäsi vaaratilanteeseen, niin olet heti luuri kädessä.
öö. En suinkaan soittanut sen takia, että minä henk. koht. olin vaarassa. Soitin sen takia, ettei dementikko taksikuski ole hyvä juttu kenellekään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Energiataso on hyvin matalalla. Välillä meinaa heittää pienen alakulon puolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En mä kyllä ole oikein varma, kestääkö DB:n omakaan päättelyketju kriittisempää tarkastelua. Mutta oppiipahan Dave pysymään poissa kaiken julkisen liikenteen piiristä: asiakkaat on köyhiä sosiaalipummeja ja kuskit dementoituneita vanhuksia. Jatkossa kannattaa ravintolaillan jälkeenkin vain ajaa itse bussikaistaa kotiin. Kyllä se Teslan avustusjärjestelmien kanssa on kännissäkin turvallisempaa kuin Alzheimer-mobiilin kyytiin astuminen! Robotteja odotellessa.

Mut asiaan. Mua hämmentää, kun lounasravintolassa minulle toivotettiin taas "hyvää ruokahalua". Minusta kuulostaa jotenkin sellaiselta "voimia tämän tekeleen kanssa" -toivotukselta, jossa ravintoloitsija itsekin tietää, että pöperönsä alas saaminen edellyttää poikkeuksellista sisukkuutta ja toivoo, että minussa on sitä jotain, jota annokselle pärjääminen edellyttää. Jotenkin siinä vastuu annoksen maistuvuudesta koetetaan siirtää asiakkaan harteille: ai, maistui pahalta, no kato sulla ei vain ollut tarpeeksi hyvä ruokahalu, koeta nyt ensi kerralla yrittää edes vähän kovemmin!

Vai ymmärränkö ruokahalun luonteen jotenkin väärin? Se lienee kuitenkin jonkinlainen emootio, intentio tai (ehkä ei-käsitteellinen) valmius ja halukkuus syömistoimintaan. Hämmentymiseni perustuu sille tulkinnalle, että ruokahalu olisi jonkinlainen halun subjektin ei-relationaalinen ominaisuus tai tila, joka subjektilla on, ja joka voi kerran muodostuttuaan suuntautua johonkin kohteeseen. Ehkä tämä on virhetulkinta? Usein kun puhutaan myös siitä, että jokin asia on "ruokahalua herättävä". Tämä antaisi ymmärtää, että ruokahalu ei ole henkilön sisäsyntyinen tai autonominen omianisuus tai tila, vaan reaktio sopivaan ärsykkeeseen. Ruokahalua ei kausaalisesti synnyttäisi nälkäni, syömättömyyteni, taipumukseni tai vastaavat (ainakaan yksin), vaan ruokahalun heräämisestä olisi kausaalisessa vastuussa eteeni asetettava annos. Tällöin vastuu säilyisi ravintoloitsijalla, ja toivotus olisi jonkinlainen lyhennelmä, jonka varsinainen sisältö olisi kai jotain tyyliin "toivottavasti tämä annoksemme on sellainen, joka herättää sinussa hyvän ruokahalun, jonka tyydyttäminen sitten johtaa merkittävään kulinaariseen nautintoon".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla oli puolestani vaikeuksia, kun olin ravintolaketjussa mainitsemassani viini ja tapas -paikassa, jossa tilatessani viiniä tarjoilija kysyi, "mihin suuntaan" haluaisin tilaukseni osoittaa. Öö.. sellaista hyvää viiniä?

Noh. mutisin jotain epäselvää (taisin hädissäni sanoa "voimakkaan makuista", yritin varmaankin tapailla "täyteläistä" termiä) ja tarjoilija onneksi ammattitaitoisena ymmärsi olla kyselemättä enempää.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.12.2016 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12288
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos jonkun pitäisi tehdä PARODIA rikkiviisaasta intellektusta hän ei pystyisi siihen mihin urpiainen pystyy.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Urpsu parodioi itse, jos et huomaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Jos jonkun pitäisi tehdä PARODIA rikkiviisaasta intellektusta hän ei pystyisi siihen mihin urpiainen pystyy.
Ja jos jonkun pitäisi tehdä dokumentti juoposta törpöstä, kitinästä löytyisi valmis käsikirjoitus.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12288
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Jos jonkun pitäisi tehdä PARODIA rikkiviisaasta intellektusta hän ei pystyisi siihen mihin urpiainen pystyy.
Ja jos jonkun pitäisi tehdä dokumentti juoposta törpöstä, kitinästä löytyisi valmis käsikirjoitus.
Katsotaanpa TAAS koska minulla oli viimeksi alkon käyttöä. 26.11., puolitoista viikkoa sitten. Revi siitä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on yhtäkkiä eskaloitunut todella kehittynyttä vivahteiden lukutaitoa edellyttäväksi ketjuksi! Minä ilman muuta luulin, että Homeboyn "intellektu" oli jonkinlainen tahallinen väännös (ehkä siinä on mukana jonkinlainen riimittelevä alluusio retkuun, jota voimistaa ilmeisemmästä riimityksestä "-letku" pidättäytyminen), jonka tarkoituksena oli vääntää rautalangasta, että tavallani kirjoittava henkilö ei ole oikea intellektuelli vaan pahainen intellektu. Tässä tulkinnassa So Hardilta olisi jäänyt ymmärtämättä Homeboyn viestin intentionaalinen ja jopa vähän itseironinen humoristisuus, mikä taas olisi itsessään ollut vähän ironista, kun kyseessä oli kuitenkin reaktio Homeboyn kyvyttömyyteen ymmärtää minun viestini intentionaalista ja jopa vähän itseironista humoristisuutta.

Mutta sitten Homeboy reagoi SH:n juoppoviittaukseen korostamalla, että on viimeksi densaillut puolitoista viikkoa sitten, eikä siten voi olla juoppo. Oliko tämä nyt itseironinen ja itseään parodioiva heitto vai ei? Erityisesti, kun kaikkien tuntema konteksti on se, että Homeboyn suureen ääneen julistama puolustautuminen juoppoepäilyiltä johti siihen, että hän päätti olla marraskuun puolesta välistä asti jouluun asti dokaamatta spurgumoodissa (lukuunottamatta kahta etukäteen suunniteltua kaatokännikohtausta), jos vain tahdonvoimaa riittää - mutta tässä vaiheessa tahdonvoima on alistunut viinapirun kuiskailuille kai ainakin jo pari kertaa. Tässä on niin vaikeasti seurattava määrää ironiaa, parodiaa, intentionaalista ja epäintentionalaista, että aivoihin sattuu eikä enää yhtään tiedä, miten näitä viestejä pitäisi lukea. Kitinästä ei enää selviä ilman kirjallisuustíeteen syventävien opintojen tuomaa suvereenisuutta postmodernin ironian edessä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12288
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Katsotaanpa taas lukuja urpsu. Ajalla 1.6.-7.12 olen röpöttänyt 13 kertaa. Sen lisäksi joo jonkin verran maistelua joka on tollaista "normaalit ruokajuomat" tai parit tuopit määriä. Jos olet sitä mieltä että tuo on "densoilua" niin siitä vaan. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi vaikka se olisi millainen. Ja tiedän että hakkaan nauloja ruumisarkkuuni. Ei minulla taida olla paljon elinaikaa?

Ja jos sivistyssanavarastostasi puuttuu sana sarkasmi niin tsekkaa mitä se tarkoittaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Meni taas ihan juopotteluksi tämä ketju, otetaas sille!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: Mua hämmentää, kun lounasravintolassa minulle toivotettiin taas "hyvää ruokahalua". Minusta kuulostaa jotenkin sellaiselta "voimia tämän tekeleen kanssa" -toivotukselta, jossa ravintoloitsija itsekin tietää, että pöperönsä alas saaminen edellyttää poikkeuksellista sisukkuutta ja toivoo, että minussa on sitä jotain, jota annokselle pärjääminen edellyttää.
:mrgreen:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12288
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti:Katsotaanpa taas lukuja urpsu. Ajalla 1.6.-7.12 olen röpöttänyt 13 kertaa. Sen lisäksi joo jonkin verran maistelua joka on tollaista "normaalit ruokajuomat" tai parit tuopit määriä. Jos olet sitä mieltä että tuo on "densoilua" niin siitä vaan. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi vaikka se olisi millainen. Ja tiedän että hakkaan nauloja ruumisarkkuuni. Ei minulla taida olla paljon elinaikaa?

Ja jos sivistyssanavarastostasi puuttuu sana sarkasmi niin tsekkaa mitä se tarkoittaa.
Kommentoipa tätä urpiainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onnekseni en ole urpilainen, mutta kommentoin siltikin.

Viiden kuukauden aikajaksolla:

0-1 röpötystä = normaali
2-3 röpötystä = ongelmakäyttö
4+ röpötystä = holisti
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Onnekseni en ole urpilainen, mutta kommentoin siltikin.

Viiden kuukauden aikajaksolla:

0-1 röpötystä = normaali
2-3 röpötystä = ongelmakäyttö
4+ röpötystä = holisti
:?

Tietysti tämä riippuu siitä, miten "röpötys" määritellään. Lääkärillehän alkoholin liikakäytön määritteleminen on helppoa. Jos potilas ottaa alkoholia samanverran tai vähemmän kuin lääkäri, ei potilaalla ole alkoholiongelmaa.

Eli tri Daven tarkkuusalkometri sallii max 8 annosta viikossa kerralla tai erissä nautittuna.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.12.2016 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Katsotaanpa taas lukuja urpsu. Ajalla 1.6.-7.12 olen röpöttänyt 13 kertaa. Sen lisäksi joo jonkin verran maistelua joka on tollaista "normaalit ruokajuomat" tai parit tuopit määriä. Jos olet sitä mieltä että tuo on "densoilua" niin siitä vaan. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi vaikka se olisi millainen. Ja tiedän että hakkaan nauloja ruumisarkkuuni. Ei minulla taida olla paljon elinaikaa?

Ja jos sivistyssanavarastostasi puuttuu sana sarkasmi niin tsekkaa mitä se tarkoittaa.
Kommentoipa tätä urpiainen.
Jos omastakin mielestäsi hakkaat nauloja ruumisarkkuusi, miksi pahastut jos joku muu pitää sitä densoiluna eikä normaalikäyttönä?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tämä päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Kommentoipa tätä urpiainen.
Pöh. Kommentoin jo sitä, mitä halusinkin kommentoida: aika pahalta kuulostaa, että kuukausi sitten julistit, että et aio "röpöttää" (määriähän et kerro, mutta ilmeisesti sinun kielenkäytössäsi tämä tarkoittaa määriä, joilla alkoholia normaalimmin käyttävä olisi vatsahuuhtelukunnossa) ennen joulua kuin (heh!) kahdesti, mutta toistaiseksi olet sortunut jo kaksi kertaa, mikä ei ilmeisesti yhtään vaikuta sen enempää käsitykseesi alkonkäyttösi hallitsemattomuudesta kuin suunnitelmiisi rypeä ne muut kaksi kertaa.

Mitä noihin muihin laskelmiisi tulee, niin tämä kommenttini on ollut ja kaksi vuotta voimassa:
urpiainen kirjoitti:Eiks Homien vastaus kaikkiin alkoholismi-epäilyihin ole ollut kehotus seurata alkon käyttöä Kitinäraporteista ja arvioida vasta sitten? No, kyllä mun mielestä nyt voidaan aina yhtä vakuuttavalla nettidiagnostiikalla todeta aika suurella vakaumuksen viskibassolla, että kyllä tossa Homien röpöttämisessä on paitsi selvä ongelman niin myös sellaisen densahtavuuden haju.

Jos Homie vastustaa tätä arviota, vastineeksi ei oikein kelpaa kahden viikon nenänvalkaisukauden onnistuminen. Vähimmäiskriteerinä voisi olla alkuun vaikka sellainen vähintään juhannukseen asti kestävä jakso, jolloin Homie ei juo kertaakaan tippaakaan ennen klo 17:a, ei koskaan yli kahtena iltana viikossa, ei koskaan yli kahdeksaa annosta kerralla eikä yli 12 annosta viikossa. Juominen ei myöskään kertaakaan saa herättää minkäänlaista pahennusta ympäristössä eikä juominen saa tapahtua julkisella paikalla muualla kuin ravitsemusliikkeissä. Ja viimeisenä sääntönä vielä se, että jos Homiella on eurokin velkaa jollekin taholle, alkoa ei saa ostaa ennen kuin velka on ensin maksettu pois.

Jos Homie tähän kykenee, Kitinän kukkahattusiipi peruu virallisesti kaikki pahat puheet alkoholiongelmasta tai alkon liikakäytöstä.
Näiden kahden vuoden aikana saadun lisäinformaation varassa lisäisin näihin vaatimuksiin ainakin vielä sen, että Homie ei ota kertaakaan kotona pohjia ennen serkkunsa tapaamista Lemonissa eikä muutenkaan juo yksin kotona yhtään kertaa yli kahta annosta kerralla. Yksikään työnhakuvalmennus tai vastaava ei saa myöskään jäädä alkon takia väliin tai edes mennä krapulassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin