Iron Maiden!

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Iron Maidenin paras levy?

Iron maiden (1980)
2
10%
Killers (1981)
1
5%
The number of the beast (1982)
4
19%
Piece of mind (1983)
4
19%
Powerslave (1984)
2
10%
Somewhere in time (1986)
2
10%
7th son of a 7th son (1988)
2
10%
No prayer for the dying (1990)
1
5%
Fear of the dark (1992)
2
10%
The X-factor (1995)
0
Ei ääniä
Virtual XI (1998)
0
Ei ääniä
Brave new world (2000)
1
5%
Dance of death (2003)
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 21

Dumari

Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Onko käyttökokemuksia? Itse tunnustan olevani suhteellisen tuore fani, oma faniurani alkoi Brave New World:ia ekaa kertaa kuunnellessani(2001) ja eritoten The Wicker Man:sta.

Laitappa tähän mielipiteesi Maidenista, parhaat kokemuksesi keikoilta, omastamisi levyt tai mitä mieleen juolahtaa tuosta "Hevirokin" jättiläisestä. Juu, luit oikein! Maideni ei ole minun mielestä metallia, kuten jotkut levykaupat erheellisesti kategorisoivat. Muista toki äänestää parasta levyä ja kerroppa toki oma lempikappaleesi. :twisted:

Rock!!
bedlam

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En pidä kyseisen orkesterin musiikista. Joskus olen kuullut, että jokin biisimme riffi muistuttaa maidenia, mutta tällöin kyseessä on ollut puhdas sattumus. Laukkahevi ei vain iske.
Terrorizer

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

oma ääni meni ..tälle
Kuva
Piece Of Mind

tällä hetkellä ei ole alkuperäisiä cd:tä kuin nämä

Powerslave
Live After Death

hankintalistalla on montakin albumia..

nämä on ollut

Iron Maiden
Number Of The Beast
Piece Of Mind
Seventh Son Of A Seventh Sun
No Prayer For The Dying
Fear Of The Dark
The X-Factor
Best of the beast


paras biisi
The Trooper

muita hyviä biisejä
Iron Maiden
Wrathchild
Children of the damned
22 acacia avenue
Flight of the Icarus
Die with your boots on
Sun and steel
Aces high
2 minutes to midnight
Powerslave
Rime of the ancient mariner
Only the good die young
Tailgunner
Holy smoke
Be quick or be dead
Viimeksi muokannut Terrorizer, 18.08.2005 12:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
killkill

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja killkill »

"The Number Of The Beast" oli ensimmäinen ostamani äänilevy. Samainen platta sytytti mielenkiinnon raskaampaan rokkiin yleensäkin. Maidenin tuotantoa arvotettaessa olen old-skool-Dickinson-miehiä.

I yllämainittu
II "Piece Of Mind"
III ehkä "Powerslave"

Noiden kolmen albumin jälkeen orkesteri jäi pitkäksi aikaa unholaan, pitkälti siksi että Epäpyhä Kolminaisuus (seksi, viina, autot) alkoi kiinnostaa kasvavaa nuorukaista ja sitä mukaa kuuntelutottumukset ohjautuivat näistä rallattaviin retkueisiin.

TJEU: Zodiac Mindwarp & The Love Reaction: "Prime Mover"
Gina

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Gina »

Aika paljon löytyy maidenin levyjä vaikka en varsinkaan viime aikoina ole niihin paneutunut. Pistin Fear of the dark noin äkkiseltään, sen levyn biisit on jääneet parhaiten mieleen.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja cardic »

aikasemmasta tuotannosta ei ole ku best of beast tupla, joten ei voi tietaa millasii albumit oli ennen vuotta 2000, paitsi etta factor x oli aika heikko esitys, sen verran oon sita kamulla kuullu
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
HoundDog

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Killers

Jostain ihmeen syystä olen aina pitänyt, että Paul Di'Anno istuu paremmin tuohon orkkaan kuin Bruce. Toisaalta ykkönen on lähestulkoon yhtä hyvä levy. Vielä täytyy mainita että minua on aina miellyttänyt tämä continued saga -> Charlotte The Harlot - 22 Acacia Avenue. Harris ei ole suinkaan mikään huono biisinikkari. Ja uskottavan oloisen sukkahousuhevibiisin voi vääntää vaikka pitkänmatkan juoksusta, jos niinkseen tulee. Vai kuinka?
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

Kyllä se on Voimaorja. Seitsemäs poika olisi vahva kandidaatti siinä mielessä, että sillä levyllä ei ole yhtään heikkoa lenkkiä, mutta Powerslaven kiistattomat tähtihetket ovat jotakin elämää suurempaa Iron Maidenin tähtitaivaalla.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Seventh son, koska siitä tulee hyviä muistoja teinivuosilta. Muutenkin kaikki biisit levyllä erittäin hyviä, ellei täydellisiä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SikaMika

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

1. Piece of mind
2. Powerslave
3. Kaikki muut väliltä I - 7th son.

Live after deathista on mainittava, että kyseessä on kenties paras koskaan tehty live-albumi. Scream for me, Long Beach!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

SikaMika kirjoitti:Live after deathista on mainittava, että kyseessä on kenties paras koskaan tehty live-albumi. Scream for me, Long Beach!
Miten mahtaa olla, huutaako joku Revelationsin (muistaakseni se tai sitten Flight of Icaruksen) lopussa motherfuckers. Näin olen itse kuulevinani, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, jos kuulisin väärin. Ala-asteelta muistuu Running Free rallatukset iloisesti päin persettä.

Paras levy on Powerslawe tai pikemminkin Live After Death. Harmi kun Rime of the Ancient Marineria ei enää keikoilla kuule.

Mitä tulee X Factoriin ja Virtual XI:n, niin mikään ei ole karmeampaa kuin alkaa kuunnella Sign of the Crossin alkua ja olettaa, että hiljaa laulava uusi solisti kuulostaa ihan pätevältä ja huomata "normaaliäänen" alkaessa, että ei vittu, mitään noin hirveää mölinää ei voi olla edes olemassa. Blaze Baileyn turpea olemus on kyllä jotain niin paskaa, ettei tosikaan. Paul vielä jotenkin menettelee, vaikka kyllä Air Raid Siren on se ainoa oikea solisti ja syy Maidenin jatkuvaan suosioon. Loneliness of the Long Distance Runner on hyvä kappale juu.
Paras päivä ikinä.
kyyppo

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

Ääni esikoislevylle. Vaikka Brucen laulusta kovasti pidänkin niin kyllä se vanha kunnon Homo-Di'Anno on kuitenkin vanha kunnon Homo. (Di'Anno muuten oli joskus viime talvena keikalla Lahden Torvessa, ja onnistuin jotenkin missaamaan sen. Vitutti jälkeenpäin.)

Kaikkiin levyihin en niin tarkkaan ole tutustunut, että muistaisin aina mikä biisi on milläkin levyllä, mutta ainakin Somewhere in Time ja 7th Son ovat aika korvanmukaisia.
aimohaiku

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Vaikea valinta. Kallistun Seventh Son Of A Seventh Son -levyn kannalle.
Starflare

Re: Iron Maiden!

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Dumari kirjoitti:Juu, luit oikein! Maideni ei ole minun mielestä metallia, kuten jotkut levykaupat erheellisesti kategorisoivat.
Vittusaatana nyt meni yli vesirajan, jos sanakirjassa olisi määrite "Heavy Metal" olisi siinä tällainen kuva:Kuva
Tuosta on jumalauta rokit kaukana.
Vastaa Viestiin