Keksiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pyhien keksit ym. on kai jo vedetty "tuulensuojaan"? Ja piparit. Joku myös sai "piparia"...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Mulla olis kokonainen (iso) piparkakkutalo tuhottavana ja en todellakaan aio sitä yksin syödä, vaikka yksin teinkin sen. Kenen tekis mieli piparia? :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aika usein työterv. huollossa törmään siihen, että töissä käyvillä ihmisillä ei ole rahaa käydä esim. hammaslääkärissä tai ostaa joitain lääkkeitä ennen palkkapäivää. Eo. on imho mielenkiintoista ja kertoo siitä, että elämme erilaisissa todellisuuksissa.

Toki eo. ongelmat varmasti selittyvät paljolti rahankäytön hallinnalla. Aikuisella, säännöllisessä palkkatyössä käyvällä ihmisellä pitäisi aina olla sen verran rahaa (oli palkka mikä tahansa), että pystyy tarvittaessa lääkkeet ostamaan tai hammaslääkäriin menemään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Aika usein työterv. huollossa törmään siihen, että töissä käyvillä ihmisillä ei ole rahaa käydä esim. hammaslääkärissä tai ostaa joitain lääkkeitä ennen palkkapäivää. Eo. on imho mielenkiintoista ja kertoo siitä, että elämme erilaisissa todellisuuksissa.

Toki eo. ongelmat varmasti selittyvät paljolti rahankäytön hallinnalla. Aikuisella, säännöllisessä palkkatyössä käyvällä ihmisellä pitäisi aina olla sen verran rahaa (oli palkka mikä tahansa), että pystyy tarvittaessa lääkkeet ostamaan tai hammaslääkäriin menemään.
Työssäkäyvissä on päihde- ja peliriippuvaisia ja shoppaholisteja. Puolisoja jää työttömiksi ja kuolee. Osa on vaan tyhmiä. Osalla on entisten töppäilyjen laskut ulosotossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James: Ennen vanhaan oli ilmainen julkinen hammashoitokin. Nykyään sekään ei ole ilmaista ja lisäksi kun viimeksi yritin, hoitokertojen väli oli about 6 kk. Jossa ajassa jo kalusto mätänee lopullisesti. Mun pitäis taas mennä, siis yksityiselle. Lohkeamia juurihoidetussa, joten ei särje.

Muutenhan äitini puhuttaa, että mun pitäisi tänään viedä se vanhus kampaajalle. Taloon joka on tossa kadun toisella puolella ja näkyy ikkunasta ihan lähellä. Valitettavasti nielaisin jo aamukaljani, joten poliisin pelossa tuskin uskallan ajaa edes sitä 50 metriä. Täytyy miettiä pystynkö käsikynkästä tukien saattamaan äitini sinne ja takaisin, ei se yksin voi liikkua ulkona ollenkaan eikä edes kauppojen sisällä.
Viimeksi muokannut Gat, 28.12.2016 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen piparin pieni ystävä..
Saisi edes murusen?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Onko äidilläsi rollaattori?

Ps. En tarkoita, että hänen juuri nyt pitäisi lähteä sillä liikkeelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^^ Onko äidilläsi rollaattori?
On, tuossa alakerrassa portaikossa ketjulla kiinni. Ei ole koskaan käyttänyt. Mutta tuskin se rollaattorinkaan avulla pääsisi ja ainakaan ei saisi yksin sitä ovista ulos ja sisään. Siis on tasoa ettei pääse kadulta jalkakäytävälle ellei joku tue sen "korkean" jyrkänteen yli. Keppiä käyttää kotonakin. Jos maahan kaatuu, ei itse pääse ylös.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kannattaisi varmaankin käyttää? Voisi olla kuntouttavaa. Mitä vähemmän liikkuu, sitä huonommaksi kunto menee.

En toki tarkoita, että sun juuri nyt pitäisi pukata äiti ovesta ulos yksin rollin kanssa. Mutta ottakaa Harley-Parkinson mukaan kampaamoreissulle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Harley-Parkinson
:D
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:^Kannattaisi varmaankin käyttää? Voisi olla kuntouttavaa. Mitä vähemmän liikkuu, sitä huonommaksi kunto menee.

En toki tarkoita, että sun juuri nyt pitäisi pukata äiti ovesta ulos yksin rollin kanssa. Mutta ottakaa Harley-Parkinson mukaan kampaamoreissulle.
Ei se noin toimi vaikka just noin kuin sinä olen äidille monesti selittänyt.
Juuri samaa etttä jos ei liiku ollenkaan, sitten menee loppukin kunto kuten vuodepotilailla tai vaikka astronauteilla painottomuudessa. Johon äiti, että jos hän vähänkin kävelee ulkona tai kaupassa tms., sitten seuraavana päivänä sattuu kamalasti ja on varmasti täysin liikuntakyvytön. Ja niinhän se oikeasti onkin. Joten säästelee "voimiaan". Ei 86-vuotias näitä nykyajan viisasteluja ymmärrä. Lapsellisia olemme.

Isäänikin kehoitin liikkumaan tai käyttämään edes kuntopyörääni tai paremminkin soutulaitettani. Mutta eihän se olisi sinne päässyt ja olisi saanut sen kumminkin jotenkin jumiin vaikka kerran olisi kokeillutkin.

Te ette tiedä todellisista vanhuksista mitään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Te ette tiedä todellisista vanhuksista mitään.
Kyllä mä tapaan sun äiti ikäisiä ja vanhempia ketterästi rollilla liikkuvia. Mutta ei toki kannata ihmetellä, mistä olet negatiivisuutesi perinyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Te ette tiedä todellisista vanhuksista mitään.
Kyllä mä tapaan sun äiti ikäisiä ja vanhempia ketterästi rollilla liikkuvia. Mutta ei toki kannata ihmetellä, mistä olet negatiivisuutesi perinyt.
Tuollaiset ovatkin feikkivanhuksia. Brassailevat vanhuudella. Todellinen vanhus ei osaa käyttää esim. tietokonetta tai edes vanhuksille suunniteltua kännykkää. Eikä rollaattoria varsinkaan.

Enovainaanikin ensin heitti rollaattorinsa seinään kun ei tarvinnut muka ja sitten yritti istua siihen.

Rullatuoli äidilleni? Minä työntäisin, ei se itse kelaisi.

Joo, määkin väsyn. Koettakaa itse tätä epäelämää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Koettakaa itse tätä epäelämää.
Vali vali. Hulluuden määritelmä on se, että toistaa päivästä toiseen samoja kuvioita ja toivoo erilaista lopputulemaa.

Sulla on kaikki mahdollisuudet hoitaa asiat kuntoon, jos vaan oikeasti haluat.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Koettakaa itse tätä epäelämää.
Vali vali. Hulluuden määritelmä on se, että toistaa päivästä toiseen samoja kuvioita ja toivoo erilaista lopputulemaa.

Sulla on kaikki mahdollisuudet hoitaa asiat kuntoon, jos vaan oikeasti haluat.
Miten mä saan äitini kuntoon tai parempaan tilanteeseen?
Älä vittuile jos et osaa neuvoa. JOTEN ÄLÄ VAIN VITTULE VAAN KERRO!!!

Vanhainkotia on joo harkittu. Äiti on suostuvainen, mutta on kuten minäkin nähnyt telkun ja keltaisen lehdistön jutut mitä se on. Enkä minäkään haluaisi äitiäni sellaiseen. Vaikka minäkään en kohta tätä jaksa.

Lisäksi äitini ei halua, hämäläissyntyinen Varkauden kansalainen kun on, savolaiseen vanhainkotiin jonkun savolaisen junttiakan kanssa huonetta jakamaan. Haluaa Orimattilaan jossa minäkin voisin päivittäin käydä, joten kaupungin kansaisuuden vaihto ensin. Se on toki helppo---tai mulle oli, kun olen talollinen Orimattilassa enkä pelkkä verorasite kunnalle.

Sitten vielä, että tästä Varkauden asunnosta pitäisi sillon luopua, ja arvatkaa kuka pakkaa valtavat kamat ja vaikka bodareita niitä kantamaan muuttorekkaan.

Toistaiseksi meillä on sopimus, että Äiti saa olla Orimattilan talossani ja minä täällä Varkaudessa. Yksinhän äiti ei voi olla päivääkään, ei saa edes limu- ja ruokapurkkeja auki saati pysty avaamaan ovia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Koettakaa itse tätä epäelämää.
Vali vali. Hulluuden määritelmä on se, että toistaa päivästä toiseen samoja kuvioita ja toivoo erilaista lopputulemaa.

Sulla on kaikki mahdollisuudet hoitaa asiat kuntoon, jos vaan oikeasti haluat.
Miten mä saan äitini kuntoon tai parempaan tilanteeseen?
Älä vittuile jos et osaa neuvoa. JOTEN ÄLÄ VAIN VITTULE VAAN KERRO!!!
Muistaakseni olen tämän jo kerran tehnyt, etsinyt jopa eri vaihtoehdot ja tarjonnut omaa apuani. Miksi ihmeessä käyttäisin energiaani tähän yhtään enempää, kun vastaus on kuitenkin osastoa niin mutku, en ole normaali, maailma on minua vastaan, jaada, jaada, jaada.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Koettakaa itse tätä epäelämää.
Vali vali. Hulluuden määritelmä on se, että toistaa päivästä toiseen samoja kuvioita ja toivoo erilaista lopputulemaa.

Sulla on kaikki mahdollisuudet hoitaa asiat kuntoon, jos vaan oikeasti haluat.
Miten mä saan äitini kuntoon tai parempaan tilanteeseen?
Älä vittuile jos et osaa neuvoa. JOTEN ÄLÄ VAIN VITTULE VAAN KERRO!!!

Vanhainkotia on joo harkittu. Äiti on suostuvainen, mutta on kuten minäkin nähnyt telkun ja keltaisen lehdistön jutut mitä se on. Enkä minäkään haluaisi äitiäni sellaiseen. Vaikka minäkään en kohta tätä jaksa.

Lisäksi äitini ei halua, hämäläissyntyinen Varkauden kansalainen kun on, savolaiseen vanhainkotiin jonkun savolaisen junttiakan kanssa huonetta jakamaan. Haluaa Orimattilaan jossa minäkin voisin päivittäin käydä, joten kaupungin kansaisuuden vaihto ensin. Se on toki helppo---tai mulle oli, kun olen talollinen Orimattilassa enkä pelkkä verorasite kunnalle.

Sitten vielä, että tästä Varkauden asunnosta pitäisi sillon luopua, ja arvatkaa kuka pakkaa valtavat kamat ja vaikka bodareita niitä kantamaan muuttorekkaan.

Toistaiseksi meillä on sopimus, että Äiti saa olla Orimattilan talossani ja minä täällä Varkaudessa. Yksinhän äiti ei voi olla päivääkään, ei saa edes limu- ja ruokapurkkeja auki saati pysty avaamaan ovia.
Ei asuinkunnan vaihtamiseen Suomessa tarvitse kysyä lupaa keneltäkään. Senkuin tekee muuttoilmoitukseen. Ei kunta tai kaupunki voi Suomessa valita asukkaitaan eikä muuttoa kukaan kieltää.

Jos mulla olisi sun äitisi pankkitunnukset, voisin muuttaa hänen asuinkuntansa minuutissa. Ja pankkitunnukset äitisi saa pankista.

http://www.posti.fi/muuttoilmoitus/


Ps. Miksi varkauden asunnosta pitäisi luopua? Ei vanhainkotipaikan saamiseksi tarvitse mun käsittääkseni omaa asuntoa myydä. Ja jos kaiken esteenä on se, että et jaksa pakata kamoja, niin haista paska.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ps. Miksi varkauden asunnosta pitäisi luopua? Ei vanhainkotipaikan saamiseksi tarvitse mun käsittääkseni omaa asuntoa myydä. Ja jos kaiken esteenä on se, että et jaksa pakata kamoja, niin haista paska.
No äiti ei halua lähteä kotoa. Ja joo, iso revohka muutto.
Miksi asunnosta luopua?
No kun se ei ole oma kämppä, vaan kunnan vuokra-asunto.
Alunperin kunnan virkaihmisten kuten kirjastonhoitajien kuten mutsini tai vaikka kaupungineläinlääkärin ja kaupunginarkkitehdin ja palopäällikön talo. Nyttemmin on lähinnä jotain sosiaalitapauksia.

Kamaa on vitusti, enkä yksin pysty enää kantamaan noita isoja antiikkikaappeja. Kaksi tarvittiin ennenkin. Hissiin eivät mahdu. Paska muinaishissi.. Eikä autoon sovi.

Ja maksaa ne kunnan vanhainkoditkin saati yksityiset ja äiti meinaa käyttää vuokrarahansa siihen.

Mutta tuo on sivuasia äitini vanhainkotidilemmassa. Ymmärrän hyvin, ettei halua sellaiseen.

Mäkin luulen, ettei kunnan vaihto enää aiheuta vuokrasuhteen katkeamista. Ainakaan niin, että heti häätö. Toki vuokra taitaa olla suhteessa aika pieni, ja olisihan minustakin kiva jos olisi joku tukikohta mulle täälläkin päin Suomea..
Viimeksi muokannut Gat, 28.12.2016 13:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Kamaa on vitusti, enkä yksin pysty enää kantamaan noita isoja antiikkikaappeja. Kaksi tarvittiin ennenkin. Hissiin eivät mahdu. Paska muinaishissi.. Eikä autoon sovi.
Nimeltä saa pakkaus- ja muuttopalvelun lisäksi myös turhien tavaroiden kierrätyksen. Voit rauhassa röpöttää Karhua, kun raavaat miehet hoitaa homman.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onhan se toisaalta niinkin, että mitäs muuta hommaa gattiksella on kuin äitiään hoitaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Kamaa on vitusti, enkä yksin pysty enää kantamaan noita isoja antiikkikaappeja. Kaksi tarvittiin ennenkin. Hissiin eivät mahdu. Paska muinaishissi.. Eikä autoon sovi.
Nimeltä saa pakkaus- ja muuttopalvelun lisäksi myös turhien tavaroiden kierrätyksen. Voit rauhassa röpöttää Karhua, kun raavaat miehet hoitaa homman.
Opasta jotain mitä en ole ajatellut tai jo valmiiksi tiedä tai minua reipastaaksesi anna pilllua! :mrgreen:
James Potkukelkka kirjoitti:Onhan se toisaalta niinkin, että mitäs muuta hommaa gattiksella on kuin äitiään hoitaa.
Sä kun olet minuun verrattuna yliolento.. niin kai sullakin on jos ei äitisi, niin muita vielä raihnaisempia sukulaisia. Mikset ota heitä asumaan kotiisi? Töittesikin ohella sinä ja vaimosi ja lapsesi voisivat vuorotella hoitamisessa. Miksi ei?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunnon holistina pitäisi päättää mitä viinaa ostaa uudenvuoden kekkereihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei ollut makeisia jouluna, ei keksejä eikä suklaata tmv. Röpelsin vaan viinin kanssa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti:Ei ollut makeisia jouluna, ei keksejä eikä suklaata tmv. Röpelsin vaan viinin kanssa.
Sä tarttet jotain lämmintä sisääsi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keksiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Fish & chipsejä syödään lämpimänä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin